Setä ja Täti!

• 1 231
  • 14

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Milloin sinun mielestäsi miehestä tulee setä ja naisesta täti?

Vanha juttu miehestähän on se, että hän saattaa joskus unohtaa vetää sepaluksensa ylös WC:ssä käynnin jälkeen, kun taas setä saattaa joskus unohtaa vetää sen alas ENNEN siellä käyntiä...

Minusta ukkovaara on suurimmillaan silloin, kun mies huolto-asemalla tankatessaan automaatista, nostaa letkua saadakseen viimeisetkin tipat tankkiin...

Ja tätihän pitää aina kaiteesta kiinni laskeutuessaan rappusia alas...

Sedällä on yleensä lippalakki, tädillä valkoiset tohvelit...

Setä syö ruokansa vain lusikalla. Täti kaataa kahvin ensin lautaselle, pistää sokerinpalan suupieleen ryystää menemään.

Lisää?

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä sä taisit olennaiset jo sanoa.
Musta ihmisten kannattais varoa vähän enemmän ketä kutsuu tädiksi ja ketä sedäksi. Sellainen voi oikeasti nimittäin loukata...:)
Kyllä musta tuntuu vähän hassulta jos mä menen sporaan sisälle ja joku äiti sanoo lapselleen, että "päästä täti menemään ensin". Hmph. Mä mikään täti ole...

Täti syö paljon erilaisia lääkkeitä, ja käyttää hattua, tukka pikkuhiljaa harmaantuu, ja valitetaan kipeitä niveliä.

Itseasiassa ylläoleva kuvaus sopii myös setään.

Tädit ja sedät ovat yleensä myöskin tosi kränttyisiä nuorisoa kohtaan. Siitä sen muuten huomaa aika helposti, jotain 40-vuotiasta ei häiritse nuorison "meteli" yhtään, kun taas 50-60 vuotiaita NAISIA se häiritsee suunnattomasti.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Ässät, KPL, Kiovan Dynamo
Minun mielestäni totuus tulee pikkulasten suista: Kun tuntemattomat alle kouluikäiset nimittelevät sinua sedäksi tai tädiksi niin sitten olet sitä. Minulle näin kävi kun täynnä oli 27 ikävuotta.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
No, no! Kyllä se suurin riemu alkaa siitä, kun saa ruveta sanomaan alle nelikymppisiä mummoiksi ja papoiksi.

Eräät hyvät ystäväni ovat saaneet omat lapsensa melkoisen nuorina ja tuntuu sama osumatarkkuus säilyneen seuraavassakin polvessa.

Tuskin maltan odottaa heidän ensimmäisen lapsenlapsensa syntymää, sillä silloin pääsen kysymään kaverilta miltä tuntuu maata mummin vieressä? Tai onkos kalja vaarille liian kylmää, tuonko lämpimämpää?

Taitaa olla syytä treenata nopeutta ennen iloista perhetapahtumaa. :D

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Unohtui...

Tässä muutamia viikkoja sitten istahti ratikassa yrmeännäköinen setä / täti pari taakseni. Nojoo.. oli nautittu varmasti parin viikon pikku alko-kuuri....

Viereiseen penkkiin istahti tumma pikku-poika. Pariskunta istui hetken hiljaa, kunnes seta tuumasi:
"Kato kun on poijalla komiat uudet kengät!"
Täti siihen kiukkuisesti nenänsä kautta:
"Sosiaali maksaa saatana!"

Oli hetken hiljaista. Setä ei voinut lakata ihmettelmästä tummaa poikaa ja tuumasi viimein:
"Kato kun on poijalla komia kello!"
Täti taas kiukkuisesti nenänsä kautta:
"Sosiaali maksaa saatana!"

Ratikalla matkustaminen voi olla joskus rattoisaa hommaa:D

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Oloneuvos
No, no! Kyllä se suurin riemu alkaa siitä, kun saa ruveta sanomaan alle nelikymppisiä mummoiksi ja papoiksi.

Eräät hyvät ystäväni ovat saaneet omat lapsensa melkoisen nuorina ja tuntuu sama osumatarkkuus säilyneen seuraavassakin polvessa.

Tuskin maltan odottaa heidän ensimmäisen lapsenlapsensa syntymää, sillä silloin pääsen kysymään kaverilta miltä tuntuu maata mummin vieressä? Tai onkos kalja vaarille liian kylmää, tuonko lämpimämpää?

Taitaa olla syytä treenata nopeutta ennen iloista perhetapahtumaa. :D

Vanhempi sisareni on minua kymmen vuotta vanhempi. Pikku-sisko on taas minua kymmen vuotta nuorempi.

Vanhemman sisareni poika, on pari vuotta pikku-siskoa vanhempi... oletteko mukana..
Elikkä siis pikku-siskoni on sisareni pojan täti...

Minua ja sisareni poikaa ihmetellään joskus kun kerron että olen hänen enonsa... hehe..

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ninja hei..

"sedällä on yleensä lippalakki"... sittenhän ainakin Helsinki on täynnä setiä! Kadut ovat nimittäin pullollaan lippispäisiä kakaroita, jotka eivät edes osaa pitää sitä lippalakkia oikein päin. Se lippa on nimittäin melkein poikkeuksetta käännetty niskan puolelle! Puhumattakaan sitten näistä sedistä, jotka kulkevat kesähelteelläkin musta pipo työnnettynä syvälle päähän. Eikä sitä naurettavaa villapipoa oteta pois edes koulussa sisätiloissa. Voi luoja millaisia pellejä...

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Olin kolme vuotta sitten pihallani lähdössä matsiin, kun vastaan tuli isä poikansa kanssa. Ehkä viisi vuotias poika totesi iloisella äänellä "Hei isi, toi setä on hifki-fani!". Olin kyseisellä hetkellä 21-vuotias ;).

Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai niin, tämä meinasi unohtua:
Kaisaniemen puistossa minut pysäytti hihasta repien n. 15-vuotias "lapsi". Tällä lapsella oli toinen noin samanikäinen pelle tukena ja turvanaan. Lapsi sanoi minulle:
- Setä vitu perkele saatana, nyt sä annat rahat tänne tai mä viillän sua.
- Voi kamalaa, sanoin... laitoin käteni povitaskuun ja olin ottavinani sieltä lompakon. Samalla astuin askeleen lähemmäksi tätä "väärin ymmärrettyä lasta". Sitten vedin käteni ulos povarista ja tartuin lasta kauluksesta kiinni samalla survaisten polveni lapsen nivusiin. Lapsi ulvahti kivusta ja putosi maahan polvilleen. Siinä vaiheessa tämän lapsen kaveri kävi kiinni toiseen hihaani... annoin sällin käydä kiinni oikein kunnolla, siis vedin sitten nopeasti käteni ylöspäin, jolloin kyynärpääni osui tätä toista lapsiraukkaa alaviistosta nenään. Kuului hilpeä rusahdus... ja sitten tämä toinenkin lapsi oli polvillaan asvaltilla vollottamassa.
- VITUN HOMO PASKA PERKELE.... raikui perässäni kun kävelin hitaasti pois paikalta.
Näin minä kasvatan teinejä, joilta on kasvatus jäänyt jostakin syystä muuten väliin...

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Kaisaniemen puistossa minut pysäytti hihasta repien n. 15-vuotias "lapsi". Tällä lapsella oli toinen noin samanikäinen pelle tukena ja turvanaan. Lapsi sanoi minulle:
- Voi kamalaa, sanoin... laitoin käteni povitaskuun ja olin ottavinani sieltä lompakon. Samalla astuin askeleen lähemmäksi tätä "väärin ymmärrettyä lasta". Sitten vedin käteni ulos povarista ja tartuin lasta kauluksesta kiinni samalla survaisten polveni lapsen nivusiin. Lapsi ulvahti kivusta ja putosi maahan polvilleen. Siinä vaiheessa tämän lapsen kaveri kävi kiinni toiseen hihaani... annoin sällin käydä kiinni oikein kunnolla, siis vedin sitten nopeasti käteni ylöspäin, jolloin kyynärpääni osui tätä toista lapsiraukkaa alaviistosta nenään. Kuului hilpeä rusahdus... ja sitten tämä toinenkin lapsi oli polvillaan asvaltilla vollottamassa.
- VITUN HOMO PASKA PERKELE.... raikui perässäni kun kävelin hitaasti pois paikalta.
Näin minä kasvatan teinejä, joilta on kasvatus jäänyt jostakin syystä muuten väliin...
Jos ne olivat alle 15-vuotiaita, niin eiväthän ne edes olisi olleet rikosoikeudellisesti vastuullisia ja aika varmasti myös olivat tietoisia "syyntakeettomuudestaan".

Alaikäisistä pelleistä on itsellänikin kokemuksia. Pari vuotta sitten Kalliossa eräs hyypiö ryhtyi jostain käsittämättömästä syystä isottelemaan ja potkaisi autosta peilin paskaksi. Meillä oli ylivoima 3-1, joten tyyppi iskettiin maahan ja soitettiin poliisit paikalle. Sitten kun virkavalta kantoi tekijää autoon, tämä uhosi järjestävänsä meille kaikille hankaluuksia, koska hänen ÄITINSÄ tuntee korkeita päättäjiä.

Tämähän lähtee lipsumaan ulos aiheesta, joka koski setiä ja tätejä. Setähän on yksiselitteisesti isän veli ja täti on isän tai äidin sisko. Ei sillä hitto soikoon saisi olla iän kanssa mitään tekemistä. Ja nuorin tuntemani isoäiti oli muuten 36-vuotias mummoutuessaan. Nainenhan vain paranee vanhetessaan kuten hyvälaatuinen Bordeaux-viini.:D Mies tuo vanhetessaan mieleen kai maitotölkin, jonka parasta ennen -päiväys uhkaa mennä umpeen.:D :D :D

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Viestin lähetti Predator

Predator:

Hei sinä vanha lippalakkia käyttävä tappokone.Minkä takia et yrittänyt puhua näiden kahden väliinputoajan kanssa?Olisit vienyt heidät vaikka kahville,siellä olisitte niputelleet ongelmanne.Tuosta sinun kirjoituksesta saa sen käsityksen,että olet(jälleen)unohtanut ottaa lääkkeesi.Etkö sinä Preda muista,mitä saattaa tapahtua,jos laiminlyöt lääkityksen.Tätä tämä avohoitoon ohjaaminen tietää.Väkivaltaiset,lippalakkipäiset "vanhukset"pahoinpitelevät väärinymmärretyjä nuoria.Vaikka en ole moderaattori,niin pistän sulle Oldtimer varoituksen tulemaan tuosta kiroilemisesta.

Tule tänne minun luokseni psykoanalyysiin,ruvetaan tosissamme laittamaan päänuppiasi kesäkuntoon.Kesällä voit sitten kävellä,vaikkapa biitsillä aivan huoleti,pelkäämättä,että rupeat hakkaamaan ensimmäistä rantapalloa minkä siellä näet.Muista rakas 80-vuotias ystäväni,ei riitä,että se lippis on suorassa ja nitrot ovat mukana,paljon merkitsee myös henkinen tasapainosi,joka tällä hetkellä tuntuu olevan retuperällä.:D :D

Minä veloitan hoidosta kertamaksun,joka on 500 euroa..pidän hintaa huokeana,sillä siihen sisältyy tunnin hoito,jossa voit jutella mitä mieleesi tulee(en kuuntele kuitenkaan:D )ja kuppi kahvia.Jokaisen hoitokerran jälkeen saat viedä minut ravintolaan,jossa tarkkailen käytöstäsi(edistymistäsi)ravintolassa sinä luonnollisesti tarjoat minulle muutamat stobet.Tämä johtuu siitä,että vain tällä tavoin voin seurata miten reagoit siihen,kun sinulla on vähän rahaa.

Tervetuloa redsin nuppi-korjaamolle(Tämä koskee kaikkia Hifk-faneja)Rahat mulle,shokkia(sähkö)sulle!!!!!:D :D

Viimeksi muokattu:

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Ehdotan, että Predator toteuttaa omakustannekirjan "Predator- karuja tarinoita tosielämästä". Ainakin täältä lukeman perusteella olisi Predalle tapahtunut monia asioita, jotka jollain tapaa nitoutuvat kaikki toisiinsa. On Oksasenkadun tappajaa, elämässään epäonnistunutta koulukiusaajaa ja Kaisaniemen teiniä jne...

Näitä kuulisi mieluusti lisää ;)

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti finnishninja

Vanhempi sisareni on minua kymmen vuotta vanhempi. Pikku-sisko on taas minua kymmen vuotta nuorempi.

Vanhemman sisareni poika, on pari vuotta pikku-siskoa vanhempi... oletteko mukana..
Elikkä siis pikku-siskoni on sisareni pojan täti...

Minua ja sisareni poikaa ihmetellään joskus kun kerron että olen hänen enonsa... hehe..

juu näinhän se joskus menee... On minullakin sellaisia serkkuja jotka ovat vanhempia kuin oma isäni, hehe. Ja silti isukki kantaa heidän silmissään sedän leimaa, huvittavaa kuunneltavaa, kun toinen sanoo nuorempaansa sedäksi, hihi..

Juu ja on mulla yks tuttu jonka veljen tytär on häntä itseään 2 vuotta nuorempi ja samoissa baareissa rymyävät niin jotta hippulat vinkuu!!!

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eipä tuolla ole ainakaan meikäläiselle ollut koskaan merkitystä, että missä vaiheessa on ryhdytty sedittelemään. Tosiasiassahan pikkulapsen kannalta kaikki yli 10-vuotiaat ovat jo tätejä ja setejä. Meidän suvussa on tosin poikkeus; siskoni lapsille sekä minä että vaimoni olemme molemmat olleet aina enoja. :D

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti reds1897

Tervetuloa redsin nuppi-korjaamolle(Tämä koskee kaikkia Hifk-faneja)Rahat mulle,shokkia(sähkö)sulle!!!!!:D :D

>>> Niin, ensinnäkin MINÄHÄN en kiroillut, vaan minä siteerasin niiden kahden lapsen käytämiä sivistyssanoja.
Jäi muuten sanomatta, että tuo jupakka tapahtui jo monta vuotta sitten, joten en enää käy asian tiimoilta niin kuumana että tarvitsisin hoitoa sen takia. Muuten saatan kylläkin olla jonkinlaisen kevyen kenttälobotomian tarpeessa. Juurihoitoa ja suolihuuhtelua lukuunottamatta olen aina valmis kokeilemaan uusia terapiamuotoja...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy