Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 954 094
  • 47 142

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miksi ostaa valmista taikinaa kun itse tekemällä saa pienellä vaivalla niin paljon parempaa.

No vastataan tähän vaikka minulla ei kysymystä tällä kertaa olekaan.

Eli päädyin nyt sitten lopulta tekemään itse piparitaikinan. Eihän tuo tosiaan kovin työläs homma ollut ja uskon myös että piparit ovat nyt parempia.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Miksi ostaa valmista taikinaa kun itse tekemällä saa pienellä vaivalla niin paljon parempaa.
Millainen on se pieni vaiva, jos omat taidot eivät riitä suurellakaan vaivalla tekemään kaupan taikinaa parempaa? Sitä paitsi se kaupan taikina on aivan taivaallisen hyvää suoraan pakastimesta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Millainen on se pieni vaiva, jos omat taidot eivät riitä suurellakaan vaivalla tekemään kaupan taikinaa parempaa? Sitä paitsi se kaupan taikina on aivan taivaallisen hyvää suoraan pakastimesta.
Tää muakin vähän aina ihmisissä hymyilyttää. Aina kaikki saa parempaa kun tekee itte. No ei vittu saa. 9/10 ne marketin valmisjutut on parempia kun Nestori kotikeittiömestarin väkerrykset. Joku ihminenhän nekin reseptit on sitä paitsi tehny. Mitä nyt valmistus ja pakkausprosessia vähän nopeutettu isommilla koneilla. Varmasti joku on ihan oikeesti tota mieltä mutta veikkaisin että 90% vaan valehtelee itelleen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tää muakin vähän aina ihmisissä hymyilyttää. Aina kaikki saa parempaa kun tekee itte. No ei vittu saa. 9/10 ne marketin valmisjutut on parempia kun Nestori kotikeittiömestarin väkerrykset. Joku ihminenhän nekin reseptit on sitä paitsi tehny. Mitä nyt valmistus ja pakkausprosessia vähän nopeutettu isommilla koneilla. Varmasti joku on ihan oikeesti tota mieltä mutta veikkaisin että 90% vaan valehtelee itelleen.
Tää on taivahan tosi. Kuka muka tekee esim. parempaa maksalaatikkoa pienellä vaivalla kotioloissa vs. kaupasta ostettu [valitse melkein mikä tahasa valmisruokia valmistava firma]n maksalaatikko. Rusinoilla tai ilman.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tää on taivahan tosi. Kuka muka tekee esim. parempaa maksalaatikkoa pienellä vaivalla kotioloissa vs. kaupasta ostettu [valitse melkein mikä tahasa valmisruokia valmistava firma]n maksalaatikko. Rusinoilla tai ilman.
Toi maksalaatikko ja sekin saariosten tekemänä on niitä harvahkoja valmisruokia jotka on oikeasti syötäviä. Mutta ymmärrän toki valmisruokiakin käyttävää mikrokansaa monellakin tapaa. Se helppous kiireen ja saamattomuuden keskellä ilman makunystyröitä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tää muakin vähän aina ihmisissä hymyilyttää. Aina kaikki saa parempaa kun tekee itte. No ei vittu saa. 9/10 ne marketin valmisjutut on parempia kun Nestori kotikeittiömestarin väkerrykset. Joku ihminenhän nekin reseptit on sitä paitsi tehny. Mitä nyt valmistus ja pakkausprosessia vähän nopeutettu isommilla koneilla. Varmasti joku on ihan oikeesti tota mieltä mutta veikkaisin että 90% vaan valehtelee itelleen.

Samaten moni luulee, että kaikkia kiinnostaa käyttää aina aikaa esimerkiksi ruoan valmistamiseen.
 

444

Jäsen
Tää muakin vähän aina ihmisissä hymyilyttää. Aina kaikki saa parempaa kun tekee itte. No ei vittu saa. 9/10 ne marketin valmisjutut on parempia kun Nestori kotikeittiömestarin väkerrykset. Joku ihminenhän nekin reseptit on sitä paitsi tehny. Mitä nyt valmistus ja pakkausprosessia vähän nopeutettu isommilla koneilla. Varmasti joku on ihan oikeesti tota mieltä mutta veikkaisin että 90% vaan valehtelee itelleen.
Miksi siis ostaa edes valmistaikinaa, kun ne valmiiksi paistetut ovat 9/10 parempia. Vaivaa säästyy ja ehtii katsoa telkkarista jotain ihanaa tositeeveetä sen sijaan. Tai itse asiassa, ostaa suoraan vain kukkamultaa, niin ei turhaan tarvitse niiden pipareiden takia käydä edes paskalla.
Millainen on se pieni vaiva, jos omat taidot eivät riitä suurellakaan vaivalla tekemään kaupan taikinaa parempaa? Sitä paitsi se kaupan taikina on aivan taivaallisen hyvää suoraan pakastimesta.
Makuasioista kannattaa aina kiistellä. Jos markettiversio on mielestäsi parasta mitä voi olla saatavilla, kannattaa ehdottomasti pysyä siinä. Alkuperäisen jutun pointti oli se, että piparitaikinan valmistus on helppoa ja yksinkertaista eikä siinä tarvitse edes liata käsiään. Taikinan saa myös maustettua mieleisekseen. Näin ollen itse suosin itse tehtyä, mutta sen ei tarvitse olla kenenkään muun totuus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Alkuperäisen jutun pointti oli se, että piparitaikinan valmistus on helppoa ja yksinkertaista eikä siinä tarvitse edes liata käsiään.
Minun kyllä tarvitsee liata käteni koska haluan sekoittaa jauhot mauste-sokeri-rasva- massaan käsin. En koe että saan jauhot kunnolla sekaan muuten esim. jollain puuhaarukalla.
 

Glove

Jäsen

Liitteet

  • 20191211_200426.jpg
    20191211_200426.jpg
    161,3 KB · kertaa luettu: 342

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minkä vitun takia ihmiset äänestää vihreitä ja demareita (lue kommunisteja) ?
Ajattelevat omilla aivoillaan. Eivät mene populistien höpötyksiin, tai eivät halua äänestää valtaeliitin etua ajavaa suhmurointiporukkaa, koska eivät kuulu siihen valtaeliittiin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

hege

Jäsen
Hitto, pystyykö kommunisteja jotenkin vielä äänestämään? Jotenkin luulin sen toiminnan päättyneen puolueen konkurssin johdosta eli selvästi ei heille kapitalistinen järjestelmä sopinut.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mitähän mönjää toi Lehkosen Ika päähänsä vetää, kun noinkin kuvottavasti kuuppa kiiltää Telian lähetyksessä, joka ainakin toistaiseksi toimii.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Hitto, pystyykö kommunisteja jotenkin vielä äänestämään? Jotenkin luulin sen toiminnan päättyneen puolueen konkurssin johdosta eli selvästi ei heille kapitalistinen järjestelmä sopinut.
Mua on haukuttu natsiksi luoja ties kuinka monesti. Natseja ei ole ollut lokakuun 1945 jälkeen kun NSDAP kiellettiin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ostin tuplaloisteputkivalaisimelle elektroniset sytyttimet (ensin kun tajusin ostaa sarjakytkentämallit, että toimivat), mutta nyt lamppu miettii/lataa pari sekuntia ja vasta sitten syttyy. Välkkymättä kyllä juu. Mutta mikä toi latausaika nyt on, ei muissa yksittäislampuissa tuollaista ole?
 

redpecka

Jäsen
Onko toi edesmennyt Lou Reed oikeesti noin ankee muusikko kun oli tossa jossain parin tunin konserttitaltioinnissa? Jotenkin aina pitänyt sitä jotenkin kovana tekijänä ja kaikki musa ja jutut mitä olen vaikka Velvetistä kuullut on ollut hyviä, mutta toihan oli kun mikäkin miespuolinen shaniatwain. Oliko sittenkin vain näitä aikansa legendoja warhollien kanssa? Hirveetä pskaa suolsi legendaksi pari tuntia. Ei ymmärtää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös