Spotify – suosittele hyvää musiikkia!

  • 173 025
  • 728

Oakley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punanutut
Nyt on vihdoin ja viimein Rammstein myös kuunneltavissa Spotifyssa koko katalogillaan (pl. livelevyt). Hieno juttu! Tätäkin on odoteltu. Alkaa olemaan Spotifyn valikoima varsin kattava isojen nimienkin suhteen. The Beatlesia ja King Crimsonia toivoisin kyllä vielä tuonne, samoin Porcupine Treen vanhempaa tuotantoa (ei tainnut In Absentiaa vanhempia levyjä olla lainkaan.)
Jes, Hyvä juttu. Vielä kun AC/DC antaisi luvat suoratoistoon niin meikäläinen olisi tyytyväinen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tässä ketjussa voinee kysyä Spotify-ongelmaan apua. Eli mulla ja tytölläni on sama tunnari käytössä ajatuksella, että molemmilla on nimetyt soittolistansa, joita offline-tilassa voi kuunnella samaan aikaan laitteiltaan. Loimme omamme ja molemmissa on offline-tila vihreänä, mutta silti tulee ilmoitus, että tiliäsi käytetään toisaalla. Pitääkö mun jostain asetuksista kiskaista koko sovellus offlineen vai mistä on kyse?

Edit. Eli koko sovellus offlineen. Tyypillistä, että hain tuota mahdollisuutta kauan löytämättä ja heti kysymyksen jälkeen se osuu silmiin
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä ketjussa voinee kysyä Spotify-ongelmaan apua. Eli mulla ja tytölläni on sama tunnari käytössä ajatuksella, että molemmilla on nimetyt soittolistansa, joita offline-tilassa voi kuunnella samaan aikaan laitteiltaan. Loimme omamme ja molemmissa on offline-tila vihreänä, mutta silti tulee ilmoitus, että tiliäsi käytetään toisaalla. Pitääkö mun jostain asetuksista kiskaista koko sovellus offlineen vai mistä on kyse?
Joo, Desktopissa Offlinen saa päälle File valikosta, ja ainakin Androidin versiosta Settingseistä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mun tietokoneella oleva uusin versio Spotifystä on tällä hetkellä aivan sekaisin. Kun sen yrittää avata, niin kestää aivan tolkuttoman kauan avautua ja lisäksi soittolistoja ei pysty soittamaan.
Muilla samoja ongelmia?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uutena ja kädettömänä Spotify-käyttäjänä ihmetelly noita asetuksia. Miten noita Facebookissa näytettäviä ilmoituksia oikein saa julkaistua? Asetuksissa olen antanut luvan. Ei vaan näy kenellekkään. Ei sillä että asialla väliä on kuka näkee mitä musaa olen kuunnellut, mutta oma kädettömyys vaan ketuttaa ja haluis oppia käyttämään näitä härpäkkeitä kunnolla.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
@wild wild west ne mun mielestä tulee ja menee ihan miten sattuu, en ole vielä keksinyt logiikkaa että milloin ne näkyy ja milloin ei.
Spotifyn mobiiliversiossa on aivan raivostuttava muuten se asettelu sillä listan skrollausnapilla kun se on päällekkäin niiden kolmen pisteen kanssa, et jos haluaisi jonoon tms laittaa biisejä. onko tuota asettelua mitenkään mahdollista vaihtaa?

Hyvänä uudistuksena mun mielestä ollut nyt noita soittolistoja vähän joka lähtöön ja suosituksia jne, hyvää musaa löytyy.
Nyt syksyn alla on tietty aivan eri musat kun kesällä. Eels toimii aina syksyisin, samoin John Frusciante. Myös Huge L :n uutta Sika-levyä ja muutakin tuotantoa on tullut kuunneltua.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Itselleni tuli yllätyksenä että Spotifya ei voi kuunnella ulkomailla kuin 2 viikkoa. No onneksi asian pystyy kiertämään joko VPN yhteydellä jolla saa hämättyä järjestelmää siten että olisikin Suomessa tai sitten pyytää jotain tuttua suomessa kirjautumaan tilillesi omilla tunnuksillasi. Parin sekunnin levyn soittaminen Suomessa riittää ja taas pelittää Spotify pari viikkoa maailmalla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Eipä ole pitkään aikaan tästä palvelusta palstalla puhuttu, mutta nythän on hyvä ottaa puheeksi. Itse olen aikaisemmin aika orjallisesti kuunnellut omatekoisia soittolistoja, mutta nyt asiaan on tullut muutos. Jokin aika sitten lanseerattu "spotifyn viikon suositukset"-soittolista on osoittanut omalla kohdalla erittäin käyttökelpoiseksi. Joka viikko on ollut tarjolla paljon hyvää musiikkia artisteilta, joista en ole kuullutkaan, ryyditettynä muutamalla omalla suosikilla. Toki mukaan mahtuu joka viikko joku huumoripläjäyskin, mutta pääasiassa hyvää paskaa. Minkälaisia kokemuksia muilla on?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toki mukaan mahtuu joka viikko joku huumoripläjäyskin, mutta pääasiassa hyvää paskaa. Minkälaisia kokemuksia muilla on?
Varsin hyviä. Etenkin nyt tämän vuoden puolella on löytynyt välillä tosi hyvää kamaa ja juuri sellasiakin juttuja joista en ole ollut tietoinen. Jossain kohtaa siellä välilä tuputettiin melkoista paskaakin, mutta joko olen kuunnellut jotenki eri tavalla painottunutta musiikkia nyttemmin, tai sitten tuossa on kehittynyt tuo systeemi millä se niitä suosituksia tekee. Totta kai siellä on tuttujakin artisteja ja bändejä välillä, mutta enimmäkseen kaikkea uutta löytyy.

Hyvä keksintö ja toimiva, joten siitä Spotifylle pisteet.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on Spotifyn kanssa sellainen ongelma, että olen koittanut luoda itselleni radiokanavaa, josta löytyisi joitain uuttakin musaa ja onhan sieltä löytynyt esim. Be´lakor. Nyt olen yrittänyt luoda itselleni uutta soittolistaa ja lähdin sitä Sentencedistä rakentamaan. Nyt kanava suosittelee jatkuvasti vain ja ainoastaan samoja bändejä. Ei sulje pois niistä, joista en tykkää eikä juuri tuo uusia yhtyeitä. Olen esim. kohta klikkaillut peukkua alaspäin kaikille Amon Amaranthin biiseille ja niitä se puskee eetteriin jatkuvasti.
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Mulla on Spotifyn kanssa sellainen ongelma, että olen koittanut luoda itselleni radiokanavaa, josta löytyisi joitain uuttakin musaa ja onhan sieltä löytynyt esim. Be´lakor
Tuon kaltainen bändi on just mun erikoisalaa, joten voin pari vähemmän tuttu ehdottaa - en tosin mene takuuseen löytyykö spotifysta. Onko sellaiset orkesterit kun In Mourning, Skyfire tai Cipher System tuttuja? Jokerikorttina heittäisin vielä ryhmän nimeltä Interbeing. Vähän samaa synkkää mutta melodista maisemaa näissä kaikissa.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Osaako kukaan kertoa, miksi minun tilini muuttui premiumista Spotify free tilaan vaikka en ole lopettanut tilausta? Olen maksanut kiinteähintaista kuukausi maksua antamalla luottokortin tiedot.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako kukaan kertoa, miksi minun tilini muuttui premiumista Spotify free tilaan vaikka en ole lopettanut tilausta? Olen maksanut kiinteähintaista kuukausi maksua antamalla luottokortin tiedot.
Onko maksut myös veloitettu? Jos vaikka luottokorttisi on päässyt vanhenemaan?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onkos muuten kenelläkään tullut pitkiin aikoihin muistutuksia seuraamienne artistien uusista julkaisuista? Mä en oo saanut niitäkään aikoihin. Korjaantunee varmaan joskus jossain päivityksessä.
Onhan tää nyt ihan perseestä, kun pitää itse etsiä uutuuslevyt. Vähän niinkuin penkois vinyyleitä jossain vuosikymmenien takaisessa levykaupassa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon kaltainen bändi on just mun erikoisalaa, joten voin pari vähemmän tuttu ehdottaa - en tosin mene takuuseen löytyykö spotifysta. Onko sellaiset orkesterit kun In Mourning, Skyfire tai Cipher System tuttuja? Jokerikorttina heittäisin vielä ryhmän nimeltä Interbeing. Vähän samaa synkkää mutta melodista maisemaa näissä kaikissa.

In mourning on jollain tavalla tuttu. Ei ole vain sillä tavalla kolahtanut, kuin esim. Be´lakor, jonka kanssa kävi niin, että ensin kuuntelin että mitä ihmettä tämä on ja sitten huomasinkin olevani koukussa. Pitää antaa noille sauma. Sellaisen rankan ja samalla aika herkän melodisen metallin suuri ystävä olen. Ei saa olla pelkkää räminää. Insomnium kolissut ja kovaa.

Edit: Tuo Cipher System ensikuuntelulla miellytti eniten. Se on niin hauskaa, että vaikka tykkäät jostain bändistä tyyliin Stratovarius ja sitten kaikki sanoo, että sun pitää kuunnella vaikka Helloweeniä, niin ei se kolise välttämättä yhtään.
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Tuo Cipher System ensikuuntelulla miellytti eniten. Se on niin hauskaa, että vaikka tykkäät jostain bändistä tyyliin Stratovarius ja sitten kaikki sanoo, että sun pitää kuunnella vaikka Helloweeniä, niin ei se kolise välttämättä yhtään.
Niin se vähän juu menee. Itselle etenkin junnuaikoina tuntui toimivan lähes mikä tahansa melodeath-orkesteri, mutta Arch Enemy ei vaan jostain syystä uponnut sitten millään.

Nyt enemmän raskasta progea kuunnellessa olen kyllä alkanut vähemmän ja vähemmän huomiota samankaltaisuuksille. Esimerkiksi youtubessa uusien progebändien löytäminen on järjettömän vaikeaa sen sivupalkin kautta.

Mutta kyllähän tosi hevimiehen tunnistaa tarpeesta ehdoitella uusia bändejä muille. Kuitenkin suuri osa semi-tuntemattomia niin samankaltaisuuksien kautta on helppo lähteä liikkeelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös