SaPKo 2018–2019

  • 105 855
  • 277
Itse en menisi sorkkimaan eilisen pelin perusteella Vihavainen-Lantta-Henttonen ketjua. Kavereilla näytti natsaavan yhteispeli hyvin. Myös Salo-Lämsä-Lainio ketju oli hyvä. Tässä tietysti Lahtela keskellä olisi varmasti hyvä. Eikä tuo Forströmin kenttäkään huono ollut, mutta siihen löytyy jo vaihtareita lopuista pelaajista.
Puolustuspelaaminen huolestuttaa jonkin verran. välillä oli eilenkin aika sekaisin. Lisäksi Kuronen on ollut yllättävän riskialtis kiekollisena. Tämä on ollut minun mielestä hänen kohdallaan tämän talven trendi. Ylittääköhän itseluottamus hänellä taitotason?
Eilinen nelosketju oli kyllä pelin alkupuolen pahasti jaloissa, mutta yllättäen loppua kohden paransi peliään huomattavasti.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
En itsekään lähtisi Lantan ketjua hajottamaan. Lahtelen tullessa kuntoon, en näkisi mitään syytä miksi Lahtelaa ja Saloa ei istuteta yhteen. Kaverit pelas yhdessä kuitenkin 2 edellistä kautta ja kaikki varmaan muistaa miten hyvin pelaavat yhteen. Eli ykkönen vois olla:
1. Salo-Lahtela-Lainio
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itse odotan paluuta vasta maaliskuun viimeiseen seitsemään peliin. Jos sen kolmen kuukauden toipumisen päivälleen laskee niin silloin paluu aikaistuisi viikolla eli mainitsemasi kymmenen peliä ennen runkkarin loppua.

Kuulin eilen yhden välikäden kautta Lahtelan itse kertoneen, että paluu on joko 20-23.2. välisen ajan pelisumassa tai viimeistään 27.2. Kuntoutuminen on mennyt ilmeisesti äärimmäisen hyvin. Samassa yhteydessä kuulin että Keskilohko pelaisi aikaisemmin, mutta en pysty muistamaan mikä se arvio paluusta oli. Eli tähän tietoon pohjaten kirjoitin tuon kymmenisen kierrosta.

Mutta eipä tuo nyt mikään absoluuttinen fakta ole.

Mitä itse kokoonpanoon tulee niin minun kasaamanani se olisi about

Lainio-Lahtela-Salo
Vihavainen - Lantta - Henttonen
Karppinen- Lämsä - Laakso
Keskilohko - Forsström - Rauvola

Tai vastaavasti viimeinen voisi olla Keskilohko - Koivunen - Forsström

Mutta tässä menee jo reki hevosen edelle. Jos tuo koko rosteri on terve niin ei sitä voi sillä tavalla kasata, että ei minulle kelpaisi.

@OCE , jos tuon näköinen joukkue tulee vastaan on syytä pelätä ;)
 

sapko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Ettei menisi liian helpoksi, niin nyt näyttää Vihavainen pudonneen pois. Taas yksi hyvä ketju palasiksi. Milloinkahan tämä loukkaantumissuma loppuu vai loppuuko milloinkaan?
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Ettei menisi liian helpoksi, niin nyt näyttää Vihavainen pudonneen pois. Taas yksi hyvä ketju palasiksi. Milloinkahan tämä loukkaantumissuma loppuu vai loppuuko milloinkaan?

Minä niin toivoin ruokatauolla kokoonpanot tarkistaessa, että kyse olisi flunssasta tai jostain muusta, mutta yllättäen loukkaantuminenhan se oli. Kyllä taas verenpaineet nousee ja otsasuoni kiristyy, kun vähän edes tunnelissa valoa näkyy niin sekin äkkiä katoaa. Tuskin suma paljoa helpottaa, kun kapealla muutenkin pitää mennä, mikä lisää kuormaa ja väsymystä niin se lisää riskejä.

Pureskellaan vitutus ennen kierroksen alkua ja kannustetaan pässilauma voittoon.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Juujuu, minä vähän epäilin jotain tälläistä koska ei terve mies yleensä lähde penkiltä kesken erän niinkuin Vihavainen keskiviikkona ennen toisen erän loppua.

Jos tästä kuitenkin pitää jotain hyvää kaivaa niin SaPKolla on kuitenkin melko laadukas koko rosteri, eli tässäkään tapauksessa jäälle ei tarvitse heittää mitään varmuudella vaikeuksissa olevaa pelaajaa. Kyrsii kuitenkin kun pientä oravaa jäisen pähkinän kanssa.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Ei voi olla todellista enää...Kohta varmaan molemmat maalivahdit loukkaantuu..
Eipäs ruveta manaamaan piruja seinään. Yleensä ku tollasia heittelee niin pomminvarmasti osuu. Toivotaan nyt kuitenkin että ei.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
En tiedä miten tähän taas pitäisi suhtautua. Kolmen edellisen pelin saldo oli Andersson, Vihavainen ja Kuronen. Seuraavaan peliin voisi lähteä teemalla, että kukaan ei loukkaannu. Mehän taistellaan kohta mestaruudesta pelkästään sairastuvan rosterilla. Vaikka tragikoominen tilanne on niin ei minua enää naurata. Tuohon lisättäessä Lämsän tilanne, kun kiekkoa kurottaessa ilman kontaktia lähtee vaihtoon kaksikerroin.

Kaikesta huolimatta kotietuun on matkaa 6 pistettä ja edellä olevat Ketterä ja Jokipojat ovat pelanneet 3 ja 4 ottelua enemmän, joten kai jätkät ovat jotain tehneet oikein.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Joo ei naurata ei. En ole ihan varma minkälaisessa tilanteessa Vihavainen loukkaantui mutta Anderssonin ja Kurosen tilanteissa ei ollut mitään tehtävissä toisin. Tai ehkä oli mutta se on turhaa jossittelua. Tarkoitin että ei ole minkään huonon lihashuollon tms vastaavan syy.
Eikä ole tainnut olla muissakaan tapauksissa.

On tämä tilanne täysin perseestä. Eipä sille minkään mahda.

Jos kuitenkin jotain hyvää kaivellaan niin Ruuskanen on pystynyt pelaamaan ja ihan OK pelannutkin / parantaa.

Kuronen on sekoillut aika huolella monessa pelissä mutta niin oli viime kaudellakin ja keväällä oli kaukalossa kuin eri mies.
Muistan kun marmatin itse alkukaudesta sitä virheiden ja typerän pelaamisen määrää.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Jos kuitenkin jotain hyvää kaivellaan niin Ruuskanen on pystynyt pelaamaan ja ihan OK pelannutkin / parantaa.

Lisätään posin puolelle, että Koivunen ja Aksila on vähintään kohtalaisesti selvitynyt, kun vastuuta on tullut. Lisäksi A-junnuista on voitu pelaajia nostaa.

Unohdin tuosta kolmen viime pelin listauksesta Rauvolan.

Jos sairaslista saadaan maaliskuulle tyhjäksi, kun playoff kiekko tippuu jäähän niin moni joukkue saa oikeasti pelätä SaPKoa. Ei ainakaan kannata viimeisillä kierroksilla pelata SaPKoa vastaansa.
 
Matias Rauvola on sitten loppukauden poissa ja Andersonin tilannekin on epävarma tämän kauden osalta. Alkaa olla hieman niukoilla nuo resurssit kun vielä pyörii vemppaosastolla noita lyhytaikaisempia potilaita.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
SaPKo on toistaiseksi tammikuussa voittanut kolmesti ja hävinnyt viidesti. Kotona 2-2. Jos tuosta edes pienen posin kaivaa niin kaksi hävityistä peleistä on mennyt jatkoille, eli vähintään pinna on jäänyt 5/8 pelistä.
Toinen posi, että Ketterää ja RoKia vastaan voitettiin hyvällä pelillä sekä Hermekselle hävittiin hyvällä pelillä.

Sitten toinen puoli, sarjajumbolta tuli naarattua 1/6 pistettä ja molemmissa tappiot tuli luokattoman huonolla asenteelle ja tahdolla. Samanlainen persepyllistys nähtiin Imatralla kuukauden ensimmäisessä Ketterä-pelissä. TUTOa vastaan Turussa oli ihan OK matsi ja Kokkolassa voitto tuli melkoisen shown päätteeksi, jossa kumpikin puolusti huonosti.

Että mitäpä aatteita tästä, pisteitä jäänyt 11/24.

Hyvä tilanne tässä on se, että molemmat maalivahdit näyttävät olevan ihan hyvässä iskussa. Etiäpäin sano mummo lumessa.

Ja olin sekoillut tuon Keskilohkon paluun kanssa, ei ole ennen Lahtelaa vaan jossain RS lopulla kuten palstakumppani arvioi.
 
Antti Palojärvi Lukosta tulee SaPKon takalinjoille alustavasti loppukaudeksi. Puolustaja Eetu Andersonin kausi on paketissa ja leikkauspöytä kutsuu.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
Antti Palojärvi Lukosta tulee SaPKon takalinjoille alustavasti loppukaudeksi. Puolustaja Eetu Andersonin kausi on paketissa ja leikkauspöytä kutsuu.

Voi voi.. ei voi muuta sanoa, jälleen kahden pelaajan kausi ohi. Tämän lisäksi meidän kuumin pistemies (Lämsä) pelailee puolikuntoisena ja joka pelissä saa pelätä, että hajoaako se olkapää vai solisluu vai mikä vamma sillä olikaan. Kyllä kovalla kädellä otetaan pelimiehiä pois ei mahda mitään... onneksi nyt saatiin paikkausta puolustukseen.
 

LL90

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, KalPa
mitenköhän on. Oisko lauantaina juhlaottelun kunniaksi myös luvassa paidan jäädytystä? Konstin paita olisi mielestäni aiheellista jäädyttää. Toisaalta eipä kukaan ole tainnut numerolla 17 pelata sitten Konstin, jos oikein muistan?
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
mitenköhän on. Oisko lauantaina juhlaottelun kunniaksi myös luvassa paidan jäädytystä? Konstin paita olisi mielestäni aiheellista jäädyttää. Toisaalta eipä kukaan ole tainnut numerolla 17 pelata sitten Konstin, jos oikein muistan?
Kyllä olisi asiallista että Konstin paita numerolla 17 jäädytettäisiin sopivasti 90v juhlakemuissa. Seurauskollinen kaveri, arvostukseni on suuri.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Vaikka pidin taukoa tähän kirjoittamisesta niin olinkin muotoillut tauon ajaksi X-aikamääreen. Henttosen lähtö on tässä tapauksessa allekirjoittaneen mielestä hienompi kuin huonompi homma. Tämä kausi menee miten menee, mutta seuraava juniori-SaPKon / SaPKon kasvattipelaaja saa ihan kohta liigapelin vyölleen ja tulee saamaan niitä vielä paljon lisää.
Itse näkisin, että ei tarvittaisi muuta kuin vaikkapa Mutikaiselle loppukauden jatko. Sieltä tulee vielä Lahtela ja Keskilohko takaisin, mikäli Laakso ei lähde minnekään niin tuolla joukkueella voi haastaa kenet vain ja maalivahtien jatkaessa hyvää pelaamista on saumat vaikka voittaa sarja. Toki tuo on joukkueen menestyksen kannalta iso masennus kun joukkueen toinen JOKAISESSA pelissä vähintään kohtuudella suorittanut kenttäpelaaja lähteekin pois.
perjantaina olisi Ipa Kuopiossa niin pitää katsoa millainen keli jos vaikka ajelisi katselemaan miten Henttosen peli Liigassa lähtee rullaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

OCE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä, KooKoo, SaPKo, NATO
@OCE , jos tuon näköinen joukkue tulee vastaan on syytä pelätä ;)
Ja tuleehan se vastaan, vaan millasella rosterilla. Ei näköjään riitä et ukkoja on sairastupa täynnä niin vielä pitää Liiga joukkuetta avittaa. Hieno mahdollisuus Henttoselle.
Jatkiksen toimittajan mukaan poffien eka kierroksella Sapko ja Ketterä kohtaavat, Sapkolla kotietu.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Ja tuleehan se vastaan, vaan millasella rosterilla. Ei näköjään riitä et ukkoja on sairastupa täynnä niin vielä pitää Liiga joukkuetta avittaa. Hieno mahdollisuus Henttoselle.
Jatkiksen toimittajan mukaan poffien eka kierroksella Sapko ja Ketterä kohtaavat, Sapkolla kotietu.
Itse olen laskenut niin että SaPKo ja Ketterä ovat sijoilla 3 ja 4 ( järjestystä en tiedä). Kohdataan vasta finaalissa, hope so.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kotisivulla on juhlaottelun paitoja huutokaupan, itse kävin jo yhtä huutamassa. Käykää muutkin. Seuran rahakirstu on pohjaton ja sinne varmasti täyte kelpaa. Ja onhan tuo paitakin ihan komea.
 
Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös