Mun arvio...
Tapparan sivut ovat tällä hetkellä musta parhaat sekä visuaalisesti ja sisällön suhteen. Historia osuus on erityisesti tehty huolella, kuten myös aina pelaajahaastattelut ja esittelyt. Olen surffannut aika monen urheiluseuran verkkosivuilla ja Tapparan kotisivut kestävät kansainvälisenkin vertailun. Tappara panosti juhlavuotensa takia sivustoihin ja se näkyy.
Jokerilla ja Ilveksellä on myös hyvät sivut. Jokerien sivuista pisti silmään se että historia osuutta ei ollut ja että Ari Ahosesta, Clakrek Wilmista ja Samuli Jalkasesta ei oltu tehty pelaaja luetteloon minkäänlaista esittelyä tai edes kuvaa. Kuitenkin pojat on aika kauan jo seurassa olleet. Jokeri tv-näytti mielenkiintoiselta.
Ihan hyvät sivut olivat myös Pelicansilla, HPK:lla ja Saipalla. Muiden joukkueiden sivuissa olikin sitten musta parantamisen varaa. Toisilla enemmän kuin toisilla.
Yllättävää oli se että ifk:illä oli aika valjut verkkosivut. Luulisi ny Penan tietävän että brändin luomisessa verkkosivut on yksi todella tärkeä keino, mutta ilmeisesti Penan Bränd mangment rajoittuu vain kenttätapahtumiin. Ifkin sivuilla oli kyllä paljon juttuja ja päivitys on aina ollut hyvää luokkaa, jokin vaan näissä sivuissa töksähti.
Oma suosikinseuran Bluesin kotisivuja on pikaisen kommentoitava. Bluesin sivut olivat yhdessä vaiheessa ehkä sm-liigan parhaat, mutta selvästi on sivujen ylläpidosta tingitty ja rehellisesti sanottuna Bluesin verkkosivut ovat mennet kehityksessä takapakkia. Plussaa on kuitenkin se että Bluesin kotiotteluiden maalit ja BluesNews klipit löytyvät sivuilta.
Verkkosivuihin kyllä kannattaisi panostaa. Hyvä keino palvella faneja ja tarjota yhteistyökumppaneille näkyvyyttä. Päivitys ja juttut ovat A ja O. Useasti näkee että hyvistä uutisista kerrotan melkeen välittömästi ja kattavasti, mutta huonoista/negatiivisista asioista tiedotetaan ”pienellä” viiveellä ja yleensä muutamalla rivillä. Kuitenkin juuri huonojen/negatiivisten asioiden tiedottamisessa olisi mahdollisuus selitellä faneille organisaation näkökulmaa asiaan.
Itse pidän sellaisista pelaajaesittelyistä jotka on tehty pilke silmäkulmassa. Tässä yksi helmistä: Tps #40 Ramstedt Teemu: Parasta Turussa: ”junat Helsinkiin”. Poika ei sitten hirveästi halua olla fanien suosikki. :)