Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 953 969
  • 47 142

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koska mysteeri ei ottanut ratkeakseen palstaveljien avulla ja täällä vaikuttavat Lidlin työntekijätkin on hiljennetty päämajan toimesta niin otin itse yhteyttä tuohon saksalaiseen firmaan.
....
Ainakin yhdessä kaupassa tiedän olleen käytössä systeemi, missä kaikki sisääntulijat kuvataan ja kuvasta analysoidaan asiakkaan mielenlaatu, ikä, sukupuoli ja jotain muuta. Konttorin rouvaväki kävi tuolla testailemassa ja olivat kovin pettyneitä AI:n antamiin analyyseihin ulkonäön perusteella päätellystä iästä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei kaikille. Osaisiko joku kertoa, kuinka matkustajalentokoneen voi ampua vahingossa alas? Tieto tästä helpottaisi huomattavasti vittumaista fiilistä. Nimittäin nyt on tunne, että vainajien muistoa häpäistään puhumalla isointa paskaa ikinä. Kun Ukrainassa ammuttiin se kone alas, niin kerrottiin, ettei ohjus eksy matkustajalentokoneen lentokorkeudelle kuin tarkoituksella. Nyt kauhella kiireellä se onkin julistettu vahinkoksi. Mulla on oikeasti niin suuri vitutus, että päätä särkee. Varmaan helppo kysymys, mutta itse en tiedä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei kaikille. Osaisiko joku kertoa, kuinka matkustajalentokoneen voi ampua vahingossa alas?
Varmaan monella eri tapaa, mutta ehkä ampuja kuvittelisi ampuvansa jotain muuta kuin matkustajakonetta. Ihan kuin metsästäjä voisi ampua koiransa kun on tarkoituksena ampua riistaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmaan monella eri tapaa, mutta ehkä ampuja kuvittelisi ampuvansa jotain muuta kuin matkustajakonetta. Ihan kuin metsästäjä voisi ampua koiransa kun on tarkoituksena ampua riistaa.
Niin tai känninen hirvimetsästäjä ampuu ihmisen hirvenä. Ei ollut vitsi, näitähän on sattunut. Nyt puhutaan kuitenkin eri levelin asiasta. Mielenkiintoista kyllä seurata, miten tutkimukset edistyy ja kuinka avointa se on.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hei kaikille. Osaisiko joku kertoa, kuinka matkustajalentokoneen voi ampua vahingossa alas? Tieto tästä helpottaisi huomattavasti vittumaista fiilistä. Nimittäin nyt on tunne, että vainajien muistoa häpäistään puhumalla isointa paskaa ikinä. Kun Ukrainassa ammuttiin se kone alas, niin kerrottiin, ettei ohjus eksy matkustajalentokoneen lentokorkeudelle kuin tarkoituksella. Nyt kauhella kiireellä se onkin julistettu vahinkoksi. Mulla on oikeasti niin suuri vitutus, että päätä särkee. Varmaan helppo kysymys, mutta itse en tiedä.
Nykyaikaiset ilmatorjuntaohjuspatterit yms voidaan asettaa AUTO-moodiin, jossa on IFF systeemi (Friend or Foe) ja jos IFF feilaa, tai kohde ei anna oikeaa infoa, käyttää häirintää yms, liputetaan se automaattisesti viholliseksi. Ja toisin kuin kahvinkeittimiä, ohjuksia EI pitäisi jättää yksin AUTO-moodin kun käy istunnolla WCssä.
Tässä vähän lisää infoa käytetystä (epäillystä) ohjuksesta.
 

Baldrick

Jäsen
Miksi kutsutaan mm. läppäreissä yleisesti käytettyä pientä pyöreää virtaliitin-tyyppiä?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nykyaikaiset ilmatorjuntaohjuspatterit yms voidaan asettaa AUTO-moodiin, jossa on IFF systeemi (Friend or Foe) ja jos IFF feilaa, tai kohde ei anna oikeaa infoa, käyttää häirintää yms, liputetaan se automaattisesti viholliseksi. Ja toisin kuin kahvinkeittimiä, ohjuksia EI pitäisi jättää yksin AUTO-moodin kun käy istunnolla WCssä.
Tässä vähän lisää infoa käytetystä (epäillystä) ohjuksesta.

Kiitoksia tästä asiantuntevasta vastauksesta, ihan toista luokkaa kuin tuon yhden "ampuvathan metsästäjätkin koiriaan......"
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... kerrottiin, ettei ohjus eksy matkustajalentokoneen lentokorkeudelle kuin tarkoituksella.....
Tämä konehan oli vasta nousemassa, eikä ollut lähelläkään matkalentokorkeutta. Oliko se jossain kolmessa kilometrissa tms., missä turvavyön merkkivalo sammutetaan yleensä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä konehan oli vasta nousemassa, eikä ollut lähelläkään matkalentokorkeutta. Oliko se jossain kolmessa kilometrissa tms., missä turvavyön merkkivalo sammutetaan yleensä.
Konehan lähti Israelista, vai onko mulla väärää tietoa mapeissa?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Konehan lähti Israelista, vai onko mulla väärää tietoa mapeissa?
Mistähän tässä puhutaan? Tämä äskettäin iranissa pudonnut kone lähti teheranista ja oli menossa ukrainaan. Irak on ryssien kaveri, ukraina ei. Kun jenkit on leikkineet ryssien kaverin luona, niin on luonnollista, että kasakka ottaa minkä irti saa. Minusta oli täysin käsittämätöntä, että tässä tilanteessa ja tuossa paikassa kun putoaa ukrainalainen kone, niin suomalaiset uutisoivat kyseessä olleen onnettomuus. Kuka tahansa täysijärkinen tajuaa, että ei ollut onnettomuus.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Miksi kutsutaan mm. läppäreissä yleisesti käytettyä pientä pyöreää virtaliitin-tyyppiä?
Emmätiedä onko niille mitään hyvää nimeä. Yleisimmillään "pyöreä dc-virtaliitin" lienee tunnistettavampi kuin esim "koaksiaali dc-liitin", ja siitä sitten voi lähteä tarkentelemaan, onko esim IEC 60130-10 Type D vai EIAJ-05. Läppäreissä näköjään yleinen on 171-6014-E.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistähän tässä puhutaan? Tämä äskettäin iranissa pudonnut kone lähti teheranista ja oli menossa ukrainaan. Irak on ryssien kaveri, ukraina ei. Kun jenkit on leikkineet ryssien kaverin luona, niin on luonnollista, että kasakka ottaa minkä irti saa. Minusta oli täysin käsittämätöntä, että tässä tilanteessa ja tuossa paikassa kun putoaa ukrainalainen kone, niin suomalaiset uutisoivat kyseessä olleen onnettomuus. Kuka tahansa täysijärkinen tajuaa, että ei ollut onnettomuus.
Tässä puhutaan siitä, että sekoitin Jerusalemin ja Teheranin. Sattuuhan sitä valkoiselle heterolle. Siitä enemmän kuin samaa mieltä, että kyseessä ei todellakaan onnettomuus ja siksi lähdin aamulla kyselemäänkin.
 
En uskalla kysyä tuolta HIFK-osastosta, niin kysytään täällä.

Onko tässä Lundellin jutussa jotain suurempaa taustalla, vai miksi ihmiset on kyyneleitä vuodattanut kun Lundell tuli reiluksi minuutiksi kentälle? Ei kai kyse ole nyt vain siitä, että hän on 46v?

On jäänyt vähemmälle liigan seuraaminen viime aikoina, mutta en ole ainakaan mistään lukenut että Lundellin tilanteessa olisi mitään erikoisempaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Onko tässä Lundellin jutussa jotain suurempaa taustalla, vai miksi ihmiset on kyyneleitä vuodattanut kun Lundell tuli reiluksi minuutiksi kentälle? Ei kai kyse ole nyt vain siitä, että hän on 46v?
Vuosikausia paskaa niskaansa saanut seuraikoni pääsi pelaamaan yhdessä Liigaa 18-vuotiaan poikansa kanssa, jonka sai siis 28-vuotiaana. Hetki, jollaista ei voi pitää millään tavoin realistisena, ennen kuin se todella toteutuu.

Ja nyt kun se tapahtui erittäin sympaattiselle henkilölle, joka tosiaan vuosikaudet sai niskaansa aivan älyttömän määrän paskaa, niin ei ihmekään, että fanit ovat hieman herkillä. En näe tuota ikää tai ennätystä tässä ollenkaan merkittävänä tekijänä, vaan nimenomaan muiden asioiden vuoksi tuota voidaan pitää lähes täydellisinä jäähyväisinä, joka toteutui hienosti. Siitäkin huolimatta, että kyse oli minuutista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä puhutaan siitä, että sekoitin Jerusalemin ja Teheranin. Sattuuhan sitä valkoiselle heterolle. Siitä enemmän kuin samaa mieltä, että kyseessä ei todellakaan onnettomuus ja siksi lähdin aamulla kyselemäänkin.
Eri väriselle ei-heterolle saattaa sattua, lokaatiosta toki riippuu, vielä enemmän. En tiedä, arvaan.
 
Vuosikausia paskaa niskaansa saanut seuraikoni pääsi pelaamaan yhdessä Liigaa 18-vuotiaan poikansa kanssa, jonka sai siis 28-vuotiaana. Hetki, jollaista ei voi pitää millään tavoin realistisena, ennen kuin se todella toteutuu.

Ja nyt kun se tapahtui erittäin sympaattiselle henkilölle, joka tosiaan vuosikaudet sai niskaansa aivan älyttömän määrän paskaa, niin ei ihmekään, että fanit ovat hieman herkillä. En näe tuota ikää tai ennätystä tässä ollenkaan merkittävänä tekijänä, vaan nimenomaan muiden asioiden vuoksi tuota voidaan pitää lähes täydellisinä jäähyväisinä, joka toteutui hienosti. Siitäkin huolimatta, että kyse oli minuutista.
Asia kunnossa. Saanko vielä kysyä, että mistä se paska on niskaan satanut? Itse en muista vaikka 23 vuotta aktiivisesti liigaa seurannut. En tosin HIFK:ta niinkään.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Wild Palms. Kuka muistaa? DVD näyttäisi Amazonista olevan, mutta kukakohan tuon minisarjan oikeudet omistaa, kun ei ole tähän päivään mennessä suoratoistopalveluihin eksynyt?
-h-
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wild Palms. Kuka muistaa? DVD näyttäisi Amazonista olevan, mutta kukakohan tuon minisarjan oikeudet omistaa, kun ei ole tähän päivään mennessä suoratoistopalveluihin eksynyt?
-h-
Nimi on jäänyt mieleen. Ja se että taisi olla Oliver Stonen tuotantoa... Näyttelijöistä tai tarinasta ei mitään muistikuvaa, vaikka muistaakseni siitä pidin silloin. Joskus 25 vuotta sitten?
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nimi on jäänyt mieleen. Ja se että taisi olla Oliver Stonen tuotantoa... Näyttelijöistä tai tarinasta ei mitään muistikuvaa, vaikka muistaakseni siitä pidin silloin. Joskus 25 vuotta sitten?
James Belushi siinä oli. Wikipediassa tuosta lisää tietoa. 90 -luvun alkupuolella tuota tuli tuijotettua Filmnetistä. Olin ne VHS:lle myös nauhoittanut. Pitäisi vaan saada katsottua nyt uudelleen, että oliko niin hyvä kuin muistan. :)
-h-
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Luulen, että paska on aikoinaan satanut siltä suunnalta, mistä eilen vuodatettiin kyyneleitä.

Tämä osuu aika hyvin, IFK elää kuolee maalivahtiensa kautta. Maalivahdin on syytä olla Jeesuksesta seuraavaksi parempi.

Mut Lunkalle kaikki kunnia, hieno mies. Sain nuoruudessa kunnian pelata n. 20v Lunkan kanssa Amigalla jalkapallopeliä, en muista kumpi voitti
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Oon miettiny, että miksi monet norjalaiset hiihtäjät käyttää kilpaillessaan myös toista nimeään, tyyliin Martin Johnsrud Sundby, Ingvild Flugstad Östberg, Maiken Caspersen Falla, Astrid Uhrenholdt Jacobsen, Johannes Hösflot Kläbo ja niin edelleen. 90-luvulla tällaista ilmiötä ei ollut. Björn Dählie oli Björn Dählie ja Vegard Ulvang oli Vegard Ulvang.

Onko tälle jokin selitys?
 

A Siente

Jäsen
Koskeeko suojatien edessä oleva kolmio jalankulkijaa? Siis sellainen joka on suojatien edessä kohdistettu suoraan kevyenliikenteeseen. Olen aina ajatellut että se on pyörille ja mopoille, mutta autot meinaa ajaa aina yli kun olen kävellen. En saanut googlesta vastausta, eikä edes kaverit osannut varmasti sanoa miten asia on. Ei mun mielestä jalankulkijoita mitkään kolmiot koske, mutta onko se näin?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mun mielestä jalankulkijoita mitkään kolmiot koske, mutta onko se näin?
Näin se on, oikein olet ymmärtänyt. Eihän tuolla suojatiellä muuten mitään virkaa olisi.

EDIT: Yleensä ottaen moinen kärkikolmio on periaatteessa tarpeeton, koska pyöräilijä/mopoilija väistää tuossa risteävää liikennettä, vaikka moista liikennemerkkiä ei tuossa olisikaan. Tai siis näin kuuluisi tehdä, mutta niin moni kevyen liikenteen ajoneuvon kuljettaja on niin tampio, ettei tajua olevansa väistämisvelvollinen, joten selvyyden vuoksi kai tuo.
 
Viimeksi muokattu:

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oon miettiny, että miksi monet norjalaiset hiihtäjät käyttää kilpaillessaan myös toista nimeään, tyyliin Martin Johnsrud Sundby, Ingvild Flugstad Östberg, Maiken Caspersen Falla, Astrid Uhrenholdt Jacobsen, Johannes Hösflot Kläbo ja niin edelleen. 90-luvulla tällaista ilmiötä ei ollut. Björn Dählie oli Björn Dählie ja Vegard Ulvang oli Vegard Ulvang.

Onko tälle jokin selitys?
Mää oon miettinyt, että miksi vuonomaan hiihtäjät on järjestään astmaatikkoja? Mun tyttärellä on astma, ja uinnin joutui lopettamaan. Ehkä väärä laji. Mutta kovasti on norjalaisia astmaatikkoja hiihtäjissä. Ehkä pitäisi olla astmaatikko hiihdossa pärjätäkseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös