Sipsit

  • 135 946
  • 668
Suosikkijoukkue
Ässät
Maistoin viimeksi Taffel Waffel sipuli cheddar-sipsejä. Aika mauttomia olivat, mutta oman dipin kanssa todella hyviä. Tekeekö täällä muuten muut omia dippejään? Ei nuo kaupan valmisdipit ole kovin hyviä. Hiton suolaisiakin.
Tulee tehtyä silloin tällöin. Valkosipulijauhetta, sipulijauhetta, grillausmaustetta esim, ja milloin mitäkin. Yllättävän hyviä saa kyllä noista.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Sriracha & mayo -sipsit oli positiivinen yllätys. Parhaat sipsit tunnistaa aina siitä, että pussin pohjalla olevat murut ja mausteet tulee kaavittua suurimmalla intohimolla. Näiden kanssa kävi juuri niin.

Valikoimista poistuneista sipseistä Dinerit olivat erittäin hyviä, vaikka jakoivat ilmeisesti mielipiteitä isosti. Olikohan makuna näissä suolakurkku ja majoneesi. Lisäksi jumalten herkkua oli myös Blairsin buffalo wing-sipsit, aivan älyttömän hyviä, mutta tämmöinen ei-chilipää sitten seuraavana päivänä sai aina kärsiä näiden syömisestä. Prismassa näitä aikoinaan myytiin, mutta nyt ei ole muutamaan vuoteen näkynyt.
 

Glove

Jäsen
Lähikauppaan oli tuollut Poppamiehen Cheesy jalapeno sipsejä. Varustettu merkinnällä mild ja näin olikin, kyllä minä tulisempiakin voisin syödä. Makukin oli ihan ok.
 

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
No tämä on tietysti vain omaan makuuni suunniteltu dippi. 1 purkki kermaviiliä, 1 tl valkosipulijauhetta, 1 tl chilijauhetta, puolikkaan limen mehu, vähän limen kuorta.. hyppysellinen suolaa. Ja joskus lisäilen sekaan mitä ikinä chilikastiketta jääkaapista löytyykään. Rouhittua mustapippuria laitan usein myös.
Tein tällä ohjeella. Chilikastikkeista löyty srirachaa ja oikein mainio dippi tuli. Jää valmis pussit helvetin paljon taakse. Kiitoksia!
 

444

Jäsen
Nyt täytyy myöntää, että olin erehtyväinen, suorastaan aivan tavallinen kuolevainen. Ne syömäni naksut olivatkin niitä toisia. Siis sen toisen valmistajan. Taffelin? Super Crunch Cheddar & Chili.
Ymmärsin erheeni palatessani jälleen autolleni. Tästä kaikesta sisuuntuneena kurvasin lähimpään kitymarkettiin ja ostin noita jo ostamakseni luulemiani naksuloita. En vielä maistanut, kun oli niitä edellisiäkin syömäti. Persele.
No niin, nyt on koeajettu myös CrunCheez Hot Chili. On siinä enemmän potkua kuin sen toisen valmistajan Cheddar & Chilissä, ehkä jopa omaan makuuni sipsuliksi juuri sopivasti. Muuten ei yllä samaan makumaailmaan, koska siitä puuttuu se ”cheddarin” maku, mutta erittäin suukelpoisia nuo ovat. Voisin ostaa toistekin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistaako joku vuosien takaa Taffelin normaalia mausteisempia sipsejä? Olikohan se tuoteperhe nimeltään joku "Xtra". Niitä oli ainakin 2-3 erilaista, mutta itse tykkäsin eniten siitä grilli/bbq tms. vaihtoehdosta.

Ei ollut siis kyse mistään tulisista sipseistä, vaan yksinkertaisesti maustetta oli paljon enemmän kuin normaalisipseissä. Maustetta oli silmämääräisesti katsottuna moninkertainen määrä verrattuna vaikkapa normaaleihin grillisipseihin. Pussit olivat normaalia pienempiä, mutta ihan ok kokoisia kuitenkin, olisiko ollut luokkaa 150-200g.

Vieläkin on noita ikävä, koska nykyään on niin helvetin vaikea löytää kunnolla maustettuja sipsejä. Kai se on sitten niin kallista maustaa niitä kunnolla?
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muistaako joku vuosien takaa Taffelin normaalia mausteisempia sipsejä? Olikohan se tuoteperhe nimeltään joku "Xtra". Niitä oli ainakin 2-3 erilaista, mutta itse tykkäsin eniten siitä grilli/bbq tms. vaihtoehdosta.

Ei ollut siis kyse mistään tulisista sipseistä, vaan yksinkertaisesti maustetta oli paljon enemmän kuin normaalisipseissä. Maustetta oli silmämääräisesti katsottuna moninkertainen määrä verrattuna vaikkapa normaaleihin grillisipseihin. Pussit olivat normaalia pienempiä, mutta ihan ok kokoisia kuitenkin, olisiko ollut luokkaa 150-200g.

Vieläkin on noita ikävä, koska nykyään on niin helvetin vaikea löytää kunnolla maustettuja sipsejä. Kai se on sitten niin kallista maustaa niitä kunnolla?
Makuasioita. Minä tykkään yleensä hyvin vahvan makuisista ruoista, mutta sipseihin en kaipaa yhtään enempää mausteita kuin mitä tällä hetkellä on. Eilen maistoin niitä täällä kehuttuja Sriracha & Mayo sipsejä. Ei jatkoon. Maku on vahva mutta kun ei oikein tiedä miltä ne maistuu. Joltain vaan. Parhaat sipsmaut on ihan perus suolattu, Vinegar ja sitten vaikka joku juustosipsi. Myös pippurilla maustetut on hyviä kun maun tunnistaa pippuriksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Makuasioita. Minä tykkään yleensä hyvin vahvan makuisista ruoista, mutta sipseihin en kaipaa yhtään enempää mausteita kuin mitä tällä hetkellä on. Eilen maistoin niitä täällä kehuttuja Sriracha & Mayo sipsejä. Ei jatkoon. Maku on vahva mutta kun ei oikein tiedä miltä ne maistuu. Joltain vaan. Parhaat sipsmaut on ihan perus suolattu, Vinegar ja sitten vaikka joku juustosipsi. Myös pippurilla maustetut on hyviä kun maun tunnistaa pippuriksi.
Makuasioita tottakai. En tiedä onko vahvan makuinen oikea termi tähän, kun tarkoitan vain sitä, että haluan ylipäätään sipsissä olevan makua. Suurin osa nykysipseistä on todella mauttomia. Tuntuu kuin paperia söisi, kun ei maistu oikeastaan miltään.

Vaikka tykkään sipseistä dipin kanssa, niin silti näkisin, että jos sipsi tarvitsee dippiä, niin siinä sipsissä itsessään ei ole riittävästi makua. Tämä koskee suurinta osaa kauppojen sipsivalikoimista.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Aiemmin mainitsin tämän hetken suosikin. Mutta kaikista eniten olen ahminut estrellan salt & vinegar -lastuja, ne kun on vaan ihan perkeleen hyviä.

Dipeistä oma suosikki on aina ollut estrellan american, jota ei tahdo harmi kyllä enää löytää juuri mistään kaupasta ainakaan täällä keski-suomessa.
 

LaiLaiLei

Jäsen
Muistaako joku vuosien takaa Taffelin normaalia mausteisempia sipsejä? Olikohan se tuoteperhe nimeltään joku "Xtra". Niitä oli ainakin 2-3 erilaista, mutta itse tykkäsin eniten siitä grilli/bbq tms. vaihtoehdosta.

Ei ollut siis kyse mistään tulisista sipseistä, vaan yksinkertaisesti maustetta oli paljon enemmän kuin normaalisipseissä. Maustetta oli silmämääräisesti katsottuna moninkertainen määrä verrattuna vaikkapa normaaleihin grillisipseihin. Pussit olivat normaalia pienempiä, mutta ihan ok kokoisia kuitenkin, olisiko ollut luokkaa 150-200g.

Vieläkin on noita ikävä, koska nykyään on niin helvetin vaikea löytää kunnolla maustettuja sipsejä. Kai se on sitten niin kallista maustaa niitä kunnolla?
Exxtra taisi olla nimenä. Tomaattisalsa oli näistä ainakin todella hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Googlen perusteella tosin olivat Estrellan sipsejä, ei Taffelin.


Edit: oli Taffelillakin näköjään jotain Xtra sipsejä, kuvan perusteella tuosta lienee "jokunen" vuosi aikaa.

Noissa Taffelin lastuissa eivät itse lastut olleet kovinkaan hyviä, ne olivat liikaa poimutettuja ja liian paksuja. Maustetta oli kyllä enemmän kuin tavallisissa.

Minulle, entiselle himolastunsyöjälle, tuli viikko pääsiäisen jälkeen vuosi täyteen ilman kunnollisia lastuja. Olen välillä syönyt pikkupussin, onkohan 80 g, terveysversioita Santa Martalta tai pikkupussilisen Taffelin vähärasvaisia linssi- tai perunasnackseja, mutta varsinaisiin sipseihin en ole koskenut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Googlen perusteella tosin olivat Estrellan sipsejä, ei Taffelin.


Edit: oli Taffelillakin näköjään jotain Xtra sipsejä, kuvan perusteella tuosta lienee "jokunen" vuosi aikaa.

Joo siis itse muistan ostelleeni noita Taffelin Xtra-sipsejä arviolta joskus vuosina 04-06. En yhtään muista kuinka pitkään niitä myytiin ja tulivatko joskus uudelleen myyntiin, mutta noita isoja pusseja ei ainakaan silloin ollut, mikä tuossa kuvassa näkyy (eikä tuo kuvan maku ole myöskään tuttu). Niistä alkuperäisistä pusseista ei välttämättä kuvia löydy, kun tuosta alkaa tosiaan olemaan 20 vuotta aikaa.

Olivat tosiaan aika paksuja sipsejä, kuten @kyykäärme tuossa edellä mainitsee. Se tuntui aluksi oudolta, mutta totuin siihen paksuuteen nopeasti.
 
Maistelin eilen Pirkan Rach&Jalapeno -maalaissipsejä. Eivät ilmeisesti ole mikään uutuus enää, mutta ei ole jostain syystä sattunut aiemmin silmään. Mielestäni olivat melko hyviä sekä paljaaltaan että Taffelin Ranch-dipin kanssa. Sopivasti mausteisuutta ja pieni polte jalapenosta. Arvosanaksi antaisin semmoiset 4/5.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Maistelin eilen Pirkan Rach&Jalapeno -maalaissipsejä. Eivät ilmeisesti ole mikään uutuus enää, mutta ei ole jostain syystä sattunut aiemmin silmään. Mielestäni olivat melko hyviä sekä paljaaltaan että Taffelin Ranch-dipin kanssa. Sopivasti mausteisuutta ja pieni polte jalapenosta. Arvosanaksi antaisin semmoiset 4/5.

Näitä tulee aina välillä ostettua. Hyviä ovat. Sopivan kokoinen pussi, eikä ole hinnalla pilattu.
 

Alejandro

Jäsen
Huomio! Estrellan tryffelisipsejä näkyi tänään olevan kauppojen hyllyillä enää sen verran vähän että lienee viimeinen erä jo menossa. Tämä saattaa siis olla viimeinen viikko napata näitä limited edition sipsejä itselleen.
Kävin ostamassa näitä ja nyt kyllä petyin. Nämä yksinkertaisesti maistuvat aivan väärälle. Ostan jatkossakin vain viinietikka- ja balsamicosipsejä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kävin ostamassa näitä ja nyt kyllä petyin. Nämä yksinkertaisesti maistuvat aivan väärälle. Ostan jatkossakin vain viinietikka- ja balsamicosipsejä.
Noh minulle nuo kyllä maistuu nimimerkillä kaksi pussia kaupasta mukaan tänään - lienikö vuoden viimeiset?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lähikauppaan oli tuollut Poppamiehen Cheesy jalapeno sipsejä. Varustettu merkinnällä mild ja näin olikin, kyllä minä tulisempiakin voisin syödä. Makukin oli ihan ok.
Testasin ite habaneroja nyt myös, 4/5 ja juurikin kuten arvelin, Blairsin death rainin inhimillisempi versio. Maku ei ollut yhtä hyvä kuin Cheesy jalapenoissa, mutta oli hyvä kuitenkin. Tulisuus vaihtelee sipseissä merkittävästi, ainoa puuskutus tuli kun pussin tyhjennettyä vetäisin sormella pussin pohjalta mausteet suuhun. Oli itselle hieman liikaa.

Ehdottomasti jatkoon tuo, etuna että sen verran tulinen kuitenkin että ei meinaa tyhjentyä kerralla kuten Cheesy jalapenot.

Kummatkin erittäin hyviä tuotteita jos tykkää tulisesta, itse sipseinä erinomaisia, tulisuus saattaa karkottaa ison joukon ostajia.

Poppamiehen kunniaksi kyllä sanottava että heillä nuo tulisuus-asteikoit pitää paikkansa
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kävin ostamassa näitä ja nyt kyllä petyin. Nämä yksinkertaisesti maistuvat aivan väärälle. Ostan jatkossakin vain viinietikka- ja balsamicosipsejä.
Balsamicosipseistä Kettle merkin sipsit on ylittämättömiä, tumman violetti pussi muttei joka paikasta löydy. Siinäkin on ikävästi tapahtunut katkarapu-ilmiö, pakkauskoko on pienentynyt mutta hinta ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös