SM-liigan (Liigan) brändiuudistus

  • 2 181
  • 5

Rollerson

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tervehdys palstalaiset ja muut jatkoajan lukijat. Teen kandidaatin tutkielmaani Liigan brändiuudistuksesta, joka on herättänyt täälläkin paljon keskustelua. Osana tutkielmaa on kyselytutkimus johon toivoisin saavani täältä mahdollisimman paljon vastauksia. Kyselyyn vastaaminen ei vie aikaa kuin muutaman minuutin maksimissaan.

Linkki kyselyyn: http://www.kyselynetti.com/s/7f71a97

Kiitos vastauksistanne!

Jatkakaa toki aiheesta keskustelua myös tässä ketjussa!
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Vastasin kyselyysi. Toivottavasti siitä on jotain apua tutkielmasi kanssa. Uskon vastauksillani edustavani valtaosaa tänne kirjoittelevien mielipiteistä, mitä niitä nyt tässä on tullut pitkin syksyä luettua, eli palaute ei ollut mitenkään yltiöpositiivista.

Kun ruvetaan miettimään miten brändiä ajetaan sisään ja myydään katsojille, niin ei kovin hyvin mene tällä hetkellä. Tilastot ovat pisin sitä itseään, sivut olivat vinksin vonksin koko alkukauden ja hämmennystä aiheutti pelkkä nimikin. Liiga? Siis kutsutaanko nyt SM-Liigaksi, Liigaksi vai Subway-restaurantiksi? Tähän päälle nuo katteettomat ja yltiöpäiset lausunnot, että kyllä kaikki saadaan ihan maaottelutaukoon mennessä kuntoon. Sitten ei saadakkaan. Siihen vielä ihmettelyt miksi ihmiset nyt noin kiukuttelevat, kun sivut ei toimi.

Sanoisinko, että nimestä lähtien hyvin hätäisesti toteutettu ja sitä myöten sekava kokonaisuus on tämä "brändäys" ollut.
 

löfmaister

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kävin vastaamassa kyselyysi. Onnea kandin kanssa!

Tässä vielä pari kyssäriä:

Minkälaista teoreettista viitekehystä olet ajatellut käyttää tukeaksesi tutkimustasi?

Onko aiheesta aiempaa tutkimusta vastaavalla metodilla?
 

Rollerson

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kävin vastaamassa kyselyysi. Onnea kandin kanssa!

Tässä vielä pari kyssäriä:

Minkälaista teoreettista viitekehystä olet ajatellut käyttää tukeaksesi tutkimustasi?

Onko aiheesta aiempaa tutkimusta vastaavalla metodilla?

Tutkielmassa käydään läpi brändinhallintaan ja brändin uudistamiseen liittyviä teorioita lähinnä brändipääoma näkökulmasta. Lisäksi on sitten tämä kysely ja haastattelu Liigalta! Haastattelun perusteella Liigalla on kyllä hyvät syyt, perusteet ja tavoitteet tähän brändiuudistukseen, tekniset ongelmat ja muut seikat ovat tosin aiheuttaneet ongelmia tässä jalkautuksessa..
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös