Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 174 277
  • 7 196

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä nämä syyt ovat? Tarkoitatko vanhoja erimielisyyksiä Dinojen kanssa, jotka eivät enää edes ole päivittäisessä johtamisessa mukana. Hemmetin surullista jos tällaisten asioiden vielä annetaan vaikuttaa. Summanen kuitenkin on ilmeisesti paremmissa väleissä nykyjohdon kanssa, jotka päätökset tekevät.

Onko dinot enää edes millään virallisella tavalla IFK Hockeyn kanssa tekemisissä? Jos eivät, niin miten 15v vanhat sanomiset voi edelleen estää yhtään mitään.
 

Stigu

Jäsen
Tämä meidän rakas Ilmanyhtäosaavaahenkilöä Fokus Katoaa-seuramme on sen verran erikoinen lätkäseura, että uuden valmentajan kriteerit ovat seuraavat:

1. Ei ole tullut tekemään kavereita johtoportaan kanssa, vaan fokus on vain ja ainoastaan voittamisessa kaukalossa

2. Saa tahtonsa läpi niin jäällä kuin jään ulkopuolellakin- eli osaa kouluttaa ja opastaa myös esim. UTJ:tä ja ohjaa koko organisaation fokusta voittamiseen.

3. Osaa valmentaa

Kyllähän noita kriteereitä vasten Summanen olisi ehdoton ykkösvalinta. Toisessa ääripäässä ovat sitten nämä vanhat ja uudet Country Club-hangaround-valmentajat Rocky Bin Laden ja Soppa.

Eli jyrkkä ei Rautakalliolle. Jos vaihtoehdot ovat Rocky ja Soppa, niin sitten mennään mieluummin vaikka Sopalla. Tai otetaan joku Soppaa nuorempi IFK-taustainen pelaaja, joka haluaa leikkiä valmentajaa. Kölli Kortelainen tai Toni Häppölä vaikka.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli jyrkkä ei Rautakalliolle. Jos vaihtoehdot ovat Rocky ja Soppa, niin sitten mennään mieluummin vaikka Sopalla.

Tämä. Rautakallio on vanha pieru josta ei ole enää mihinkään. Sormunen & Pennanen ovat nuoria jotka yrittävät puskea itseään liigakartan huipulle. Tosin tähän mennessä erittäin huonolla menestyksellä, mutta jos näistä kahdesta pitää valita, niin Sopalle sitten jatkoa. Sitä ei tiedetä tuleeko tämän herran kanssa koskaan menestystä (tällä hetkellä näyttää siltä että 99,99% varmuudella ei), mutta Rockyn kanssa voidaan olla aika varmoja, että sitä menestystä ei tule, koska kyseisen herran kohdalla sitä ei ole ikinä tullut. Taas ollaan tyytymässä keskinkertaiseen saatana.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Menikö? Missä se varmistus on? Yhtälailla tuo IS "tieto" voi olla samaa tasoa kuin sinunkin "tietosi".

Tää on vähän kinkkinen juttu. IS on valtakunnallinen media, joka ei mielellään nosta etusivulleen myöhemmin vääriksi osoittautuneita asioita. IS on ammattimainen media. Minä olen HIFK:ta melko hyvin tunteva henkilö ja mun tietoni / "tietoni", jos sellaisia esitän, ovat kyllä suoraan pääkallopaikalta. Pentin aikaan HIFK-tiedot vuotivat joka suuntaan ja suunnilleen joka suuntaan erilaisina. Silloin tuli tiedettyä paljon,mutta myös vedettyä paljon huteja. Mulla ainakin on käynyt niin, että nykyään saan tietää asioita harvemmin kuin ennen, mutta miellyttävää on se, että nämä täkyt ovat lähes aina oikeassa. Ja tämä HIFK-taho -sanon suoraan: aivan seuran ytimestä- oli viime viikonloppuna aika polleana siitä, että Suikkanen on hallussa. Haluaisin sanoa, että olen edelleen oikeassa. Mutta IS vetää otsikkonsa aika isolla varmuudella, joten pelkään, että IS:n "tieto" on parempi kuin oma "tietoni". Todellinen dilemma - haluan olla oikeassa ja uskon, että olen oikeassa. Mutta vastakkainen tieto tulee medialta, ei esimerkiksi naapuripöydästä.

Valistunutta spekulaatiota: Suikkanen haluaa ulkomaanpykälän sopimukseensa ja HIFK ei suostu hyväksymään sitä, TPS suostuu? Henkilö pyytää yleensä ulkomaanpykälän siksi, että hakee tosissaan töitä ulkomailta. HIFK:lla on ollut monestikin kova pelaajanimi kiinni kesällä - ulkomaanpykälän kera. Siksi esimerkiksi Boumediennea ja Lupaschukia ei aikanaan julkaistu. Oli päivänselvää, että kaverit karkaavat muualle. The Sir teki tästäkin taidetta ja roudasi Tommi Santalan tiedotustilaisuuten jättäen mainitsematta, että Santalalla on ulkomaanpykälä. Mahtoi olla Tommi-pojalla outo fiilis istuskella yksi päivä HIFK-paidassa. Oli miten oli, Suikkas-kuvio saattaa mennä noinkin. Rocky on toivon mukaan pahaa unta ja mitä enemmän mietin, sitä enemmän olen sitä mieltä, että mieluummin jatketaan Sopalla kuin otetaan Reliikki-Rocky. Kyllä, olen vakavissani. Maailmasta löytyi Soppaakin epämieluisampi valmentajaehdokas.
 

scholl

Jäsen
mikä motiivi kenenkään on vuotaa yhtään mitään ennen kuin nimet ovat paperissa? Sen vielä ymmärtää, jos kännipäissään leuhkivat, että saivat sainattua sen ja sen, mutta hieman outoa leuhkia, jos mitään ei ole allekirjoitettu. Toki voihan siellä olla agentteja, jotka kuuntelevat sivusta seuran sisäisiä asioita.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tää on vähän kinkkinen juttu. IS on valtakunnallinen media, joka ei mielellään nosta etusivulleen myöhemmin vääriksi osoittautuneita asioita. IS on ammattimainen media. Minä olen HIFK:ta melko hyvin tunteva henkilö ja mun tietoni / "tietoni", jos sellaisia esitän, ovat kyllä suoraan pääkallopaikalta.

Niin juuri, ei siis ollut tarkoitus dissata lähteitäsi, vaan nimenomaan tuota että vaikka IS julkaiseekin asian niin kyllä niilläkin huteja tulee. Joskus jopa luetaan huhuja täältä Jatkoajan keskustelupalstoilta.

Ja ihmetyttää muutenkin tuo IS uutisointi. Ensiksi Suikkanen on varma TPS:ään, kk myöhemmin voi ollakkin että jatkaa Pelsuissa ja siitä kk myöhemmin niin HIFK:kin on tarjouskisassa mukana ja tästä viikko eteenpäin niin TPS onkin varma juttu. Siksi tässä vähän silti kyseenalaistan tuota IS:n uutista. Voihan se toki pitää paikkaansa, toivon että ei.

Ja toivon myös että Rocky uutinen on paskaa. Vaadin koko johdolle monoa, jos eivät sen vertaa ymmärrä jääkiekon päälle ja tajua että Rocky on vihoviimeinen vaihtoehto kaikista. Joo onhan se entinen legenda, mutta aikalailla myös entinen valmentaja. Has-been joka jostain syystä edelleen valmentaa korkealla tasolla. Kuka esim. haluaisi Jortikan tänne? Ei kukaan. Samanlainen has-been se Rockykin on.

Vaikka sitten Jarno Pikkarainen parin vuoden sopimuksella (ja kyllä, varmasti hänen sopimuksessa on liigapykälä). Heikkilää toivoisin, mutta tuskin tulee. Raato vähän kysymysmerkki, mutta tuskin tulee.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
mikä motiivi kenenkään on vuotaa yhtään mitään ennen kuin nimet ovat paperissa?

Muistatko viime talven ja Jason Krogin? Olin tilaisuudessa, jossa Valtanen käytännössä vuosi tämän tiedon ulos. Ja hupsista, ei se osunutkaan. Lätkä on aika fiilisbisnestä kuitenkin. Johtotehtävissä olevat saavat ihan itse säädellä mitä hölisevät, mutta huonon maineen (Pentti) siitä saa, kun keuhkoaa turhan usein ilman tuloksia. Tällä hetkellä toivon enemmän sitä, että Rocky ei tule kuin sitä, että Suikkanen tulee.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Maailmasta löytyi Soppaakin epämieluisampi valmentajaehdokas.

Oletko unohtanut Alpo Suhosen?

Pistän vielä toisenkin nimen tähän, eli Ismo Läntinen, jos joku muistaa tällaisen hahmon. Aivan spede. Eli onhan noita Soppaakin huonompia tarjolla, mut jotenkin erikoista, että IFK ei ole esim. Heikkilän perässä. Tai sitten Heikkilä on ilmoittanut heti kärkeen, ettei kiinnosta.
 

scholl

Jäsen
Oletko unohtanut Alpo Suhosen?

Pistän vielä toisenkin nimen tähän, eli Ismo Läntinen, jos joku muistaa tällaisen hahmon. Aivan spede. Eli onhan noita Soppaakin huonompia tarjolla, mut jotenkin erikoista, että IFK ei ole esim. Heikkilän perässä. Tai sitten Heikkilä on ilmoittanut heti kärkeen, ettei kiinnosta.

En ole yhtään varma onko Alpo huonompi, mutta nostan esille Kari Malisen. Hän oli suorastaan koominen valinta. Tosin joskus tulevaisuudessa Soppa voi ajaa Alposta ohitse, mutta nyt ei ole kovin suuri luotto sen asian suhteen. Mitä enemmän historiaa pohditaan niin sitä enemmän alkaa näköjään tuntumaan, että valmentaja-asiat menevät aina päin prinkkalaa.

Rocky ei ole kovinkaan lupauksia nostattava vaihtoehto, mutta Soppa on siinä mielessä pahempi, koska tuntuu, että hänessä ei ole kertakaikkiaan mitään potentiaalia. Rocky sen sijaan on jatkuvasti saanut hyviä hommia ulkomailta, joten jotain hänen täytyy osata, vaikkei sillä mitaleita kertyisikään.

Ehkä sieltä Mestiksestä pitäisi oikeasti etsiä joku. Peräänkuuluttaisin sellaista n. nelikymppistä nousevaa nimeä, sellaista "anttitörmästä".
 

Supertähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko dinot enää edes millään virallisella tavalla IFK Hockeyn kanssa tekemisissä? Jos eivät, niin miten 15v vanhat sanomiset voi edelleen estää yhtään mitään.

HIFK Hockeyn hallituksessa istuu Everi ja kumppanit. HIFK Hockeyn osakkeet omistaa taas käsittääkseni Ligaföreningen HIFK rf, jonka hallituksessa Moberg ja muut dinot saattaavat vaikuttaa, eli heillä on vaikutusvaltaa edelleen? Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Olet aivan oikeassa. HIFK Hockey Oy:n ja Ligaförening HIFK fr:n välillä on aina napanuora. Ei siellä edelleenkään mitään suurta tehdä ilman Jurassic Parkin hyväksyvää murahdusta.
 

scholl

Jäsen
Olet aivan oikeassa. HIFK Hockey Oy:n ja Ligaförening HIFK fr:n välillä on aina napanuora. Ei siellä edelleenkään mitään suurta tehdä ilman Jurassic Parkin hyväksyvää murahdusta.

Mutta eikö HIFK Hockey Oy:n omistuspohjaa kuitenkin laajennettu, jolloin dinojen sanavalta väheni.

Autossa mietin äsken vielä sitä, että jos ja kun viime kaudella ei ollut pelitapaa koko kaudella ja kun siitä valmentajasta päästiin tai jouduttiin eroon niin miten on mahdollista, että nyt on valmentajana kujalla olleen henkilön oppipoika eli raakile kujallaolijasta. Mä en oikein ymmärrä tätä. Se on vähän kuin sokea vaihtaisi huonon opaskoiran sen huonon opaskoiran pentuun. Se on hyvin hankala ymmärtää tätä kuviota.

On hyvin omituista, jos seurasta vuodetaan yhtä jos toista kuten JHag sanoo, muttei kommunikoida, mitä ajetaan takaa valmentajakuviolla. Jos olisi sanottu, että nyt säästetään sikana rahaa 4-5 vuotta ja keskitytään 100% hallihankkeeseen niin ok, mutta se pitäisi olla kaikkien tiedossa. Eikä näin että syksyllä luullaan, että seura yrittää pärjätä, mutta sitten onkin ihan vitsi koko homma. Kaikista ankeinta asiassa on tosin se, että kannattajat eivät reagoi millään tavalla. Kaupungilla kuulee kommentteja: "IFK:lla on huono valmentaja" jne., mutta ei se auta mitään. Meillä pitäisi olla jotain äärifaneja kanssa, jotka osoittaisivat mieltään hallin edessä ja polttaisivat siellä vaikka pari autoa vaatien muutoksia. Nyt ollaan niin mahdottoman flegmaattisia.
 

Stigu

Jäsen
Autossa mietin äsken....

Meillä pitäisi olla jotain äärifaneja kanssa, jotka osoittaisivat mieltään hallin edessä ja polttaisivat siellä vaikka pari autoa vaatien muutoksia.
Tehdään diili. Sinä ajat autosi Nuurdiksen eteen ja minä tuikkaan sen tuleen. Sis tietysti sen jälkeen kun olet poistunut sieltä.

Niin toi mielenosoittaminen Suomessa ja lätkässä on varsin harvinaista. Itselle tulee mieleen HIFK/Pentti ja broilerit, sekä Narrit/joku ja ulosmarssi. HIFK:n peruskivi ja samalla akilleenkantapää on talous, joten mielestäni parhaiten me fanit osoitamme mieltämme jäämällä kotiin. Lievennetty versio tästä on se, että tirkistelee toisella silmällä matsin Urholta, kuten olen tehnyt itse parin viimeisen matsin ajan.

Ja nyt kun schollin kanssa keskustellaan, niin etkö näe, että Jukka Jalonen matkii tyyliltään/ulkoiselta habitukseltaan Solifer-miestä? Silti ottaisit tuon risuparran ja hämeenlinnassa marinoidun epäsiistin perunanviljelijän IFK:n ruoriin?

Missäs muuten vaikuttaa Jukka Koivu? Hän olisi sentään meritoitunut valmentaja, vaikka tuskin saisi tuota organisaatiota ruotuun.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta eikö HIFK Hockey Oy:n omistuspohjaa kuitenkin laajennettu, jolloin dinojen sanavalta väheni.

Eikö ligaföreningen rf:n omistosuus ollut tarkoitus laskea kolmannekseen, mutta en löytänyt muuta uutisointia asian suhteen kuin tuon Benskyn ja kumppaneiden 4000 osakkeen hankinta (ja ligaföreningenille jäi 10 000 osaketta). Eli selvä enemmistö on näköjään silti jäänyt dinoille?
 

scholl

Jäsen
Ja nyt kun schollin kanssa keskustellaan, niin etkö näe, että Jukka Jalonen matkii tyyliltään/ulkoiselta habitukseltaan Solifer-miestä? Silti ottaisit tuon risuparran ja hämeenlinnassa marinoidun epäsiistin perunanviljelijän IFK:n ruoriin?

Jukka Jalonen oli Jari Kurrin opastamana fanimatkalla Torontossa. Silloin hän näytti aika pieneltä fanipojalta ja onhan se parta aika masentava, mutta hän on kasvanut maailmanmestaruuden myötä. Viime kauden mm-kisoissakin pelitapa oli aivan paskaa ja Nokka siitä aivan oikein kritisoi, mutta kuten sanottua niin siinä toisessakin Jalosessa on jossain määrin itseluottamusta ja munaa toisin kuin Petussa. Eikä se epäsiisteys ole niin syvällä. Kun hänet laitettaisiin parturiin ja Bossin liikkeeseen niin kun ilmestyisi sieltä puku päällä ilman partaa niin avot, vaihtoaitiossa olisi uskottavuutta. Eli siis en puhunut siitä mitä Jalonen on nyt, vaan siitä, että olisiko mahdollista, että hän voisi muokata pelitapaansa joukkueen/organisaation tyylin mukaiseksi. Petuhan ei siihen pystynyt. Yritti sitä soliferilla motarille meininkiä väärillä palikoilla sen takia, koska hän oli niin vahvasti 100% paskansyöjä ja kaikki olivat sen vielä televisiosta nähneet.

Pitää myös muistaa se, että Jalosella on se mm-kulta-status. Se voi olla kovaa valuuttaa tähtipelaajien keskuudessa. Petulla sitä ei ollut. Hänen oli turha mennä sanomaan: mä olin Jukan kakkosena mm-kisoissa, joten kuunnelkaa nyt. Petu teki siitä syrjäytyneisyysmeiningistä taidetta ja se ei purrut, vaikka kuinka yritti. En usko ollenkaan, että J. Jalonen yrittäisi samaa.

Ei valmentajan sentään keikari ole pakko olla.
 

Stigu

Jäsen
Pitää myös muistaa se, että Jalosella on se mm-kulta-status. Se voi olla kovaa valuuttaa tähtipelaajien keskuudessa. Petulla sitä ei ollut. Hänen oli turha mennä sanomaan: mä olin Jukan kakkosena mm-kisoissa, joten kuunnelkaa nyt. Petu teki siitä syrjäytyneisyysmeiningistä taidetta ja se ei purrut, vaikka kuinka yritti. En usko ollenkaan, että J. Jalonen yrittäisi samaa.
Mutta Petripä olikin se henkilö, joka puhui myös Jukan Venäjälle (linkki vie sivulle, jossa Petri puhuu Jukan Venäjälle)

Petri Matikainen Leijonien Jukka Jaloselle: SuomiKiekko

Tsekkaa myös Petun tyylikäs kuva: Hän on varmasti lumonnut olemuksellaan monta maatuskaa. Ripaus Nick Noltea, kapteeni Haddockia ja Owen Wilsonia. Ja kaikki tämä lyhyissä kalsareissa. Todellinen 2100-luvun maailmanmies. Wituttaakin ajatella, missä IFK olisi tällä hetkellä, jos Petu olisi puikoissa.
 

scholl

Jäsen
Mutta Petripä olikin se henkilö, joka puhui myös Jukan Venäjälle (linkki vie sivulle, jossa Petri puhuu Jukan Venäjälle)

Niin mietin yksi päivä tuon tiedon jälkeen sellaista ketjua: "Petri teki sen taas" tms. Siinä oli kaikkia mahdollisia skenaarioita ydinvoimalaonnettomuudesta lähtien. Saa nähdä, että koska Petri-etunimi kielletään vauvoilta. Nyt telkkarissa kerrotaan, että on testattu, että miehillä on parempi avaruudellinen hahmotuskyky kuin naisilla ja sitä kautta miehet pystyvät parkkeeraamaan autoja paremmin. Se on sisäänrakennettua. Samalla tavalla "petreillä" voi olla paskansyönti sisäänrakennettuna.
 

Andrew

Jäsen
Vittu että mua inhottaa olla tulevan (oletetun) valmentajan dissaaja, mutta olen todella pettynyt, jos valinta on Rocky. Mitä hän on koskaan voittanut? Siis runkosarjan jälkeen. Ja kuinka monta yritystä on ollut? Helvetin monta, urahan on pitkä.

Trendi Suomessa on viime vuosina ollut, että nuoret valmentajat ovat ajaneet vanhojen ohi. Esim. Jypissä on Jyrki Aho -74 syntynyt, Bluesissa Lauri Marjamäki -77 syntynyt ja Jokereissa Tomi Lämsä -79 syntynyt.

Mikä minua itseäni on usein noissa vanhoissa valmentajissa ärsyttänyt on tämä asenne, että mitään kritiikkiä ei suostuta ottamaan vastaan, vaan pusketaan sitä vanhaa autotääristä valmennustapaa ja ollaan täysin kuuroja/sokeita uusille innovaatioille. Jääkiekko valmennuksessa on pakko kehittää pelitapaa koko ajan, vaikka moni hokee sitä mantraa, että kyseessä on yksinkertaisten tyhmien laji.

HIFK:lle sopisi paljon paremmin uudeksi valmentajaksi Lauri Marjamäki, mutta hän taitaa olla menossa Kärppiin.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka sitten Jarno Pikkarainen parin vuoden sopimuksella (ja kyllä, varmasti hänen sopimuksessa on liigapykälä).

Tästä herrasta olen ollut varmaan pari kolme vuotta ainakin sitä mieltä että haluan nähdä hänet HIFK:n valmentajana jonain päivänä. En jaksa tarkistaa olenko siitä jo täälläkin maininnut, mutta kaveripiirissä siitä ainakin on puhetta ollut moneen kertaan. Saisi tapahtua puolestani vaikka heti.

Pikkarainen on kyllä rakentanut uraansa huolellisesti ja rauhallisesti. Ottajia olisi liigaan varmasti jo ollut, mutta nuori kaveri ja tietää että aikaa on. Haluaa kehittää itseään pikkuhiljaa kohti kirkkaampia valoja. Tulee varmasti nousemaan vuoden kahden sisällä liigaan ja sitä kautta menestykseen. Toivottavasti pysähtyy matkallaan HIFK:n penkin taakse ennen kansainvälistä läpimurtoa.

Ai niin, Sopan ketju. Sopalle kenkää huomenna paluumatkalla Lappeenrannasta!
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Trendi Suomessa on viime vuosina ollut, että nuoret valmentajat ovat ajaneet vanhojen ohi. Esim. Jypissä on Jyrki Aho -74 syntynyt, Bluesissa Lauri Marjamäki -77 syntynyt ja Jokereissa Tomi Lämsä -79 syntynyt.

Liian aikaista vielä sanoa, mutta toivottavasti suunta on se, että nuoret valmentajat tekevät esiin marssin. Nyt kuitenkin on hyvä muistaa, että kun Jypin mestaruus Jyrki Ahon johdolla tapahtui, oli se kuitenkin vahvasti vielä Dufvan käsialaa. Samoin kuin viime kaudella Marjamäen "menestys" Petri Matikaisen käsialaa. Jokereissa heijastuu vielä tällä kaudella Erkan tekemä pohjatyö joukkueen eteen. Tällä kaudella oikeastaan vasta mitataan mitä Aho ja Marjamäki ovat miehiään ja seuraavalla Lämsä.
 

DC.PAPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, vuodesta -72
Naapurista hieman ihmettelen, ettei Jussi Silanderille ole annettu mahdollisuuksia nousta ylöspäin A:sta. Jussi on tehnyt todella hyvää duunia A:ssa vuosikausia, vai eikö miestä itseään kiinnosta, en tiedä. Kertokaa viisaammat. Tämä ilman sarvia ja hampaita, kunhan ihmettelen.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jepjep;) mutta on eri asia olla juntti kuin nynny. Sitä paitsi Kivi on Porista, mikä sinänsä kertoo lähes kaiken:).

Kun tällaisia näsäviisaita kommentteja viljelee, olisi hyvä tsekata ne faktat ensin. Eli Kivi on Turusta kotoisin. Jos se siis ketään muutakaan kiinnostaa. En kyllä näe Kiven nimen esiin nostamisessa mitään tekemistä sen kanssa ketä IFK:ta ensi kaudella valmentaa.

Hemmetin mielenkiintoiseksi menee SM-liigan valmentajaruletti, jos Suikkanen siirtyy TPS:ään. Rocky IFK:ssa olisi kyllä mun mielestä melko epäluontainen kombo, mutta toisaalta, miksei voisi onnistua. Ei se ainakaan olisi suoraan mikään ns. mustapekka joka jäisi käteen.

Itse näkisin mieluiten IFK:n peräsimessä jonkun pohjoisamerikkalaisen koutsin, joka pääsisi helposti sinuiksi brändikiekon kanssa, vieläpä tarpeeksi osaavan kaverin jotta pelikin kulkisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös