SaPKo 2016–2017

  • 98 931
  • 257
Tuo finaalisarjan ottelupäivät on kyllä perseestä SaPKon kannalta. Kahdesti on seitsemän pelin aikana että perjantaina vieraspeli ja lauantaina kotipeli. Melkoinen etu tuolle vastustajalle. Varsinkin, jos vastustaja on TUTO, matkaa kertyy melkoisesti ja jää palautumiset lyhyeksi perjantain pelin jälkeen. Jotain olisi ollut edes se, että kummallekin joukkueelle olisi järjestetty samanlainen matkailuviikonloppu vuorollaan.
Säteri on kyllä raskasta kuunneltavaa. Huutaminen vähäpätöisissäkin tilanteissa on niin teatraalista, ettei mitään rajaa
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Minä olen vähän mietiskellyt tuota palautumisaikajuttua ja todennut että se ei ehkä ole kuitenkaan niin paha kuin olen itsekin aiemmin ajatellut.
On näet niin, että palautuminenhan alkaa kuitenkin samalla tavalla linja-autossa. Unille ei tietysti pääse kunnolla aikaisemmin, mutta ei ihminen pysty tuollaisen urheilun jälkeen nukkumaan kuitenkaan ainakaan kahteen tuntiin, luultavasti ei vielä kolmeenkaan. Silloin on aika sama istuuko bussissa vai venytteleekö kotona penistä.
En ole mikään kehonhuollon tohtori, eli tässä on kyseessä ihan omakohtaisista kokemuksista juontuvaa arvailua. Jos saisin itse valita niin kävisin nukkumaan myöhemmin ja nukkuisin pidempään, kuin niinpäin että kävisin nukkumaan aikaisin ja heräisin aikaisin. Loppujen lopuksi se aika pelin lopusta seuraavan alkuun on sama molemmille ja välissä oleva matka-aikakaan ei poikkea.
Vielä kerran, pelkkää omaa mutuilua.

EIkös se Paalanen ole melkoinen kehonhuollon mestari niin keitelkööt kaikille sellaiset superfoodsopat että kyllä lähtee.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Säteri on kyllä raskasta kuunneltavaa. Huutaminen vähäpätöisissäkin tilanteissa on niin teatraalista, ettei mitään rajaa
Ei ehkä se huutaminenkaan, mutta puusilmäinen kotikannatus joka laajenee tyypillä kenttätapahtumien ulkopuolellekin on kenenkään ulkopuolisen kuulemana todella rasittavaa. Varmaan omasta mielestään kovinkin hyvä esiintyjä kun provosoi katsojia (tai siis kuulijoita), mutta voisi muistaa että kun Turussa tekee lähetystä TUTOn matseista niin suurin osa vastaanottajista EI ole todennäköisesti TUTOn kannattajia eikä välttämättä halua kuulla sen teinityttöfanituksen ohella vastustajaorganisaation ja viiteryhmien suoranaista haukkumista.

Säteri on tainnut välillä selostaa itselleen neutraaleja matseja ja niissä on käsittääkseni ollut jopa ihan hyvä. Kannattaisikohan harkita siirtymistä jonkun muun organisaation palvelukseen kun fanittaminen on yleensä sellaista mitä nähdään hyväksi harrastaa vapaa-ajalla jos ei suoranaisesti tee hommia joukkueen edustajana joukkueen kannattajille.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Jaahas, SaPKo vahvistaa kuin vahvistaakin joukkuettaan Juuso Wallilla finaaleihin. En tiedä, mutta Fonsen on ollut ajoittain aika hukassa kentällä joten siihen tontille sopii hyvin.
Toivottavasti tämä ei tarkoita, että Pullilla on kausi ohitse.
 
Tuo palautuminen pelin jälkeen on varmaan suunnilleen noin kuin Murkula kirjoitti, mutta SaPKolla on jo alla bussimatka pelipaikkakunnalle eli bussissa istumista tuplaten vuorokauden aikana verrattuna toiseen osapuoleen kotiotteluun Savonlinnassa.
Fonsen on kyllä ollut pihalla viime peleissä. On hyvä, että vaihtoehtoja löytyy tilalle. Tietenkin on lisäksi Paalanen käytettävissä, mikäli Hämäläinen ja muut hyökkäyspäässä ovat pelikunnossa
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
SaPKo vahvistaa kuin vahvistaakin joukkuettaan Juuso Wallilla finaaleihin.

Lumet on sulanut, kevätaurinko lämmittää, huhtikuu on alkanut ja edelleen saa siirtoja tehdä. Kohta on ihan sama poistaa koko siirtoraja. Vaikka SaPKo tästä hyötyy, mutta ei tässä oikein ole enää järkeä.

Toivottavasti tämä ei tarkoita, että Pullilla on kausi ohitse.
Pullin uskon pelaavan finaaleissa. Kävi jo välierissä kokeilemassa ja ei day to day- statuksella käydä kokoonpanossa vain kiusaamassa vastustajaa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Pullin uskon pelaavan finaaleissa. Kävi jo välierissä kokeilemassa ja ei day to day- statuksella käydä kokoonpanossa vain kiusaamassa vastustajaa.

Paitsi Roberto Luongo....no vitsi joo. Kuuluu minun Yahoo Fantasy tiimiin ja siinä meni perkele Curvoisier XO pullo kun uskoin kaikkia ennusteita. Tosin nyt se on O.

Onhan tuo pelaajien siirtely aikamoista touhua, mutta minä ymmärrän sen nuorten pelaajien kehittämisen vuoksi, joka taas sataa suomikiekon laariin kaikkineen. Vaikka eri seurajoukkueitakin kannatan vaihtelevin intohimoin niin maajoukkue ja NHL:ssä pelaavat suomalaiset ovat kuitenkin olleet itselleni aina se kovin juttu ja varmasti niin tulee olemaan jatkossakin niin kauan kun best to best turnauksia järjestetään.

Ja totta, tässä tilanteessa Walli vahvistaa joukkuetta. Jos Pulli on finaaleissa mukana niin sitten onkin jo mietinnän paikka kuka syö paahdettuja maissin jyviä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Nyt on ihan yhden hetken mielleyhtymän aikaansaannosta tämä viesti. Olen tehnyt sellaisen havainnon että me sapkolaiset taidamme olla jatkoajassa ainoa porukka joka ei muistini mukaan ole riidellyt keskenään tai vittuillut toisilleen yhtään kertaa.
Ollaan välillä eri mieltä pienistä jutuista, mutta sekin on todella harvinaista. Yleensä ollaan nimittäin vähintäänkin lähelle samaa mieltä toistemme kanssa. Jos joku on hienoa niin tämä. Tämä yhteisöllisyys ei rajoitu siis vaan hallikansaan vaan myös meihin nettipersoniin.
Kiitos palstatoverit siitäkin.
Tähän tietysti auttaa se, että erimieltä ollessaankin kirjoittaa aina asiallisesti vastamielipiteensä.
Jokipojilla ei jatkoajassa ole keskinäisä vääntöjä, mutta hyvin vähän kirjoittavatkin. Mehtimäkeläiseen kirjoittavat mutta siellä on sitten ne sylkykupitkin aika selkesti havaittavissa.
Eli, tämä oli vaan tälläinen positiivinen välihuomio.

Jotain piti kirjoittaa kun finaalien alkuun on vielä pitkästi aikaa. Jokohan tänään ratkeaisi finaalivastus. Olkoot se Lohi Vantaalta.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Nyt on ihan yhden hetken mielleyhtymän aikaansaannosta tämä viesti. Olen tehnyt sellaisen havainnon että me sapkolaiset taidamme olla jatkoajassa ainoa porukka joka ei muistini mukaan ole riidellyt keskenään tai vittuillut toisilleen yhtään kertaa.
Ollaan välillä eri mieltä pienistä jutuista, mutta sekin on todella harvinaista. Yleensä ollaan nimittäin vähintäänkin lähelle samaa mieltä toistemme kanssa. Jos joku on hienoa niin tämä. Tämä yhteisöllisyys ei rajoitu siis vaan hallikansaan vaan myös meihin nettipersoniin.
Kiitos palstatoverit siitäkin.
Tähän tietysti auttaa se, että erimieltä ollessaankin kirjoittaa aina asiallisesti vastamielipiteensä.
Jokipojilla ei jatkoajassa ole keskinäisä vääntöjä, mutta hyvin vähän kirjoittavatkin. Mehtimäkeläiseen kirjoittavat mutta siellä on sitten ne sylkykupitkin aika selkesti havaittavissa.
Eli, tämä oli vaan tälläinen positiivinen välihuomio.

Jotain piti kirjoittaa kun finaalien alkuun on vielä pitkästi aikaa. Jokohan tänään ratkeaisi finaalivastus. Olkoot se Lohi Vantaalta.

Kyllä Mehtimäkeläinen on yksi niistä asiallisimmista kiekkokeskustelupalstoista, minkä minä tiedän. Siellä ei kuitenkaan kaihdeta kovaakaan itsekritiikkiä joensuulaisesta jääkiekkoilusta. Mikä on aivan oikein.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kyllä Mehtimäkeläinen on yksi niistä asiallisimmista kiekkokeskustelupalstoista, minkä minä tiedän. Siellä ei kuitenkaan kaihdeta kovaakaan itsekritiikkiä joensuulaisesta jääkiekkoilusta. Mikä on aivan oikein.

Niin on mutta, se ei poista sitä pointtia josta kirjoitin, eli kirjoittajien keskinäisiä vääntöjä.
 
SaPKo, hoitakaa homma himaan finaaleissa!
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Onnittelut Mestiksen mestaruudesta kaikille SaPKon kannattajille, etenkin toverit Murkula ja Näkökulma! Täällä Hakalissa ollaan näet sitä mieltä, että sarja ratkesi tähän. Vantaan eväät on syöty!
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Onnittelut Mestiksen mestaruudesta kaikille SaPKon kannattajille, etenkin toverit Murkula ja Näkökulma! Täällä Hakalissa ollaan näet sitä mieltä, että sarja ratkesi tähän. Vantaan eväät on syöty!

Ei nyt vielä nuolasta ennen tipahtamista. Play offeissa on ihan sama voittaako ottelun 1-0, 9-6, tai 6-1, sillä vain yhsen kiinnityksen sarjan voittoon saa. Toki täällä päässä uskotaan täysiä sarjan voittoon, mutta luulen, että KiValla on vielä sanansa sanottavana ettei tästä täyttä ylikävelyä tule.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Tällä hetkellä Savonlinnassa on Mestiksen ylivoimaisin joukkue. Viimeiset 23 peliä ja niistä saldo on 19 - 3 - 1 - 0. Playoffeissa saldo on 11 peliä ja 11 voittoa maalierolla 41-13. Toki mestaruuteen vaaditaan vielä yksi voitto ja maalieroilla ei ole mitään väliä playoffeissa, mutta paljon saa Vuoksessa virrata vettä, että Mestismestaruus meiltä viedään.
 

poppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
SaPKon tämän kauden joukkue on Mestiksen ylivertaisin joukkue kautta aikojen. Tuskin tämän jälkeenkään tulee pitkään aikaan joukkuetta, jolla on tilastot läheskään samaa luokkaa. Tämä on vain faktaa. Ainoa, mikä harmittaa, on se, että liigaan ei voi nousta urheilullisin perustein. Tämä siitäkin huolimatta, että finaalisarja on vielä kesken.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
SaPKon tämän kauden joukkue on Mestiksen ylivertaisin joukkue kautta aikojen.

Vaikea eri kausien joukkueita on verrata keskenään. Mennään ajassa n 10 vuotta taaksepäin ja silloin oli TuTolla yksi sarjatasoon nähden kaikkien aikojen joukkue askissa. Jos verrataan sarjatasoon, niin en edes pidä HIFKn 1998 mestaruusjoukkuetta niin ylivoimaisena. TuTolla oli mestaruuskaudellaan ykkösketju mallia:

Virpiö - Forsell - Vuorisalo
Syväsalmi - Järvinen

Ja jos en väärin muista niin ko. hyökkäyskolmikko iski runkkarissa sen karvan alle 200 pistettä.
Runkkarin maalierokin taisi olla >200 - <100. Kyseisellä kaudella pve-sarja TuTo - SaPKo meni 3-0 Turkuun ja maaliero taisi olla jotain 20 - 3 TuTolle
@Musta Nuoli @Oadie @mrkrw @Flyingbird voinee minun muistikuvani todistaa oikeaksi tai vääräksi, koska olen laiska paska, enkä jaksa baarin puolella puhelimella tarkistaa.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Vaikea eri kausien joukkueita on verrata keskenään. Mennään ajassa n 10 vuotta taaksepäin ja silloin oli TuTolla yksi sarjatasoon nähden kaikkien aikojen joukkue askissa. Jos verrataan sarjatasoon, niin en edes pidä HIFKn 1998 mestaruusjoukkuetta niin ylivoimaisena. TuTolla oli mestaruuskaudellaan ykkösketju mallia:

Virpiö - Forsell - Vuorisalo
Syväsalmi - Järvinen

Ja jos en väärin muista niin ko. hyökkäyskolmikko iski runkkarissa sen karvan alle 200 pistettä.
Runkkarin maalierokin taisi olla >200 - <100. Kyseisellä kaudella pve-sarja TuTo - SaPKo meni 3-0 Turkuun ja maaliero taisi olla jotain 20 - 3 TuTolle
@Musta Nuoli @Oadie @mrkrw @Flyingbird voinee minun muistikuvani todistaa oikeaksi tai vääräksi, koska olen laiska paska, enkä jaksa baarin puolella puhelimella tarkistaa.

Silloin vuonna 2007 TUTO oli kovassa kunnossa ja voitti Mestiksen mestaruuden. On kuitenkin muistettava, että silloin riitti kolme voittoa pleijareissa jatkoon ja finaaleissa voittoon. ja TUTO:lla oli yhteensä kaksi tappiota siinä pleijari ja finaalisarjassa. Tänään vaaditaan nelja voittoa ja SaPKo:lla on täyskäsi, eli 12 voittoa putkeen yhden ottelun päässä, joten tähän mennessä SaPKo on näin mitattuna ylivoimaisempi. No, sarja on vielä kesken,
 
Huikeaa tekemistä ollut Savonlinnassa tällä kaudella! Ajatuksiin hiipii väistämättä mieleen kaukainen muisto avoimesta ja urheilullisesta sarjajärjestelmästä. Tämä olisi tarkoittanut että tällä kaudella liigakarsinnoissa olisi pelannut Itä-Suomen ylpeydet SaPKo ja SaiPa.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Onnittelut Savonlinnaan! Niin suvereeni kausi että ei kahta sanaa siitä kuka on ansaitusti mestari tällä kaudella!
 

kahvakiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Onnittelut Savonlinnaan! Hienoa, että perinteinen divari- / mestisjoukkue voitti mestaruuden. Kateellinen Kainuulainen olen loistavista yleisömääristä, mitä Savonlinnassa on playoffseissa ollut. Loistava buumi!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onnea Savonlinnaan. Hyvä vaan että pysyy pytty maakunnassa!
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onnittelut Savonlinnaan! SaPKolle mieluusti suo Mestiksen mestaruuden, ja olisi suonut jo silloinkin, kun Liigaan noussut kolmikkokin vielä oli kuvioissa mukana. Nythän ilmeisesti teoriassa ainakin olisi mahdollista laittaa hakemusta saunaporukkaan pääsystä, mutta valitettavasti ei taida resurssit riittää kuitenkaan. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös