Siveellisyys ja siveä elämä päämääränämme

  • 2 405
  • 20
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onko elämäsi silkkaa irstailua ja paheiden harrastamista? Nakkaatko peräti paskaa moraalisuudelle, nuhteettomuudelle ja formaaleille käytöstavoille? Miten julkeaa, suorimmiten vulgaaria. No, harvapa meistä tuollaisiin säädyttömyyden sfääreihin yltää edes mielikuvituksessaan, mutta moni varmasti tuntee nyt piston sydämessään. Pienistä tahdikkuuden ja hurskauden herpaantumisen puroista kuitenkin kasvaa hiljalleen isompia virtoja, ja lopulta irstauden tunkkainen tulvavesi vie ennen niin hyveellisen sielun kauas paheellisuuden syvälle valtamerelle, joka täynnänsä kelluu suolikuonaa ja hirmuisia teko-peeniksiä. Tuonne sinä et halua.

Tässä ketjussa me emme harrasta rivouksia ja iljettävyyksiä, emmekä vasitenkaan hekuman elkeitä. Täällä harjoitetaan siveyttä! Täällä myös kannustetaan kanssapalstalaisia siveellisyyden iloihin, ja erityisesti pidättäytymään tuhmain herrain pervers-leikeistä. Näin on marjat, kuten olisi Pekka Siitoin tähän jatkoksi lausunut varmuuden vakuudeksi.

Tänne voit raportoida omat saavutuksesi siveyden saralla. Esimerkki: ”Kävin työtoverien kanssa muuantena joulunalusperjantaina iltapalalla soittoruokalassa, jossa kieltäydyin juovusjuomista, ja torjuin vielä palttoota niskaan kiskoessani naispuolisen juopuneen kollegani kammoittavan suudelma-yrityksen.” Tässä on hyvää siveyden yritystä, vaikka olisihan tuon koko reissun soittoruokalaan voinut kernaasti jättää väliinkin!

Niin ikään voit kirjoittaa tänne omista horjahduksistasi epäsiveellisyyteen. Me palstaveljet ja -sisaret voimme sinua toki hieman ojentaa, mutta kaitsemisen tarkoituksena on valaa sinuun luottamusta ja uskoa pitää siveellisyyden lippua korkealla!

Mitä on siveellisyys? Wikipedian kautta lainaan Terho Itkosen teosta Uusi kieliopas, 2. painos vuodelta 1982. Tässä määritellään, että ”siveellisyys (siveys) on nuhteetonta, oikeaa ja jaloa käyttäytymistä eli moraalisuutta ja eettisyyttä. Usein sana on tarkentunut merkitsemään sukupuolielämän säädyllisyyttä ja hyveellisyyttä. Tässä mielessä sen vastakohta on siveettömyys. Siveetön käyttäytyminen on säädytöntä, paheellista ja irstasta.”
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minusta on kovin iljettävää yhtyä alastomana alastomaan ihmiseen. Ennen oli toisin, mutta nyt on toisin. Siinä alastomana on jollain tapaa liian alastomana. Senpä takia olen nykyisin yhtynyt - siis mielikuvissani, en nyt luoja sentään oikeasti yhdy missään kenenkään kanssa - pilkkihaalareissa mopokypärä päässä. Haalareihin olen saksinut vain sopivan poismahtumisaukon.

Tällä tavalla on pysynyt mieli hyvänä, kun en ole langennut synnin pauloihin edes aivoituksissani.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pois se meistä, että täällä maisteltais' noita pahan tuomia alkoholijuomia. Vaikka keltä henki kohta haisteltais', niin huugo raikas sois'. Hurraa me, me nuoret vesipoijaat, pää on selvä meillä aina, krapulat ei meitä paina. Hurraa, me nuoret vesipoijat, meillä luonto raitis on.
Säyseästi näin, kun aine elelee, itseksens' hissuksiin nenä kirjassansa kiin'. Tarmokkaasti lasiin aina sylkäisee, siitä riemu verraton.

Lyhyet pätkä Vesipoikien marssista
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitä lie ollut mielessä naiskollegalla, joka työmatkalla ollessamme pyysi käymään hotellihuoneessaan vielä ennen yötä - meni oven avattuaan loikoilemaan sängylle yövaatteissaan. Oli sillä jotain työasiaa, mutta en tietenkään mennyt kahta metriä lähemmäs sänkyään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minähän en edes ajattele koskaan epäsiveellisiä, koska en sellaisia asiaintiloja edes tunne. Joskus vaimo on ehdottanut, että olisimme kuin saunassa makuuhuoneessa, mutta ei kammarissa alasti pärjää toisin kuin lämpimässä saunassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Opiskeluaikoinani eräässä humppatanssiravintolassa Careliassa joku tummaviiksinen mies sanoi, että lähdetkö poika yläkertaan, siellä on hänellä hotellihuone, jossa hänellä on Koskenkorvaa, juodaan pois.

Ilmaista viinaa, haa! Lähdin mukaan, istuin pienen huoneen sängyn reunalla ja join Koskenkorvaa pois. Miehen tunnelma oli jotenkin odottavainen, ikään kuin Kummelin Perintöä odotellessa -sketsissä tappasi jalka ilmaympyrää. Juotuani Koskenkorvaa pois, liekö puolisen tuntia korkeintaan, lähdin huoneesta ja kiitin juomasta. Mies jäi sinne. Arvatenkin juomaan Koskenkorvaa pois.

Olihan tässä tarinassa syntiä, mutta myös siveellisyyttä. Vasta seuraavana iltana älysin mitä mahtoikaan miehellä olla mielessä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Itse en ole harkinnut seurustelusuhdetta, enkä moista kenellekään voi suositella, mutta koen velvollisuudekseeni muistuttaa mahdollisia sukukypsiä palstatovereita keskuudessamme pysymään siveinä.
 

Liitteet

  • 27.png
    27.png
    528,8 KB · kertaa luettu: 300

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Itse en ole harkinnut seurustelusuhdetta, enkä moista kenellekään voi suositella, mutta koen velvollisuudekseeni muistuttaa mahdollisia sukukypsiä palstatovereita keskuudessamme pysymään siveinä.
Tuota... en tiedä kehtaanko siveellisnä ihmisenä edes kysyä, mutta menköön moraalittomuuden ikeen, mikä maailmassamme vallitsee, piikkiin: liitteessänne mainitaan ”kiihottava käytös”. Mitä ihmettä moinen mahtaa olla?
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tuota... en tiedä kehtaanko siveellisnä ihmisenä edes kysyä, mutta menköön moraalittomuuden ikeen, mikä maailmassamme vallitsee, piikkiin: liitteessänne mainitaan ”kiihottava käytös”. Mitä ihmettä moinen mahtaa olla?
Voisin kuvitella että kaikki ruumiinosien vatkaaminen ja vispaaminen menee kiihottavan käytöksen alle, toisen alle meneminen myöskin ehdottomasti olisi tällaista käytöstä. Tuli mieleen että kenties banaanin syöminen samalla kun katsoo toista silmiin voisi olla melko hävytöntä, mieleen tuleminen ja Mieleen tuleminen ehkäpä myöskin. Tästä voi tulla pitkä lista...
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mieleen tuleminen ehkäpä myöskin.

Eikö pienen henkilön kätkeytyminen esimerkiksi Mielen kuivausrumpuun viattoman piilosleikin yhteydessä voisi kuitenkin olla verrattain siveellinen teko? Toki tämä riippuu jossain määrin siitä millaisia tekstiilejä Mieleen on pantu, ovatko ne edelleen Mielessä ja onko niistä jäänyt odöörejä tai fluideja Mieleen. Oleellista voisi olla myös se, onko Mieleen tulija tietoinen Mielen siveellisyyden tilasta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mitä lie ollut mielessä naiskollegalla, joka työmatkalla ollessamme pyysi käymään hotellihuoneessaan vielä ennen yötä - meni oven avattuaan loikoilemaan sängylle yövaatteissaan. Oli sillä jotain työasiaa, mutta en tietenkään mennyt kahta metriä lähemmäs sänkyään.
Nytpä muistinkin. Kun vaihdoin v. 2011 työpaikkaa, niin järjestin vanhoille duunikavereille läksiäiset Helsingissä. Homma meni niin, että tarjosin kaikille ravintolaan saapuneille juoman, minkä seurauksena minun ei tarvinnut koko iltana hakea tiskiltä juotavaa, koska muut hoitivat tämän puolestani. En ole ollut tällä vuosituhannella kuin ehkä kolmisen kertaa katatonisessa humalatilassa, ja tuo tapaus oli yksi niistä. Todennäköisesti pahin. Onneksi olin ollut kaukaa viisas, ja olin varannut huoneen hotellista hyvin läheltä.

Tuhannen päissäni saavuin keskellä yötä hotelliin. Hissiin änkesi kanssani nainen, suunnilleen samaa ikäluokkaa tai vähän nuorempi kuin minä. Jäimmekin pois hissistä samassa kerroksessa, ja lähdimme kävelemään käytävää pitkin omia huoneitamme kohti, nainen edellä ja minä perässä horjahdellen.

Yhtäkkiä nainen pysähtyi ja kääntyi minua kohti, jännästi hymyillen ja kuin kuviteltu sähkölamppu päänsä yläpuolella loistaen. ”Tykkäisitkö jos mentäisiin saman peiton alle, vaikutat kivalta”, tiedusteli nainen, hänkin toki jonkinmoisissa promilleissa. Vastasin tähän luullakseni tanskan ja swahilin sävyisellä suomen kielellä, että ”olen niin saakelin kännissä ettei mulla seiso huomennakaan, mutta voin minä sormilla ja nyrkillä yrittää”. Imaginäärinen sähkölamppu sammui oikopäätä naisen kutrien päältä, emmekä päätyneet samaan huoneeseen. Enkä olisi tohtinutkaan, koska olin tuohon aikaan teknisesti ottaen vielä naimisissa oleva mies.

Mutta siveellinen ja tahdikas toden totta olin. En sortunut aviorikokseen, vaan säilytin tiukassa paikassa moraalisen lujuuteni. En myöskään kieltäytynyt töykeästi hienon ladyn vilpittömästä ehdotuksesta, vaan huomioin esitetyn pyynnön, omat realiteettini rehellisesti tunnustaen. Kyllä tuli niin lämmin ja hurskaanpuoleinen olo, kun tätä tapausta mieleeni palauttelin!
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisin mielelläni siveä, mutta vaimo tahtoo välillä rietastella. Mitäpä siinä herrasmies voi muuta kuin toteuttaa valtiattaren toiveita. Emme valita.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olisin mielelläni siveä, mutta vaimo tahtoo välillä rietastella. Mitäpä siinä herrasmies voi muuta kuin toteuttaa valtiattaren toiveita. Emme valita.
Ei avioseksi ole rietastelua, ei roimempikaan meno, jos siunatun liiton molemmat osapuolet ovat kumpainenkin suostuvaisia. Toivotan siveellistä elämää sinulle ja rouva Larionovalle, ja mukavia keskinäisiä rietasleikkejä!
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Olisin mielelläni siveä, mutta vaimo tahtoo välillä rietastella. Mitäpä siinä herrasmies voi muuta kuin toteuttaa valtiattaren toiveita. Emme valita.
Ei avioseksi ole rietastelua, ei roimempikaan meno, jos siunatun liiton molemmat osapuolet ovat kumpainenkin suostuvaisia. Toivotan siveellistä elämää sinulle ja rouva Larionovalle, ja mukavia keskinäisiä rietasleikkejä!
No nyt se tämä siveysketjukin menee seksin ja rietastelun puolelle. Moderaattorit, ketju lukkoon.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Keskustelun etusivulla näkyy aina palstan uusin käyttäjä. Tällä hetkellä siinä lukee: Asiallinen6

Tämä on mielestäni oikea suunta. Jatkossa nimimerkit noudattavat toivottavasti samaa kaavaa ja seuraavat uudet nimimerkit ovat nimeltään Asiallinen7 ja Asiallinen8.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
No nyt se tämä siveysketjukin menee seksin ja rietastelun puolelle. Moderaattorit, ketju lukkoon.
R.Y:n hallitus päättää nämä asiat, eiköhän rattaat pyöri jo ja kohta lukko napsahtaa kiinni. Ei kuitenkaan munalukko, sehän olisi epäsiveellistä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
R.Y:n hallitus päättää nämä asiat, eiköhän rattaat pyöri jo ja kohta lukko napsahtaa kiinni. Ei kuitenkaan munalukko, sehän olisi epäsiveellistä.
Siveysvyö ei ole siveellinen? Ihan kummallisesti on maailma mennyt.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Huomasin tässä jo hiljalleen sapattia odotellessani, että moderaattorit olivat salakavalasti seuranneet cunnilingus-ketjuun tulleiden viestien määrää. Kun ketjuun saapui vastaus numero 68, niin johan riensivät modet laittamaan seksiporsastelulle stopin vihoviimeisellä postauksella. Siellä se nyt seisoo ikuisesti tuo hävytön numeropari ketjun metatietona. Kylläpä osaavat lainvalvojan juuttaat vihjaavasti rietastella!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nyt on kerta kaikkiaan liian irstasta menoa palstalla. Voi kunpa Johnny olisi vielä palstalla. Olen varma, että olisi laskenut pahimpia kollektiivin juttujen rasvaisuuspaineita pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös