SM-Liigan suojatyöpaikat

  • 12 588
  • 27

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Tuli sopivasti esille tämä aihe tässä lippuja ostaneitten kansalaisten huijauspelleilyssä eli ottelussa HIFK- Pelicans jossa tehtiin uusi suomen ennätys sekä jäähyissä että jääkiekon irvikuvan tekemisessä eli massiivisessa absoluuttisen tarpeettomassa joukkotappelussa toisen vieläpä ollut jo hävittyä ottelun.Monta kymmentä ammattilaista kaukalosta vaihtopenkille hommaili kuin suojatyöpaikassa, teenpä mitävaan niin duunit jatkuu vaan.

Kysymyksiä: Liigapelaaja ja valmentaja ovat palkkaa nauttivia ammattilaisia ja esikuvia, ei vähiten nuorten edessä. Saako Kumpikaan koheltaa päämäärättömästi ja omaa ammattikuntaansa halventaen? saako valmentaja suunnitella tappeluita ja kostoja? Kuuluuko pääsylipun hintaan puoli tuntia pelleilyä jäällä,jota näkisi vaikkapa vapaapainin (anteeksi rinnastus, he tekevät väkivaltaviihdettä tieten tahtoen ja yleisön tietäen) ottelussa eikä pelissä missä pelataan oikeasta voitosta?
Valmentaja ei voi vähätellä jättijoukkotappelua eikä pestä puhtaaksi käsiään vastuusta.Ei voi livahtaa virkavastuusta ja työtehtävistä. Ei voi olla suojatöissä jonka varjolla voi valita mitä huvittaa tehdä ja mitä ei Jääkiekon SM-Liigassa, valtakunnan kruunussa.

HIFK:N uusi ulkomaalainen leuhkii MTV 3:n tekstarilla naama leveänä että kouluttivat pelicansia. Ensinnäkään kukaan ei kouluta lahtelaisia, ne on häijyjä kiekkoperkeleitä kaukalosta katsomoon, turpiin tulee ja annetaan yhtään väsymättä. Toiseksi kuka haluaa oikeasti pääsylippunsa menevän tälläisen puheenvuoron pitäjän palkkaan missään seurassa? maksetaan 300 000 egea ehkä siitä että jätkä pelaa eikä puristele omia eikä kaverin palleja kaukalossa!

Valmentaja, haloo?
Seurajohto,haloo?
Markkinointi, haloo!
SM-liigan fairplay-HALOO! HALOO! HALOOOOO!

Minä ostan pokkana lipun tälläiseen tapahtumaan, eli minä olen jo pikkupoikanikin silmissä oikeasti vitun tyhmä.Ostan seuraavat liput kunnes kuuluu parempia uutisia. Tulee melkein itsekin väkivaltaiseksi ja pahantuuliseksi mokomasta pelleilystä kentällä!

Anteeksi, poikani. Ei toistu. Seuraavaksi minun puolestani näet kentällä ammattilaisia eikä sirkuspellejä,menköön aikaa mitä tarvitsee!

EDIT. Dana 77 senverran etten ole koskaan tyytyväinen surffailuun vaan tahtoisin että jälkikasvukin näkisi kunnon taistelu-ottelun jossa pelataan KIEKOSTA eikä naapurin leipäluukusta. Että se siitä katsojaprofiilista.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
En nyt tiedä onko liigassa ihan varsinaisia suojatyöpaikkoja mutta onhan tuo Visiirin esilletuoma asia varsin vakava ja ansaitsee oman pohdintoketjunsa.
Onko oikein että me maksamme suhtellisen arvokkaan lipun hinnan tai kausarin ja sitten porukka voi lyödä lopussa täysin läskiksi koko ottelun?

Oli onni ettei massiivisen turpaanmättöaarian lomassa mitään vakavempaa tapahtunut. Entä jos joku olisi kaatunut laitaa vastan ja halvaantunut?
Kuuluuko sekin lipun hintaan esim.nuorempien lajiin tutustuvien lasten nähdä kun setä kuskataan naama auki paareilla? Ehkä kertoa vielä perään ettei setä enää koskaan kävele.
Kun valmentaja otti homman kevyesti ja vähätteli koko asiaa?

Tämä asia ei ole ihan yksipuoleinen: Jos joukkueet alkavat noudattaa vaikkapa juuri IFK:n uuden pelaajan tulevia lupauksia uusista yhteenotoista, niin mihin sitä mennään katsomokulttuurinkin puolella, sielläkö seuraavaksi mällätään?
Vai onko nyt niin että kaukalossa saa mättää rauhassa turpaan kaveria mutta katsomossa rahdataan heti putkaan jos apinoit kentän henkeä.
Mitä liiga haluaa? Fairplayta yksipuolisesti?

Tällä ei ole enää mitään tekemistä edes kukkien eikä hattujen eikä niiden tätien kanssa. Ollaan alueella, jossa suojatyötä ei voida myöntää kallispalkkaisille ammattilaisille, jotka näyttävät työkseen mallia koko muulle maalle.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viime kaudella liigassa pelattiin 420 ottelua. Tappeluita nähtiin 21:ssa ottelussa eli prosentuaalisesti tasan 5%:ssa.

En näkisi, että ongelma on mitenkään suuri.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
On tämä logiikka erikoista. Jos pelaajat olisivat pyörineet viimeiset minuutit näennäisesti omalla alueellaaan ja odotelleet ajan loppumista, niin ketjun avaajan tyyliset katsojat olisivat olleet ilmeisesti tyytyväisiä.

Ei kello käy silloin kun tappelut olivat käynnissä, joten kukaan ei nyt menettänyt mitään. Täysi 60 minuuttia pelattiin kiekkoa. Viisi minuuttia toki meni "hukkaan" tappelun takia. Jos tämä on jollekin katastrofi, niin sitten voi ensi kerralla lähteä kotiin siinä vaiheessa kun eroa on 3 maalia ja ottelua on jäljellä enää pari minuuttia.

edit: propsit kuitenkin siitä että avausviestin ulkoasu ja sisältö tukevat toisiaan vahvasti.
 

Clubber"s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Viime kaudella liigassa pelattiin 420 ottelua. Tappeluita nähtiin 21:ssa ottelussa eli prosentuaalisesti tasan 5%:ssa.

En näkisi, että ongelma on mitenkään suuri.

Minä en yhtään epäile tilastopäätäsi.Olet varmasti tasan tarkkaan oikeassa.

Mutta: paljonkohan tälläiset ilottelut ja kovaääniset jatko-uhkailut saattavat lisätä jatkossa kahakointia ja madaltaa kunnon rysyjen kynnystä? Se kai tuossa edellä on ajatuksena. Periaatteessa kontaktiurheilu ja siinä tapahtuvat väkivaltapurkauksethan ovat ihan eri asioita kuin jo edelläkäsin suunnitellut ja ilmoitellut joukkotappelut. Kun tietää jo edeltä että pääsee mättämään naapuria tauluun niin odottaahan sitä kun saa tehdä vielä virankin puolesta oikein?
Jääkiekko jääkiekkona ja nyrkkeily sinne minne se kuuluu, kehiin.ja tämä ei tarkoita etteikö lätkässä kuuppa silti joskus kuumene, niin kuuluukin vaan ei nyt ihan mitävaan tuutista.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Minä en pidä visiiri sinun ajattelutavastasi tässä asiassa, tai en voi siihen yhtyä. Yritän perustella näkemykseni.

Jääkiekko on peli, johon on aina kuulunut tappeluita ja väkivaltaa. Tätä varten on laadittu säännöt, joissa otetaan myös kantaa tälläiseen toimintaan. Asiat, mitkä löytyvät säännöistä, ovat siellä sitä varten, että on todennäköistä kyseisen toiminnan tapahtumiseen otteluissa.

Jos sinä menet poikasi kanssa otteluun, niin kuin minäkin olen mennyt monta kertaa, otat tietoisen riskin, että poikasi näkee myös muuta kuin hienoja maaleja ja iloisia ilmeitä. Yhtä lailla kiroileminen, solvaaminen ynnä muu kukkoilu on typerää, jota ei soisi tapahtuvan kentällä, jos asiaa ajatellaan sinun tavallasi. Ne vaan kuuluvat peliin nimeltä jääkiekko, jos näitä ei koskaan olisi, puhuisimme eri pelistä.

Urheilumaailma ei ole mustavalkoinen, jossa asiat tapahtuvat katsojan haluamalla tavalla, tulee pettymyksiä, voittoja, tappioita, mestaruuksia ja ylilyöntejä. Nämä kaikki kuuluvat peliin nimeltä jääkiekko.

Ihmettelen syvästi, jos olet pelannut jotain palloilulajia tosissaan huipulla (kansallisella) ja kerrot noin mustavalkoisia näkemyksiä. Pelaajat eivät toimi kentällä tuollaisessa tilanteessa pelkästään järjen voimalla, vaan tunteet ja peli vievät hommaa. Kun kutsu käy, ei siinä paljo mietitä, että mitähän naapurin Jaska 11v hommasta nyt miettii. Tälläisissä joukkotappelu-tilanteissa ei ole kysymys pelaajan järkiperäisestä ajattelusta, se ei vaan mene noin.

Minä aioin ainakin mennä 7 vuotta täyttävän skidini kanssa jatkossakin SM-liiga -matseihin. Jos jotain vastaavaa tapahtuu, aion myös kertoa hänelle perustelut, miksi näin tapahtui ja mitä mieltä minä olen tilanteesta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Valmentaja, haloo?
Seurajohto,haloo?
Markkinointi, haloo!
SM-liigan fairplay-HALOO! HALOO! HALOOOOO!

Ai jumalauta ku naurattaa. Ei kai sais, sä oot vissiin ihan oikeesti järkyttynyt? Mutta onhan tää nyt hauskaa, pientä ylireagointia.

Ihan vilpittömästi suosittelen ettet enää ikinä mene poikasi kanssa katsomaan jääkiekko-otteluita jos pienet nuhjaukset saa sinut näin pois tolaltasi, ja pelkäät vielä että poikasi ei enää arvosta sinua ja suurinpiirtein piirtelee jo väriliiduilla suunnitelmaa kouluammuskelusta. Esim. elokuvateatterit varmaan sopisi teille paremmin isä-poika-henkiseen ohjelmaan, joku kiva piirretty tyyliin Alvin ja pikkuoravat ei varmaan järkytä teitä kumpaakaan. Urheilupuolelta suosittelisin vaikkapa uintia ja lentopalloa, yleisurheilu on siinä ja siinä mutta on sekin vähän vaarallista kun sielläkin juoksumatkoilla välillä tönitään. Jalkapallo ja koripallo on ehdottomasti pois suljettuja.

Et mulle tossa soittoruljanssissasi soitellut, mutta säälitti niin kovin kun kukaan muu ei vastannut että päätin auttaa miestä ja poikaa mäessä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittääkseni HIFK on tulossa muuten joulukuun alussa kuopioon? Suosittelen herkkiä savolaisia jäämään kotiin koska on suuresti mahdollista että pinnansa polttanut HIFK, joka saa taas käkättimeen niiltä vitun puolikilven pelaajilta, aloittaa rähinät joko kyselemällä tai väkisin hakemalla. Toivon että Pakarinen ja Laurila pelaavat muuten molemmat tuossa pelissä.

Taitaa olla muuten loppuunmyyty matsi nyt jo?
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jos jätetään eilisten tapahtumien puinti vähemmälle ja keskitytään miettimään ketjun otsikkoa tarkemmin, niin kyllähän liigasta ja joukkueistakin varmasti suojatyöpaikkoja löytyy, ainakaan kovinkaan monella muulla järkisyyllä ei voi selittää sitä, että liigan mediatuotannon taso on niin huono kuin se onkin, tai vaikka sitä, miksi herrat Matikainen ja Virmanen saivat toimia pääkaupungin joukkueiden toimareina niin monen vuoden ajan.
 
Viimeksi muokattu:

Mordva

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, LeKi-75 ja Kiekko-Espoo
Niin.. joka ei pidä siitä, että jääkiekko-ottelussa tapahtuu, niin aina voi mennä katsomaan sitä naisten jääkiekkoa. Jossa siis kaikenlainen kontakti on ainakin toistaiseksi kielletty. Olen katsonut kyseistä lajia vain olympialaisissa, ja kyllä sitäkin voi katsoa. Mutta menen mieluummin katsomaan miesten jääkiekkoa.

En hyväksy tappeluita sinänsä, mutta kuka meistä voi käsi sydämellä vannoa, että et ole koskaan tehnyt asiaa hetken mielijohteesta, mitä kadut myöhemmin?
Itse myönnän auliisti näin olevan omalla kohdallani, ja näin ollen sama tapahtunee tuolla kaukalolla, pelaajatkin ovat vain ihmisiä eivät sen kummempia.

Joten sallin tappelut, koska ne vaan kuuluvat jääkiekkoon ja niihin syyllistyvät pelaajat saavat asianmukaiset rangaistukset.
 
Morjesta pöytään, Kimmo Kapanen!

Kyllähän se on vaan niin, että kerran kun liigassa sentään mennään eikä meinata, niin siitä pitää nauttia. Toivottavasti nämä matsit nyt lisääntyisivät ja rangaistuksia alennettaisiin niiden suhteen, koska yleisö ja pelaajathan näitä rakastavat.

HALOO SM-liigan johto! Myllyt sallittu.
 

Scharnhorst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vois herranlettas, luulin otsikkoa katsoessa että täällä keskusteltaisiin kaiken maailman toimistoissa patsastelevista turhakkeista niin liigan- kuin joukkueittenkin toimistoissa. Mutta ei, täällähän olikin joku Kalpan suosikikseen ilmoittava henkilö hakemassa ties kuinka monetta näkökulmaa raakaan ja yhteiskuntaa vääristävää kaukaloväkivaltaan!

Ei jatkoon ainakaan avausviestin perusteella.

Sent from Tapatalk
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En rupea vääntämään jälleen tappeluista kun sille on jo yksi ketju ja mielestäni ketjun nimi ja ensimmäisen viestin sisältö eivät kohtaa toisiaan. Esitänkin siis asiani toisella tavalla.

Mitäs sitten kun sinä menet poikasi kanssa peliin ja sen jonkun luistin viiltää toiselta kaulan auki ja se kuolee sinne jäälle hirvittävän määrän verta vuotaneena? Entä kun se kaverin polvi osuu sitä toista päähän ja se halvaantuu pysyvästi? Entä kun se pelaaja saa sydänkohtauksen vaihtopenkillä ja kuolee sinne? Entä kun sen idiootti pelaaja menee ja ajaa toista tarkoituksellisesti päähän kyynärpäällä ja se toinen loukkaantuu vakavasti ja ei pelaa ehkä enää ikänä? Entä kun se pelaaja kaatuu laitaan ja sen päähän tulee hurja vekki, ja kenttä taas lainehtii punaisena verestä? Entä kun se pelaaja taklataan ja se tulee päälleen alas kivikovaan jäähän ja ei nousekkaan ylös?

Mitä sinä silloin sanot pojallesi? Miten sinä pystyt elämään enää itsesi kanssa kun olet poikasi vienyt sellaiseen paikkaan missä moista voi joutua näkemään? Vai kerrotko pojallesi että tuo ei sinusta kuulu tähän lajiin, et pidä siitä, mutta et voi asialle mitään ja et toivo poikasi koskaan ottavan asiasta mallia?

Olen ollut kiekon kanssa tekemisissä aika perskeleen pienestä asti ja viimeksi tänään. Silti en ole koskaan tapellut baareissa jne. en ihannoi kaukaloväkivaltaa, mutta siellä välillä sattu ja tapahtuu. Viimeksi eilen olin todistamassa kun aivan tahattomasti yhdeltä pelaajalta meni käsi todennäköisesti poikki. En saanut traumoja, en pidä jääkiekkoa väkivaltaisena, sen enempää kuin en pidä pyöräilyä tai autoilukanaan vaikka olen ollut todistamassa mummon ilmalentoa 30 metriä jäätyään auton alle ja kuolemista katuojaan. En saanut traumoja tuostakaan enkä alkanut vaatimaan kaiken mahdollisen kieltämistä. Me jokainen otamme itse vastuun itsestämme jossain vaiheessa. Toivottavasti minä osaan ottaa sen kertomalla lapselleni (jos sellaisen joskus hommaan) mikä on oikein ja mikä väärin, en kuvittelemalla että pistämällä lapsen pää puskaan hänestä kasvaisi parempi ihminen.

Out of sight out of mind... tai jotain. Sillä sitä kasvaa kypsiä ihmisiä. Ai niin juu. TV:ssä ne vetää toista lättyyn ja ketään ei satu, sankari nousee aina jaloilleen ja lopussa kukistaa ne pahat. Kaukalossa ne jätkät lähtee sieltä naamat verillä jne. molempiin sattuu, kaikki näkee sen vaikka sitä ei aina ulospäin näytetä. Kumpi antaa realistisemman kuvanb väkivallasta sille lapselle? Kumpi on se joka ainakin minun mielestäni avaa ne silmät siihen että "toi ei ole kivaa"?

Jep ei kai muuta lisättävää.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihmeellistä parkua. Tosta Lahden matsistakin - joka kuitenkin oli aika yhdentekevä runkosarjaottelu muutaman sadan samanlaisen joukossa - on kirjoitettu tuolla ottelufoorumissa 13 sivua. En ole jaksanut edes lukea niitä kirjoituksia, sillä tota samaa se on jokaisen vastaavan tapauksen jälkeen: jotkut halveksivat, jotkut nautiskelevat.

Ihan sama. Tiistaina pelataan taas jo ja tää unohtuu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on sanottava, että enemmän ne lahtelaiset pikkupojat ahdistuivat ja traumatisoituivat viime kaudella kun katselivat isien pakottamina täyden kauden täyttä paskaa. Nyt näkivät paikan päällä sitä, mitä kaverin luona katsovat youtubesta.

Ja oikea väkivalta on jotain ihan muuta kuin Miikka Tuomainen pitämässä vastustajasta kiinni, ja siltä lapsia pitääkin suojella.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mä luulin että tässä ketjussa keskustellaan Rauli Uraman ensi vuoden duunipaikasta, mutta ei sittenkään. Eikö tuolle tappelulle vielä neljä olemssaolevaa ketjua, joissa sitä on puitu olisi riittänyt?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se Jumala turhaan keksinyt niitä helvetin vanhempia. Yhdestäkään lapsesta ei tule väkivaltaista hullua sen takia, että hän on nähnyt jääkiekkotappelun, jos/kun väkivallan vääryydestä keskustellaan asiallisesti kotona. Muutenkin tuntuu, että lasten ymmärrystä vähätellään, kun tätä korttia heilutellaan kiekkotappelukeskusteluissa.

Lapsen kasvattaminen tynnyrissä ei ole järkevää. Tällä planeetalla väkivalta on merkittävä ja yleinen ilmiö, johon jokainen ihmisolento tulee ennemmin tai myöhemmin törmäämään... ja hyvin todennäköisesti jossain paljon rajummassa muodossa kuin jääkiekkotappelun näkemisessä.

Ikävät asiat pitää käsitellä ja selvittää lapsille, ei yrittää kasvattaa lapsia epärealistisessa pumpulissa! Joku päivä todellisuus tulee lapselle vastaan ja silloin on parempi, että hänellä on valmiudet selvitä siinä.
 
Viimeksi muokattu:

Filimonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Nurmeksen Sepot
Ai kun on turha ketju. Puhuttas ennemmin oikeista suojatyöpaikoista kuten Tommi Jokisen kiveen hakatusta paikasta KalPan kokoonpanossa.
 

Sakkoliha

Jäsen
Valmentaja, haloo?
Seurajohto,haloo?
Markkinointi, haloo!
SM-liigan fairplay-HALOO! HALOO! HALOOOOO!

Minä ostan pokkana lipun tälläiseen tapahtumaan, eli minä olen jo pikkupoikanikin silmissä oikeasti vitun tyhmä.Ostan seuraavat liput kunnes kuuluu parempia uutisia. Tulee melkein itsekin väkivaltaiseksi ja pahantuuliseksi mokomasta pelleilystä kentällä!

Anteeksi, poikani. Ei toistu. Seuraavaksi minun puolestani näet kentällä ammattilaisia eikä sirkuspellejä,menköön aikaa mitä tarvitsee!


Seuraavalla kerralla viet poikasi ja itsesi katsomaan ringetteä ja analysoitte sitten yhdessä pelin hienouksia. Jääkiekko ei lajina menetä mitään!

Vaikka Kummola ja Vuorinen tai seuraorganisaatiot eivät kehtaa sitä myöntää, mutta tämä on win-win tilanne kaikille osapuolille, niin urheilullisesti ja/tai taloudellisesti. Yleisön ulosvirtaus Iskuareenalta loppui kuin seinään tappeluiden alettua ja väitän, että suurin osa piti tapahtumasta erittäin paljon. Jääkiekkoliitolle ja SM-Liigalle pääasia on, että rahaa virtaa. Ja joukkueiden yhteishenki nousi tämän seurauksena pomminvarmasti. Ikävää sinun kannaltasi, mutta kaikki hierovat tässä vain käsiään yhteen kölli huulessa.

La 3.12 klo 16:30 SOL Areena Lahti Lahti-NoU, siinä on sinulle ja pojallesi valmiiksi katsottu ringetteottelu Lahdessa ensiviikolla. Pitäkää hauskaa!
 

Sakkoliha

Jäsen
Tuli sopivasti esille tämä aihe tässä lippuja ostaneitten kansalaisten huijauspelleilyssä eli ottelussa HIFK- Pelicans jossa tehtiin uusi suomen ennätys sekä jäähyissä että jääkiekon irvikuvan tekemisessä eli massiivisessa absoluuttisen tarpeettomassa joukkotappelussa toisen vieläpä ollut jo hävittyä ottelun.Monta kymmentä ammattilaista kaukalosta vaihtopenkille hommaili kuin suojatyöpaikassa, teenpä mitävaan niin duunit jatkuu vaan.

Kysymyksiä: Liigapelaaja ja valmentaja ovat palkkaa nauttivia ammattilaisia ja esikuvia, ei vähiten nuorten edessä. Saako Kumpikaan koheltaa päämäärättömästi ja omaa ammattikuntaansa halventaen? saako valmentaja suunnitella tappeluita ja kostoja? Kuuluuko pääsylipun hintaan puoli tuntia pelleilyä jäällä,jota näkisi vaikkapa vapaapainin (anteeksi rinnastus, he tekevät väkivaltaviihdettä tieten tahtoen ja yleisön tietäen) ottelussa eikä pelissä missä pelataan oikeasta voitosta?
Valmentaja ei voi vähätellä jättijoukkotappelua eikä pestä puhtaaksi käsiään vastuusta.Ei voi livahtaa virkavastuusta ja työtehtävistä. Ei voi olla suojatöissä jonka varjolla voi valita mitä huvittaa tehdä ja mitä ei Jääkiekon SM-Liigassa, valtakunnan kruunussa.

HIFK:N uusi ulkomaalainen leuhkii MTV 3:n tekstarilla naama leveänä että kouluttivat pelicansia. Ensinnäkään kukaan ei kouluta lahtelaisia, ne on häijyjä kiekkoperkeleitä kaukalosta katsomoon, turpiin tulee ja annetaan yhtään väsymättä. Toiseksi kuka haluaa oikeasti pääsylippunsa menevän tälläisen puheenvuoron pitäjän palkkaan missään seurassa? maksetaan 300 000 egea ehkä siitä että jätkä pelaa eikä puristele omia eikä kaverin palleja kaukalossa!

Valmentaja, haloo?
Seurajohto,haloo?
Markkinointi, haloo!
SM-liigan fairplay-HALOO! HALOO! HALOOOOO!

Minä ostan pokkana lipun tälläiseen tapahtumaan, eli minä olen jo pikkupoikanikin silmissä oikeasti vitun tyhmä.Ostan seuraavat liput kunnes kuuluu parempia uutisia. Tulee melkein itsekin väkivaltaiseksi ja pahantuuliseksi mokomasta pelleilystä kentällä!

Anteeksi, poikani. Ei toistu. Seuraavaksi minun puolestani näet kentällä ammattilaisia eikä sirkuspellejä,menköön aikaa mitä tarvitsee!

EDIT. Dana 77 senverran etten ole koskaan tyytyväinen surffailuun vaan tahtoisin että jälkikasvukin näkisi kunnon taistelu-ottelun jossa pelataan KIEKOSTA eikä naapurin leipäluukusta. Että se siitä katsojaprofiilista.

Annan sinulle vielä vinkin kasvatukseen, jos et halua lapsesi näkevän mitään tällaista: laita poikasi pumpuliin, kiellä häneltä täysin tietokoneen käyttö ja television katsominen on sallittua vain sunnuntaiaamuna sinun valvonnassasi. Uskon, että hänelle jäi elinikäiset traumat Pelican-HIFK matsin paineista ja vielä pojan ollessa aikuisiässä joudut selittämään hänelle, miksi pelaajat tekivät niin kuin tekivät. Harmi!

Väitän, että televisio ja tietokone vahingoittavat lastasi enemmän kuin muutama painimatsi, joissa ei edes iskuja saatu perille.

Lapsesi tulee nämäkin tappelut ja monta muuta tappelua katsomaan youtubessa kaverilla ja katselee aina kun sinun silmä välttää.

HERÄÄ!
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minä ostan pokkana lipun tälläiseen tapahtumaan, eli minä olen jo pikkupoikanikin silmissä oikeasti vitun tyhmä.
Miksi ihmeessä ostit liput Pelicansin ja Hifkin peliin, kun KalPa pelasi samana päivänä? Koska saadaan ammattilaiskatsojat liigaan?

"Wanna go?" on kaunein sanapari, minkä mies voi toiselle sanoa.
 
Tuo aloituksen vikinä tiivistää erittäin hyvin mistä on kyse. Jääkiekko on jääkiekkoa eikä lajin luonnetta tule muuttaa sen takia että se sopisi kaikille. Se on niin rehellistä huoraamista ja yksi pahimmista lieveilmiöistä liittyen kiekon suosioon. Kukaanhan ei peliin pakota menemään ja perse edellä mennään puuhun jos lajia ruvetaan muuttamaan.

Näistä suojatyöpaikoista Suomen kiekossa niin vilkaise Kummolan ympärille.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuuluuko pääsylipun hintaan puoli tuntia pelleilyä jäällä,jota näkisi vaikkapa vapaapainin (anteeksi rinnastus, he tekevät väkivaltaviihdettä tieten tahtoen ja yleisön tietäen) ottelussa eikä pelissä missä pelataan oikeasta voitosta?
Esitän yhden vastakysymyksen. Saatat väittää pojallesi, mutta etkai pokkana väitä sentään täällä ettet tiennyt jääkiekossa voivan tulla tappeluitakin kesken pelin?

Fakta on kuitenkin se, että sattumalta osuit poikasi kanssa poikkeukselliseen kiekkomatsiin. Eihän tuollaista joukkotappelua sentään joka matsissa ole. Valtaosassa et näe ainuttakaan tappelua. Tämä fakta kannattaa ainakin kertoa pojallesi. Entäpä jos olisit sattunut matsiin joka päättyy 10-10, eli valtaisaan maali-ilotteluun. Erittäin harvinaista, mutta ei mahdotonta. Olisitko kertonut pojallesi totuuden, ettei lätkäpelissä sentään ihan aina näin paljoa maaleja tehdä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös