Sebastian Aho – professori

  • 676 550
  • 1 760

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jotain jää nyt ymmärtämättä. Kai tuollakin rahalla aina kauden ammatikseen pelaa. Kiitos.
Luuli varmaan olevansa hauskakin. Tuossa siis pelkkä peruspalkka, sen päälle maksetaan allekirjoitusbonukset. Tässä tapauksessa Montreal halusi tehdä Carolinalle homman vaikeaksi ja käytännössä koko sopimus on allekirjoitusbonuksia. Tälle kaudelle 11.3 miljoonaa, ensi kaudelle 9.870 miljoonaa ja siitä tippuen niin että kaudella 2023-24 saa vielä 5.25 miljoonan bonuksen. Cap hitiksi eli keskipalkaksi muodostuu 8.454 miljoonaa. Tuolla ihan mukavasti jo varmaan pelailee.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Luuli varmaan olevansa hauskakin. Tuossa siis pelkkä peruspalkka, sen päälle maksetaan allekirjoitusbonukset. Tässä tapauksessa Montreal halusi tehdä Carolinalle homman vaikeaksi ja käytännössä koko sopimus on allekirjoitusbonuksia. Tälle kaudelle 11.3 miljoonaa, ensi kaudelle 9.870 miljoonaa ja siitä tippuen niin että kaudella 2023-24 saa vielä 5.25 miljoonan bonuksen. Cap hitiksi eli keskipalkaksi muodostuu 8.454 miljoonaa. Tuolla ihan mukavasti jo varmaan pelailee.
Hauskat ihmiset on hauskoja. Ne ketkä ei ole hauskoja niin ne ei ole. Kiitos vastauksesta, tää oli se mitä mä hain.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hauskat ihmiset on hauskoja. Ne ketkä ei ole hauskoja niin ne ei ole. Kiitos vastauksesta, tää oli se mitä mä hain.
Hauska tai ei, mutta ainakin muhun tuo sarkasmi uppoaa. Jo se fakta, että tuo fakta ei ole vielä tähän mennessä osunut jonkun silmään, on sarkasmin arvoinen. Puhumattakaan siitä, että tuo fakta on yhden googlauksen päässä, jos esim. Capfriendly ei satu olemaan näinä päivinä joka päivä esillä muutenkin. Suosittelen saittia, jos palkka-asiat tai edes sopimustilanteet kiinnostavat pätkääkään.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Hauska tai ei, mutta ainakin muhun tuo sarkasmi uppoaa. Jo se fakta, että tuo fakta ei ole vielä tähän mennessä osunut jonkun silmään, on sarkasmin arvoinen. Puhumattakaan siitä, että tuo fakta on yhden googlauksen päässä, jos esim. Capfriendly ei satu olemaan näinä päivinä joka päivä esillä muutenkin. Suosittelen saittia, jos palkka-asiat tai edes sopimustilanteet kiinnostavat pätkääkään.
Johan yhdestä kysymyksestä saatiin soppa aikaiseksi. Täytyy olla varovainen miten kysymykset jatkossa asettelee. Capfriendly ei ole tuttu ja siksi minä sitä Ahon palkkaa, jonka sain vastaukseksi, ihmettelin. Nyt menen tekemään juustovoileivän.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Johan yhdestä kysymyksestä saatiin soppa aikaiseksi. Täytyy olla varovainen miten kysymykset jatkossa asettelee. Capfriendly ei ole tuttu ja siksi minä sitä Ahon palkkaa, jonka sain vastaukseksi, ihmettelin. Nyt menen tekemään juustovoileivän.
Hyvä valinta. Ja sen jälkeen ohjaat itsesi Capfriendlyyn. Paras NHL-aiheinen saitti ja melkein ainoa tarvittava.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Hyvä muuten verrata Aho ja Nylanderin sopimuksia keskenään:
Nylander 6 vuotta ja 45 miljoonaa.
Aho 5 vuotta ja 42,27 miljoonaa.
Eikös Nylanderin kokonaisansiot ilman buyouttia tuosta sopimuksesta ole lähempänä 40 miljoonaa kuin 45 miljoonaa (~42m). Tämä siksi, että ei kait sille maksettu koko 10 miljoonan palkkaa viime kaudelta, kun oli poissa noin kolmanneksen kaudesta?
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
^ En jaksa tarkistaa, mutta oletan, että ekan kauden palkka maksettiin käytännössä kokonaan SBna, peruspalkka minimi, jolloin kesken kauden mukaantulo ei juurikaan syönyt tuloja. Edit: Siksi myös caphit korkea, kun SB+palkka jaettiin kauden jäljellä olevilla päivillä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Edit: en ymmärrä tuota logiikkaa caphitin laskemiseen, jos olisi jäänyt se about kolmasosa kauden palkasta saamatta.

Yleisellä tasolla ei siis ole mahdollista ottaa pelaajaa puoleksi kaudeksi esim. 5 miljoonan liksalla, vaan tuosta tulisi 10 miljoonan cap hit.

Miten tämä menee monivuotisissa soppareissa onkin hieman hankalampi kysymys.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
No maksetaanko palkka kuitenkin koko kaudelta, vaikka kausi olisi jo alkanut ja päiviä kulunut?

Edit: en ymmärrä tuota logiikkaa caphitin laskemiseen, jos olisi jäänyt se about kolmasosa kauden palkasta saamatta.

Ei makseta, tässä vielä capfriendlyn twiitti aiheesta: CapFriendly on Twitter

Samaisen sivuston ohjeistus siitä mitenkä caphit laskettiin esimerkiksi Nylanderin tapauksessa:
If an RFA signs after the season starts, how is their cap hit calculated?
When a restricted free agent signs a contract after the NHL season has already begun, their cap hit for the first year is greater than the contracts annual average, and similarly the cap hit of the remaining years is less than that of the annual average.

A notable aspect of the following calculation is that the sum of the cap hit values is greater than if the contract was signed before season start (and used the normal AAV calculation; monetary value of the contract divided by the total years)

The cap hit of the years after the first year of the contract is calculated first:
Cap hit after the first year = (First year salary × season days remaining / total season days + contract value remaining) / contract years

The first years cap hit is then calculated:
First years cap hit = cap hit after the first year × total season days / season days remaining

Example:
Hampus Lindholm of the Anaheim Ducks signed a $31,500,000 contract on Oct 27, 2016 in the 2016-17 season. There were 164 days remaining in the season on this date. The contract break down was as follows:
2016-17: $3,000,000
2017-18: $6,000,000
2018-19: $6,750,000
2019-20: $5,250,000
2020-21: $3,750,000
2021-22: $6,750,000
Total: $31,500,000
Annual Average: $5,250,000

The cap hit values are calculated as follows:
Cap hit (2017-18 to 2021-2022) = ($3,000,000 × 164 / 180 + $28,500,000) / 6 = $5,205,556
Cap hit (2016-17) = $5,205,556 × 180 / 164 = $5,713,415

The cap hit breakdown is therefore as follows:
2016-17: $5,713,415
2017-18: $5,205,556
2018-19: $5,205,556
2019-20: $5,205,556
2020-21: $5,205,556
2021-22: $5,205,556
Total: $31,741,294
Average: $5,290,216
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP

Liitteet

  • 6F34CE41-6135-49AD-AEF1-589BAFC73247.jpeg
    6F34CE41-6135-49AD-AEF1-589BAFC73247.jpeg
    310,2 KB · kertaa luettu: 857

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sebastian Ahosta juttu (maksumuuri) Hesarissa. Sebastian Aho on Suomen kuumin jääkiekkoilija ja 40 miljoonan dollarin mies, joka ei pistä suuhunsa mitä sattuu – siksi jääkaappi täyttyy luomuruoasta

Kyllä on kaveri määrätietoisesti panostanut jo vuosia tekemiseensä ja tuloksia poimitaan nyt. Hän ajattelee jokaista treeniään näkökulmasta, miten se parantaa häntä jääkiekkoilijana. Sanoo olevansa nyt kesätreenien jälkeen paremmassa kunnossa kuin vuosi sitten. ”En minä niitä testejä varten treenaa. Treenaan sen takia, että olisin parempi jäällä enkä punttisalilla.”

Offer sheet -tilannetta hän ei avaa sen enempää kuin mitä aikaisemmin on jo tullut esille, esim. syytä siihen, miksi hän allekirjoitti offer sheetin. Mainitsee kyllä: ”Tilanne oli erikoinen, eikä siihen pysty millään lailla valmistautumaan. Hienoa, että se meni nopeasti maaliin.”

Tuosta ruokavaliosta vielä: ”Se on ollut taka-ajatuksena, että saisin etua. En ole lähtenyt varsinaiseen dieettiin, kyllä minulla maalaisjärkeä on.”

Jotenkin koko juttu vaan vahvistaa kuvaa Sepestä piinkovana ammattilaisena ja itsensä piiskaajana, joka haluaa jatkuvasti olla parempi ja joka ei jätä kiveäkään kääntämättä, jos siitä on pelaamiselle hyötyä.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Sebastian Ahosta juttu (maksumuuri) Hesarissa. Sebastian Aho on Suomen kuumin jääkiekkoilija ja 40 miljoonan dollarin mies, joka ei pistä suuhunsa mitä sattuu – siksi jääkaappi täyttyy luomuruoasta

Kyllä on kaveri määrätietoisesti panostanut jo vuosia tekemiseensä ja tuloksia poimitaan nyt. Hän ajattelee jokaista treeniään näkökulmasta, miten se parantaa häntä jääkiekkoilijana. Sanoo olevansa nyt kesätreenien jälkeen paremmassa kunnossa kuin vuosi sitten. ”En minä niitä testejä varten treenaa. Treenaan sen takia, että olisin parempi jäällä enkä punttisalilla.”

Offer sheet -tilannetta hän ei avaa sen enempää kuin mitä aikaisemmin on jo tullut esille, esim. syytä siihen, miksi hän allekirjoitti offer sheetin. Mainitsee kyllä: ”Tilanne oli erikoinen, eikä siihen pysty millään lailla valmistautumaan. Hienoa, että se meni nopeasti maaliin.”

Tuosta ruokavaliosta vielä: ”Se on ollut taka-ajatuksena, että saisin etua. En ole lähtenyt varsinaiseen dieettiin, kyllä minulla maalaisjärkeä on.”

Jotenkin koko juttu vaan vahvistaa kuvaa Sepestä piinkovana ammattilaisena ja itsensä piiskaajana, joka haluaa jatkuvasti olla parempi ja joka ei jätä kiveäkään kääntämättä, jos siitä on pelaamiselle hyötyä.
Sepen kohdalla mielestäni samassa yhteydessä kuitenkin äärimmäisen tärkeä juttu tuo, että hänellä on tervettä maalaisjärkeä, kuten hän itsekin sanoo. Noissa terveysintoiluissa ja muussakin kehittymisintoilussa on helppo myös mennä maaniselle tasolle ja lähteä myös satsaamaan kaiken maailman hölmöihin juttuihin, tehden elämästä jopa pitkällä tähtäimellä kehittymistä haittaavan helvetin. Ahoa pitkään tarkasti seuranneena uskallan sanoa, että hänen kohdallaan ei juuri tällaista vaaraa ole. Järki päässä pojalla.
 
Viimeksi muokattu:

laamis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Tuosta ruokavaliosta vielä: ”Se on ollut taka-ajatuksena, että saisin etua. En ole lähtenyt varsinaiseen dieettiin, kyllä minulla maalaisjärkeä on.”

Jotenkin koko juttu vaan vahvistaa kuvaa Sepestä piinkovana ammattilaisena ja itsensä piiskaajana, joka haluaa jatkuvasti olla parempi ja joka ei jätä kiveäkään kääntämättä, jos siitä on pelaamiselle hyötyä.
On varmasti piinkova ammattilainen mutta tuo ruokavalio kommentti ei omaan korvaan vaikuta siltä että "kääntää joka kiven". Olen lähes 100% varma että voisi syödä paremmin kun kerta puhuu maalaisjärjestä.
Oli miten oli, en usko että se mitenkään merkittävää on, kunhan tosiaan maalaisjärjellä syö eikä vetele mitään mäkkäriä viittä kertaa päivässä.
Pitää kuitenkin muistaa että aivan tappiin vedetty ruokailu varmasti vaikuttaa negatiivisesti omaan mielentilaan joka taas varmasti myös vaikuttaa pelaamiseen ja harjoituksiin. Itse ainakin huomannut että kun on testannut "liian terveellistä" ruokaa niin en ole läheskään samalla tavalla tyytyväinen ruokailun jälkeen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On varmasti piinkova ammattilainen mutta tuo ruokavalio kommentti ei omaan korvaan vaikuta siltä että "kääntää joka kiven". Olen lähes 100% varma että voisi syödä paremmin kun kerta puhuu maalaisjärjestä.
Mä taas luulen, että kyseessä on sellainen maalaisjärki, että esim. vieraskiertueella ravintolassa ei syljetä ruuan päälle, jos se ei ole luomusertifioitua. Tehdään ne valinnat siellä, missä pystytään, mutta ei mennä hihhuloinnin puolelle.
 

laamis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Mä taas luulen, että kyseessä on sellainen maalaisjärki, että esim. vieraskiertueella ravintolassa ei syljetä ruuan päälle, jos se ei ole luomusertifioitua. Tehdään ne valinnat siellä, missä pystytään, mutta ei mennä hihhuloinnin puolelle.
Voi toki olla, ite ajattelin sen vähän enemmän silleen että perusruokaa syödään monipuolisesti ja tarpeeksi, muttei kuitenkaan lasketa jokaista grammaa tarkalleen.
 
Suosikkijoukkue
KK
On varmasti piinkova ammattilainen mutta tuo ruokavalio kommentti ei omaan korvaan vaikuta siltä että "kääntää joka kiven". Olen lähes 100% varma että voisi syödä paremmin kun kerta puhuu maalaisjärjestä.
Oli miten oli, en usko että se mitenkään merkittävää on, kunhan tosiaan maalaisjärjellä syö eikä vetele mitään mäkkäriä viittä kertaa päivässä.
Pitää kuitenkin muistaa että aivan tappiin vedetty ruokailu varmasti vaikuttaa negatiivisesti omaan mielentilaan joka taas varmasti myös vaikuttaa pelaamiseen ja harjoituksiin. Itse ainakin huomannut että kun on testannut "liian terveellistä" ruokaa niin en ole läheskään samalla tavalla tyytyväinen ruokailun jälkeen.
Itse olen ollut ns tahtomattani vegaaniruokavaliolla useamman kuukauden, söin todella terveellisesti ja eettisesti, mutta oloni ei muuttunut suuntaan tai toiseen niin fyysisesti, kuin myöskään ei henkisesti. Valmistin itse ruokaa ja silloin tällöin jopa kävin vöönerillä tai pizzalla. Toki sinä saatat kärsiä henkisesti, jos jokin lapsuuden rakas raaka-aine jää lautaselta pitkäksi aikaa, mutta motivoitunut ihminen ei menetä yöuniaan, jos asia on tärkeä tai muuten kiinnostava. Terveellisestä ruoasta saa myös todella hyvää todella helposti.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Itse olen ollut ns tahtomattani vegaaniruokavaliolla useamman kuukauden, söin todella terveellisesti ja eettisesti, mutta oloni ei muuttunut suuntaan tai toiseen niin fyysisesti, kuin myöskään ei henkisesti. Valmistin itse ruokaa ja silloin tällöin jopa kävin vöönerillä tai pizzalla. Toki sinä saatat kärsiä henkisesti, jos jokin lapsuuden rakas raaka-aine jää lautaselta pitkäksi aikaa, mutta motivoitunut ihminen ei menetä yöuniaan, jos asia on tärkeä tai muuten kiinnostava. Terveellisestä ruoasta saa myös todella hyvää todella helposti.
Näin. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että ammattiurheilijalla on huippuunsaviritetty keho, jota pitäisi vaalia parhaalla tavalla myös sen puolesta mitä suuhunsa pistää. Jos Sepe syö luomua, niin epäilemättä hän on todennut siitä tulevan olon olevan sopivin hänen kropalleen.
 
Suosikkijoukkue
KK
Näin. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että ammattiurheilijalla on huippuunsaviritetty keho, jota pitäisi vaalia parhaalla tavalla myös sen puolesta mitä suuhunsa pistää. Jos Sepe syö luomua, niin epäilemättä hän on todennut siitä tulevan olon olevan sopivin hänen kropalleen.
Jep. Kyllä luomun syöminen tekee olon paremmaksi. Lisäksi vielä kun nappaa kaupasta mukaansa mahdollisesti lähiruokaa tulee vielä parempi olo. Tuskin Aho mikään vegaani on, mutta hienoa, että ottaa ruokailun noin tosissaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ajatella, että Ahoa verrattiin ihan aktiivisesti vielä 3 vuotta sitten Ville Peltoseen. Kyllähän silloin oli jo selvää, että Aho tulee olemaan aivan eri luokan pelaaja, kuin Peltonen koskaan oli. Enkä muutenkaan koskaan oikein ymmärtänyt sitä vertausta, koska ovat muutenkin minusta kovasti erilaisia pelaajia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös