Siis vittu eihän tämä ole todellista!
Erosin tuossa kaksi ja puoli vuotta sitten lopullisesti. Syksyllä 2022 käytiin asuinpaikkakunnan mukaan lastensuojelussa sopimassa elatusavut normaalisti. Tehtiin kupongit määräajaksi ja määräaika loppui kesäkuun 2024 lopussa. Tämä kaikki meni aikojen varauksesta allekirjoitettuihin papereihin byrokraattien puolesta todella hienosti.
No, nyt pitäisi uudet kupongit saada vetämään tämän uuden himmelin takia Keravan ja Vantaan yhteisessä sotessa. Ja eipä olekaan niin mahtavaa ja mukavaa. Helvetti, soittoajat saada tapaamisia ovat ma-to 11-12 (tjsp). Siis tunnin slotti per päivä. Ei jonotusta, ei soittopyyntöjä. Ja viime viikolla oli kuulemma joku tiedote, että elokuun ajat on varattu, että aloittakaa uusi soittokierros syyskuun alussa. Näin kertoi ex-vaimoni, jonka kanssa minulla on lasten asioista hyvät välit.
Meidän tarvitsee suurin piirtein päästä viideksi minuutiksi oikean henkilön tapaamiseen, ja meidän planketit on uudistettu taas x ajaksi. Kun kummankaan meidän puolesta ei tarvitse mitään muuttaa papereissa. Mutta kun tuonne helvetin soteen ei saa edes aikaa siihen. Eihän tämä nyt näin voi olla? Kyllä näistä tulee taas mieleen, että omalla tavallaan Suomi on ihan järjetön kehitysmaa jossain asioissa.
Ex-puolisoni kysyi, että mitä nyt tehdään (siis jo aiemmin kesällä). Sanoin, että jatkan saman summan maksamista, ja sovitaan uusi paperi alkamaan takautuvasti heinäkuun alusta. Tiedän, että hän käyttää sen lasten hyväksi. Summa on tarpeeksi suuri, että sillä tekee minun puolen jutut lasten kasvatuksesta, eikä ole niin iso, että sillä elätetään ex-vaimoa.
Lisäksi, Suomen verottajan suoma verovähennysetu elatusvelvollisuudesta on suuruudessaan täyttä vittuilua. Joten ihan sama, vaikka niitä papereita ei tämän sote-korroption takia saada koskaan virallisiksi. Voin sopia exän kanssa asiat suoraan.
VITTU.MITÄ.PASKAA.
P.S. Minulla on hyvä tilanne, kun exän kanssa on hyvät välit lasten takia. Mutta mitä tekevät ne entiset pariskunnat, joilla ei ole sama tilanne? Joilla voi olla vaikka kuinka tulehtuneet välit? Onnea vaan sinne soten johtoon näiden asioiden mahdollisten kärjistymisten lopputulosten johdosta!