Sheddenin ja Jalosen aika Leijonissa

  • 188 046
  • 1 082
Kyllä tuo "ukkosen johdatin" on varmaan ollut mielessä osittain, mutta jos se on ollu päällimäinen syy, niin ei voi kuin ihmetellä.

Ainahan rautakansleri-Kummolan päätökset aiheuttavat ihmetystä. Hauskinta tässä tuoreimmassa jutussa olikin se, että Kummola jyräsi päätöksen kummolamaisesti muita kuuntelematta läpi. Kuten Kummola itse toteaa: "Valinta oli aikalailla minun henkilökohtainen, jonka muut vain joutuivat hyväksymään"
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kyllähän selvää oli että J.Jalosen selänpesusta oli koko ajan kyse, eikä edes riittänyt, kun nyt näyttää vahvasti siltä, että Suomi jää mitaleitta hänen valmentajakaudellaan.

Mutta eihän mitaleilla ole väliä, kunhan vain ollaan pelikirjaevoluution kärjessä? Voittaminen on katsos yliarvostettua paitsi kun kyseessä on Mestis, Juhani ja Sport.

Tämä vahvistaa vain kuvaani JJ:n vässykkämäisyydestä ja epäilenpä Suomen jäävän ulos neljän joukosta kaikissa JJ:n koutsaamissa arvoturnauksissa. Hävityn puolivälierän jälkeen voi sitten taas laukoa jotain Youtube-matskua tuomareista tai muista itkettävistä asioista.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllähän selvää oli että J.Jalosen selänpesusta oli koko ajan kyse, eikä edes riittänyt, kun nyt näyttää vahvasti siltä, että Suomi jää mitaleitta hänen valmentajakaudellaan.

??? Miten niin "näyttää vahvasti"? Aika tulevaisuudentutkija tai selvänäkijä saa olla, jos tietää homman jo menetetyksi usean vuoden ajalta. Juuri nyt näyttää sinun mukaasi siis siltä, että mitään menestystä ei tule tämän vuoden olympialaisissa ja MM-kisoissa, eikä myöskään MM-kisoissa 2011 ja 2012? Kotikisatkin menevät siis nyt jo perseelleen, ja "me ollaan hävitty tää peli"?

En pidä lainkaan mahdottomana, etteikö Jalosen kaudella mitaleita tulisi, myös olympialaisista. Täytyy kuitenkin muistaa, että pelaajat kentällä ratkaisevat yksittäiset ottelut, eivät valmentaja. Kun Suomella on paras mahdollinen joukkue jäällä, se voi mitalipeleihin yltää riippumatta siitä, kuka seisoo valmennuspenkin takana - vaikka Kale Kummola itse.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että aikamoista selänpesua maajoukkuetoiminta taas kerran on (mutta sitähän se on lähes aina ollut, suora tie maajoukkueeseen vain kulki Jokereiden kautta eikä JYPin kuten nykyisin), enkä oikein ymmärrä tuota Sheddenin "uhraamisvalmiutta", mistä Kalervo Kummola kertoi. Pidän tuota vuoteen 2012 asti ulottuvaa sopimusta erittäin typeränä: pelikirjoilla ja pelikirjaevoluutioillahan voi muutenkin pyyhkiä persuksiaan ja Jukka Jaloselle pitäisi antaa kentää jos sekä olympialaiset että MM-kisat menevät penkin alle. Jos tulee mitali edes jommasta kummasta, hommaa voi jatkaa seuraavaan arvoturnaukseen asti.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihan puhtaasti tähänastisiin näyttöihin perustuen heitin arvioni. Saattahan se olla että menestystä tulee Jalosesta huolimatta ja sitähän me kaikki kiekkojännärit odotamme ja toivomme.

Aamen. Itsekin toivon, että menestystä tulee joko valmentajasta johtuen tai hänestä huolimatta. Toki Westerlundkin kämmäsi ensimmäisen turnauksensa ollessaan päävalmentaja, mutta sen jälkeen jälki olikin varsin hienoa. Ilman petterisihvosten ja muiden ajojahtia ja kohtuutonta kritiikkiä Westerlund olisi jaksanut kenties pidempäänkin maajoukkueen peräsimessä eikä olisi siirtynyt sivuun. Ainakin minun mielestäni Suomi pelasi hienointa ja parasta kiekkoa koskaan Torinossa 2006 Westerlundin johdolla - jos tämä ei sovi "pelikirjaevoluutiosta" jauhaville, niin sitten on johtoajatus jääkiekosta karannut.

Henkilökohtaisesti kaipaisin Suomeen hieman Kanadan mallista systeemiä päävalmennukseen. Eli GM valitsisi valmentajan ja valmentaja olisi projektijohtaja, joka kokoaisi ryhmän ilman että Jääkiekkoliitto sitoutuisi mihinkään monivuotisiin systeemeihin, joista ei pääse eroon kuin kalliilla rahalla. Sama projektijohtaja voisi toki toistekin valmentaa, mutta ei olisi mikään kokopäiväinen elätti. En näe vain oikein pointtia siinä, että ties mitä leirejä ja EHT-matseja väännetään hiki hatussa, ja sitten kuitenkin otetaan (niin kuin pitääkin) NHL-miehet kehiin. Joskus voisi ihan kiusallaankin kokeilla sitä, että MM-kisamiehistö tapaa kaksi päivää ennen kisoja paikan päällä, treenaa pari kertaa, kokeilee kuvioita rupumaita vastaan ja hitsautuu sitten joukkueeksi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä, onko missään päin palstaa vielä mainittu, mutta Urheilulehden sivuille on ilmestynyt kaksi osaa Jukka Jalosen viisiosaisesta haastattelusta. Suomen ylivoima ja alivoima käyty läpi. Minun mielestäni ihan mielenkiintoista settiä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En tiedä, onko missään päin palstaa vielä mainittu, mutta Urheilulehden sivuille on ilmestynyt kaksi osaa Jukka Jalosen viisiosaisesta haastattelusta. Suomen ylivoima ja alivoima käyty läpi. Minun mielestäni ihan mielenkiintoista settiä.

Pistäkää joku haastattelusta tiivistelmä esim. ranskalaisin viivoin, jotta on helpompi tuosta keskustella. Kaikki eivät voi/ehdi/halua mitään pitkiä nettivideopätkiä katsoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös