Sekalaiset kysymykset Jokereista

• 46 599
  • 225

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuinka ammattimaista toiminta on tämän kauden Jokereissa? Lähinnä kiinnostaa tuo finanssipuoli, käykö siellä osa pelaajista ajamassa päivällä jakeluautoa ja illalla töistä suoraan peliin vai maksetaanko tuolla kuitenkin sellaista palkkaa kaikille että fokus voi olla ainoastaan jääkiekossa?
Pelaajabudjetti noin 600k. Siitä voi laskea kun jakaa pelaajien kesken tuon.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelaajabudjetti noin 600k. Siitä voi laskea kun jakaa pelaajien kesken tuon.

Joo, tuo luku oli jäänyt itsellenikin mieleen. Ehkä tämä sitten menee niin, että Pihlström, Aaltonen, Ahonen jne meritoituneet nimet saavat ihan "käypää" palkkaa jolla pärjää ja nämä nuoremmat kundit sitten joku 20 K€ per kausi.

Noilla alemmilla liksoilla se lienee lähes pakko tehdä myös jotain muuta työtä jos eivät ole esim. opiskelemassa.

Tätä nyt ei kannata ottaa minään palstatotuutena, omaa ajatuksenvirtaa vain.

rabsterr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noilla alemmilla liksoilla se lienee lähes pakko tehdä myös jotain muuta työtä jos eivät ole esim. opiskelemassa.
Ei välttämättä, koska usein näihin Mestiksen diileihin sisältyy asuminen. Tämä tieto parilta pelanneelta ystävältä.
Jokereilla oli viime vuonna yhteistyö Nolin kanssa ja eikö tänä vuonna Forenom pyörinyt jossain. Tuo 15-20k kausi olisi Mesuliin ihan todella kova, kun siihen vielä asuminen tulee päälle eli about kaikki jää käteen.

Silloin Euroopassa pelanneelle ystävälle tarjottiin joitain vuosia sitten asuminen + 500€/kk sopparia Mestikseen. Ja tämä soppari oli vielä sitä luokkaa, että seura halusi oman runkopelaajan eikä vain lainapelaajaa. Ei soppari jostain syystä maistunut pienen korotuksen jälkeenkään :D

Nortti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua kiinnostaa myös Mestiksen ammattilaisuus ja etenkin Jokereiden osalta.
Minulle syötettiin vuosi pari sitten totuutta, että Mestis on pelaajille vain harrastus tai keino auttaa "rakasta" seuraa panoksellaan pärjäämään, mutta opiskelut tai työ ovat etusijalla.
No, minä uskoin silloin, mutta riittääkö se puhti vielä tehdä muutakin ja onko näin?
Omatahtisen opiskelun kyllä ymmärrän.Bussissa voi kortin peluun sijaan opiskella eikä pelata korttia tai näpelöidä älylaitteita.
Sitä vastoin fyysisemmän työn teko ei kyllä onnistu mielestäni edes nuoremmilta jannuilta.Poikani (22v.) on jakelukuski ja on töiden jälkeen yhtä väsynyt kuin kuuskymppinen isä, joka hoitaa ihmisten vaivoja työkseen.
Lähe siitä sitten hallille veivaamaan ilmaveiviä virkeänä muutaman tuhannen silmäparin eteen...
Eli miten tämä menee:työ, osa-aikatyö vai vakava harrastus?

Viimeksi muokattu:

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotenkin jäi viime kaudelta mielikuva (oliko sitten palstatotuus vai totuus), että loppukevät - kesä kävisivät töissä ja syys- ja talvikauden sitten pärjäisivät mitä tästä tienaavat.

Edit. siis meillä. Muista joukkueista en ota kantaa.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jotenkin jäi viime kaudelta mielikuva (oliko sitten palstatotuus vai totuus), että loppukevät - kesä kävisivät töissä ja syys- ja talvikauden sitten pärjäisivät mitä tästä tienaavat.

Edit. siis meillä. Muista joukkueista en ota kantaa.
Monet mestis-pelaajat tekevät kesän duunia ja talvella pelaavat lätkää. Joissain tapauksissa sponsorifirmat palkkaavat pelaajat omiin firmoihinsa.

Jokereissa osalla pelaajista on ollut lisätienistien mahdollisuus mm. vip- ja kausikorttimyyjinä.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikoinaan vuosia vuosia sitten KiVan pelaajia oli useampia Vantaan Motonetissä duunissa. Pelit yms olivat pois mutta sitten muuten tekivät myyjän hommia tuolla. Joustavuus tuollaisessa työpaikassa on hyvä ja oli varmasti osa sponssidiiliä.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän siis vaikuttaa tosiaan siltä, että sellaista puoliammattilais touhua suurimmalla osalla joukkuetta. Pakko nostaa hattua kuitenkin jätkille jotka pahimmassa tapauksessa noilta perireissuilta aamuyöstä bussilla raahautuvat kotiin ja aamulla kello seitsemän kello soimaan että saavat Motonetin ovet avattua.

Kyllä tuossa kevättä silmällä pitäen vähän ja vähän enemmän joudutaan antamaan siimaa jos se Liigajoukkue keväällä meinataan tiputtaa jos vastustaja sitävastoin saa keskittyä 100 % pelkkään lätkään.

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Kyllä tuossa kevättä silmällä pitäen vähän ja vähän enemmän joudutaan antamaan siimaa jos se Liigajoukkue keväällä meinataan tiputtaa jos vastustaja sitävastoin saa keskittyä 100 % pelkkään lätkään.

Eiköhän siellä ainakin töiden puolesta kaikki jengistä keskity keväällä 100% lätkään. Eri asia, jos joku oikein kunnon motivaatiolla kouluja suorittaa niin noista varmaan voi ylimääräistä tekemistä tulla myös kevään aikana, jos normaalisti kurssit ja tentit pyörii.

EDIT. Jos siis puhuttiin nimenomaan Jokereista eikä yleisesti kaikista Mestisjoukkueista.

Nortti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Summa summarum.
Liiga on ammattilaissarja, Mestis puoliammattilaissarja ja Suomi-sarja paras harrastussarja.
Ei ihme, että nousu on lähes utopiaa.

HupiUcco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Old Boys Hockey Hellsinki
Kumpi on jokereiden vanha häviöbiisi? Creedin my sacrifise vai Three days grace - Never too late? Nyt on kova kiista käynnissä kaverin kanssa kumpi se olikaan....

Origami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings, Leijonat
Kumpi on jokereiden vanha häviöbiisi? Creedin my sacrifise vai Three days grace - Never too late? Nyt on kova kiista käynnissä kaverin kanssa kumpi se olikaan....
Creedin My Sacrifice on tappiobiisi, tuota Three Days Gracen biisiä soitettiin muistaakseni K*L-aikana kun vierasjoukkue maalasi.

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit | Neule |Vaasalainen rahtari (2025)

Three days grace soi ainakin Areenalla silloin kun vastustaja teki maalin. Häviöbiisinä My sacrifice.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liekö sitten jokin Mandela-efekti, mutta itse kyllä muistan My Sacrificea soitetun myös voittopelien jälkeen liigavuosina Areenalla? Ainakin todella monesti.

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Liekö sitten jokin Mandela-efekti, mutta itse kyllä muistan My Sacrificea soitetun myös voittopelien jälkeen liigavuosina Areenalla? Ainakin todella monesti.
No kun mä mietin nyt kyllä ihan samaa, että tuo biisi on kyllä mun mielestä soinut ihan voittojen jälkeen ja oon melkein nyt lähes satavarma tästä havainnosta.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Yllättävän vähän on nykyään pelaajia, jotka opiskelisivat tai työskentelisivät kauden aikana. Takavuosina heitä oli selvästi enemmän. Harjoittelumäärä ja vaatimukset ehkä kasvaneet? Tai sitten monia nuoria ei vaan huvita, jos kerran ei ole pakko.

Yksi ryhmä on muuten myös varusmiehet. En tiedä onko Jokereissa ketään, mutta esim. Hokissa ja JoKP:ssa on yleensä ihan merkittävä määrä pelaajia, jotka suorittavat samalla asevelvollisuuttaan. Samoin oli aikoinaan Mestis-KooKoossakin.

Mutta ei se kasku siitä, että Kela on Mestiksen suurin sponsori, ole ihan hatusta heitetty sekään.

HupiUcco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Old Boys Hockey Hellsinki
Väitän kyllä edelleen kaikkia vastaan että Creedin biisi olisi ollut biisi joka soi kun vastustaja tekee maalin ja Never too late soi kun tuli turpaan!!!

Hilavitkutin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No kun mä mietin nyt kyllä ihan samaa, että tuo biisi on kyllä mun mielestä soinut ihan voittojen jälkeen ja oon melkein nyt lähes satavarma tästä havainnosta.

Uskaltaisin itekin väittää, että My Sacrifice soi myös voitettujen otteluiden jälkeen liiga-aikana. Jossain vaiheessa K*L-aikakautta sinne tuli nää Modern talkingit voitettujen otteluiden jälkeen ja Creed muuttui sen jälkeen pelkkien tappioiden jälkeen soitettavaksi.

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Olen kanssa Gretzky prosenttisesti varma että Areenalla soi 2000-luvun ensimmäisenä vuosikymmenenä ainakin joinain kausina Creedin biisi jokaisen matsin jälkeen - oli sitten hävitty tai voitettu. Sopi erinomaisesti,mutta ei Pave Maijasen Pidä huolta biisikään missään tapauksessa huono ole..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy