Sari Sirkkiä-Jarva

  • 73 088
  • 131
Suosikkijoukkue
Tappara
YLE Puheen kiekkokierroksen haastateltavaksi tämä toimittajan irvikuva oli kaikista mahdollisista n. 40 pelaajasta valinnut viikon mittaan surulliseen uutiseen liitetyn Anton Levtchin. Pari kysymystä liittyivät asiallisesti illan tapahtumiin. Mutta mitä sitten tapauhtuikaan: "Tänä iltana sinua ei saa haastatella kuin jääkiekkoon liittyvistä syistä. Luuletko että tilanne rauhoittuu?"

MITÄ HELVETTIÄ!!!! Mistä oli sovittu, ja mitä tekee tämä "toimittaja"? Toivon hartaasti, että yksikään kiekkojoukkue ei enää salli tämän ihmisen kysymään ainuttakaan kysymystä. Kiekosta tai mistään muustakaan.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Aivan järkyttävän idioottimaista, varsinkin kun olosuhteet ottaa huomioon, mikäli internettiä on uskominen. Ei varmasti ollut Levtchille helppo pelata tässä tilanteessa.

En lähde täällä levittämään mitään huhuja, mutta jokainen voi itse googletella, huomioikaa että kyseessä on vain huhut, ei mitään faktoja
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
YLE Puheen kiekkokierroksen haastateltavaksi tämä toimittajan irvikuva oli kaikista mahdollisista n. 40 pelaajasta valinnut viikon mittaan surulliseen uutiseen liitetyn Anton Levtchin. Pari kysymystä liittyivät asiallisesti illan tapahtumiin. Mutta mitä sitten tapauhtuikaan: "Tänä iltana sinua ei saa haastatella kuin jääkiekkoon liittyvistä syistä. Luuletko että tilanne rauhoittuu?"
Sirkkeli-Lärvi on kyllä käsittämättömän paska toimittaja. Muistan kun Kärppien 2018 mestaruusjuhlissa Sirkkeli kysyi Veini Vehviläiseltä "Kenelle omistat tämän voiton?" ja tarkoituksena oli ilmeisesti mehustella vielä Vehviläisen isän kuolemalla. Veini vastasi aika viileästi "No joukkuekavereille".
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Sari-Sirkkiä Jarva on mielestäni todella ärsyttävän kuuloinen selostaja YLE Puheen kiekkokierroksella. Hän saa minut jopa harkitsemaan kanavan vaihtamista autolla ajaessani, mikä on todella harvinaista.

Syitä tähän ovat ehkä ääni, ainakin osaamattomuus livetilanteiden radioselostamisessa, lajin ymmärrättömyys ja tietynlainen suhteellisuudentajun puute.

Silti tämä kysymys Levtchiltä vetää sellaiset pohjat, että itse antaisin Sirkkiä-Jarvalle ison kengänkuvan suoraan hänen hanuriinsa ilman pienintäkään mahdollisuutta palata takaisin!

Minua hävetää tuon puolesta. Ilmeisesti edellisten mainittujen puutteiden lisäksi hänellä on puutteita myös empatiakyvyn suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
A) En ole koskaan pitänyt toimitustyylistä. Toki vain mielipide ja eipä siinä mitään.

B) En pidä kovinkaan hyvänä työssään. Toki vain mielipide ja eipä siinä mitään.

C) Tämän illan toiminta? Ihan vitun surullista.
 

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Nykyään some-aikana vaaditaan potkuja milloin mistäkin ja yleensä nämä jutut aiheuttaa vaan itsessä huvittuneisuutta.

Mutta tämä keissi kyllä meni suoraan tunteisiin. Siis hyi saatana mitä käytöstä. Mitä vittua tollasella ihmisellä liikkuu päässä? Ei varmaan hirveästi mitään. Vitun pelle.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Mutta tämä keissi kyllä meni suoraan tunteisiin. Siis hyi saatana mitä käytöstä. Mitä vittua tollasella ihmisellä liikkuu päässä? Ei varmaan hirveästi mitään. Vitun pelle.

Mutta te hävisitte tänään. Onko nyt peiliin katsomisen paikka?
 

Barney

Jäsen
Mutta te hävisitte tänään. Onko nyt peiliin katsomisen paikka?
Peiliin katsomisen paikka? Vaihdetaan klubitakkeja. Tuu sä tonne haastattelemaan ja luo se buumi tonne haastattelupisteille ni mä tuun jakamaan noita viisauksia sinne lämpimään officeen Tampereelle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ja valittakaa tästä paskasta nyt jonnekin. Onko twitterissä pöhinää? Olisi helpotus kaikille jos SSJ saataisiin vihdoinkin helvettiin selostamosta. Eniten ärsyttää ettei joko seuraa tai ymmärrä peliä ollenkaan. Esim pelikatkon syyt on aina mysteereitä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mutta te hävisitte tänään. Onko nyt peiliin katsomisen paikka?
Jos joku ei saanut tai tajunnut tuota heittoa, niin tuo Kaukosäätimen kommentti on poimittu suoraan Sirkkiä-Jarvan suusta.

ESS.fi
11.9.2009, Sport - Ässät, Game 7.
Tami, sä olet tässä ottelusarjassa arvostellut tuomarit, toimittajat, vastapuolen valmentajat. Onko nyt peiliin katsomisen paikka? Sirkkiä-Jarva kysyi.

Lisäksi Sirkkiä-Jarva kysyi:
- "Mutta te hävisitte tänään. Onko nyt peiliin katsomisen paikka?"
- "Keräsitkö sinä arvostusta tässä ottelusarjassa?"
- "Keräsitkö sinä arvostusta tässä ottelusarjassa itsellesi vai Vaasan Sportille vai minne?"
- "Tänään te hävisitte!"
- Eli jos veljet olivat pieniä, valmentaja ei saanut joukkuettaan enää heräämään?"
- "Eli sä et ota tappiosta yhtään itsellesi?"
- "Arvostetaanko sinua Juhani Tamminen jääkiekkopiireissä?"
- "Sä puhut paljon rispektistä. Ketä sä kunnioitat tällä hetkellä muita kuin itseäsi?"
- "Kunnioitatko vastustajaa? Vastustaja voitti tänä päivänä."


Tarkemmin aiheesta: ESS 9.4.2019, Kokonaisen kiekkoelämän paine purkautui Juhani Tammisen auringonpimennyksessä

Pelkästään noiden kysymysten takia Sirkkiä-Jarva on aika idiootti, kuten otsikko ihan oikein kertoo. Valitettavasti näin. Kenkää vaan.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Arvostetaanko sinua Sari Sirkkiä-Jarva jääkiekkopiireissä? Sä puhut paljon rispektistä. Ketä sinä kunnioitat tällä hetkellä... muuta kuin itseäsi?
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mä en oikein tiedä mistä syystä tämä kaveri on selostamassa Radio Suomen kiekkokierroksilla. Olisiko sitten joku Ylen sukupuolikiintiö? No joka tapauksessa selostus tai "selostus" on joka kerta ihan helvetin katkonaista ja mitään tolkkua itse pelitapahtumista ei saa. Lisäksi tuntuu olevan varsinainen otsikonmetsästäjä eli ei respektiä täältäkään. Tami jatkoon.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jos pikaisen googletuksen antamat huhut pitää ees vähänkin paikkansa ja SSJ on mennyt oikeasti tuollaisia kysymään niin pihalle vaan. Pienemmistäkin on mononkuvaa perberiin annettu.

Ehkä pari kertaa vuoteen on tullut kiekkokierroksia kuunneltua, ja yleensä muilla paikkakunnilla tapahtuu selostajalla/toimittajalla ees jonkinasteista kehitystä työssään. Mutta hänellä ei. Pelikatkot on hukassa kuin Saukkosella konsanaan, välillä jopa pelaavat joukkueet (on saavutus saada liki kymmenkunta kertaa väärä koti/vierasjoukkue yhteen erään mainittua). Joku katsomossa kättään heiluttava pikkupoika saattaa saada ennemmin huomion kuin kentällä tapahtuva läpiajo jne.

Oishan se kiva jos Suomestakin löytyisi joku osaava naisselostaja/kommentaattori/toimittaja lätkän suhteen. Otsikossa mainittu madame taas ei ole sitä.

Sirkkeli-Lärvi on kyllä käsittämättömän paska toimittaja. Muistan kun Kärppien 2018 mestaruusjuhlissa Sirkkeli kysyi Veini Vehviläiseltä "Kenelle omistat tämän voiton?" ja tarkoituksena oli ilmeisesti mehustella vielä Vehviläisen isän kuolemalla. Veini vastasi aika viileästi "No joukkuekavereille".
Vähän tulee mieleen naispuolinen vastine Kaj Kunnaksesta. Ei ois puuttunut kuin "Lasse Kukkonen itki, Julius Junttila itki... Veini, mäkin itken"
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Olin itse läsnä tuossa kyseisessä Porin game sevenin jälkeisessä tilaisuudessa, enkä siitä lähtien ole oikein sietänyt kyseisen toimittajan ääntä. En nyt sanoisi että häntä mitenkään vihaisin, mutta kyllähän tuo kyseisen pressin käytös aiheutti jonkin sortin vastareaktion. Enkä ollut ainoa jolle niin tapahtui. Kopissa oli porukkaa paljon, ja yksi sun toinen seurasi episodia joko hämmentyneenä tai vaivautuneena, monet varmaan sekä että. Itse ajattelin, että toivottavasti sentään ei käy Don Tami naisen kurkkuun kiinni. Sen verran kierroksilla Tamminen silloin kävi. Ja kaikki sen tajusi, paitsi tämä Sirkkiä-Jarva (olisiko muuten silloin ollut pelkkä Sirkkiä? Whatever). Tai sitten ei vaan välittänyt. Nyt kun asiaa ajattelee niin noin se varmaan oli. Eihän tämä viimeisin episodi millään voi mennä ymmärryksen piikkiin, vaan nimenomaan piittaamattomuuden. Todella vastenmielistä.

Mutta mites, tässä kun tätä nykyä tulee "someraivoa" ja -pöhinää milloin mistäkin, niin kai nyt tästäkin? Itse en somessa vaikuta, mutta te jotka tilejä omaatte, niin tuupatkaa nyt perkele niille juttua tästäkin. Itse joudun somea syrjivänä turvautumaan perinteisempään vaikuttamiseen, eli fiidbäkkiin.

Näkisin, että pakkohan Sirkkiä-Jarvan selostajan/haastattelijan työt pitäisi olla nyt käsitelty. Vai olenko ihan liian optimistinen?
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Todella mautonta ja idioottimaista käytöstä. Täysin käsittämätöntä, että Suomen johtava media (josta me kaikki vielä maksamme) pitää näin ammattitaidotonta porukkaa töissä. Toimittajan työssä tärkeimmät ominaisuudet ovat pelisilmä ja tilannetaju, Sirkkiä-Jarvalta ei selkeästi löydy kumpaakaan. Toivottavasti tämä toimittajan irvikuva pysyy jatkossa kaukana ainakin urheilulähetyksistä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Itse kuuntelin tuota haastista sivukorvalla töissä ja ihmettelin, että mitä tuo nyt höpöttää, että ”sinulta saa kysyä vain jääkiekkoon liittyvistä asioista tänään...” voi vittu mikä tapaus.

Sen nyt vielä ymmärrän, että ei tajua työstään yhtään mitään ja suurin huomio kiinnittyy ”selostuksissa” yleensä tasolle juorut ja sivuraiteet. Mutta että ratsastaa näin jonkun pelaajan henkilökohtaisen asian siivellä on sekä ammattitaidotonta, että vastenmielistä.
 

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
Helvetin oksettavaa toimintaa tältä urheilutoimittajan irvikuvalta. Kaikki kunnioitus Levtchille.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Liiga vois poistaa akkreditoinnin kyseiseltä rouvalta jos Yle ei itse tajua. Selostaakin kaikkea muuta kuin pelin tapahtumia. Oisko peiliin katsomisen paikka?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös