Sportin talous

  • 1 033 812
  • 3 413

Boxer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Team Sport
En tiedä mitä myyntiorganisaatiolta odotetaan näin Corona aikana, mutta tietenkin voisi keksiä ruutia. Ottavat varmaan vastaan ehdotuksia.
Itselle on Sport ollut osaa elämää 50 vuoden ajan sekä katsojana ja toiminnassa. Kausikortti on niin kun joka kausi ja nyt tuli hankittua muutama osake lisää ja omistajatakki ja muuta sälää. Harmitus on tietenkin suuri kun on kortti ja hieno halli eikä saa käydä peliä katsomassa. Olen vienyt muutama kerran tuttava piiri lounaalle ja minusta on ollut ihan syötävää ja hintansa väärtiä. Nyt joutuu tyytymään telkkariin. Tietenkin olisi kivaa jos kausikorttilaisia muistettaisiin, nyt on tullut muuta ottelukohtainen Cmore koodi. En tiedä pitäiskö Sportti kilpailla muiden ravintoloiden kanssa mene ja tiedä. Itse olen mukana talkoissa koska haluan nähdä jatkossa liigakiekkoilua Vaasassa, tietenki jokaisen rahankäyttö on prioriteetti kysymys. Itse juon ottelussa matsioluen ja toivon saada jatkossakin. Hinnoittelusta voidaan olla monta mieltä, minä olen itse ostanut kannatuksen vuoksi ja näin eläkeläisenä on ottelut mukava sosiaalinen tapahtuma jota en haluaisi olla ilman. Pahviukko on nyt harkinnassa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En tiedä pitäiskö Sportti kilpailla muiden ravintoloiden kanssa mene ja tiedä.
Kai markkinointiosastollakin ajatellaan näin. Tänä päivänä kilpailu on kivenkovaa, jos haluaa menestyä niin pitää tehdä töitä hartiavoimin. Koskee sekä itse joukkuetta että ravintolatoimintaa. Puhumattakaan tomiston myyntiporukkaa. Toki aina löytyy porukkaa jotka tukevat ihan siitä syystä että on Hardcore-kannattja, mutta ei se riitä että tyyliin kaikki kaksikymmentä näistä osallistuu kaikkiin tempauksiin, näihin talkoisiin pitää saada mukaan paljon enemmän ihmisiä.

Pahviukko on nyt harkinnassa.
Olin jo päättänyt hankkia, kunnes näin hinnan. Eli jäi siihen.
 
Viimeksi muokattu:

Kilpiliima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Jämsän ja muun johdon vaihduttua
Tänä päivänä kilpailu on kivenkovaa, jos haluaa menestyä niin pitää tehdä töitä hartiavoimin. Koskee sekä itse joukkuetta että ravintolatoimintaa. Puhumattakaan tomiston myyntiporukkaa.
Tämä! Miksi just mun ravintolaan tultaisiin? Mitä mun pitää tehdä jotta porukka haluaa ajaa Suvilahteen syömään lounasta? Ei siihen riitä että joukkue treenaa jäällä.
Se on kiva lisä seurata ruokailun yhteydessä, mut kyllä ruokakin pitää olla parempaa ku naapurissa jotta keskustasta lähettäis.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edit: Otsikkohan oli hyvä: "Tehdään Suomen ennätys", mutta siihen se sitten jäikin kun katsoin hintaa. Nyt tässäkin "pahvinaamakampanjassa" taitaa mennä niin että 120 tarpeeksi varakasta ihmistä nappaa "tarjoukseen" ja seura saa alle 5 000 euroa kassaan. Jos tämä olisi tehty oikein, olisi voinut olla jopa 2 000 kannattajaa keskihinnalla ~25 euroa ja kokonaistuottoa vaikkapa 50 000 euroa. Kuten @Hokiboy totesi: yleensä ahneella on paskainen loppu.

Jyväskylässä hinta on 40e kpl ja sillä pahvinaaman saa 3 peliin. Jukureillakin näyttää olevan 39e. Pitää ottaa huomioon että jonkun pitää ensin valmistaa se pahviukko, sitten kuljettaa ja asettaa se paikoilleen ja tarvittaessa vielä varastoida/sopia noudoista/lähettää nuo johonkin eteenpäin. Tuossa ei välttämättä se iso määrä ole niin valttia kun puhutaan näin isoista liikuteltavista asiasta. Tärkeintä toki olisi että seuroilla olisi monen hintaisia ja eri kampanjoita menossa jolloin laajempi kohderyhmä voi kiinostua seurojen tukemisesta.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Onhan Vaasankin jäähallilla ollut aikoinaan makkara 4 markkaa ja 2 makkaraa 10 markkaa tjsp. Varmaan suunnilleen samoja aikoja kun painettiin Vaasan Sprot -lippiksiä. Kyllä mekin osataan. Nih :D
Korjaus tähän; lippis oli Sropt Club. Oikealla sivustalla tuo teksti brodeerattuna, Sropt valkoisella ja club ällön vihreällä. Punainen lippis, sininen lippa.
 

Boxer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Team Sport
Minä ostin oman Sprot club lippiksen Rautavuoren Jonilta, oli vissiin pelaajien oma busines. Oli broderattu väärin jossain kaukomailla. Yritin aamulla etsiä vaatekomerosta mutta tämä ei löytynyt, olisko hukka vienyt.
 

Sporttia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kurten oli kommentoinut Sportin taloustilannetta Ilkka-Pohjalaisessa:

"Ei meillä sellaista hätää ole, että soitan sinulle huomenna ja sanon, että tämä on tässä. Ei ole niin hätää, mutta luova on saanut olla. Pitää pohtia monelta eri kantilta, miten tämä saadaan toimimaan."

"En ole epätoivoinen, mutta olen tottakai tietoinen siitä, että tilanne vaatii hyviä ratkaisuja. Eikä mitään vippaskonsteja vaan hyviä liiketoiminnallisia ratkaisuja."

"Kyllä me vielä keinoja löydämme, mutta jos tämä jatkuu, jatkuu ja jatkuu, sitten tämä liigakin on vähän erinäköinen. Mutta jos puhutaan tästä kevättalvesta, niin jos saataisiin rokotteet ja yleinen tautitilanne olisi muutenkin vähän parempi vaikka kuukauden päästä, sittenhän me jo pelastamme paljon, Kurtén sanoo."
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Voisi siis tulkita, ettei Sport ole ihan ensimmäisten joukossa, jotka tosissaan ovat hätää kärsimässä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Voisi siis tulkita, ettei Sport ole ihan ensimmäisten joukossa, jotka tosissaan ovat hätää kärsimässä.
Tosin onko joltain seuralta kuulunut täysin päinvastaista? Ehkä KooKoo lähimpänä sitä joka ollut erittäin huolestunut tilanteesta. Yleisesti kaikki sanoo, ettei tilanne akuutti, ei haluta lietsoa paniikkia. Enkä sano sillä, että Sport olisi isoissa ongelmissa, mutta eipä noista lausunnoista voi oikein mitään päätellä ja faktahan on että kaikilla liigaseuroilla on enemmän tai vähemmän vaikeaa kiitos koronan.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ei ole hetkeen huvittanut pelillisiä asioita kommentoida, koska koronan taloudelliset vaikutukset suomikiekolle ovat painaneet mieltä. Tilanne on pelottava.

Ei ettäkö Sportin tilanne olisi erityisen huolettava, mutta ei se ollut ennen kriisiä myöskään mitenkään erinomainen. Nimenomaan sitä tärkeää likviditeettiä ei juuri ole. Haluamme kaikki uskoa ja toivoa parasta, mutta todellisuus kannattaa hyväksyä. Sport on yksi niistä seuroista, joiden perse ei nykytilannetta kestä ensi syksyyn..

Harva liigaseura kestää. Se että NHL:ssä tai Sveitsissä pelataan tyhjille katsomoille ei tarkoita ettäkö sama onnistuu Suomessa missä seurojen takana ei ole ökymiljonäärejä kuittaamassa tappiot.

Jonne Virtasen lausunnoista olin ymmärtävinäni, että Sportin pääomistajat ovat jo jelppineetkin taloudellisesti, kenties juuri palkanmaksuissa jne. Sport saa varmasti kyllä myös lainaa markkinoilta, mutta eri miten järkevää sitä on ottaa "syömiseen ".

Kurten antoi ymmärtää, että osakeannin onnistuminen on iso kohtalokysymys Sportille.
 

Sporttia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kurten antoi ymmärtää, että osakeannin onnistuminen on iso kohtalokysymys Sportille.

Ilkka-Pohjalaisessa sivuttiin myös osakeantia:

”Kassaansa Sport on vahvistamassa myös osakeannilla, jonka tavoitteena on saada merkittyä 2500 osaketta. Tuolloin kokoon kertyisi 300 000 euroa.

Tällä hetkellä osakkeita on Kurténin mukaan mennyt kaupaksi noin 550.

– Päätimme, että jatkamme sitä maaliskuun loppuun, ja varmasti tulemme vähän voimakkaammin ulos sen suhteen. Jotkut muut seurathan ovat myös tehneet antia ja ovat saavuttaneet ehkä vähän mittavampia tuloksia, hän sanoo.

– Katsotaan, saisimme siihen vähän enemmän vauhtia. Tottakai toivoisin, että myisimme kaikki, mutta edes tuollainen 1500 on minun mielestäni ihan realistinen tavoite.”

Toimisto ei ole kyllä kauheasti tätä osakeantia mainostanut tai nostanut esille. Olisikohan tullut yksi maili ja Facebook-päivitys.
 

Sporttia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Avoin ja rehellinen juttu on ainakin kotisivuille tullut.


Kommenttini viittasi siihen, että Sport ei ole kauheasti pitänyt asiaa esillä ja ei ole yllätys, että max tavoitteesta uupuu vähän vajaa 2000 myytyä osaketta.

Nimenomaan (markkinointi)panos tavoitteen saavuttamiseksi on ollut vaisu.

Korona-aikana ei ole mitenkään yllättävää, että seurat järjestävät osakeanteja.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Hyvin on markkinoitu marraskuussa ja nyt :)
- kaikessa muusa on sama juttu HOPE liput, jne kerta ilmoitus ja seuraavaa.

- no en sano enempää, olen kritisoinut markkinointia ennenkin ja saanut henk.Koht. viestiä Hiltuselta. ;)
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
- no en sano enempää, olen kritisoinut markkinointia ennenkin ja saanut henk.Koht. viestiä Hiltuselta. ;)
Tuskin positiivista, mutta onhan Sportin kuin suurimman osan muidenkin liigaseurojen markkinointi ala-arvoista.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Tuskin positiivista, mutta onhan Sportin kuin suurimman osan muidenkin liigaseurojen markkinointi ala-arvoista.

no meni tunteisiin molemmin puolin..
Editoin pois .... tuon jutun vaikka hetken. oli näkyvissä, koska tilanne on nyt vakava ja jokainen penni lasketaan..

Aina voi lomauttaa Jämsän ;)
 
Viimeksi muokattu:

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Ymmärsinkö oikein? Hiltunen oli suhun yhteydessä kun olit kritisoinut markkinointia? ***tu oikeesti...

No aina voi tehdä lähtemättömän vaikutuksen ;)
- Kyllä näin kävi... mutta sananvaihdon jälkeen pöytä oli puhdas ja molemmat tyytyväisiä.
- toisaalta olin otettu koska herra selvitti
jälkeenpäin oikean henkilöllisyyteni.
(Keskustelu käytiin Sportin vanhalla palstalla, ja sen priva puolella)

Minulla on sen jälkeen ollut täysi luotto Hiltuseen, sillä hän sentään reagoi. (En todellakaan suolaa ko henkilöä) se on valitettavaa, että mikään ei muuttunut ja organisaatio on edelleen puuhakerho..

No tämä jääköön tähän, sillä niin kuin totesin pöytä puhdistettiin silloin, eikä Heikki voi puuttua jokapäiväiseen suorittamiseen.

itse olen osakesalkkuni tuplannut (2) ja antanut työkaverin Rasse pojalle ”SuperSankari” paidan jne...
 
Viimeksi muokattu:

Kilpiliima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Jämsän ja muun johdon vaihduttua
No aina voi tehdä lähtemättömän vaikutuksen ;)
- Kyllä näin kävi... mutta sananvaihdon jälkeen pöytä oli puhdas ja molemmat tyytyväisiä.
- toisaalta olin otettu koska herra selvitti
jälkeenpäin oikean henkilöllisyyteni.
(Keskustelu käytiin Sportin vanhalla palstalla, ja sen priva puolella)

Minulla on sen jälkeen ollut täysi luotto Hiltuseen, sillä hän sen reagoi. (En todellakaan suolaa ko henkilöä) se on valitettavaa, että mikään ei muuttunut ja organisaatio on edelleen puuhakerho..

No tämä jääköön tähän, sillä niin kuin totesin pöytä puhdistettiin silloin, eikä Heikki voi puuttua jokapäiväiseen suorittamiseen.

itse olen osakesalkkuni tuplannut (2) ja antanut työkaverin Rasse pojalle ”SuperSankari” paidan jne...
Keskustelu käytiin, homma selvitettiin ja pyötä pyyhittiin. Näin se pitää mennä.
Tuon tosin allekirjoitan että tuntuu kun tuo olisi joku isojen poikien puuhakerho.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onko kellekkään selvinnyt millä rahalla Sport ja miksei muutkin liiga-seurat hoitivat kauden läpi? Eikös ainakin JYPistä uutisoitu yhteen aikaan näyttävästi ettei kaudesta selviä. Pelaajat seurasta riippumatta varmaan alensivat palkkojaan, mutta mitä muuta on tarvittu?
Sekin mietityttää että tuollaisen kauden jälkeen pystytään tekemään tällaisia signauksia mitä Sport on nyt tehnyt.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onko kellekkään selvinnyt millä rahalla Sport ja miksei muutkin liiga-seurat hoitivat kauden läpi? Eikös ainakin JYPistä uutisoitu yhteen aikaan näyttävästi ettei kaudesta selviä. Pelaajat seurasta riippumatta varmaan alensivat palkkojaan, mutta mitä muuta on tarvittu?
Sekin mietityttää että tuollaisen kauden jälkeen pystytään tekemään tällaisia signauksia mitä Sport on nyt tehnyt.
Ei uutisoitu, tämä JYPin isot talousongelmat on kyllä jo jonkinsortin palststotuus ilman suurempaa totuuspohjaa. Tottakai tilanne oli vaikea kuten kaikille muillekin, kun yleisöä ei saanut ottaa mukaan, mutta ainakin JYPissä kokoajan sanottiin, että kausi voidaan näin läpi vetää. Ilmeisesti nämä palstatotuudet muodostui koska JYP sai veromätkyt, mutta omistajat kaivoivat tuohonkin kuvetta ja ne jo maksettu.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Mitään virallista ei ole mutta TJ:n haastattelusta päätellen (kuuntelin) on omistajien shekkivihkoissa takalehteä kohti menty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös