Sattu haveri!!

• 4 639
  • 24

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kaikille meille sattuu kaikenlaisia havereita silloin talloin. Kuka lyo isovarpaan kipeasti pesukoneen kulmaan (ja polvillaan huutaa vedet silmissa apua!) tai bussissa ylos penkilta noustessa lyo kaljunsa pahasti siihen "kiinnipitotankoon" (ja yrittaa loytaa ulos bussista kun ei nae muuta kun tahtia ja pikkulintuja), sormet jaa auton oven valiin, kun just piti menna pelaan flipperia jne jne.

Aletaanpas siis kokoamaan paivittaisia havereita mita meille sattuu. Vuoden lopussa lasken haverit yhteen ja yhdesta meista tulee Vuoden Kolho! Vanhoja havereita ei hyvaksyta (mallia kesalla '99 loin mokilla kirveella sormeen).

Itse aloitan lauantaisella haverilla, kun vaihtelin kylpparin hanat uusiin. Mikaan putkimieshan ma en todellakaan ole, joten kaikenlaista sattuu, se on selva: Olin jo katkaissut vedet ja hivuttautunut lavuaarin alle nahdakseni ne mutterit, jolla vesiletkut oli kiinni itse hanassa. Asento oli hankala eika sita tehnyt yhtaan paremmaksi se puolikas ritilahylly siina paan oikealla puolella (en "viittinyt" ruuvata sita irti, ku "homma oli niin iisi")... Noooh, lahtihan se mutteri liikkumaan ja PARSK!!! Vetta purskahti ja samalla paniikkinousu suoraan siihen saatanan ritilahyllyn kulmaan -> silmakulma auki silman alapuolelta. Huusin niin per**%leesti ja akka tuli kattomaan. Verta valu poskella ja meika ulisi kivusta jakari kadessa... Varmasti huvittava naky. Nyt on silma musta ja vekki silman alla.

Hanat on nyt kuitenkin jo vaihdettu.

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
1Timer kirjoitti:
Kaikille meille sattuu kaikenlaisia havereita silloin talloin. Kuka lyo isovarpaan kipeasti pesukoneen kulmaan (ja polvillaan huutaa vedet silmissa apua!) tai bussissa ylos penkilta noustessa lyo kaljunsa pahasti siihen "kiinnipitotankoon" (ja yrittaa loytaa ulos bussista kun ei nae muuta kun tahtia ja pikkulintuja), sormet jaa auton oven valiin, kun just piti menna pelaan flipperia jne jne.

Aletaanpas siis kokoamaan paivittaisia havereita mita meille sattuu. Vuoden lopussa lasken haverit yhteen ja yhdesta meista tulee Vuoden Kolho! Vanhoja havereita ei hyvaksyta (mallia kesalla '99 loin mokilla kirveella sormeen).

Hanat on nyt kuitenkin jo vaihdettu.

Tästä aiheesta, joku joka osaisi jopa kirjoittaa, voisi laatia mainion kirjan rehvakkaalla nimellä "Tein itse ja säästin". Todellinen Opas.

Ketjusta saattaa tullakin mainio vinkkipalsta siitä kuinka esim. Kuinka vaihdat sähkö pääkeskuksen omin pikku kätösin.. Tai kuinka kaasu-uunissa taipuu lapa.

Itse en ikävä kyllä voi tarjota kuin vanhoja säätöjä, joten olen ulkona tästä karkelosta. Sääli sinänsä.

Nuorissa toivo lepää tälläkin saralla, uskoisin.

pale

Kaivanto

Jäsen
Teininä purjehdin silloin tällöin optimistijollalla ja koska olen pessimisti, paatti kerran otti ja hörppäsi navakassa tuulessa soikkokaupalla vettä. Vaivoin pääsin melomalla lähimpään saareen. Tämä tapahtui kuitenkin järvellä eikä näin ollen ole haveri, jollaisilta olen siis säästynyt.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Viimeinen haaveri sattui Muhussa missä paloi talo, no minä en sitä aiheuttanut(ei ollut edes vakuutettu) oli muuten neljästä(vanhasta) talosta ainoa jolla ei ollut vakuutusta ? No ajattelin että puran sen paskan ja sahailin entisen navetan seiniä moottorisahalla, katselin ylpeänä kätteni jälkiä ja astelin taaksepäin selkä edellä, ja astuin saatana vanhaan kusikaivoon persettä myöden, jumalauta mikä haju ja löyhkä! En ole mikään yrjöäjä tyyppi mutta kun näin sen vuosia vanhan paksun virtsan mihin olin astunut niin silloin tuli.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Purjedusonnettomuus

Niin, itsellenihän on sattunut noin miljoonia enemmän tai vähemmän kivuliaita haavereita, joista viimeisimpänä, joskin lähes kivuttomimpana mainittakoon eilinen noin 5 metrisen windmill-purjeveneen kaataminen ja siitä johtunut uimakeikka Vanajanselällä. Toisaalta, tuuli sen veneen kaatoi ja itse olin sitä paitsi pelkkänä gastina, joten syyttävää sormea voi heristää äiti-luonnon ja etenkin luonnonsuojelijoiden suuntaan!

Kaiken lisäksi ko. kuuppaaminen kävi jo vanhasta tottumuksesta, joten ei edes tukka kastunut. Myös eväskalja pysyi tallessa ja ehjänä.

Täältä tähän

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Sattu tälläinen haaveri.

Puhelin jäi kotiin, kun piti mennä iltapäivällä töiden jälkeen vetäsee erään neidon kanssa pikaiset. Nyt en tietenkään muista hänen numeroaan tai sukunimeään. Ennen lätkäreenejä en kerkiä kotona käymään.

Tuliko piste?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, itsehän selvisin koko 12-kuukautisen sotilasurani täysin terveenä olematta päivääkään vapautustaistelijana. Sen vuoksi vituttikin suhteellisen helvetisti kun viikko intistä pääsemiseni jälkeen isäukko määräsi minut pienimään sellaisella yhden käden pienois-Fiskars-kirveellä kotipuolessa raivattua syreeni-aitaa. Olipa sellainen suuhteellisen lämmin hellepäivä ja hikihän siinä tuli. Tuo tappoase tulikin siinä parin tunnin kuluessa suhteellisen liukkaaksi. Noh, jäljellä oli enää yksi y:n muotoinen oksa, joka oli hieman tukevampi. Löin kertaalleen ja joku oksantynkä tms. esti sen, ettei koko oksa haljennutkaan. Tästä suivaantuneena löin hieman kovempaa. Tässä vaiheessa sitten liukas kirveen varsi lähtikin kädestäni ja koko tappoase lensi suoraan terä edellä oikean polveni sivuun. Onneksi vain terän kulma osui jalkaani.

Seurauksena oli suhteellisen pieni, mutta sitäkin syvempi haava. Lähdinpä siinä sitten terveyskeskukseen tikattavaksi. Eipä siinä mitään. Kipuahan tuosta ei tullut, koska tuolla alueella ei oikein hermoja ole. Onneksi kirves oli uusi ja terävä, niin haavasta tuli siistimpi.

Noh, muutama tunti tikkauksesta aloin ihmettelemään, kun jotain lämmintä valui oikeaa säärtäni pitkin. Koska lämpö tuli vain polven alapuolelta, ei housuun kuseminen ollut vaihtoehto. Niinpä yllättyneenä havaitsinkin siteen alta valuvan verta. Siteet auki ja tarkkailemaan tilannetta. Tikkien kohdalla oli armoton turvotus. Verta vuosi yhä haavan sisälle ja sitä valui tikkien välistä.

Eipä muuta kuin takaisin terveyskeskukseen. Nyt sitten imivät jollain ruiskulla aika paljon verta haavasta. Kertoivat, että terä oli ilmeisesti osunut pinta-laskimoon, mikä aiheutti tuon verenvuodon. Ja että olisi pitänyt laittaa kireämpi side heti alkuun. Myönsivät siis virheensä, ruojat.

Noh, nyt sain kireämmän siteen ja ohjeen pitää jääpussia koko illan. Verenvuoto loppuikin pian. Vitutti vaan, kun koko kesä meni melkein pilalle siinä. Polvi kyllä parani tuosta melko nopeasti, joskin osumakohdassa on jotain rustottumaa hieman ja jos sen lyö kipeästi, voi vihlaista suhteellisen ikävästi...

Näin siinä käy... sotiminen on turvallista mutta siviilielämä vaarallista. Onneksi tuo kirves päätti valita kuitenkin polven kohteekseen. Nivusten aluekaan ei olisi ollut kaukana...

Tunareista puheenollen: Isäni löi joskus varpaansa kipeästi sohvanjalkaan. Tämän seurauksena hän piti jääpussia niin kauan, että sai samaan paikkaan vielä paleltumavamman.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jaa, että haveri.

No sellainenhan sattui tuossa viikko takaperin kun tielle tuli juomalasi.

Makoilin sohvalla ja päätin tehdä pienen hyökkäysliikkeen tyttöystävän kimppuun. Noh tämä ko. tyllerö oli jättänyt juomalasinsa siihen sohvan vierustaan. No sivuttaisliikkeessä jalka voimalla suoraan lasiin ja lasi tuhannen p:n päreiksi sekä jalkaan iloinen haveri. Vertahan sieltä sitten rupesi vuotamaan ja haava oli vielä sen verran iso, että mariaan tuli lähtö. Sentin levyseen haavaan parit tikit ja kotiin.

Onhan noita muitakin tapahtunut, ihan tarpeeksi. Hampaat asfalttiin plus muuta sellaista kivaa. Siitä tosin olen ylpeä, että mitään luuta en ole vielä kropastani murtanut.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cityn veijarit

narri kirjoitti:
Puhelin jäi kotiin, kun piti mennä iltapäivällä töiden jälkeen vetäsee erään neidon kanssa pikaiset.....?

Niin, mainittakoon, että tämä palsta on Jatkoaika.com, eikä mikään City.fi/kaikkiruNkkaa-keskustelupalsta.

Oikea osoite olisi tämä: http://www.city.fi/keskustelut/group.php?id=2

Mutta haveri siis tämäkin.

Täältä tähän

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älykäs keskustelu ilonamme

narri kirjoitti:
Junttia touhuu, mutta mitä voisi olettaa Hämeessä asuvalta!

Niin, meilläpä sitä oli älyllistä elämää jos silloin, kun rannikkokaupunki Tzzadissa vielä silakat kutivat kaupungin torin kohdilla.

Täältä tähän

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
ervatsalo kirjoitti:
Niin, meilläpä sitä oli älyllistä elämää jos silloin, kun rannikkokaupunki Tzzadissa vielä silakat kutivat kaupungin torin kohdilla.

Täältä tähän

Niin, meilläpä sitä oli älyllistä elämää jos silloin, kun Hämeenlinnassa vasta naarattiin ensimmäisiä helikopteripilotteja. Täälläpäin se äly merkitsi sitä, että kunnioitettiin kuolleita ja kuolleiden omaisia.

Olipa kerran Sikakatsomo

täältä sinne

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Lapset lapset, älkääs heitelkö hiekkaa toistenne silmille.

----
Ja on topic: Tällä viikolla kävin ostamassa perheelle ruokaa ja itselle kaljaa. Lastattuani tavarat takakonttiin onnistuin lyömään pääni takaluukun lukkoon, melko terävään kulmaan. Sattui niin että oli pakko polvistua kaupan parkkipaikan asfaltille hetkeksi. Tunnilta tuntuneen viisisekuntisen jälkeen nousin ylös havaitakseni että rytäkässä minulta olivat ostoskärryt karanneet pitkähkön matkan päähän onneksi kuitenkaan eivät olleet osuneet kenekään kanssa-asiakkaan autoon tai perheenjäseniin. Päätä särki koko illan ja pieni kuhmukin tuli.

Tämmöistä tällä ketjulla kai haettiin vaikka minunkin sanavarastossa haveri ja haaveri ovat eri asiat.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tyrin oikein huolella leikatessani varpaan kynsiä: Ensin saksilla haava sormeen ja sen jälkeen leikkasin liian syvältä jolloin kynnestä ns.heikko. Samana kohtalokkaana iltana löin isovarpaani eräänlaisen säilytysarkun kulmaan ja kynsi lohkesi kulmasta, nyt se on kasvanut lihan sisään. Ai mikä kipu?

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Sattuipa tänä aamuna..

Kaunis syysaamu ja pyöräilen Mikkelin satamassa vauhdilla töihin ja eikös saatana joku isompi lintu lennä suoraan päin näköä ja komeasti nurin..ja mars ensiapuun..

Silmä mustana ja sitä paikkailtiin lähes tunti keskussairaalassa..nyt se on ummessa ja haava vuotaa vieläkin vähän verta..myös otsassa ja käsissä ruhjeita..onneksi pahin ja kovin isku osui silmäkulmaan eikä itse silmään..

Loppuviikko on sairaslomaa ja naama sen näköinen että kehtaako mennä edes huomenna Jukureiden peliin..

Muistakaa varoa lentäviä lintuja..

scholl

Jäsen
jesse72 kirjoitti:
Sattuipa tänä aamuna..

Kaunis syysaamu ja pyöräilen Mikkelin satamassa vauhdilla töihin ja eikös saatana joku isompi lintu lennä suoraan päin näköä ja komeasti nurin..ja mars ensiapuun..

Olipas äärettömän huono onni. Pitääköhän pyöräilyssäkin alkaa pitää suojalaseja. Vaarallinen laji sekin.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
jesse72 kirjoitti:

Miten linnun kävi? Oliko rauhoitettu laji kyseessä? Saatat saada syytteen varomattamuudesta polkupyöräliikenteessä ja uhanalaisen eläimen tappamisesta.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
jesse72 kirjoitti:
Muistakaa varoa lentäviä lintuja..

Nämä kaupunkien roskalinnut ovat kyllä aivan saatanasta! Jopa kävellen liikkuessa on läheltä piti -tilanteita ollut yllin kyllin. Auton kanssa ei niin väliksi ole vaikka joskus osuukin. Onneksi ei tuon pahemmin käynyt.

Itse olen viime aikoina vedellyt A4-papereilla haavoja sormiin. Sitä se kiire teettää.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Vakio kirjoitti:
Miten linnun kävi? Oliko rauhoitettu laji kyseessä? Saatat saada syytteen varomattamuudesta polkupyöräliikenteessä ja uhanalaisen eläimen tappamisesta.

Hetkinen, asia ei ole näin yksinkertainen. Mitkä ovat vuositulosi? Kaikki lieventävät asianhaarat otetaan huomioon, saatat päästä vain huomautuksella.

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
teemu73 kirjoitti:
Nämä kaupunkien roskalinnut ovat kyllä aivan saatanasta! Jopa kävellen liikkuessa on läheltä piti -tilanteita ollut yllin kyllin. Auton kanssa ei niin väliksi ole vaikka joskus osuukin. Onneksi ei tuon pahemmin käynyt.

Itse olen viime aikoina vedellyt A4-papereilla haavoja sormiin. Sitä se kiire teettää.

Ns paskalintu oli tosiaan kyseessä, varis vai mikä vitun harakka lie..

Nyt aamun painanut jääpussia naamaan ja vähän alkaa turvotus laskea, vaan on tuo aika hurjan näköinen vielä ja verta se tihkuttaa vähän väliä, liekkö huonosti ommeltu?

Niin nuo pikkuhavat ovat päivittäisiä töissä, varastohommissa tulee noita pikkupipejä päivittäin..

Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kieli ja selkä edelleen pas~khana perjantain ja lauantain välisen yön jäljiltä. Mitäs mä silloin kohelsin? Noh, minä nukuin! Menin sitten saamaan kolmen vuoden tauon jälkeen jonkun ihme tajuttomuuskohtauksen jonka aikana olin purrut kielen verille ja paskaksi, ja kouristeluissa loukannut sitten jotenkin ihmeellisesti selänkin, kesti pari tuntia hakeutua lauantai-aamuna lääkärin hoiviin...noh, selkäkipu lienee ohimenevää ja hieroja voinee siinä auttaa.

Asiaa tutkittiin jo aikoinaan mutta sain nyt uuden ajan neurologin juttusille, jos vaikka magneettikuvissa selviäisi onko kyseessä epilepsia vai mikä. Mitään hätää ei minulla henk.koht. ole mutta on juuri nyt uuden työpaikankin haku päällä, sekä ei vaan ole mitään herkkua punnertaa kipulääkkeillä liikkeelle ja tiedä sitten joutuuko jatkossa hylkäämään tietokoneen ääressä tehtävät hommat kokonaan, saattaa olla osa-aiheuttajana. LARVELLY.

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Tämä nyt ei ole varsinainen haveri sanan suorassa merkityksessä, mutten uutta ketjua viitsi tämän takia avata. Perjantaina tankattuani auton käänsin normaalisti virta-avainta ja samassa kuuluu konehuoneesta helvetillinen lojaus. Vähän aikaa siinä ihmettelen, että mitä helv.. Eikun pelti auki ja katsomaan mitä tapahtui. Ensi vilkaisulla kaikki ok, kunnes katse kiinnittyi akkuun. Aivan tuhannen päreinä koko koko akku. Kansi lentänyt konepeltiin ja kennot+akkuhapot ympäri konehuonetta.
Itse en räjähtämiselle keksi muuta järkevää syytä kuin kenno-oikosulun. Akun vaihdon jälkeen kaikki pelasi kuten ennenkin.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan akun räjähtämiseen? Kaikki tuttuni sekä töissä että vapaa-ajalla ovat kuunnelleet tarinaa silmät soikeina. Ei liene kovin yleinen tapahtuma.
Akku tosin alkoi olla aika iäkäs.

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sattuu ja tapahtuu

Golden AWe kirjoitti:
Kieli ja selkä edelleen pas~khana perjantain ja lauantain välisen yön jäljiltä. Mitäs mä silloin kohelsin? Noh, minä nukuin! Menin sitten saamaan kolmen vuoden tauon jälkeen jonkun ihme tajuttomuuskohtauksen jonka aikana olin purrut kielen verille ja paskaksi, ja kouristeluissa loukannut sitten jotenkin ihmeellisesti selänkin, kesti pari tuntia hakeutua lauantai-aamuna lääkärin hoiviin...noh, selkäkipu lienee ohimenevää ja hieroja voinee siinä auttaa.

Asiaa tutkittiin jo aikoinaan mutta sain nyt uuden ajan neurologin juttusille, jos vaikka magneettikuvissa selviäisi onko kyseessä epilepsia vai mikä. Mitään hätää ei minulla henk.koht. ole mutta on juuri nyt uuden työpaikankin haku päällä, sekä ei vaan ole mitään herkkua punnertaa kipulääkkeillä liikkeelle ja tiedä sitten joutuuko jatkossa hylkäämään tietokoneen ääressä tehtävät hommat kokonaan, saattaa olla osa-aiheuttajana. LARVELLY.

Itse sain epileptisen kohtauksen n. 1 ½ vuotta sitten. Kohtaus oli niin voimakas, että olkapääni vääntyi pois paikaltaan. Tätä ennen en ollut mitään kohtausta saanut. Minulle tehtiin magneettikuvaus ja aivosähkökäyräni tutkittiin. Aivosähkökäyrästäni löytyi poikkeama. Poikkeaman syytä ei tiedetä, se voi olla synnynnäinen tai se voi tulla kun lyö päänsä. Kun sain kohtauksen minulla oli altistavia tekijöitä useampia; en ollut syönyt enkä nukkunut kunnolla, minulla oli krapula sekä edellinen viikko oli ollut stressaava. Kohtauksen jälkeen olen vähentänyt viinan juontia (ei krapulaa 1½ vuoteen!) ja yrittänyt nukkua tarpeeksi. Tämän jälkeen kohtauksia ei ole ollut.

Jotta tämä ketju ei menisi ihan synkistelyksi ja sairaskertomuksiksi niin tässä vähän kevyempää:

Olin viisi vuotta sitten opiskeluaikana firmassa mikä teki tehtaissa erillaisia puhdistustöitä. Olimme puhdistamassa lattiassa olevia kaapelikanavia, joiden päällä on melko painavat teräslevyt. Olin laittamassa tälläistä levyä paikalleen, mutta se ei sopinut kunnolla. Sanoin tästä pomolleni, ja hän paremmin asiaan perehtymättä potkaisi levyn päälle. Eihän tässä muuten mitään, mutta pidin vielä levystä kiinni ja peukaloni jäi levyn ja lattian väliin. Koska kyseessä oli pomoni, en viitsinyt enempää häntä sättiä, vaikka sattui niin h****tisti. Sanoin menevä vessaan, ja päästin peukalon päälle vettä, en tiedä syytä, mutta tämä sattui vielä enemmän silmissä alkoi todella mustua. Onneksi sormessa ei ollut mitään murtumia ja kynsikin lähti irti ihan siististi.

Näitä kyllä riittää, joten jatkoa seuraa!

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
redlate kirjoitti:
Onko kukaan törmännyt vastaavaan akun räjähtämiseen? Kaikki tuttuni sekä töissä että vapaa-ajalla ovat kuunnelleet tarinaa silmät soikeina. Ei liene kovin yleinen tapahtuma.
Akku tosin alkoi olla aika iäkäs.

Itselleni ei ole sattunut mutta työkaverille sattui pari vuotta sitten aivan samanlainen tapaus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy