Sijoitusvinkkejä?

  • 1 077 565
  • 6 063

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Onko se nyt tuo Brittien koronamutaatio mikä kursseja laskee?

Jos siihen vielä yhdistää Brexit asian niin siinäpä tuo taitaa olla. Tai siis niin minä luulen, muuta syytä en ole keksinyt.

Niin, joku joskus sanoi että putoaviin markkinoihin on tyhmää sijoittaa mutta ans kattoo. Kait sitä aina jonkun tonnin uskaltaa laittaa jos keskihinnat putoaa
 
Suosikkijoukkue
HPK
Jos siihen vielä yhdistää Brexit asian niin siinäpä tuo taitaa olla. Tai siis niin minä luulen, muuta syytä en ole keksinyt.

Niin, joku joskus sanoi että putoaviin markkinoihin on tyhmää sijoittaa mutta ans kattoo. Kait sitä aina jonkun tonnin uskaltaa laittaa jos keskihinnat putoaa

Niin kai noita uusia mutaatioita on löytynyt jo toistakymmentä ja Brexit tuskin tulee yllätyksenä. Kummallista hommaa.

Kyllä noihin putoaviin uskalsi sijoittaa ainakin keväällä ja varmaan nytkin. Tarkkailuasemissa ollaan jos rytisee oikein kunnolla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jossain spekuloitiin myös vuodenvaihdetta ja salkkujen siivousta yhdeksi laskun syyksi, mutta eiköhän tuossa kaikki edellä mainittu vaikuta kokonaisuuteen.

Itse en vielä tehnyt mitään. Pitää kuitenkin katsoa, olisiko tässä paikka jollekin vaihdolle. Sinänsä en tästä laskusta ole pätkääkään huolissani, etenkin kun taustalla on ollut jopa yllättävän kovaa nousua. Pieni korjaus kuuluu asiaan.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Brittien tilanne vaikuttaa tänään. Buy the dip, iso suunta on ylöspäin ja ensi vuosi näyttää hyvältä. Tuskin vielä huomenna noustaan, mutta joulun jälkeen tai viimeistään tammikuun ekalla viikolla palataan viime viikon kurssitasoihin.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Auttakaa nyt jahkailevaa miestä mäessä, mistä lapusta ilmainen lounas? Ainakin Fortum ja Sampo yli kolmen pinnan laskussa, toisaalta ajattelin aiemmin pistää rahani johonkin kiinnostavampaan.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Auttakaa nyt jahkailevaa miestä mäessä, mistä lapusta ilmainen lounas? Ainakin Fortum ja Sampo yli kolmen pinnan laskussa, toisaalta ajattelin aiemmin pistää rahani johonkin kiinnostavampaan.

Se lappu voi olla myös käteinen. Pitkäjänteiseen sijoittamiseen kuuluu myös käteisvarat, joita kerätään nousukaudella ja aletaan käyttää laskukaudella. Itse olen sitä mieltä, että ollaan pörssien syklissä nyt siinä vaiheessa jossa käteisvarojen kerääminen on yksi hyvä kohde jolle saa tuottoa.

Edit- Sen verran lisättävä, että käteinen on kyllä vaatii aika paljon taitoa ja voi jäädä hiekolle tuotolle helposti. Todella vaikeaa on ennustaa kursseja vuosien päähän, joten käteis shortaaminen on aika haastava laji.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kevensin perjantaina salkkua ja nyt täytyy keventää hieman lisää. Tuo mutaatio on levinnyt ärhäkkäästi briteissä ja luo varmaan epävarmuutta markkinoihin jonkin aikaa. Vaikea uskoa että tuo mutaatio ei olisi jo levinnyt muihinkin Euroopan maihin kuin britteihin ja tanskaan. Lisäksi tuo Etelä-Afrikan mutaatio vaikuttaa huolestuttavalta kun lisääntyneen tartuttavuuden lisäksi aiheuttaa vakavampia oireita nuorissa ikäryhmissä. Lisäksi kestää vielä tovin ennen kuin saadaan varma tieto että rokote toimii näihin kahteen uuteen mutaatioon... Voi tietty olla että tulee ylireagoitua mutta ei harmittanut ainakaan että tuli helmikuun alussa kevennettyä salkkua. :)
 
Itselle tämä näyttäytyy aika perus joulukuun lopun laskulta, tai tavallaan olen laskua odotellut jo alkukuusta lähtien. Pääsääntöisesti institutionaaliset sijoittajat kuitenkin jäävät joululomille tässä joulun alla, joten myynnit (=järjestelevät salkkuja uusiksi raportointivelvoitteiden takia) täytyy toteuttaa ennen lomille jääntiä. Toinen ilmiö mikä tätä korostaa on kuunvaihdeilmiö, eläkeyhtiöt ja -säätiöt maksavat eläkkeet yleensä kuukauden ensimmäisen tai viimeisenä pankkipäivänä, ja koska se vaatii käteistä sekä muutaman pankkipäivän tilitykseen, niin osakemyynnit toteutetaan noin viikkoa ennen kuun vaihdetta.

Eli ainakin omalta kohdalta no panic, mutta ostopaikkoja ilmenee varmaan tällä viikolla joten pitäkähään tuntosarvet herkillä!

edit. korjattu kirjoitusvirheitä, perkeleen lukihärö.
 
Viimeksi muokattu:

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Auttakaa nyt jahkailevaa miestä mäessä, mistä lapusta ilmainen lounas? Ainakin Fortum ja Sampo yli kolmen pinnan laskussa, toisaalta ajattelin aiemmin pistää rahani johonkin kiinnostavampaan.

Sampoa on helppo suositella. On todella hyvällä ostotasolla jo nyt, ilman Nordean tukea pystynee maksamaan 1,70€ osingon. Nordean tulevat osingot vielä bonuksena päälle. Selkeästi ylimyyty tällä hetkellä.

Koronan takia ei kannata salkkua tyhjentää, sen verran tietoa on nyt viruksesta, ettei se enää pörssiin vaikuta tällaisia yksittäisiä päivälaskuja lukuunottamatta. Laskua ruokkisi ainoastaan, jos rokote ei toimisi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Auttakaa nyt jahkailevaa miestä mäessä, mistä lapusta ilmainen lounas? Ainakin Fortum ja Sampo yli kolmen pinnan laskussa, toisaalta ajattelin aiemmin pistää rahani johonkin kiinnostavampaan.

Jos ilmaisella lounaalla tarkoitetaan pikavoittoa, niin omilla mittareillani seuraamistani osakkeista lyhyen tähtäimen tuotto-odotus olisi korkein Sotkamo Silverillä, mutta itse en tuohon uskaltaisi sijoittaa, kun kyseessä on lähinnä isoriskinen arpalappu. Ainakaan pitkäksi aikaa siihen kyytiin ei kannata heittäytyä.

Omasta salkustani löytyvistä osakkeista hyvä tuotto-odotus näilläkin hinnoilla olisi vielä Tokmannilla ja Tiedolla. Fortum on myös salkussa, mutta tällä hinnalla en lähtisi enää ostamaan. Sammossa minusta parempi tuotto-odotus.

Nordea voisi osingon leikkauksesta huolimatta olla kohtuullinen sijoitus näillä hinnoilla, koska hinta on laskenut sen verran rankasti. Ja kun osingot ehkä joskus palaavat, ne voivat olla prosentuaalisesti kovia. Itse en kuitenkaan vielä ostaisi tällä hinnalla. Myös Caverion on mielestäni aika edullisesti hinnoiteltu potentiaaliin nähden, mutta ihan täysin en ole vieläkään vakuuttunut sen kyvystä lunastaa potentiaalia.

Omassa salkussani on myös Taaleri ja Harvia. Ensimmäistä en näillä hinnoilla enää lisäisi. Harvia on sitten vaikeampi tapaus. Omat mittarini näyttävät jo täyteen hinnoittelua, mutta tämän osakkeen kohdalla en luota niihin. Ne ovat pettäneet aiemminkin. Ja tuossa tuntuu kasvumahdollisuudet sen verran suurilta. Mutta tällä hinnalla? Ehkä kyttäisin parempaa ostopaikkaa.
 

molari

Jäsen
Omassa salkussani on myös Taaleri ja Harvia. Ensimmäistä en näillä hinnoilla enää lisäisi. Harvia on sitten vaikeampi tapaus. Omat mittarini näyttävät jo täyteen hinnoittelua, mutta tämän osakkeen kohdalla en luota niihin. Ne ovat pettäneet aiemminkin. Ja tuossa tuntuu kasvumahdollisuudet sen verran suurilta. Mutta tällä hinnalla? Ehkä kyttäisin parempaa ostopaikkaa.

Harvia on potentiaalinen ostokohde, saanut näkyvyyttä kansainvälisesti, hakee markkinaa USAssa -> joku iso ostaa pois kuljeksimasta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Harvia on potentiaalinen ostokohde, saanut näkyvyyttä kansainvälisesti, hakee markkinaa USAssa -> joku iso ostaa pois kuljeksimasta.

Tämä on yksi syy sille, miksi en edes harkitse myyntiä, vaikka kaikki sitä puoltavat mittarit hälyttävät...

Ja vaikkei tuota ostettaisi, niin pitkällä tähtäimellä tuossa on loistavat näkymät. Jos sijoitusta miettisi, niin kuitenkaan ihan tällä hinnalla en avaisi positiota.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Jos ilmaisella lounaalla tarkoitetaan pikavoittoa, niin omilla mittareillani seuraamistani osakkeista lyhyen tähtäimen tuotto-odotus olisi korkein Sotkamo Silverillä, mutta itse en tuohon uskaltaisi sijoittaa, kun kyseessä on lähinnä isoriskinen arpalappu. Ainakaan pitkäksi aikaa siihen kyytiin ei kannata heittäytyä.
Näistä suuren vaihdon osakkeista arpalapuksi valitsisin Nikolan. Puolen vuoden aikajänteellä tarkasteltuna kurssi voi olla kaikkea muuta kohtuullisella todennäköisyydellä, kuin -/+ 20%. Nikolan kurssi nousi järkyttävässä hypessä 12 usd tasolta 90 usd tasolle ja siitä alas 17 usd tasolle. Päivittäinen volyymi pyörii kuitenkin korkealla tasolla, joten edelleen voi odottaa näyttäviä kurssiliikkeitä. Nikolan MC on edelleen päälle 6 miljardia usd ja teslalla on enemmän autoja avaruudessa, kuin nikolalla liikenteessä. Parhaimmillaan nikola kuului maailman arvokkaimpien autovalmistajien luokkaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näistä suuren vaihdon osakkeista arpalapuksi valitsisin Nikolan. Puolen vuoden aikajänteellä tarkasteltuna kurssi voi olla kaikkea muuta kohtuullisella todennäköisyydellä, kuin -/+ 20%. Nikolan kurssi nousi järkyttävässä hypessä 12 usd tasolta 90 usd tasolle ja siitä alas 17 usd tasolle. Päivittäinen volyymi pyörii kuitenkin korkealla tasolla, joten edelleen voi odottaa näyttäviä kurssiliikkeitä. Nikolan MC on edelleen päälle 6 miljardia usd ja teslalla on enemmän autoja avaruudessa, kuin nikolalla liikenteessä. Parhaimmillaan nikola kuului maailman arvokkaimpien autovalmistajien luokkaan.

Joo. Toki. Ulkomailta löytyy lisää. Minulla on ulkomailta kolmekin arpalappua. Biolääketieteen Alector, eräänlaista hengityskonetta valmistava Vapotherm sekä nestemäisen maakaasun saralla operoiva Golar LNG. Kaikki isoriskisiä lottolappuja. Tuotto-odotus joillain lyhyen tähtäimen mittareilla noille 60-160%, mutta voi hyvin jäädä turskaakin kouraan. Pienet panokset jännitystä tuomassa.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näistä suuren vaihdon osakkeista arpalapuksi valitsisin Nikolan. Puolen vuoden aikajänteellä tarkasteltuna kurssi voi olla kaikkea muuta kohtuullisella todennäköisyydellä, kuin -/+ 20%. Nikolan kurssi nousi järkyttävässä hypessä 12 usd tasolta 90 usd tasolle ja siitä alas 17 usd tasolle. Päivittäinen volyymi pyörii kuitenkin korkealla tasolla, joten edelleen voi odottaa näyttäviä kurssiliikkeitä. Nikolan MC on edelleen päälle 6 miljardia usd ja teslalla on enemmän autoja avaruudessa, kuin nikolalla liikenteessä. Parhaimmillaan nikola kuului maailman arvokkaimpien autovalmistajien luokkaan.
On kyllä vaikea nähdä, että yhtiö olisi edes nykyhintansa arvoinen. Koko arvo perustuu lupauksiin tulevasta, kun taas yhtiön perustajakin joutui jättämään pestinsä, kun alkoi vähän tulemaan syytöksiä yhtiön toiminnasta. En ihan heti ostaisi rekkayhtiötä, jonka mainokset kuvataan työntämällä rekka alamäkeen, jonka ilmi käydessä mutistaan, että eihän me nyt väitettykään, että se itsestään liikkuisi vielä tai noh väitettiin, mutta ei väitetty sitten, kun jäätiin kiinni. Tai noh, ei ainakaan sitten, kun jäätiin kiinni ja SEC alkoi koputtelemaan ovella, mutta kyllä siinä moni osa ihan oikeasti toimi (tosin nekin osat oli pitkälti muiden tekemiä, mutta sitten siinä oikeassa rekassa on meidän tekemät toimivat osat)! GM taisi kanssa painella vähän jarrua yhteistyön kanssa jostain merkillisestä syystä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Auttakaa nyt jahkailevaa miestä mäessä, mistä lapusta ilmainen lounas? Ainakin Fortum ja Sampo yli kolmen pinnan laskussa, toisaalta ajattelin aiemmin pistää rahani johonkin kiinnostavampaan.
Itse olen ostanut Sampoa. Mielestäni syksyn uutiset ovat vain vahvistaneet yhtiötä, vaikka kurssi on tullut jatkuvasti alas.

Nordea-omistukset tullaan myymään lähivuosina, ja ajatus vakuutusliiketoimintaan keskittymisestä (Hastings-kaupat ym.) kuulostaa muutoinkin järkevältä. Itseäni ei haittaa sekään, että osingonmaksua maltillistetaan.

Voi olla, että kurssi laskee vielä joulukuun aikana, mutta pitkässä salkussa se ei haittaa. Hinta on joka tapauksessa kohdillaan.
 

#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ilmaisella lounaalla tarkoitetaan pikavoittoa, niin omilla mittareillani seuraamistani osakkeista lyhyen tähtäimen tuotto-odotus olisi korkein Sotkamo Silverillä, mutta itse en tuohon uskaltaisi sijoittaa, kun kyseessä on lähinnä isoriskinen arpalappu. Ainakaan pitkäksi aikaa siihen kyytiin ei kannata heittäytyä.

Itse olen laittanut pari kymppiä Sotkamo Silveriin, koska näen riskin vastapainoksi todella korkean potentiaalin. Sikäli olet oikeassa, että tässä veikataan pitkälle hopean sekä jossain määrin myös kullan, sinkin ja lyijyn hintakehityksen puolesta. Etenkin hopean korkealle hinnalle näen useita ajureita, mutta koskaanhan siitä ei voi olla varma. Aivan pelkkänä arpalippuna en tätä kuitenkaan näe, vaan pidän selkeästi aliarvostettuna. Louhinta on aloitettu loppuvuodesta 2019 ja nyt tänä vuonna metallien hinnannousun siivittämänä Sotkamo Silver teki hyvää tulosta kolmannella kvartaalilla. Eps oli pyöreästi 2 senttiä, kun osakkeen kurssi pyörii 0,30€ tuntumassa. Viimeisen neljänneksen ajan metallit ovat pysyneet jotakuinkin samalla tasolla dollareissa mitaten, joskin SoSi:n tulokseen vaikuttaa negatiivisesti euron vahvistuminen dollariin suhteuttaen. Kuten jo mainitsin, pidän osaketta aliarvostettuna nykyiseen toimintaan peilaten. Luultavasti useampi sijoittaja haluaa saada hieman enemmän näyttöjä pitempiaikaisesta tuloksentekokyvystä, ennenkuin uskaltavat tähän kyytiin lähteä. Voi olla ihan viisastakin ja kohta saammekin lisää informaatiota, kun selviää q4 luvut.

Tulevaisuutta ajatellen merkittävää on, että SoSi sai hiljattain uuden ympäristöluvan, joka mahdollistaa louhinnan kasvattamista huomattavasti. Samalla kesällä aloitettiin pilotointi esirikastuksesta, jonka lopputuloksena yhtiö olettaa olevan varsinaiseen rikastukseen menevän kiviaineksen vähenevän puoleen suhteessa aiempaan. Suomeksi siis metallien tuotantomäärää pystytään kasvattamaan merkittävästi samalla kun yksikkökustannuksia saadaan laskettua. Tämä antaa pohjaa louhinnan kannattavuudelle myös heikommalla hinnalla ja hieman köyhemmillä malmin metallipitoisuuksilla.

Kenellekään en suosittele sijoittamista Sotkamo Silveriin ilman tarkempaa perehtymistä sekä korkeaa riskinsietokykyä. Osake vaatii kiinteää seuraamista ja kykyä tarvittaessa nopeaa reagointia. Joilla näihin on mahdollisuus, suosittelen tutustumaan aiheeseen. @Sistis Mielellään lukisin sinun analyysisi SoSi:sta. Pidän voimakkaan kurssinousun todennäköisyyttä suhteellisen korkeana, mutta mielellään kuulen myös muiden kommentteja, sillä aina on mahdollista, että jotakin on jäänyt huomaamatta.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä on yksi syy sille, miksi en edes harkitse myyntiä, vaikka kaikki sitä puoltavat mittarit hälyttävät...

Ja vaikkei tuota ostettaisi, niin pitkällä tähtäimellä tuossa on loistavat näkymät. Jos sijoitusta miettisi, niin kuitenkaan ihan tällä hinnalla en avaisi positiota.

Mielestäni Harviassa ei mikään mittari puolla myyntiä. Defensiivinen yhtiö, joka on helppo ymmärtää ja markkinan kysyntää on helppo seurata. Nykyhinnalla tuotto-odotus on kohtuullinen ja vaikea nähdä kurssin merkittävää tippumista. En keksi syytä, mikä veisi markkinaa alta Harvialta. Yritysosto on hyvinkin mahdollinen, mutta sen takia ei kannata sijoittaa. Se on niin arpapeliä mikä ostetaan.

Nordeaa voisi ostaa myös, kunhan osaa katsoa koronan yli, niin riskitaso nykyhinnalla on hyvin pieni ja osingonmaksukyky on erinomainen.

Sotkamo Silveristä kannattaa sisäistää se, että louhintabisneksellä on vaikeaa tehdä voittoa, eikä se ole hyvä pitkän aikavälin sijoitus. Pelipaperi, pitää osata ostaa ja myydä oikeaan aikaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Nordean aamuraportin mukaan analyytikot on lyönyt Sammolle tavoitehinnan 44€ . Omassa salkussa ne ovat niinkin rennolla keskihinnalla kuin 36,03€
Tuli joskus ostettua vähän kalliita (45€) mutta niin tuli kyllä halvempiakin. Kattelen vielä mihin asti hinta painuu ja painaan sitten keskihintaa alas. Niin rajusti se tuskin nousee että en ehtisi siihen hommaan mukaan. Keväällä tuli kuitenkin ostettua järjestyksessä 38€, 34€, 28€ ja 24€, niin jospa nyt koittaisi onnistuuko toinen järjestys.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nordean aamuraportin mukaan analyytikot on lyönyt Sammolle tavoitehinnan 44€ . Omassa salkussa ne ovat niinkin rennolla keskihinnalla kuin 36,03€
Tuli joskus ostettua vähän kalliita (45€) mutta niin tuli kyllä halvempiakin. Kattelen vielä mihin asti hinta painuu ja painaan sitten keskihintaa alas. Niin rajusti se tuskin nousee että en ehtisi siihen hommaan mukaan. Keväällä tuli kuitenkin ostettua järjestyksessä 38€, 34€, 28€ ja 24€, niin jospa nyt koittaisi onnistuuko toinen järjestys.
Epäilen itse ettei notkahda alle kolmen kympin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni Harviassa ei mikään mittari puolla myyntiä. Defensiivinen yhtiö, joka on helppo ymmärtää ja markkinan kysyntää on helppo seurata. Nykyhinnalla tuotto-odotus on kohtuullinen ja vaikea nähdä kurssin merkittävää tippumista. En keksi syytä, mikä veisi markkinaa alta Harvialta. Yritysosto on hyvinkin mahdollinen, mutta sen takia ei kannata sijoittaa. Se on niin arpapeliä mikä ostetaan.

Viittasin tuossa siis omiin lyhyen tähtäimen tuotto-odotuksia arvioiviin mittareihini. Ne jätän Harvian tapauksessa omaan arvoonsa, vaikka nuo mittarit ovat sinänsä olleet ihan hyvin toimivia. Harvian kohdalla hinta on ainakin nyt lyhyellä tähtäimellä mielestäni aika täynnä, mutta pitkällä tähtäimellä matka on vasta alussa. En ole myymässä tätä, ellei jossain aukea joku selvästi houkuttelevampi kohde rahoille. Pidän tätä nyt epätodennäköisenä.

Sotkamo Silveristä olen aika lailla samoilla linjoilla kuin sinä, vaikka toki myös @#7 tuossa esitteli hyviä pointteja. Oma skeptisyyteni liittyy siihen, että vaikka yhtiöllä on periaatteessa moni asia paperilla hyvin, on se varsin usein onnistunut jäämään odotuksista ja pettämään sijoittajat. Itse olen tulkinnut, että tulosta on yllättävän vaikea tehdä, vaikkakin hiljattain näkyi jo ns. valoa tunnelin päässä. Pelipaperina minäkin tuota pidän, ja ymmärtääkseni yhtiön osakekurssi tuppaa aika usein seuraamaan viiveellä hopean hintaa. Joskus pitäisi tehdä näistä joku analyysi. Jos tuollaista käyttäytymistä havaitsee, niin hyvät pelailupaikat voisi olla mahdollista tunnistaa.

On minulla tuota ollut pariin kertaan. Ensin aloittelijana huono ajoitus, ja myin lopulta tappiolla. Toisella kertaa melko onnistunut pikavoitto, ja juuri tuon "hinta seurasi viiveellä hopean hintaa" -teesin kautta.
 

IMATION

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen, Canes
Kuka voisi ostaa Harvian? Eikö tässä kuitenkin ole kysymys enemmänkin että, kenet Harvia voisi ostaa? En hirveästi ole perehtynyt alaan, mutta olen ymmärtänyt että Harvia on se ISO!
Jos pitäisi johonkin minun rahojani työntää sanoisin Tokmanni.
Tämä hiukan asiaan Lynchmäisellä otteella perehtyneenä.
Ja lukuja mulkasemalla sekä vähän leikkaa ja liimaa periaatetta käyttäen oikea hinta olisi noin 18 euron tuntumassa lyhyellä aikavälillä.
 
Viimeksi muokattu:

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuka voisi ostaa Harvian? Eikö tässä kuitenkin ole kysymys enemmänkin että, kenet Harvia voisi ostaa? En hirveästi ole perehtynyt alaan, mutta olen ymmärtänyt että Harvia on se ISO!

Kyllä Harvian osto on todellakin uhka ja mahdollisia ostajia on vaikka kuinka paljon ulkomailla. Kannattaa laajentaa katsella sauna-alan ulkopuolelle. Todennäköisin vaihtoehto joku pääomasijoittaja, joka haluaa ottaa Harvian osaksi kokonaisuuttaan. Siellä pelaa iso raha, eikä Harvian pörssiarvo ole ongelma.

Eihän ostotarjous mikään huono ole välttämättä omistajalle, sillä kohonnut arvostus takaa sen, että ei ainakaan ilmaiseksi lähde.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä Harvian osto on todellakin uhka ja mahdollisia ostajia on vaikka kuinka paljon ulkomailla. Kannattaa laajentaa katsella sauna-alan ulkopuolelle. Todennäköisin vaihtoehto joku pääomasijoittaja, joka haluaa ottaa Harvian osaksi kokonaisuuttaan. Siellä pelaa iso raha, eikä Harvian pörssiarvo ole ongelma.

Eihän ostotarjous mikään huono ole välttämättä omistajalle, sillä kohonnut arvostus takaa sen, että ei ainakaan ilmaiseksi lähde.

Preemio Harvian tapaisessa kurssiraketissa olisi todennäköisesti melko iso, eli tarkoittaisi esimerkiksi 40-50% preemiota (pikavoittoa omistajille) että tarjouksen olisi mahdollisuus mennä läpi. Onhan ostotarjous lähtökohtaisesti pienomistajalle aina hyvä asia (nopea useiden kymmenien prosenttien varma voitto). Toki esimerkiksi sitten Suomen kansantaloudelle ei niinkään.
 

IMATION

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen, Canes
Kyllä Harvian osto on todellakin uhka ja mahdollisia ostajia on vaikka kuinka paljon ulkomailla. Kannattaa laajentaa katsella sauna-alan ulkopuolelle. Todennäköisin vaihtoehto joku pääomasijoittaja, joka haluaa ottaa Harvian osaksi kokonaisuuttaan. Siellä pelaa iso raha, eikä Harvian pörssiarvo ole ongelma.

Eihän ostotarjous mikään huono ole välttämättä omistajalle, sillä kohonnut arvostus takaa sen, että ei ainakaan ilmaiseksi lähde.
No kyllä pääomasijoittajat tietenkin pystyy ostamaan. Mutta joku joka on alalla löyhästikkin ja sulauttaisi Harvian itseensä niin kuin esimerkiksi Tikkurilan kävi. Tätä en oikein usko. Harvialla on mahdollisuus ostaa tämmöisiä ja samalla laajentaa tuoteperhettään. Tätä se toki on tehnytkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös