En halua. Sen verran pidän kuitenkin salaperäisyyttä.mukana. Ja jos miehen sanaan ei luoteta, niin minkäs sille sitten mahtaa. :)
En toisaalta ole edes rekisteröitynyt Sharevilleen, enkä myöskään kirjoittele talousfoorumeille, jos tätä Jatkoajan ketjua ei lasketa.
Mielestäni sijoitukseni eivät edes ole poikineet mitään hämmentäviä ylituottoja, vaan moni minua kokeneempi ja osaavampi on onnistunut tekemään huomattavasti parempia voittoja. Voin kertoa myös suoraan, että muutama paha virhekin on mukaan mahtunut. Etenkin alkuaikoina (lokakuusta 2018 ehkä heinäkuulle 2019) tuli tehtyä pirusti ns. aloittelijan virheitä, ja vasta tuon jälkeen olen löytänyt tämän taktiikan, joka on ainakin tällä hetkellä toiminut.
Mutta jos aihe kiinnostaa, niin 9.3. myin salkustani seuraavat osakkeet: Caverion, Sampo, Fortum, Tokmanni, Exel Composites ja Aktia. Nyt salkustani löytyy taas Sampo, Tokmanni ja Fortum, sekä näiden lisäksi Kamux, Telia sekä saksalainen Bayer. Lisäksi vapaana on jonkinlainen käteispositio Cargotecin myynnistä. Nuo Sampo, Tokmanni ja Fortum palasivat salkkuun aiempaa halvemmalla ja isommilla määrillä. Olen pitänyt tässä veivailussa lähtökohtana sitä, että on todennäköisesti tuottoisampaa tehdä paljon pieniä voittoja kuin todella harvoin suurempia. Korkoa korolle -ilmiö on tässä tehokas.
Tällaisina aikoina etenkin konepajoissa on todella paljon heiluntaa molempiin suuntiin. Parhaat tuotot olen saavuttanut juuri niillä suhteutettuna sijoituksen kestoon. Wärtsilällä saavutin vajaan 16% tuoton viidessä päivässä, Konecranesilla vajaa 19% kahdessa viikossa ja Cargotecilla reilu 10% parissa päivässä. Pahin munaus taitaa olla Remedy, jonka rahat sijoitin muualle vain päivää ennen merkittävää tiedotetta ja reipasta nousua. Mutta näitä tapahtuu.