Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 080 604
  • 47 269

Fordél

Jäsen
Levysoitinhifistit kovasti kyllä varoittelee noista halvimmista laitteista, mutta kai se on siitäkin kiinni että mitä tasoa levysoitin ja varsinainen vahvistin ovat ja miten kultakorva itse on. Itse panostin vajaa 100€ seuraavaan laitteeseen NAD-PP2

Juu. Ei tule mulle vaan kaverille, jolla taas budjetti ei riitä noihin hifilaitteisiin. Itelläkin oli aikanaan Vivancon halpa korjain ja se kyllä pelitti hyvin eikä tuottanut mitään ongelmia soundiin. Varmasti helkkarin hyvä peli tuo linkittämäsikin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Juu. Ei tule mulle vaan kaverille, jolla taas budjetti ei riitä noihin hifilaitteisiin. Itelläkin oli aikanaan Vivancon halpa korjain ja se kyllä pelitti hyvin eikä tuottanut mitään ongelmia soundiin. Varmasti helkkarin hyvä peli tuo linkittämäsikin.
RIAA-muunnin sinänsä on standardoitu, hyvin yksinkertainen analoginen kapistus. Eli periaatteessa noissa kalliimmissa malleissa lähinnä liitinten/kolvausten laadussa ja ulkonäössä on eroa. Levysoittimissa suurin merkitys ääneen on rasialla ja neulalla, eli noilla kolmenkympin vehkeillä pääsee kyllä hyvin alkuun.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Täällä kun kaikki kaikesta tiedetään, niin kertokaapa:

Mulla on wanha lp-soitin, siis vinyylisellainen. Nyt kun sitä aika harvakseen käyttänyt, niin se on alkanut vouvata ja vinkua. Ilmeisesti se joku vetohihna tms on kuivunut ja/tai hapristunut ja pitäisi vaihtaa uuteen. Levari on 80-90 -luvun vaihteesta.

Kysymys: Mistä sellaisen "vetohihnan" saisi? Osaan sen kyllä itse vaihtaa, mutta kaikki paikat mistä olen kysellyt, ovat vain naureskelleet. Ajattelin, että otan wanhan mukaan ja haen uuden, jos vain tietäisin mistä (pk-seudulla mieluummin).
 

Fordél

Jäsen
RIAA-muunnin sinänsä on standardoitu, hyvin yksinkertainen analoginen kapistus. Eli periaatteessa noissa kalliimmissa malleissa lähinnä liitinten/kolvausten laadussa ja ulkonäössä on eroa. Levysoittimissa suurin merkitys ääneen on rasialla ja neulalla, eli noilla kolmenkympin vehkeillä pääsee kyllä hyvin alkuun.

Jep. Hifikaupassa myyjä vain sanoi, että jotkut "markettipelit" saattavat aiheuttaa häiriötä soundiin. Itsellä ei tällaisia kokemuksia ole, joten halvempi laite riittää kaverillekin.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
...Onko kenelläkään kokemuksia, että mitä tässä voisi enää tehdä? Miten ostaja saisi levynsä perille? Vituttaa. Entä kuuluisiko mun teidän mielestänne palauttaa rahat ostajalle takaisin vai pitäisikö ostajan ennemmin periä korvauksia Postilta (vai mikä helvetin Itella onkaan)?

Olen ollut postilla 4 vuotta töissä muutama vuosi takaperin. Ja voi sanoa, että siihen puljuun ei voi luottaa tippaakaan. Kun nykyisin on kaiken maailman asiamiesposteja, missä kaupan tädit ja sedät hoitaa heille kuulumatonta työtä. Ja postilla on töissä jos jonkinlaista "jamppaa", joilla kaikilla on välillä vähän omia sääntöjä. Voisin vaikka vannoa, että postin tietokannasta löytyy lähettäjän tai vastaanottajan nimellä jotain todistusaineistoa ks. lähetyksestä. Oikea tapa on siis se, että vastaanottaja perii korvauksia Itellalta(maailman tyhmin postin nimi). Sinä kun et ole asiassa tehnyt mitään väärää ja piste. Toki suosittelen menemään siihen postiin, josta paketin olet lähettänyt ja vaadit päästä esim. jakelupäällikön/aluepäällikön juttusille, jolloin pääset kuumottamaan häntä niin, ettei asiassa ole epäselvyyttä. Siellä, jos missä on motto "asiakas on aina oikeassa", nimimerkillä kokemusta on.
 

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, VF-51, Vapaa Ukraina
Onko Siljan laivojen seisovaan pöytään kuuluvissa ruokajuomissa oluena lappari vai koff?
 

Bronco

Jäsen
Toki suosittelen menemään siihen postiin, josta paketin olet lähettänyt ja vaadit päästä esim. jakelupäällikön/aluepäällikön juttusille, jolloin pääset kuumottamaan häntä niin, ettei asiassa ole epäselvyyttä. Siellä, jos missä on motto "asiakas on aina oikeassa", nimimerkillä kokemusta on.

Huh, suurkiitokset viestistäsi! Toimin näiden ohjeiden mukaan, mikäli asia ei vastaanottajan kuumottamisilla lähde eteenpäin.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Myydäänkö glögiä jossakin nyt kun ei ole joulu?

No jos et löydä mistään, niin mä voin laittaa kolme purkkia postissa tulemaan ;)
Ei vaan kyllä sitä vielä pitäisi joistain isoista kaupoista ainakin löytyä, jopa ale hintaan.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Jep. Hifikaupassa myyjä vain sanoi, että jotkut "markettipelit" saattavat aiheuttaa häiriötä soundiin. Itsellä ei tällaisia kokemuksia ole, joten halvempi laite riittää kaverillekin.

Itse aikanaan kokeilin mustan pörssin "etuvahvistinta" ja soundi oli todella huono.
Kavoin sitten faijan kahdeksankymmentälukulaisen Yamaha-systeemin ullakolta ja soi vinyylitkin paremmin kuin koskaan, ilman mitään lisälaitteita.
Vanhassa vara parempi, sano.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Myydäänkö glögiä jossakin nyt kun ei ole joulu?

Ainakin MEILLÄ S-kaupassa näkyi olevan useita purkkeja puoleen hintaan. Terästykset sitten pitkäripaisesta. Täyteen hintaan.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missäköhän hinnoissa maalit liikkuvat?

Olisi tarkoitus remontoida muuton yhteydessä yksi huone. Eli Tapetit irti, paklaus ja hionta ja siihen maali päälle. Huone on noin 15 neliötä iso ja valkoiseksi ajattelin vetäistä (tämä tieto siksi että eri värit lienevät eri hintaisia?)
 

J.Petke

Jäsen
Missäköhän hinnoissa maalit liikkuvat?

Olisi tarkoitus remontoida muuton yhteydessä yksi huone. Eli Tapetit irti, paklaus ja hionta ja siihen maali päälle. Huone on noin 15 neliötä iso ja valkoiseksi ajattelin vetäistä (tämä tieto siksi että eri värit lienevät eri hintaisia?)

Maalit ovat n. 50€-90€ per 9litraa. Tunnetummat merkit haitarin yläpäässä ja kauppojen omat merkit alapäässä. Siinä olet oikeassa, että sävytys maksaa hieman lisää väristä riippuen.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Missäköhän hinnoissa maalit liikkuvat?

Olisi tarkoitus remontoida muuton yhteydessä yksi huone. Eli Tapetit irti, paklaus ja hionta ja siihen maali päälle. Huone on noin 15 neliötä iso ja valkoiseksi ajattelin vetäistä (tämä tieto siksi että eri värit lienevät eri hintaisia?)
Mitä väreihin tulee niin maalarinvalkoinen (koodi G497) on mainio valinta jos valkoiseksi vedät. Ja maalin menekki on semmoista 7-8 neliötä litralla, pariin kertaan joutunee vetelemään.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Hakusessa olisi Muhammed Alin lausahdus. Siinä on jotain tahdosta ja voittamista.
Ei kuitenkaan "there where is road there is mill"..

Jossakin nyrkkeily julisteessa olen sen bongannut, mutta en löytänyt googletuksella.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Niskavuoren Aarnet

Kukas vielä muista ym. trion? Ilpo Hakala, Jukka Leisti ja Pate Mustajärvi näyttivät, miten lava-show toimii.

Onkos kellään vielä vanhoja nauhoja? Ainakin neljä on lähetetty TV2:lta. Jos löytyy, niin yv:tä, kiitos.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
MBA

En nyt äkkiseltään löytänyt viestiketjua, jossa olisi MBA-tutkinnosta keskuteltu (muuta kuin että väännetty onko siitä mitään hyötyä jne.). Aiheesta kovin vähän tiedän, olen yrittänyt itseäni kovasti sivistää, mutta tuntuu tarjonta olevan kovin monenkirjavaa... Jos jollakulla on heittää vinkkejä siitä minkä koulutuksentarjoajan MBA tässä pääkaupunkiseudulla on hyvää, tai mitä kannattaa ilman muuta välttää, niin laittakaa vaikka yv:llä vinkkejä. Lähtökohtaisesti kai toi Kauppiksen MBA on aika laadukas. Sit on näitä Haaga-Heliaa, MJK-instituuttia jne jne... Eli mikä MBA on hyvä?
 

Gunko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkyykö kenelläkään muulla tuolla oikeassa yläreunassa jotain mainoksia? Tälläkin hetkellä siellä on joku "Ammu Cowboy"-tyylinen mainos.

Eli, onko koneeseeni tullut joku viruksen tapainen, vai onko tuo ihan "normaalia"? En ainakaa itse muista, että tuollaisia "mainoksia" olisi ennen Jatkoajan kaltaisilla sivuilla ollut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näkyykö kenelläkään muulla tuolla oikeassa yläreunassa jotain mainoksia? Tälläkin hetkellä siellä on joku "Ammu Cowboy"-tyylinen mainos.

Eli, onko koneeseeni tullut joku viruksen tapainen, vai onko tuo ihan "normaalia"? En ainakaa itse muista, että tuollaisia "mainoksia" olisi ennen Jatkoajan kaltaisilla sivuilla ollut.

Joku ruusumainos näyttäsi olevan.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitkäs aineet lasketaan lukion päättötodistuksen keskiarvoon? Pitäisi se saada laskettua ja koska lukiosta on jo 8 vuotta aikaa, ei ole mitään hajua noista systemeistä.

Liikunta, kuvaamataito ja musiikki ainakin jätetään pois, vai?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mitkäs aineet lasketaan lukion päättötodistuksen keskiarvoon? Pitäisi se saada laskettua ja koska lukiosta on jo 8 vuotta aikaa, ei ole mitään hajua noista systemeistä.
Kaikki numeroilla merkityt lasketaan keskiarvoon. Musiikki, liikunta jne merkitään vain hyväksyttynä tuohon todistukseen, eli näitä ei silloin lasketa mukaan.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikki numeroilla merkityt lasketaan keskiarvoon. Musiikki, liikunta jne merkitään vain hyväksyttynä tuohon todistukseen, eli näitä ei silloin lasketa mukaan.

Mulla on kyllä tässä todistuksessa liikunta & terveystieto sekä kuvaamataito merkitty ihan numeroin. Sen sijaan musiikista, kemiasta ja oppilaanohjauksesta on vain suoritusmerkintä S.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös