Sport FM, risuja ja ruusuja

• 2 228
  • 23

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No nyt kun Sport FM on ollut taajuuksilla jo pian 2 kuukautta, voidaan kaiketi tehdä ensimmäisiä analyyseja tästä sporttifanien radioasemasta. Mikä toimii? Mikä mättää? Parannusehdotuksia?

Omat tuntemukseni ovat enemmän positiivisen kuin negatiivisen puolella. Koulun koearvosanoilla antaisin numeroksi 8+. Esimerkiksi omassa autoradiossani Sport FM ja Radio City ovat ainoat asemat joita stadin alueella kuuntelen.

Ensimmäinen kehu tulee siitä, että omistajatahon (=Hjallis) intressit eivät kummemmin kuulu - mitä nyt niitä Jokerimatsien umpipaskoja radiomainoksia a´la Aake Kalliala...Ohjelmapuoli on puolueetonta ja niinhän pitää ollakin. Ja Kivisen Mikon murheiluradiossa pistetään aika pahaakin Hjalliksesta ajoittain:D

Ohjelmablokeista aamushow toimii aika hyvin, mutta heikoin lenkki on ainakin minulle yllättäen Tony Halme. Odotin enemmän. Halmehan on hauska läpänheittäjä, mutta näköjään vain pieninä annoksina. Miehen, sanottakoon vaikka rajoittuneisuus paljastuu muutaman tunnin annoksina, puhumattakaan siitä, että tämä tapahtuu päivittäin. Tonylle vittuilu ja sanoilla saivartelu alkaa olla jo itsetarkoitus - ja kaiken lisäksi mies on useimmiten väärässä noissa sanasaivarteluissaan ja ääntämisohjeissaan. En minä Tonya pois heittäisi kokonaan, äijä on mainio, mutta käyttäisin säästeliäämmin.

Atikin juttelut vedonlyöntiohjelmissa ovat loistavia. Miehestä paistaa läpi nöyryys ja aito rakkaus urheiluun sen kaikilla alueilla. Toisaalta nämä osuudet ovat kaikkein haavoittuvaisinta antia kanavan kuulijalukuja ajatellen. Näitä ei nimittäin kuuntele Erkkikään, jos ei urheilu kiinnosta, sääli sinänsä.

Ärsyttävin ja huonoin osio on juuri nytkin kuuluva Toriparlamentti ja varsinkin se Heikki Lund -niminen murretta vääntävä itsetietoinen jaarittelija, joka muistaa joka päivä kertoa olevansa näyttelijä. Haloo! Jos mies on kuuluisa tai hyvä näyttelijä, niin miksen ole kuullut hänestä koskaan mitään?? Haluaako hän Sport FM:n Pertti Salovaaraksi, jolla myöskin on varma usko siihen, että murretta radiossa puhuvat ihmiset ovat leppoisia, rentoja ja kansaa lähellä? Puhumalla ja itsetehostuksella ei näyttelijäksi tule kuitenkaan, ei myöskään radiotoimittajaksi. Tylsää tässä osiossa on myös se, että ihmiset, jotka soittavat tähän parlamenttiin, ovat aina samoja ja heillä on aina samat mielipiteet riippumatta aiheesta: dopingista pitäisi antaa elinikäinen kilpailukielto, jäähalleissa pitäisi olla tilaa taitoluistelijoillekin, Suvi Linden on tyhmä, Mika Myllylä on huono/hyvä ihminen....jne, jne.

Iltapäivän Rankka päivä -osio on hyvää yleispätevää radioviihdettä. Ja sitä suostuu vaimokin esimerkiksi kuuntelemaan.

Kanavan musa on aika munatonta AOR-kamaa, mutta varman päällehän siellä pitää pelata. On se kuitenkin paljon parempaa kuin Novan philcollinstotosuurlähettiläät -tuuba. Erikoiskehut Hurriganesin ja AC/DC:n soittamisesta. Mikään radioasema ei voi olla läpeensä huono jos näitä soittaa..

Mielipiteitä!!

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
City on vaihtunut Sport FM:ksi työhuoneen taustaäänenä.
Keskittyä ei kuuntelemiseen paljon kerkiä,mutta puhe on pääosin sujuvaa ja musiikki vähintään yhtä rock kuin City nykyään.Ganes,AC/DC,Stones,Rainbow ym kyllä käyvät.Halme käy eduskuntavaalikampanjaa ja alkaa alkuviehätyksen jälkeen jo kyllästyttää.

Autossa kokeilen cityä välillä,että tulisiko parempia biisejä.

Iltaisin ei tule kuunneltua kuin joskus Radio Suomen lätkäkierroksia.En ole Sport FM:ää edes kokeillut jostain syystä 5:n jälkeen.Kannattaako?

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Samantapaisia ajatuksia on minullakin SportFM:stä. Minulla se on nykyisin käytännössä aina auki autoa ajellessa. Aamun ykkösketjua tulee työmatkalla kuunneltua n. 40 minuuttia ja olen samaa mieltä Halmeesta. Aluksi jaksoin välillä naureskella kaverin lohkaisuille, mutta tietty "rajoittuneisuus", kuten asian ilmaisit, tosiaankin alkaa häiritä. Homma on koko ajan samassa kaavassa. Lisäksi mies tietää aika vähän urheilusta. Minua ainakin ärsyttää, että urheilukanavan toimittaja ei tiedä kuka on Eric Lindros. Se Tonysta.

Nostalgisia iltoja kerran viikossa tarjoaa puolestaan Tami, joka raahaa vuoronperään jonkun suomalaisen jääkiekkolegendan studioon. Kyseessä ei ole mikään 10 minuutin pikahaastattelu vaan käsittääkseni jopa 3 tuntia kestävä keskustelu, jossa legendan ura käydään polvenkorkuisesta nykypäivään aika tarkkaan läpi. Tami ei keskeytä, vaan antaa vieraansa puhua.

Atik Ismailin urheilutietämys on yllättänyt minut täysin. Hän on todella hyvin perillä suomalaisesta urheiluhistoriasta (siis muustakin kuin jalkapallosta) ja lienee jopa melkoinen kone raviasioissa, mutta ne eivät minua kiinnosta. Lisäksi Atik artikuloi selvästi.

Kaiken kaikkiaan SportFM on ollut todella miellyttävä yllätys. Se, että taustalla on Hjallis, ei ole mitenkään kuulunut ohjelmissa.

Huuhaa

Jäsen
No niin. Juhani Tammisen vetämä Monday Hockey Night on erittäin leppoisaa kuunneltavaa, kun "Tami" haastattelee kiakkolegendoja maanantai-iltaisin. Myös Toriparlamenttiä on leppoisa kuunnella perjantai-iltana puolenyön aikaan, kun se tulee uusintana. Sehän tulee joka arkipäivä, mutta, kun se tulee aina aamupäivällä, kun olen koulussa, ja uusinta tulee sitten taas joka päivä puoleltaöin alkaen, niin en voi kuunnella sitä valitettavasti muuten, kuin sitten vain sen perjantai-iltojen uusinnan.... :(

Mikko Kivisen ja Lauri Hollon huumoriohjelma "Murheiluradio" tuli lauantaisin päivällä kello 14.00, ja uusinta sunnuntaisin samaan aikaan. Nyt se on kuitenkin ilmeisesti lopetettu.... Miksi vit.ssa?!....

Se "Rankka Päivä" on tosi turha ohjelma! Ne juontajat on ASIANTUNTEMATTOMIA, ja muutenkin ne juontajat on ärsyttäviä. Etteivät vain molemmat tupakoisi, sillä siltä ne äänet kuulostavat.... Ja, jos ei joku tiennyt, niin mielestäni se Sammy, joka on toinen niistä juontajista, niin se on ollut ennen radioon pääsyä tämän vuoden aikana (Varsinkin vuoden alusta, kun nuo chattiohjelmat TV:ssä starttasivat) jonkin verran MTV3:sen Yöchateissa juontajana, ja ruudussa se jätkä näytti ihan joltain hevarilta, joka ei seuraa urheilua. Joskus olen kuunnellut tätä turhaa ohjelmaa vähän, ja siltä vaikuttaa, että aika vähän nämä juontajat jääkiekosta ja yleensäkin urheilusta tietävät. Nimiä sekoitetaan, kuten maanantaina tämä Sammy sanoi, että "Ohjelmassa on luvassa mm. Ilveksen pitkäaikaisen huoltajan Lasse Lehtisen haastattelu". Ei sen Ilveksen huoltajana ole mikään "Haluatko Miljönääriksi" -ohjelman savolaisjuontaja Lasse Lehtinen, vaan Lasse Laukkanen!!!! Pikku juttu, mutta osoittaa tuokin asiantuntemattomuutta.... :mad:

Harmittaa, kun Halmeen ja kumppaneiden aamuohjelmaa en voi kuunnella, kun olen nukkumassa, matkalla kouluun ja koulussa silloin, kun se tulee.... :(

Jos olen kotona arkisin kello 14.00, niin silloin kuuntelen yleensä Aku Lohimäen "Veni, Vidi, Vici" -nimistä urheilutietokilpailuohjelmaa, ja se on ihan leppoisa.

Musiikki on kyllä mainiota, ja muista trendimusiikkiradiokanavista erottuvaa. Se minua kummastuttaa, kun noihin kaikkiin eri ohjelmiin (Esimerkiksi "Toriparlamenttiin") soittaa aina, tai ainakin usein, niin samat ihmiset ja äänet jatkuvasti. Onko SportFM:llä sitten vielä niin pieni kuulijakunta, että suoraan lähetykseen on helppo päästä ns. tavallisen ihmisen jatkuvasti....

Joo, minuakin on hämmästyttänyt, että kuinka innoissaan ja innostunut Atik on mm. jääkiekosta, ja sekin, että asiantuntemusta riittää moneen lajiin. Raveja kyseisellä kanalla seurataan kyllä ihan liikaa....

P.S. Minä muuten tiesin Heikki Lundin jo ennen "Toriparlamenttiä". On se ollut ainakin Salatuissa vierailijana, ja jossakin muualla, tosin siitä on jo aikaa.... Sitä paitsi, Lund ja se toinen jätkä (Muistaakseni Jussi Kangas) ovat just sopivia sen "Toriparlamentti" -ohjelman juontajia! Leppoisia ja hauskoja jannuja....

Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua ainakin risoo musiikin yletön määrä ohjelmistossa, vaikka kyseisen kanavan piti sitä nimenomaan soittaa huomattavasti vähemmän kuin muilla kanavilla (suhteessa 80%puhetta-20%musiikkia).

Ja yhdyn edellisiin rankan päivän osalta. Aivan tarpeetonta paskaa, toinen emännistä kunnostautuu urheilun saralla vain sillä että on Semir Ben-Amorin sisko. Taitaa olla muutenkin hieman "väkisin julkuksi"-tyyppiä, muistan nähneeni Far Out- ohjelmassa.

Ohjelman maneeri: "Ja soitamme myös vakiovieraallemme urheilupsykologi xxxxx:lle ja kysymme hänen mielipidettään." -Sen akan jorinat eivät ainakaan minua kiinnosta pikkukiviä enempää.

Veni Vidi Vici on ihan ok-ohjelma, kuten myös ykkösketju. Murheiluradion olen kuullut vain kerran, siinä oli pari hyvää sivallusta mutta muuten aika tuuliajolla tuntui ohjelma olevan.

Iltaisin en pahemmin radiota kuuntele, mutta oli hienoa kuunnella Tamia jututtamassa E.Peltosta.

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Mulla Sport FM vaihtuu aina kiekkomatsien aikaan Radio Suomen kiekkokierrokseen. Minä haluan kuulla pelitapahtumia, enkä tyhjää lätinää studiosta.

Ike

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eläkeläinen: Kuuntele ihmeessä täälläkin monen hehkuttamaa Tamin maanantai-illan 3 tunnin pläjäystä. Siinä on prinsiipit, tendenssit, tålamodit ja KISSit kohdallaan...!

Urheilutietämättömyys on kyllä ikävää urheilukanavalla. Tony Halme aamushowssa suorassa lähetyksessä: "Kuka se on?" kun toinen juontaja kertoi jotain Janne Niinimäestä. Tavallaan aika hauskaa ja tavallaan aika hirveää..

Mitä, onko Heikki Lund ollut Salkkareissa? Perun heti puheeni, mieshän on sitten näyttelijä vailla vertaa!!:D Vähintään Sanna Saarijärven tasoa. Ai kenen Sanna Saarijärven? No sen, joka pisti New Yorkin polvilleen siellä ollessaan (ainakin naistenlehtien mukaan...). NY:tä ei liene saanut polvilleen vielä kukaan muu kuin Osama

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
joopa, SportFM voisi raportoida otteluista pidempiä välähdyksiä.
radio suomen tapaan tai yksi matsi suorana tms. kun esim stadissa ei muuten kuule kiekkolähetyksiä kuin Suomelta ?.
mulla kun muuten tuppaa olemaan matsien aikana paikallinen putkiradio päällä.

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti OneBigRed
[BJa yhdyn edellisiin rankan päivän osalta. Aivan tarpeetonta paskaa, toinen emännistä kunnostautuu urheilun saralla vain sillä että on Semir Ben-Amorin sisko. Taitaa olla muutenkin hieman "väkisin julkuksi"-tyyppiä, muistan nähneeni Far Out- ohjelmassa.
[/B]

Jaa onkos se Ben-Amorin sisko siinä ohjelmassa vieläkin? Mää luulin, että se sai potkut se taannoin sekoili, kun se oli Lahdessa katsomassa, muistaakseni Pelicans-Ässät -ottelua, ja joku Sport FM:n juontajista sitten kyseli otteluraporttia sieltä Lahdesta, ja juuri silloin sattui tulemaan maali, kun tämä Ben-Amorin sisko sieltä raporttia puheli, ja se taisi mennä niin, että juontaja sitten kysyi, että "Pelicansko teki maalin?". Tämä Ben Amor oli hetken hiljaa, kunnes sanoi, että "Joo, Pelicans". No, lopulta nämä studiossa olleet herrat (Joku juontajista, ja oli siinä muistaakseni ainakin "Linkku") saattoivat todeta Teksti-TV:ltä, että sen maalinhan teki Ässät.... :)

Tämä oli vähän vaikea selittää, toivottavasti ymmärsitte ("pointtini"). Lahdessa tuo ottelu joka tapauksessa oli, ja se oli muistaakseni Ässät-ottelu, jonka Pelicans voitti sitten lopulta maalin erolla, muistaakseni 4-3 viime hetken maalilla. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Viimeksi muokattu:

Huuhaa

Jäsen
"Linkku" on muuten ollut yllättävän hyvä radiossa. Sekoilu on mielestäni aika vähäistä, ja lisäksi Linkku on ollut kohtelias ja ystävällinen, ja muistaa toivottaa kuulijoille "Hyvää illanjatkoa, hyvää yötä" yms. Myös "Tami" on kunnostautunut kohteliaana ja ystävällisenä muistaen kiittää kuulijoita.

Eilen illan "Sport Event" ohjelmassa studiossa oli ainoastaan Pepe Jurgens (Vai miten se nyt kirjoitetaankaan), joka on yksi juontajista/toimittajista. Hän sitten piti sellaista doping-iltaa johon saivat kuulijat sitten soittaa ja kertoa mielipiteensä. Kuuntelin sitä oikeastaan vain viimeisen tunnin klo 21-22, ja kyllä oli kuulijat, tai ainakin soittajat siinä vaiheessa vähissä, sillä välillä linjoilla ei ollut ketään, ja sitten, kun oli, niin oli joku sama soittajatyyppi, joka soitti juovuksissa ainakin kolme kertaa toistaen jatkuvasti periaatteessa samaa asiaa.... :)

Mihin on muuten kadonneet Sport FM:n uutiset ja urheilu-uutiset?

turre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sportti

Mä olen myös kuunnellut sport fm:ää ja aika positiivista sanottavaa on.
- aamun ohjelma jossa Tony ja muut jutustelee on ihan ok, Tony heittää ihan hyvää läppää mutta on kyllä aika pihalla monista urheilulajeista.
- veni vidi vici on ihan kuunneltava visailuohjelma
- kyllä minäkin vaihdan kanavan ylenaikaiseen kun lätkäkierros tulee, mutta kun en ole pystynyt kuuntelemaan pelejä niin on hyvä että tuloksia kerrataan illan mittaan Sport FM:llä
- Musiikki jota kanavalta tulee ei ole minun mieleen, sen vuoksi usein kanava kääntyy Suomi Pop:lle
- niin ja työkaveri samassa huoneessa ei jaksa kuunnella 8 h päivässä urheilua
Arvosana on 8

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Tamin Lasse Oksanen haastattelu oli loistavaa kuultavaa. Pisteet Tamille näistä loistavista haastattelu/keskustelu tuokioista.

+++ Linkku, Atik sekä Murheiluradio

- -- - Lähetystehoja voisi lisätä, Ei visailuja.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Huuhaa
No niin. Juhani Tammisen vetämä Monday Hockey Night on erittäin leppoisaa kuunneltavaa, kun "Tami" haastattelee kiakkolegendoja maanantai-iltaisin.

Todella vähiin on jäänyt Sport FM:n kuuntelu meikäläisellä mutta ehkä sitä vähitellen tottuu radion kääntämään ko. kanavalle yhä useammin ja useammin. Sama se oli Novankin kanssa. Olen vaan niin tottunut 957:n kuunteluun että se pysyy ykkösenä ainakin toistaiseksi.

Monday Hockey Nightin kuuntelin ensimmäisen kerran just tällä viikolla kun sain vinkin että Korven Rane on Tamin vieraana. Todella hyvältä ohjelma vaikutti kun kestoaikakin on riittävän pitkä eikä mikään puolen tunnin pikaosuus.

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti TM
Monday Hockey Nightin kuuntelin ensimmäisen kerran just tällä viikolla kun sain vinkin että Korven Rane on Tamin vieraana. Todella hyvältä ohjelma vaikutti kun kestoaikakin on riittävän pitkä eikä mikään puolen tunnin pikaosuus.

Nimenomaan. Se on hyvä, että jokaisen legendan elämään/uraan perehdytään oikein toden teolla, ja Tami on justiinsa sopiva haastattelija, sillä onhan hänellä asiantuntemusta aivan vallattomasti, ja käytöstavatkin ovat Tamilla hallussa ollessaan kohtelias ja ystävällinen, sekä illan tähtivieraalle, että kuulijoille. Ja maanantai on juuri sopiva päivä tälle Tamin Talk Show´lle, sillä maanantaithan ovat tunnetusti ns. akkujen lataamista viikonlopun jäljiltä, ja muutenkin maanantaina ei tule TV:stäkään oikein mitään, ja, kun harvemmin maanantaisin SM-liigaakaan pelataan....

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Minun kaaliini ei kertakaikkiaan mahdu että SportFM ei syystä tai toisesta pysty esittämään lätkäkierroksia tai muutenkaan selostusta paikan päältä lukuunottamatta joitain minuutin pilipaliväläyksiä. Haastateltavana on ihan mielenkiintoisia tyyppejä mutta pitkän aikaa luulin että ovat vain esim. erätauon aikana tms. lässyttämässä ja kun sitten kuuntelin pitemmin niin totuus valkeni.

Atik on loistava, siitä pisteet kuten musiikista.

Mitähän sekin tarkoitti kun kanavaa mainostettiin tyyliin "meidän lätkälähetystä ei sitten mikään merisää keskeytä". Joo uskottava se on kun ei sitä matsiselostusta kertakaikkiaan koskaan saadakaan... mitä taas siihen merisäähän tulee niin aika lailla yhtä kiinnostavaa on kuunnella tuntikausia jonkun entisen painijan muisteloita. Olisi nyt kertonut jotain mielenkiintoistakin siihen väliin tyyliin "siellä pieretään molskilla" tms. mutta ei kun ei.
Sääli että tässä on nyt sitten se "urheiluradio". Tuntikausia puhetta ja pulputusta kaikesta jönninjoutavasta.

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Jokerit-Kärpät

Olipa aika Jokeri-henkinen selostus eilen. Oliko "omistajan ääni taustalla"? Onko Sport-FM:ltä yleensäkään kuultavissa sellaista selostusta, joka ei suosi jompaa kumpaa joukkuetta?

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Re: Jokerit-Kärpät

Viestin lähetti Siniviiva
Olipa aika Jokeri-henkinen selostus eilen. Oliko "omistajan ääni taustalla"? Onko Sport-FM:ltä yleensäkään kuultavissa sellaista selostusta, joka ei suosi jompaa kumpaa joukkuetta?

Ei se niin jokeri-henkinen ollut kun tuossa jokin aikaa sitten kuuntelin kärppien nettiradiosta peliä, siellä mentiin jo yli

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
EI MITÄÄN muuta vikaa kuin se, että Sport FM ei kuulu Lappeenrannassa, eikä sillä ole nettiradiota. Muuten erittäin ok, kun pari tuntia sitä olen eräällä Helsingin visiitilläni kuunnellut.

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Joopajoo

No minä olen ainakin kyrpiintynyt pikkuhiljaa koko taajuuteen, tosin eipä täällä paljon niitä parempiakaan ole. Sport FM:n yksipuolisuus ärsyttää. Toki ohjelmistossa täytyy olla joku tukeva runko, mutta tuntuu kun siellä olisi joka päivä samat jannut löpisemässä eetteriin. Lätkäselostukset voitaisiin (ainakin IFK:n osalta ;D) laajentaa vierasmatseihin. Eihän noista kotimatseista paljoa hyötyä ole :o.

Atik Ismail, pitkän linjan IFK- fani on onnistunut hyvi tehtävässään, niinkuin miltei kaikki muutkin juontajat.

speteus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äänen laatu on heikko

Äänen laatu on ollut todella heikko lätkäselostuksissa. Ylimääräisiä rätinöitä ja selostajan ja "jään tasolla olevan kommentaattorin" äänen tasot ovat aivan eri tasolla. Välillä huudetaan ja välillä ääni on hiljaa. Olisi kiva kuunnella selostusta jos siitä saisi selvää. Ohjelmat ovat muutenkin joka päivä saman toistoa. Silti sitä tulee kuunneltua...varsinkin jääkiekkopäivinä.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Jokerit-Kärpät

Viestin lähetti liverpool
Ei se niin jokeri-henkinen ollut kun tuossa jokin aikaa sitten kuuntelin kärppien nettiradiosta peliä, siellä mentiin jo yli

Auran Aallot = Turun paikallisradio
Radio Mega = Oulun paikallisradio
Radio City = Helsingin paikallisradio
Sport FM = valtakunnallinen radio
Radio Suomi = valtakunnallinen radio

Jos kolmen ensimmäisen toimittajat hehkuttavat TPS:n, Kärppien ja IFK:n menoa, se on OK. Jos kahden jälkimmäisen toimittajat vetävät "kotiin päin", se on tyhmää. Kanavilla kun on toisenkin joukkueen kuuntelijoita ympäri Suomea. Tuskin kuuntelevat toistamiseen.

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Re: Re: Re: Jokerit-Kärpät

Viestin lähetti mission16W

Tuskin kuuntelevat toistamiseen.

Vähän jäi kieltämättä paskan maku suuhun. Radio Megan selostus oli ala-arvoista, niin käänsinpä tyhmyyttäni SportFM:lle. Vähän aikaa kun kuunteli niin käänsi kyllä kiltisti takaisin Megalle koska en kuitenkaan halunnut ottelua kuunnella Jokerit-näkökulmasta. No oppipahan siellä muun muassa monien Jokeri-pelaajien lempinimiä.... sen vaan sanon että jos kanava todella haluaa olla valtakunnallinen niin sopii miettiä ketä sinne selostamoon päästää. Taitaa vaan olla niin että on olemassa paikallisradioita, valtakunnallisia radioita ja valtakunnallisia Jokeriradioita. Näkemiin SportFM!

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Atik on tähti

Atik on kanavan ehdoton tähti ja syy miksi sitä kannattaa kuunnella. Mies suhtautuu urheiluun ja ihmisiin niin avaralla sydämellä että heikompaa hirvittää. Siinä menevät asiat nopeasti tärkeysjärjestykseen ja suhteellisuudentaju pysyy mukana. Hän ei mollaa, vähättele, arvostele tai opasta ketään urheilijaa tai joukkuetta. Aina sattuu ja tapahtuu, joskus hyvää ja joskus huonoa. Itse kullekin.

Atik uudistaa suomalaista urheilujournalismia hienolla otteella. Siihen eivät tällä hetkellä alalla muut kykene vaan toistavat ikivanhoja kliseita ja huutavat saadakseen itsensä kuuluville. Pahimpina nämä J.Uotila ja J.Saarinen. Näissäkö loistava tulevaisuus?

Kiitokset Atikille!
Keep on keeping on..

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Sport FM on ihan OK: Urheilu-uutisia tulee ihan mukavalla tahdilla ja ajankohtaisesti. Esim. Ville Niemisen treidi taidettiin uutisoida kanavalla nopeammin kuin Ylen tai MTV3:n tekstikanavilla. Taitavat lukea Jatkoaikaa siellä toimituksessa?

Pari ääntä haluaisin kanavalta kuitenkin vaihtaa: Lindegren ei ole mikään suuri NHL-asiantuntija minun papereissani ja Atik Ismail on turhanpäiväinen jaarittelija, jonka futiskommentit ovat kyllä asiallisia, mutta esim. jääkiekosta miehen on turha kommentteja heittää. Tuleepa mieleeni lähinnä Bubi Wallenius, koska sen verran ympäripyöreitä ja maailmaasyleileviä Atikin kommentit ovat. Kaikki tuntuu olevan suurenmoista ja mahtavaa, eikä kritiikkiä tahdo löytyä sitten millään.

Musiikkivalikoima kanavalla on parempaa keskiluokkaa kun vertaa muihin kanaviin. Edelle menee mm. City ja kauas taakse jäävät main steam-kanavat Kiss FM ja Nova, joista ensin mainitun journalistinen tasokin on vähän niin ja näin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy