Sateenvarjo - tuo suuri saatana

  • 2 652
  • 16

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kertokaapa mihin sateenvarjoa tarvitsee? Vai onko se vain sellainen juttu kuin rannekello? Ihan mukava vekotin mitä ei kyllä todellakaan tarvitse yhtään mihinkään. Kelloa sentään voi käyttää ajan tarkistamiseksi.

Sateenvarjo ei pidä kuivana sadesäällä ulkoillessa mihin se käsittääkseni on tarkoitettu. Se vie paljon tilaa. Tällä hetkellä istun neljän avatun sateenvarjon ympäröimänä työpisteelläni. Aiemmin ollessani Airbnb-hostina tulin kotiin ja siellä odotti avattu sateenvarjo. Olin ihan aavistuksen mitä ns. vittua täällä tapahtuu. Sama kaveri vieläpä jätti sen sinne ja viestitteli sitten koska voi tulla noutamaan.

Tietyllä tavalla nuo sateenvarjot ovat toisaalta ihan hauskanäköisiä koristeita tuossa, mutta onhan se naurettavaa niitä tuolla lailla levitellä.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Jos ei tuule kovasti niin tukka pysyy kuivana. Lahkeet ja ainakin kengät toki kastuu. Herrasmies käyttää toki hattua ja sadetakkia, eli macia.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kesällä lokit toisinaan lentelee pelottavan läheltä. Sateenvarjolla on hyvä huitoa niitä loitommalle.

Sadesäällä tuosta kapistuksesta ei niin valtavasti hyötyä ole, etenkin jos tuulee samaan aikaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt aletaan olla ytimessä. En käytä sateenvarjoja. Niiden piikit ovat herkästi silmässä, kun sateenvarjoidari tulee läheisyyteen. Sitten on vielä tämä "auttaminen": "tahokko tulla mun sateenvarjon alle?" ei vittu sateenvarjon alle kahta mahdu.

Seuraavaksi voitaisiin puhua polkupyöräilijöistä. Viime kesänäkö se oli, kun Karhupuistossa oikein laskin jopojätkän liikennerikkeet viidenkymmenen metrin matkalla. Viisi vakavaa rikettä teki eikä edes ajanut kävelijöille tarkoitetulla väylällä, missä niitä paskoja saa väistellä ehtimiseen. Sitten on se liikennevalopujottelu, kun vaihdetaan autovaloista kävelyvaloihin, kun jälkimmäisiin tulee vihreä. Olen ehdottanut, että Kallio olisi polkupyörävapaa vyöhyke, muttei oikein ottanut ehdotus tuulta alleen. Kolmiossa Toinen linja - Hesari -Hämeentie pitäisi polkupyöräily kieltää välittömästi. Miksei Aleksis Kiven kadulle saakka, sopii mulle. Viimeksi eilen tuli Vaasiksella kusipää jalkakäytävällä vastaan. Kerran olen pysäyttänyt Flemarilla polkupyöräilijän, joka sotki vehjettään väärässä paikassa ja kerroin hänelle, että hän toimii liikennesääntöjen vastaisesti. Oli semmonen punavihreä kannabiksen käyttäjä, tuskin tajusi puheistani sanaakaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sitten on vielä tämä "auttaminen": "tahokko tulla mun sateenvarjon alle?" ei vittu sateenvarjon alle kahta mahdu.
Riippuu täysin sateenvarjon koosta. Sain vuosia sitten jonkinmoisena liikelahjana niin ison sateenvarjon, että kaipa siitä olisi kahdelle persoonalle suojaksi ollut. Olisiko tuo ollut ns. golf-sateenvarjo vai mikä lie, ihan helvetin iso kapine kuitenkin. Seuraavaksi isompi malli olisi nähtävästi aurinkovarjo, jollaisia viritellään kesäkalustojen ylle.

Jättivarjo ei ollut kovin käytännöllinen, eikä kestäväkään. Taisi päätyä jätekuormaan aika nopeasti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pysyy silmälasit kuivana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan siitä vuosi vai kaksi kun ensimmäistä kertaa ikinä kokeilin sateenvarjoa. Jokusen kerran oon nyt käyttänyt. Tänä kesänä ehkä kolme kertaa.

Aika juppijuttu kyllä on.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On tuosta pari kertaa pesäpallo-ottelua paikan päältä katsoessa ollut hyötyä kun vettä on tullut kaatamalla taivaalta. Kyllä se kuivana yhden ihmisen pitää. Tarvii sen varjon vain olla sen verta vahvarakenteinen että kestää kovassakin tuulessa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sateenvarjohan on myös hyvä ase puolustukseen, jos vaikka sattuisi joku peto hyökkäämään. Ehkä vähemmän kaupungissa kuitenkin tuollaisia, jos ei ns. kakslahkeisia oteta huomioon;) Totta on se, että vähänkään tuulisemmalla säällä meinaa koko varjo tempautua käsistä ja jos on vielä koira talutettavana, niin siinä on taiteilemista. Mulla ei varsinaista sadetakkia ole koskaan ollutkaan, vaan sateenvarjon lisäksi kertakäyttötakkeja. Ne ovat vielä huonompi vaihtoehto kuin varjo. Mut esim. kesäteattereissa, joissa ei ole katosta, kertakäyttöinen tulee otettua mukaan.Parempi sekin kuin ei mikään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sateenvarjohan on myös hyvä ase puolustukseen, jos vaikka sattuisi joku peto hyökkäämään. Ehkä vähemmän kaupungissa kuitenkin tuollaisia, jos ei ns. kakslahkeisia oteta huomioon;)

Tai jos tulee Iso9 vastaan! sillä on iso suukki ja syö kaikki!

tämä oli huumoria
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sateenvarjohan on myös hyvä ase puolustukseen, jos vaikka sattuisi joku peto hyökkäämään. Ehkä vähemmän kaupungissa kuitenkin tuollaisia, jos ei ns. kakslahkeisia oteta huomioon;)

Kieltämättä muuten. Kulkukoiria on kyllä pilvin pimein ihan eurooppalaisissakin kaupungeissa, vaikkapa Bukarestissa. Osaavat olla hyvinkin aggressiivisia ja liikkuvat usein laumoissa.

Siltikin joku keppi ajaa saman asian.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikäs sontsassa on vikana, itse ulkoilen paljon ja harvoin sadevaatteissa, vaan ollaan perheen kanssa menossa monesti aamusta iltapäivään viikonloppuisin jossain, jos sadetta luvattu niin otan sontsan mukaan tottakai, parikin ehkä varsinkin jos on rattaat mukana mihin saa tavaraa helposti mukaan. Helpottaa kummasti oloa kun kledjut ei kastu ja voi silti jatkaa ulkoilua eikä tarvitse juosta ensimmäiseen dösään.
Itse en harrasta sadetakkeja enkä varsinkaan sateenkestäviä housuja.

_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siltikin joku keppi ajaa saman asian.

Mutta keppi suojaa hirveän huonosti sateelta joten minä näkisin että tuollainen esine on kätevämpi jolla on kaksi funktiota.

Joo, eihän se sateenvarjokaan jalkoja suojaa vaan lahkeet ja kengät pyrkii edelleen kastumaan jos ei nyt kovin lyhytkasvuinen ole. Mutta eipä tuolla niin merkitystä ole kun kuitenkin yli 50% ruhosta pysyy kuivana niin se jo auttaa asiaa kummasti. Lisää mukavuustasoa aika merkittävästi ainakin minun mielestäni. Tuulella joutuu kyllä pitämään tiukasti kiinni mutta eipä tuon kanssa yleensä mitään isompia ongelmia ole kun vaan on laadukas ja tukeva sateenvarjo, tuollainen varjo kestää kyllä hyvin kovankin tuulen kun vaan jaksaa pitää kiinni eikä ole niin höyhenenkevyt että lähtisi maijapoppasena lentoon sen sateenvarjon kanssa. Kanssaihmisillekään sateenvarjosta ei ole mitään haittaa kun osaa ottaa muut ihmiset huomioon ja käyttää aivojaan. Jos ei osaa tätä niin sehän ei taas ole enää sateenvarjon vika ja tällaiset ihmiset häiritsevät todennäköisesti kanssaihmisiä myös ilman sateenvarjoakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös