SM-Liigan tuomaritoiminta

• 1 689
  • 19

SM-Liigan tuomaritoiminta!

• Loistavaa!

Ääniä: 2 2,9%
  • Ihan hyvää!

Ääniä: 24 34,8%
  • En osaa sanoa!

Ääniä: 7 10,1%
  • Erittäin huonoa, saisivat hävetä!

Ääniä: 36 52,2%

• Äänestäjiä
    69

Pluffy^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo aattelin laittaa tämmösen gallupin koska olen itse kyllästynyt tuomareiden toilailuihin...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jaa että "SM-Liigan Tuomari toiminta"? Päätitkö kenties kokeilla, kuinka monta virhettä saat mahtumaan kolmeen (oikeasti kahteen) sanaan? :p

Ihan riittävän hyvää se on.

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Tuosta puuttuu muutama äänestyskohta, koska kyllä minä osaan sanoa, mutta ei se ihan surkeatakaan ole, että kohtalaista tai vähän huonompaa.

Bandana

Jäsen
Kouluarvosanana 6½

Vieläkin liikaa kotiinpäin vetämistä, kahvauksen sallimista ja annetaan hakata kiekotonta... toivottavasti ensi kaudella yhden tuomarin järjestelmä toimii.

Aksu

Jäsen
Noista vaihtoehdoista oli pakko valita kohta en osaa sanoa, sillä vaihtoehdot olivat liian ääripäitä. Jotakin neutraalimpaa vastaustapaa haeskelin.

Ja mitä tulee itse asiaan, kyllähän tuomarit suht hyvin leiviskänsä hoitavat. Ennen kaikkea tulee muistettua aina kaikki virheet ja hasardit, mutta hyvin tuomituista peleistä en muista koskaan kiittää. Elikäs olen siis tyypillinen penkkiurheilija besserwisser, joka neuvoo käänteessä kuin käänteessä.

Kauhunsekaisin tuntein odottelen ensi vuotta kun kaukalon herrana pyöriikin vain yksi päädumari. En usko kirveelläkään, että sei riittää nykypäivän vauhdikkaaseen peliin. Tökkimistä ja tuomarin näkökentän ulkopuolella tapahtuvaa toimintaa tulemme näkemään lisää ja siitäkös yleisö saa taas yhden aiheen huutaa tuomarille. Olen jo etukäteen pahoillani, arvon liigatuomarit. Syyttömiähän te olette. Liiga päättää.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Valikosta puuttui vaihtoehto ihan hyvän ja surkean välillä. Siihen väliin kuitenkin arvosanan sijoittaisin, kuitenkin selkeästi pakkasen puolelle.

En väitä, että tuomarit olisivat näkemiäni otteluita ratkaisseet, mutta useita ovat kyllä pilanneet. Tuomiot ovat usein olleet niin (tasapuolisen) linjattomia, ettei koskaan ole tiennyt mistä jäähyn saa.

Tämä on johtanut turhiin kuumenemisiin ja sitä kautta uusiin jäähyihin.

Kun kerran SM-liiga rahastaa pelaamisesta, olisi syytä myös satsata pelin tasoon ja yleisön viihtyvyyteen kouluttamalla tuomareita edes välttävälle tasolle ennen liigatason komennusta.

Mielestäni liiga ei ole enää mikään harjoittelupaikka, vaan siellä pitäisi jo voida odottaa jonkinlaisia taitoja myös tuomareilta. Vika ei välttämättä ole taitamattomien tuomarien, jotka varmasti tekevät parhaansa, vaan liigan tuomarikoulutuksesta vastaavan tahon. Siellä ei todellakaan olla oltu tehtävien tasalla.

Sekä yleisö että pelaajat ansaitsevat paremmat päätuomarit.

The Rock

Jäsen
Jotkut tuomarit ovat aivan pyllystä (Ringbom etunenässä!) mutta kyllä joukosta löytyy aivan asiansa omaavia heppuja ála Savolainen ja Pakaslahti!

Jet-Ace

Jäsen
Kun viimeaikoina olen pohtinut aihetta yksi vai kaksi tuomaria, niin siihen tulokseen olen tullut, että tuomiot sinänsä ovat olleet tällä kaudella jopa enemmän linjattomia yhden ottelun sisällä kuin aikaisemmin.

Katsomossa on yleensä erotuomaritarkkailija, mutta voisiko katsomon puolella olla se toinen tuomari istuen paikassa, josta taatusti näkee pelin yhtä hyvin kuin me katsomossa? Radioyhteys kaukaloon tms?

Jääkiekkoa itse pelanneet puhumattakaan meistä raukoista, jotka joskus ovat yrittäneet tuomita jäältä käsin tietävät, kuinka vaikeaa ellei mahdotonta kaikki jäällä tapahtuva on nähdä matoperspektiivistä.

Viimeksi muokattu:

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Kyllä kerrassaan loistavasti palo päreet tän kaudn tuomareihin. Ihan tarpeeks monta peliä kävin kattomassa ja liian monen matsin ratkas tuomarit, tai nimenomaan jätti ratkasematta. On se outoo kun ei jatkoajalla enää voida tuomita ollenkaan mtn..
Ja ihan kerrottakoon - kyllä Jyppikin joskus sai jotain etua tuomareiden toimimisesta, joten ei tämä mitenkään erikoisemmin katkerissa mielialoissa ole kirjotettu. Rasittaa vaan kun ei jääkiekko voi olla enää pelkkää jääkiekkoo ja pelejä ratkasta pelaamalla ja reilusti ja rehellisesti jäähyjä istumalla. Aina toinen osapuoli pääsee vähän helpommalla jäähyjen suhteen, jolloin pelin tasapaino ikäänkuin järkkyy. Pelkällä pelaamisella ei pelien ratkaisuun päästä. Se tässä lähinnä ärsyttää.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Hauskaa oli havaita, että porilainen pitää Pakaslahtea oikein tuomarina.

Sen kummemmin synty- yms. -periin viittaamatta, olen kuitenkin järkähtämättömästi sitä mieltä, että muuten meni hyvin mutta Mr. K.Männistö ja Mr. J.Pakaslahti voisivat lähteä joko kertauskurssille tai sitten voisivat välttää Helsingin pari seuraavaa kautta. En sano, että olisi lievää asennevammaisutta...

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Koska kuitenkin on niin, etteivät tuomarit itse kommentoi mitään asioita, niin olisiko parempi että heille perustettaisiin ihan oma SO, eli TO?

Olisipa hienoa, että aika ajoin ilmoitettaisiin osastolle sitten päässeen Sen ja Sen tuomarin.

Voisivat sitten yhdessä heittää hauskaa läppää, kun sekin tilanne tuli vihellettyä päin sanonko mitä, jne... Ja kuinka sekin valmentaja oli ollut ihan hiilenä, kun sanoin sille että ei se mitään vaikka kaverilla oli kuusi jätkää kentällä, minähän se olen tuomari, joka määrään.

Se olisi hienoa Se.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
No tämähän koskee "vain" SM-Liigaa mutta pistänpäs minäkin oman panokseni keskusteluun. Tänään Mestiksen pronssipelin nähneenä voin sanoa että kyllä oli surkeaa tuomarointia. Muutenkin nämä liigasta tulevat tuomarit ovat olleet aivan pihalla Mestiksessä. Kimmo Siipo on ollut heikoin mutta tänään jäähyjä korteilla ennustanut Teemu Salminen ei pistä paljon pahemmaksi. Myös Jari Levonen tuomitsi ja ei siitäkään tyypistä jäänyt mitään hyvää sanottavaa. Hannu Henrikssonia on haukuttu, samoin Reijo Ringblomia mutta Mestiksen puolella molemmat ovat viheltäneet aika kohtalaisesti. Siltikään Teemu Salmisen toilailut eivät hevin unohdu...

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Viestin lähetti Jaska85
No tämähän koskee "vain" SM-Liigaa mutta pistänpäs minäkin oman panokseni keskusteluun. Tänään Mestiksen pronssipelin nähneenä voin sanoa että kyllä oli surkeaa tuomarointia. Muutenkin nämä liigasta tulevat tuomarit ovat olleet aivan pihalla Mestiksessä. Kimmo Siipo on ollut heikoin mutta tänään jäähyjä korteilla ennustanut Teemu Salminen ei pistä paljon pahemmaksi. Myös Jari Levonen tuomitsi ja ei siitäkään tyypistä jäänyt mitään hyvää sanottavaa. Hannu Henrikssonia on haukuttu, samoin Reijo Ringblomia mutta Mestiksen puolella molemmat ovat viheltäneet aika kohtalaisesti. Siltikään Teemu Salmisen toilailut eivät hevin unohdu...

Olen aika lailla kanssasi samoilla linjoilla paitsi, että Henriksson on ollut divaripeleissä todellinen tuomareiden Wayne Gretzky. Täysin suvereeni...
Mitä tulee Salmiseen, Siipoon ja Levoseen ja pariin muuhunkin, niin ne vois viedä ladon taakse ja...

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, PattU
Mistähän se johtuu että tälläkaudella on puhuttu näin paljon tuomaritoiminnasta?
Onkohan kyse uusista tuomareista?

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Tai sitten instrumentarium ei kertakaikkiaan pysy mukana muutamien suomalaisten edelleen heikentyvässä näkökyvyssä...

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Pelottaa vain ajatuskin yhden tuomarin käytännöstä. Kun kaksi silmäparia ei nää puoliakaan tapahtuvia, ja yleensä vielä katselee aivan vikasuuntaan ja viheltää niiden mukaan, kauhistuttaa jo valmiiksi ensi kauden yksi silmäpari. Toivottavasti näistä yksinäisistä kuninkaista nousee myös tuomaritoiminnan kuninkaita. Olisi jääkiekkoakin taas pitkästä aikaa mukava seurata.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy