Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 969 431
  • 47 166

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kenelläkään tietoa sellaisesta autostereomerkistä, kuin Procemax? http://www.digi24.fi/product_info.php?cPath=25&products_id=124 Tuolla myydään 219 eurolla procemax PX6089 cd/dvd soitinta autoon ja siihen tulee samaan hintaan erillinen 7 tuuman näyttö mukaan. Aika houkutteleva paketti.

Vaihtoehtona olisi Pioneer DEH-P6000UB, jota verkkokauppa myy reiluun 200 euroon. http://www.pioneer.fi/fi/products/25/121/DEH-P6000UB/media.html

Tuo näyttöhän nyt olisi vain lisäkivaa, eli se itse stereot ovat pääasia: äänenlaatu, usb-liitäntä ja radioviritin sekä ulkonäkö (pitää olla sinien näyttö auton mittariston takia) vaatimuksena. Tällä hetkellä autossa blaukkarin auton oma alkuperäinen cd-soitin ja radio rock ei tahdo kuulua edes ydinkeskustassa pätkimättä.

Googlaamalla löytyy jonkun verran mielipiteitä, joiden keskiarvo on suunnilleen "ok". Kyllähän näissä monesti hinta ja laatu kulkevat käsi kädessä. Merkkivehkeissä maksaa helposti myös tuotemerkistä, mutta monesti myös tietää mitä saa. Tällaisissa tuntemattommissa tuotemerkeissä laatu voi olla mitä tahansa. Laatu voi myös vaihdella: ensin saatetaan tehdä sen verran hyvää kamaa, että ostajat ehtivät kehua kavereilleen, ja sen jälkeen tehdäänkin jo seuraava satsi halvemmalla ja myydään huonompaa tavaraa paremmalla katteella.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kävi pieni vahinko kotona. Televisio pääsi putoamaan hyllyltä noin puolen metrin korkeudelta. Ihme kyllä vempele toimii muuten hyvin, mutta vasempaan ylänurkkaan ilmestyi häilyvä väriläiskä. Laikun väri vaihtelee hieman siihen nähden, millaista väriä taustalla on. Ilmeisesti kyse on kuvaputken viasta.

Ongelma ei ole dramaattisen häiritsevä, mutta mukava se olisi saada kuntoon. Osaako joku sanoa kuinka paljon kuvaputken korjaus maksaa?

Eka haaste voi olla jo siinä, että löytää vuonna 2021 tv-korjaajan, joka korjailee vanhoja telkkareita. Sinälläänhän ne tosin ovat kyllä korjattavissa, jos osia vaan löytyy, toisin kuin nykyiset telkkarit yleensä.

Meillä simahti vanha (ja järkyttävän painava) telkkari joskus vuonna 2006. Lähiostarilla oli kokenut tv-korjaaja, jolle vietiin näytille. Hänen mielestään vanhaa telkkaria ei kannattanut enää korjata. Yksi tutun tuttu sen kuitenkin sitten lopulta fiksasi ja käytännössä vieläpä ilmaiseksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikäs olisi asiallinen illanviettoravintola Tampereella? Kenelläkään kokemuksia Sahasta?

Enpä tunne Tampereen ravintolaskeneä, mutta vaikka tuntisinkin, niin aika hankala olisi lisätietoja suositella vieraalle ihmisille mieluista paikkaa.

Louis Sahasta on erittäin hyviä kokemuksia vanhoista Football Manager -peleistä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ilmeisesti auton käsipesun yhteydessä vahaa on mennyt auton ikkunaan ja nyt sateisella ilmalla etulasista ei nää mitään. Muutama iso öljy pintainen läikkä ilmestyy etu ja yhteen sivulasiin.

Olen käyttänyt ikkunanpesu aineita ja käyttänyt kunnon pesussa pari kertaa ja vieläkin ne huurujäljet ilmestyy.

Onko vinkkejä näiden vituttavien jälkien karkoittamiseen? Ai niin, äsken älysin juuri että läikät tulee juuri siihen kohtaan ulkopuolella mihinkä sisäpuhaltimet puhaltelee.

Edit: Ne jäljet ovat periaatteessa vain huurua mutta kun niitä sitten pyyhkii jollain niin tuntuu että se huuru leviää isommaksi. Kuivalla ilmalla näkee kuinka niissä kohdissa on outo kalvomainen pinta eli jotain paskaa niissä on. Tod.näk sitä perkeleen vahaa millä puunasin autoa. Vahinko kävi ja meni ikkunaan. En tiedä. Menee hermot näinkin pieneen asiaan.

Olisikohan sullakin sama juttu kuin minulla, eli kaksi kertaa olet autoa vahannut: ensimmäisen ja viimeisen kerran? Mulla ei sottaantunut ikkunat, mutta maalipinnalle kävi jotain. Oli vanha rohjo, joten ei harmittanut, paitsi se turhaan tehty työ.

Etikka (vedeen sekoitettuna) voisi olla se ensimmäinen aine, millä kannattaa koittaa. Se on ainakin turvallinen. Jos ei tepsi, niin sitten asetonilla tai jollain muulla liuottimella varovasti kokeilemaan. Yksi kaveri kehuu bräkleenillä lähtevän kaikki, mutta enpä osaa sanoa, sopisiko se tähän.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voiko vesikauhu tarttua lintuihin? Nisäkkäiden taudiksihan se mielletään, mutta olen kuullut myös jostakin, että se voisi tarttua tasalämpöisiin eläimiin, joita linnutkin ovat.

Normaalisti ei, mutta joissain, hyvin harvinaisissa tapauksissa ilmeisesti voi:

Birds can be experimentally infected with this virus; however, naturally occurring rabies infection in birds has been reported very rarely.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rest for the wicked?

Onko Helsingissä paikkaa päiväunille?

Maailmalla on isommissa kaupungeissa tullut vastaan "sleep salon" tyyppisiä ratkaisuja, joissa kerta-/kuukausikorvauksella voi päivällä käydä nappaamassa nokoset. On välillä tilanteita, joissa aivot eivät yksinkertaisesti lähde käyntiin ilman lyhyitä nokosia eikä työpöydän ääressä viitsi nuokkua tai itseään kofeiinilla yliannostaa.

Vai päiväunille... Kyllä ne rakkauden ammattilaiset tietävät toimivat tuntihotellit, eli luota vaan seuralaiseesi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saattaa olla kuin sitä kuuluisaa neulaa etsisi sieltä heinäkasasta, mutta kokeillaan nyt kuitenkin. Mahtaakohan kukaan saada selvää, mikä on tämä kappale tai esittäjä (pahoittelut jo etukäteen huonosta äänenlaadusta), joka tuossa aiemmin soi Björklövenin nettisivuilta käsiin saadun nettiradion otteluselostuksen jälkeen?

http://www.hurrikaani.net/musiikki.WAV

Se oli varmaankin tämä klassikko!



 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksei kukaan JYPin, Jokereiden ja Tepsin kannattaja voi tulla asiantuntijaksi SM-liigadraftiimme arvioimaan meidän managereiden kasaamia joukkueita?

Homma ei olisi vaikea ja ainoa mitä tarvitaan on kiinnostavuus jääkiekkoa kohtaan jota varmasti löytyy kaikilta tämän keskustelupalstan käyttäjiltä. Mistä homma kiikastaa?

SM-liiga draftin playoffs.

Jyppiläinen näytti tulleen, mutta ketään Jokereiden tai TPS:n kannattajaa ei sitten vaan varmaankaan kiinnostanut.

Toiseen kysymykseen lainaan HPK:n taannoista päävalmentajaa: "Varmaan jokainen tietää, mistä tää homma kiikastaa, Arvonen tiivisti."
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkä takia Turtlesitkin on pitänyt mennä pilaamaan tekemällä jatko-osia jotka eivät lähellekään ole sitä samaa tasoa kuin silloin 90-luvulla?

Rahan takia. Mutta ei kai kukaan yleensä pakota ketään katsomaan huonoja jatko-osia tai re-makeja, vaan niiden katsominen on yleensä oma valinta. Jos tykkää alkuperäisistä enemmän, niin katselee sitten vaan niitä. Yksi aikuinen tuttukin on katsellut viimeiset ~30 vuotta pelkkiä vanhoja Ihmemiehiä ja Ritari Ässiä videolta ja dvd:ltä. Plus sitten kerran vuodessa telkkarista tulevat Conneryn ja Mooren Bondit. Ei tarvinne täsmentää, että kyseessä on ikuinen poikamies.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko kenelläkään kokemusta, että mistä kannattaa hankki kulmatakka? Siis jotain edullista paikkaa mistä on hyviä kokemuksia. Tai sitten jos jotain paikkaa on syytä välttää niin kelpaa sekin tieto.

Ite kun muuraat, niin tulee just sellainen, kun sattuu tulemaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarvitsisin duunipaikalle mahdollisimman pienet stereokaiuttimet. Kohtalainen äänenlaatu riittää hyvin. Ideoita/ehdotuksia/suosituksia?

Tätä ainakin mainostetaan maailman pienimpänä kaiuttimena:

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistäs voi johtua sellanen juttu, että polvi tulee kipeeksi aina kun se on tarpeeksi koukussa (~ <90 astetta) riittävän kauan? Esim automatkoilla melko tuskallinen..

Kyllä se on yksi yleisimmistä nopean ja tuskallisen kuoleman ensioireista. Olen pahoillani.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitäs kieltä se tällainen on:

geóisusanêkslfiäedsijbe

ja

uoiêïvlaprostatnipijaéui

ja mistä löytyisi jonkunlaista sanastoa, koska muitakin sanoja olisi tarpeen saada selville. Kyseessä on (ilmeisesti) numeroita.

Vaikuttaa keksityltä kieleltä - tai ennemminkin salakirjoitukselta, sillä ainoat googlaustuloksetkin vievät geokätkötehtävään (jota olet varmaankin yrittänyt ratkoa).
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sekalainen kysymys: onko käyttäjä @Everton saanut uuden näppäimistön vai mikä selittää tämän kaipuun kaivaa vanhoja viestejä vastattavaksi?

EDIT: Sain vastauksen alla, ketjun hengen mukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Everton älä välitä mielensäpahoittajista vaan pidä projektia yllä! Parhainta hyvän mielen tarjontaa tällä niin kovin nykyään riitaisalla palstalla. Hienoa että pienen tauon jälkeen jatkoit urakkaa!
Kuka tällaisesta toiminnasta voisi mielensä pahoittaa? Erinomaista, mainiota, kunnioitettavaa ja hienoa toimintaa.
 

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ainakin rapakon takaa saa tilattua:


Ei helv. Kiitos, Everton. Oon kirjoittanut kuitenkin kysymyksen syyskuussa 2008. Huomasin kyllä, että sulla on missio. Tosin oon pärjännyt hajustepuolella, kun huomasin viimevuosina, että paras hajuste ainakin minulle on saippua ja lievä shampoon haju. Tripledryta kainaloihin muutaman päivän välein, niin ei hikoile myöskään yhtään. On muuten aivan paras tuote (siis Tripledry roll-on). Gillette-aftershave tuli tarpeen tuolloin, kun yksi latvialainen kaunis nainen tokaisi mulle, että tuoksun hyvältä ko. tuotetta käytettyäni. Eli reilusti yli kymmenen vuotta sitten!

Nykyään olis mukava, jos naiset kehuis ees jotain...
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Ei helv. Kiitos, Everton. Oon kirjoittanut kuitenkin kysymyksen syyskuussa 2008. Huomasin kyllä, että sulla on missio. Tosin oon pärjännyt hajustepuolella, kun huomasin viimevuosina, että paras hajuste ainakin minulle on saippua ja lievä shampoon haju. Tripledryta kainaloihin muutaman päivän välein, niin ei hikoile myöskään yhtään. On muuten aivan paras tuote (siis Tripledry roll-on). Gillette-aftershave tuli tarpeen tuolloin, kun yksi latvialainen kaunis nainen tokaisi mulle, että tuoksun hyvältä ko. tuotetta käytettyäni. Eli reilusti yli kymmenen vuotta sitten!

Nykyään olis mukava, jos naiset kehuis ees jotain...

Tuli juuri käytyä kuuntelemassa yhtä suomalaista muusikkoa ja kielen taitajaa. Tähän viestiin sopii tämä kappale: Mikko Perkoila - Miehen tuoksu.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Eka haaste voi olla jo siinä, että löytää vuonna 2021 tv-korjaajan, joka korjailee vanhoja telkkareita. Sinälläänhän ne tosin ovat kyllä korjattavissa, jos osia vaan löytyy, toisin kuin nykyiset telkkarit yleensä.

Meillä simahti vanha (ja järkyttävän painava) telkkari joskus vuonna 2006. Lähiostarilla oli kokenut tv-korjaaja, jolle vietiin näytille. Hänen mielestään vanhaa telkkaria ei kannattanut enää korjata. Yksi tutun tuttu sen kuitenkin sitten lopulta fiksasi ja käytännössä vieläpä ilmaiseksi.
Juu samaan umpikujaan päädyin itsekin, kun vahinko tapahtui. Eli vuonna 2008 :)

e: Ymmärrän!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tilasin Torista pyörillä varustetun matkalaukun. Se tuli lähimmän Citymarketin johonkin postipalveluun. Täällä Hämeenlinnassa siis.

Ihan sellaisen kysymyksen heittäisin ilmoille että onkohan tuolla Citymarketissa jotain kaikille kansoille avointa jätteiden lajittelupistettä mihin voi vaikka pahvit heittää koska minun olisi helpointa saada kotiini tuo toimitus niin että puran sen matkalaukun lähetyspakkauksesta ja vedän sen matkalaukun perässäni kotiini.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tilasin Torista pyörillä varustetun matkalaukun. Se tuli lähimmän Citymarketin johonkin postipalveluun. Täällä Hämeenlinnassa siis.

Ihan sellaisen kysymyksen heittäisin ilmoille että onkohan tuolla Citymarketissa jotain kaikille kansoille avointa jätteiden lajittelupistettä mihin voi vaikka pahvit heittää koska minun olisi helpointa saada kotiini tuo toimitus niin että puran sen matkalaukun lähetyspakkauksesta ja vedän sen matkalaukun perässäni kotiini.

Ehdottaisin kysymään Citymarketin henkilökunnalta. Luulen, että jos kohteliaasti asiasi esität, niin eiköhän he hoida pahvit eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös