Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 954 087
  • 47 142

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Yleensä tulee kuukaudessa 0-2 puhelua numerosta jota en ole tallentanut. No tänään tuli päivän aikaan neljä. 044 7200 XXX yhteistä näille. Mitä helvettiä, ei minulla mitään rahaa ole mitä voisitte kusettaa minulta.
Olisit nyt saatana vastannut, siellä oli se nigerialainen prinssi joka jakaa miljuunia parista persepanosta.

Ei se mulle ole, isot pojat hiekkalaatikolla kertoi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikä oli se TV-mainos, jossa naisoletetulle soittaa hänen ystävänsä(?) ja sanoo puhelimeen "mä tuun puolen tunnin kuluttua"
Tuon jälkeen alkaa suht. tuttu pianopimputus ja nainen alkaa luultavasti kokkailemaan, tai leipomaan. Mainos on luultavasti pyörinyt 90-luvun lopulla Mtv3:lla ja brändi liittyy elintarvikkeisiin.

Edit. Myllyn paras. Sain juuri tiedon whatsappiin, kun tuota pähkäiltiin. Nauttikaamme. Juonikin meni hieman erilailla.


 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mitenkä nuo koulutusasiat tapaa mennä? Mulla ei ole mun nykyistä ammattia vastaavaa koulutusta, ja nyt sellaisen hankin ihan vaan siksi että se vaikuttaa palkkaan positiivisella tavalla. Työkokemusta yli 10 vuotta. Onko mahdollista suorittaa erikoisammattitutkinto heti suorilta, vai vaaditaanko aina perustutkinto pohjalle? Netistä löyty hyvin ristiriitaista tietoa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkä nuo koulutusasiat tapaa mennä? Mulla ei ole mun nykyistä ammattia vastaavaa koulutusta, ja nyt sellaisen hankin ihan vaan siksi että se vaikuttaa palkkaan positiivisella tavalla. Työkokemusta yli 10 vuotta. Onko mahdollista suorittaa erikoisammattitutkinto heti suorilta, vai vaaditaanko aina perustutkinto pohjalle? Netistä löyty hyvin ristiriitaista tietoa.
En nyt ihan itsekään muista kun omasta erikoisammattitutkinnosta on jo kymmenen vuotta aikaa mutta ei mulla ainakaan alalle ollut koulutusta. Ammatttitutkinto oli kyllä mutta ihan eri ammatttiin. Työkokemus lasketaan vahvasti eduksi koska sillähän olet näyttänyt oman ammattitaitosi. Mun arvaus on että ei tarvita perustutkintoa kun sulla on noin pitkä työkokemus alalta. Varmista toki vielä Rastorilta tai joltain muulta taholta joka noita erikoisammattitutkinto koulutuksia järjestää...
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Tunnistaisiko joku kyseisen bändin logossa käytetyn fontin nimeltä?
 

Liitteet

  • ITM2.png
    ITM2.png
    3,6 KB · kertaa luettu: 322

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Milloin jääkiekossa on viimeeksi mittautettu vastustajan maila? En muista koskaan nähneeni, vaikka se käsittääkseni on sääntöjen mukaan edelleen mahdollista.
On varmasti ollut tämän jälkeenkin joku tapaus, mutta varmuudella viimeksi vuonna 2009 NHL:ssä:


e. Viime kaudella Tarasenko sai jäähyn, koska pelasi liian pitkällä mailalla. Toki tuossa tilanteessa Tarasenko oli ottanut Colton Paraykon oman, katkenneen tikkunsa tilalle, mutta kuitenkin,.

 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Milloin jääkiekossa on viimeeksi mittautettu vastustajan maila? En muista koskaan nähneeni, vaikka se käsittääkseni on sääntöjen mukaan edelleen mahdollista.

Harvinaista taitaa olla nykypäivänä ja kai noi aika laillisilla mailoilla pelaakin. 90-luvulla arvokisoissa useinkin kanukit mailoja mittauttivat.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tänä viikonloppuna ainakin mailaa pitkästä aikaa mitattiin. Tämä vain tapahtui kaukalon sijaan autossa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tänä viikonloppuna ainakin mailaa pitkästä aikaa mitattiin. Tämä vain tapahtui kaukalon sijaan autossa.
Makuuhuonetuomarit on tähän innokkaita. Tosin ei mailan varren mittaukseen... vaan nimenomaan sen lavan. Jos se on senttikin liikaa right tai left niin Seppo Mäkelän sanoin "nyt suu kiinni tai tulee penalty!"

Tuota ja noin. Discord, tuo 2010-luvun irc(-galleria)... Onko jossain listausta suomalaisille servereille?
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Mikään Font Finder ei tunnista tuota. Luultavammin jonkun taiteilijan tekemä, eikä välttämättä koko Fontti-sarja.
Näin minä vähän pelkäsinkin. Kiitoksia teikäläiselle selvitystyöstä.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Milloin jääkiekossa on viimeeksi mittautettu vastustajan maila? En muista koskaan nähneeni, vaikka se käsittääkseni on sääntöjen mukaan edelleen mahdollista.
Ainakin liigassa vuonna 2002. Ei ole tainnut tämän episodin jälkeen kukaan uskaltaa mailaa mittauttaa, kun tästä tuli ihme vinkumista.

 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tunnistaisiko joku kyseisen bändin logossa käytetyn fontin nimeltä?
Google kertoi että olisi tämä fontti pohjalla: Font Family Page

Ja kyllähän tuo aika samalta näyttääkin. Tosiaan noi koukerot on käsin piirrettyjä ja muutenkin muokattu tuossa fontissa välistystä jne.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Sämppäri Olet aina kovasti kehunut Liigassa Oulun Kärppiä, mutta minua kiinnostaa kovasti mitä mieltä olet tästä meikäläisen suosikkijoukkueesta, tuhansien mestaruuksien Lukosta?

Joukkueen rakentaminen varmaan on mieleesi. Puolustuksesta löytyy pari NHL-sopimuksen alaista pelaaja, pari Tshekin EHT-kävijää, 40 tehopisteen Ilkka Heikkinen, Liigan oma Lauridsen Seväsen muodossa sekä Liigan ylimielisin pelaaja kiekon kanssa, Robin Press. Hyökkäyksestä löytyy Azevedon etunimikaima joka on vähintään yhtä nopea luistelemaan, Sveitsissä ja KHL:ssäkin hyvin maaleja iskenyt Elo, pari SHL/CHL mestaria Frölundasta, pakollinen Jokerien kasvatti, Tampan farmissa ollut Tammela sekä Kristian Pospisil. Itseasiassa puolustus olisi varmaan KHL:ssäkin ihan kivaa keskitasoa, ellei jopa hieman parempaa.

Urheilun taustalla rakennettu yksi jäähalli junioreille sekä ensimmäisenä koko maassa, laukaisuhalli junioreille ja lisäksi otettiin kausimaksut pois ensimmäisestä ikäluokasta. Tavoitteena saada olosuhteet junioreille ihan maan elittiin.

Rahaa on varmaan ollut käytettävissä enemmän mitä Jokereilla Liigassa, mutta punainen lanka on määrätietoisuudesta puuttunut sekä osaaminen organisaatiosta uupunut kokonaan, kunnes urheilun diktaattoriksi palkattiin pari vuotta sitten monien mestaruuksien Kalle Sahlstedt sekä scoutiksi Columbuksen organisaation Euroopan pääscoutti Josef Boumedienne.

Ihan hyvin maalaistolloilta?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan hyvin maalaistolloilta?
Helvetin hyvin. Kyllä mä arvostan tuota duunia ja kehityskäyrää. Lukko on oikeastaan yksi niistä mielenkiintoisista seurattavista Liigassa. Oon vähän myös scouttimielellä katellut pelejä Nymanin takia. (Eihän näitä ole voinut sanoa ääneen, koska kritiikki Jokereita kohtaan on ollut niin kova sieltä suunnalta. ;) )

Vaikka Azevedo jätti ikuiset traumat ja jatkaa niitä traumojen perinteitä vielä tänäkin päivänä, niin tavallaan nyt on jännä miten noita pelejä voi katsella eri tavalla. Enemmän analyyttisesti, eikä häviötä toivoen, niinkun Jokerien aikaan Liigassa.

Vähän on jopa yllättänyt, miten kovan joukkueen Lukko on haalinut. Viimeisimpänä oman pojan Bono Heikkisen sainaus.

Tuo junnuille rakennettu halli ja kausimaksujen vähentäminen palvelee koko suomalaista kiekkoilua erinomaisesti. Noita ei voi ikinään tehdä liikaa.

Varmasti liikkuu kärkikahinoissa pleijareissakin. Enkä ois lainkaan ihmeissäni, vaikka nyt tulis se kannu monenkymmenen vuoden jälkeen. Kyllä tuolla materiaalilla on kaikki mahdollisuudet siihen. Olisi loistava homma Liigalle, niinkuin HPK:n mestaruus oli.
 

Nick Neim

Jäsen
Mitenkä nuo koulutusasiat tapaa mennä? Mulla ei ole mun nykyistä ammattia vastaavaa koulutusta, ja nyt sellaisen hankin ihan vaan siksi että se vaikuttaa palkkaan positiivisella tavalla. Työkokemusta yli 10 vuotta. Onko mahdollista suorittaa erikoisammattitutkinto heti suorilta, vai vaaditaanko aina perustutkinto pohjalle? Netistä löyty hyvin ristiriitaista tietoa.

En nyt ihan itsekään muista kun omasta erikoisammattitutkinnosta on jo kymmenen vuotta aikaa mutta ei mulla ainakaan alalle ollut koulutusta. Ammatttitutkinto oli kyllä mutta ihan eri ammatttiin. Työkokemus lasketaan vahvasti eduksi koska sillähän olet näyttänyt oman ammattitaitosi. Mun arvaus on että ei tarvita perustutkintoa kun sulla on noin pitkä työkokemus alalta. Varmista toki vielä Rastorilta tai joltain muulta taholta joka noita erikoisammattitutkinto koulutuksia järjestää...
Tämäpäs sattuikin sopivasti, kun on tätä samaa pitänyt selvitellä. Tähän liittyen olikin tässä lähiviikkoina tarkoitus selvittää omatkin mahdollisuudet, kun toimenkuva vaihtui reipas vuosi takaperin.

Meikäläisen lähtötilanne on siinä mielessä onneton, että täällä mennään pelkällä ylioppilastodistuksella, edelleen. Nykyisessä toimenkuvassa vuorossa on 10-15 suoraa alaista joiden esimiehenä toimin, sekä 4-6 itsenäisempää asiantuntijaa, joiden lopullisista päätöksistä kuitenkin olen vastuussa. Duunaritaustalla siis esimieshommiin, kun on tässä samassa firmassa nyt 7 vuotta tullut pyörittyä.

Lähinnä teiltä (ja muiltakin) kokemuksia omaavilta haluaisinkin kysyä, että kuinka tiivistä tuo mahdollinen opiskelu on? Luetaanko työssäoloa paljonkin hyväksi opiskelujen kannalta? Omasta tilanteesta osaan sanoa sen verran, että opintovapaaseen en tähän väliin valitettavasti pysty, ja mahdollinen opiskelukin pitäisi hoitaa työn ohella. Onko paljonkin kursseja, joissa on ns. pakko olla paikalla? Riittääkö itsenäinen opiskelu? Liikaa ei saa itseään kehua, mutta matematiikat ja fysiikat olettaisin läpäiseväni itsenäiselläkin opiskelulla, jos sellainen on vain mahdollista.

Helpoitenhan nämä selviää esimerkiksi mainitusta Rastorista ja tarkoitus olisi sinne ollakin yhteydessä, mutta jos jollain on heittää suorilta käsin kommentteja, niin mielellään niitä lukisinkin. Olisi pikkuhiljaa aika päivitellä paperit ns. osaamisen tasolle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Lähinnä teiltä (ja muiltakin) kokemuksia omaavilta haluaisinkin kysyä, että kuinka tiivistä tuo mahdollinen opiskelu on? Luetaanko työssäoloa paljonkin hyväksi opiskelujen kannalta? Omasta tilanteesta osaan sanoa sen verran, että opintovapaaseen en tähän väliin valitettavasti pysty, ja mahdollinen opiskelukin pitäisi hoitaa työn ohella. Onko paljonkin kursseja, joissa on ns. pakko olla paikalla? Riittääkö itsenäinen opiskelu? Liikaa ei saa itseään kehua, mutta matematiikat ja fysiikat olettaisin läpäiseväni itsenäiselläkin opiskelulla, jos sellainen on vain mahdollista.
Luin esimiehen erikoisammattitutkinnon AEL:ssä noin 10 vuotta takaperin. Kesto noin 1,5-2 vuotta. Ainakin minulle tuo oli oikeasti helppoa. Mutta itse asiaan. Lähipäiviä taisi olla noin 2-3 kpl kuukauden kahden välein. Oppitunteja, ryhmätehtäviä yms. Sitten annettiin työtehtäviin liittyviä etätehtäviä joita piti palautella verkon kautta. Sitten ns lopputyö eli kasattiin yhteen asiat, kolmivaihe arvostelu jossa opettaja, oma esimies ja yksi alainen arvioi tämän esityksen.
Ihan hyvä koulutus, mutta olisin kyllä halunnut vetää sen läpi vuodessa. Vähän turhan hidas tahti.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Lähinnä teiltä (ja muiltakin) kokemuksia omaavilta haluaisinkin kysyä, että kuinka tiivistä tuo mahdollinen opiskelu on? Luetaanko työssäoloa paljonkin hyväksi opiskelujen kannalta? Omasta tilanteesta osaan sanoa sen verran, että opintovapaaseen en tähän väliin valitettavasti pysty, ja mahdollinen opiskelukin pitäisi hoitaa työn ohella. Onko paljonkin kursseja, joissa on ns. pakko olla paikalla? Riittääkö itsenäinen opiskelu? Liikaa ei saa itseään kehua, mutta matematiikat ja fysiikat olettaisin läpäiseväni itsenäiselläkin opiskelulla, jos sellainen on vain mahdollista.
Itse luin yritysjohdon erikoisammattitutkinnon töiden ohella. Suurinpiirtein samat kokemukset kuin @SamSpade lla, eli opiskelua oli harvoin ja sekin vähä oli kyllä huomattavan peruskauraa. Itse en kyllä saanut tuosta koulusta oikein mitään, toki mielenkiintoisia oppitunteja oli paljon, mutta koska kaikkea käytiin se yksi päivä läpi, niin eipä siihen oikein mitään syväluotausta koskaan saanut, lähinnä pintaraapaisu. Noilla lähtökohdilla en kyllä itse ainakaan näitä erikoisammattitutkintoja juuri osaa arvostaa, ehkä kertoo enemmän siitä onko henkilöllä itsellään ollut kiinnostusta opiskella lisää, mutta ei tuolta kyllä mihinkään pätevöidy, varsinkaan jos jo työksesi teet jotain vastaavaa. Tuolla kurssilla oli puolet asiallisissa töissä ja puolet oli selkeästi vaan jotain elämäntapaintiaaneja, jotka opiskelivat todennäköisesti valtion tuilla kaiken mahdollisen. Mitään järkevää he eivät työkseen tehneet, mitä nyt lähinnä häiritsivät opiskelua.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olenkohan jotenkin erilainen nuori tai jotain muuta, kun nähdessäni jonkun karmean uutisen, jossa on murhattu, raiskattu, kidutettu tms. karmeaa ja syyllinen on saatu kiinni, niin ei meikäläiselle tulee mitään himoa tätä syyllistä alkaa kiduttamaan tahi saunan taa viemään? Vielä tätäkin pahempaa suoranaista raivoa, sairaita mielihaluja ja mitä mielikuviteksellisimpia kidutuskonsteja rikollisia kohtaan näkee kirjoitettuna tekstinä siellä sun täällä ihan terveiden* kirjoissakin olevien henkilöiden näppäimistöiltä.

* Tämä toki vain oletus, kun en voi tietää ko. henkilöiden tarveydentilaa sen paremmin kuin, että vapaina kulkevat.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Kari Runk , Samat mulla kuin noilla edellä. Eli parivuotta töiden ohessa ja aika helppoa. Perusteet kun löytyy sieltä omasta ammatista ja sen päälle vähän syventävää mutta suurin osa hyvin pintapuolisesti joten aika helpolla tuo tuli. Mutta oli sielläkin omat vaikeutensa sellaisilla joille matikka oli haastavampaa. Nyt opiskelen Amk:ssa insinööriksi ja mm. raporttien tekeminen on paljon tarkempaa niin teknisesti kuin kielellisestikin ja toki myös syvemmälle menevää koulutusta muutenkin. EAT:ssa noihin ei niin kiinnitetty ainakaan silloin älyttömästi huomoita, kunhan asia oli oikeasta aiheesta...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Liian julmaa ehdottaa eräille Persujen edustajille suunnattua kampanjaa jossa heille lähetettäisiin ilmainen kossupullo joka päivä? Saataisiin vähän piristystä päivän politiikkaan. Toki ei heille jotka ovat alkoholisteja, se varmaan olisi liian julmaa?
 
K

Kiekkokatsoja

Onko muita joilla kiinnostaa katsoa ww2 historiaa.
Suomen historia kiinnostaa paljon. Juutuubissa löytyy.
Nykytarjonta Telkussa on Saksan, juu siis natsisaksan historiaa. Mutta tässä on hyvin kuvailtu sen ajan ihmisten tuntemuksia. National geographic, kuvailee sarjoissaan asioita hyvin.
Juurikin nyt katson jälleen yhtä sarjaa historiasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös