Vaikka tämä ei ehkä rokkijätkistä ja old school- kavereista kovin kivalta kuulostakaan, niin kyllä laittaisin kaikki paukut Jaakko Parkkaleihin, Hätä-Miikkoihin, VilleGalleihin yms.
No tämäpä juuri. Tuli vähän silmiä pyöriteltyä kun täällä vedettiin taas herneitä nenään jostain Arttu Lindemaneista ja Jaakko Parkkaleista, jotka ovat tuoneet ihan ilmaiseksi näkyvyyttä Jokereille.
Mutta itse ehkä lähtisin lähestymään nuorille markkinointia hieman eri tavalla kuin Meet&Greetien järkkäämisellä. Koska meillä on aidosti todella hieno logo, niin esimerkiksi yhteistyö, eli niin sanottu ”collab” jonkun suositun Helsinkiläisen ja nuorison keskuudessa suositun brändin kanssa voisi kantaa hedelmää. Ja nyt en puhu BilleBeinoista tai Makioista. Vaatebrändiyhteistyöt ovat siitä hyviä, että niillä pystyy saamaan brändille suoraa huomiota hyvinkin spesifiltä kohderyhmältä, jokerilogoja ilmestyy katukuvaan ja niillä voi tehdä ihan puhtaasti rahaa.
Tulevaisuudessa sitten esimerkiksi Jokerit-musiikkifestivaali voisi olla aika kova juttu. Pääjuttu on kuitenkin se, että voisi ajatella hieman boksin ulkopuolelta.
Näen myös, että Eteläpäädyllä, joka vahvasti liitetään Jokereihin ja joka on iso osa pelitapahtumaa, on jonkinlainen ”vastuu” siinä, minkälaisena seurana Jokerit nähdään. Harkitsisin esimerkiksi vielä kertaalleen, että kannattaako myydä ja mainostaa jotain perkeleen frisbeegolfkiekkoja ja ”pelipäivän sukkia” sydänemojien kera. Edelleen peräänkuulutan eräänlaista kulttuurillista resettiä ja juurille paluuta.