Siskonmakkara, ennakkoluulojenko kourissa taisteleva Gourmet-herkku?

  • 4 407
  • 19

Siskonmakkarako laskiin?

  • Olen maistanut ja pidän sen mausta.

    Ääniä: 66 61,7%
  • Olen maistanut enkä pidä sen mausta.

    Ääniä: 28 26,2%
  • En ole ikinä maistanut, mutta olen varma, että se maistuu pahalle.

    Ääniä: 13 12,1%

  • Äänestäjiä
    107

krobbe

Jäsen
Vapaan puolella on listattu ruokalajeja jotka saavat tökkimään, n. 99% vastaajia on ilmoittanut yhdeksi inhokikseen suomalaisen perinneherkun siskonmakkaran.

Suurin syy tähän on varmaan valtaosalle siskonmakkaran hivenen epämääräinen olomuoto ennen sen valmistusta. Selvitetäänpä onko kyseessä ennakkoluulo kyseistä herkkua kohtaan, vai onko sitä tullut edes maistettua kyseistä herkkua ennenkuin ollaan tuomitsemassa sitä laskiämpäriin.
 
Viimeksi muokattu:

Puster

Jäsen
Olen maistanut, pidän mausta ja syön tilaisuuden tullen.
Lisäksi minkä tahansa ruuan tuomitseminen vain sen ulkomuodon perusteella osoittaa mielestäni melkoista asenteellisuutta ja kypsymättömyyttä. Maistakaa ennen kuin tuomitsette.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Olen maistanut, pidän mausta ja söisin varmasti useammin jos sitä soppaa saisi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen maistanut ja syönyt siskonmakkarasoppaa useammankin kerran, lapsena sitä tuli syötyä tavantakaa - siitä tosin on aikaa jo melkoisesti.

En kuitenkaan pidä makua minään erityisen hyvänä, lähinnä se on neutraali.

vlad.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti HN
Siskonmakkarahan ei oikeasti maistu miltään muulta kuin suolalta.
Jaa, meikäläisen makuaisti on erottanut siskonmakkarasta monia muitakin maukkaita vivahteita, mutta nähtävästi olen erehtynyt.

Pidän siskonmakkaran mausta, valmistaisin useamminkin, mikäli taloutemme toinenkin puolisko siitä pitäisi. Makkarakeitto on hyvää, siskonmakkarakeitto vielä parempaa.
 

Taasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat
Siskonmakkarakeittohan on mitä parhainta ruokaa, mielummin sitä syön kuin tavallista makkarasoppaa.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
En voi väittää olevani mikään suuri siskonmakkarakeiton fani, mutta ihan syötäväksi kelpaavaa se on. Ei siis mitään siskonmakkaroita vastaan.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Keitossa hyvää. Onhan se tosin aika mielenkiintoisen oloista puristaa...
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Siskonmakkara keitto on hyvää, varsinkin kun ne on tehty HK:n makkaroista. Ne ovat ylivoimaisesti parhaimman makuisia. Toki on muillakin valmistajilla ihan kelvollisia muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Nykyään joutuu tyytymään muiden valmistajien tekeleisiin kuin HK:n, sillä käsittääkseni he ovat lopettaneet siskonmakkaroiden valmistuksen. Ainakaan niitä ei ole aikoihin kaupoista löytynyt.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Siskonmakkara keitto on hyvää, varsinkin kun ne on tehty HK:n makkaroista. Ne ovat ylivoimaisesti parhaimman makuisia. Toki on muillakin valmistajilla ihan kelvollisia muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Nykyään joutuu tyytymään muiden valmistajien tekeleisiin kuin HK:n, sillä käsittääkseni he ovat lopettaneet siskonmakkaroiden valmistuksen. Ainakaan niitä ei ole aikoihin kaupoista löytynyt.

Lieneekö viimeisen 14 vuoden aikana syntynyt muidenkin kuin HK:n valmistamia kelvollisia siskonmakkarakeittoja kauppojen hyllyille? Hyvä siskonmakkarakeitto on erinomaisen hyvää, mutta pahimmillaan siskis on melko mautonta höttöä. Varsin harvoin on siskonmakkarakeittoa missään lounaspaikoissakaan tarjolla, ja sitä tekisi mieli syödä useamminkin.

Voisihan sitä itsekin varmaan keitellä kotona, mutta olen keittojen suhteen laiska kokki.
 

teppana

Jäsen
Yhden ainoan kerran armeijassa olon aikana päätin olla syömättä lämmintä ruokaa. Kyseinen velli oli pakkilounaana nautittava siskonmakkarakeitto. En missään nimessä ole kranttu, mutta ulkomuoto muistutti liian paljon kortonkin sisällä olevia kyrvänpalasia. En saattanut edes maistaa.

Sen jälkeen olen esteettisesti miellyttävämpää siskonmakkarakeittoa syönyt ja hyvää se on ollut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko kaupassa vielä niitä valmiita siskonmakkarapullia. Muutama vuosi sitten ne tuli, ja kertakokeilulla olivat ihan kamalaa paskaa.
Siskonmakkara on erinomainen tuote. Keitto tietysti on klassikko, mutta usein tulee tehtyä myös siskonmakkarakastiketta, eli puristaa pannulle pallerot ja tekee kastikkeen esim muussin tai pastan kaveriksi. Hyvää on.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Näin vanhemmiten entinen inhokkiruoka on muuttunut ihan jees syötäväksi. Olen muutenkin keittojen ystävä, niin tämä ruokaisa vaihtoehto on oikein kelpo apetta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lieneekö viimeisen 14 vuoden aikana syntynyt muidenkin kuin HK:n valmistamia kelvollisia siskonmakkarakeittoja kauppojen hyllyille?

Miten joku kysyy kenties tosissaan tälläistä. Hieno keitto, jos sen osaa tehdä.

Sitä en keksi miksi eineksenä ostaisi, mutta markkinamies tietää kannattaako.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Parasta puolivalmistetta on Lidlin siskonmakkarapaketti yhdistettynä samassa kaupassa myytäviin kilon keittovihannekset+perunat -pakasteeseen, missä ryytimaan tuotokset ovat astetta parempaa hernemaissipaprikaa. Valmista ja hyvää parissakymmenessä minuutissa.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Soppanakin kelpo sapuskaa.

Erinomainen pohja murekkeelle. Puolet siskonmakkaraa ja toinen puolikas naudan jauhelihaa. Siihen ranskalainen sipulikeitto (tahi muita mausteita, huom! maustaessa muistettava että systeri on melko suolaista), juustoraastetta ja hyppysellinen korppujauhoja.

Tykkään ja on saanut kehuja muutenkin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Soppana yksi parhaista. Perunat ja porkkanat (ja vaikka lanttua) kuorineen palasiksi ja loppuvaiheessa siskonmakkarat sekaan porisemaan. Ei tarvi juuri maustaakaan. Naurettavan helppo ja nopea tehdä. Ja ai helkatti kun on maukasta parin päivän päästä keitellä metsässä retkikeittimellä lämpimäksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei ole kauaa kun tuli tehtyä siskonmkkarakeittoa Lidlin siskonmakkarasta ja ei tule ihan äkkiä tehtyä uudestaan.
Aivan järkyttävän makuista makkaraa. Enkä oikein voi uskoa että kyseessä olisi ollut virhellinen tuotekkaan. Tuon jälkeen on vaikea perustella perheessä miksi tekisimme samaa virhettä uudestaan. Minä laittaisin syylliseksi liian suuri määrä muskottipähkinää tuotteessa, mikä aiheutti ikävän ja pistävän maun makkaraan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös