Sanna Marinin hallitus

  • 2 585 463
  • 21 526

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vätävätköhän Marinin turvahenkilöt kuppia kanssa noilla reissuilla, että pää kestää. MInä olisin kyllä jo Marinina sen verran toisia ajatteleva ihminen, että jo ihan tuvallisuus henkilökunnan rasituksen takia välttäisin kovin pitkiä ryyppyreissuja julkisilla paikoilla. Kohtuullisen kuumottavaa varmaan turva henkilöstölle vartioida joissain baarin nurkassa, kun pääministeri tekee itsestään helppoa maalia kaiken maailman sekopäille.

Olen varmasti liian boomeri, mutta minusta ei ole pääministerin arvolle sopivaa, että PM tanssii vapaa-aikanaan yökerhon lattialla Tuure Boeliuksen ja Sabina Särkän kanssa.

On siinä tosiaan henkivartijoilla hommaa vahtia, että kukaan ei pääsisi kuvia tai videota puhelimella ottamaan. Hieman ihmettelen Sannan omaa harkintaa tässä asiassa, varsinkin kun ainakin Seiskan mukaan sieltä oltiin huolestuneena kyselty, ettei kai kukaan kuvia ottanut ja yritetty tehdä näkösuojaa Sannalle.

PM on kuitenkin vapaa-ajallakin PM, ei parikymppinen tubettaja tai IG-postaaja.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odotatko siis pääministerin eroa?

En sikäli, että pidän sitä epätodennäköisenä joskin toivottavana. Todennäköisemmin tällä on kauaskantoisempia seurauksia sitä kautta että keskusta saa lisää vipuvoimaa hallituksen sisällä ja toisaalta demareissa Marinin "vastustajien" asema vahvistuu keskipitkällä aikavälillä.

Minustakin PM:n toiminta oli noloa ja hieman erikoista, mutta ei se nyt tarkoita, että Suomen turvallisuus on uhattuna kun pääministeri on konklaavinsa kanssa viettämässä iltaa ilman ministeriluuria. Jos jokin Suomen valtiolle eksistentiaalinen uhka olisi iskenyt keskiyön korvilla, oman arvioni mukaan tieto olisi tavoittanut pääministerin noin 99,9%:n varmuudella.

Huolimattomuudeksi (vastuuttomuudeksi?) voi laskea myös sen, että on tietoisena altistuksestaan lähtenyt kylille riekkumaan. Tosin tässäkin kritiikissä on monen kohdalla pientä ratastelun makua, kun ensin on kaksi vuotta vaadittu hallitukselta rajoitusten poistoa. Sitten kun rajoitukset lähtivät toiveiden mukaisesti, ja kun PM on oikein jonon keulilla "nauttimassa elämästä", niin sama poppoo onkin yhtäkkiä terveysturvallisuuden suuria ystäviä. Aistitko tässä pientä ristiriitaa?

Koronakeskustelu on ollut tälläkin palstalla niin suurelta osin aivotonta öyhötystä ja puhdasta ristiriitaa, että en koe kamalan olennaisena tietyn porukan johdonmukaisuuksien analysointia. Sitä ei varmaan ole mutta mitä sitten? Marinin kritisoijien joukossa on nyt paljon sellaisia jotka eivät todellakaan ole vaatineet rajoitusten poistoa kahta vuotta varsinkaan tilannekuvasta riippumatta.

Tokikaan virkapuhelimen puuttuminen ei Suomea tuhoava virhe ole, eikä sellaista nähdäkseni ole kukaan väittänyt. Suomelle pidän vaarallisempana asiana ihan sitä, että pääministerinä touhuaa näköjään näinkin yksinkertainen henkilö. Tätä koitin ehkä sitten vähän kauniimmin sanoa.

Tämä tosin edellyttää sitä, että on pitänyt aiempia kohuja jollain tavalla vakavina tai edes perusteltuina. Jos katsoo kylmästi numeroita, pääministerin tai hallituksen kannatus ei ole kummoisesti ottanut osumaa. Toisin sanoen, vaikka osa porukasta pitää Marinia vastuuttomana, psykopaattina, sosiopaattina ja bilettävänä teinipissiksenä, kaikki eivät suinkaan ajattele näin. Itse asiassa olen kuullut useaan otteeseen elävästä elämästä, että ihmisiä myös risoo median skuupinhimo.

Kuten kirjoitin, minusta ei edellytä. Kylmästi numeroita katsomalla voidaan todeta, että luottamus Mariniin heikentyi kolmasosan verran välillä lokakuu 2020 - toukokuu 2021 (IL kysely). Puoluebarometri taas osoittaa, että Marinin hallituksen suosio on nimenomaan laskenut ja jyrkästi: Sanna Marinin hallituksen suosio on romahtanut – puolueista myönteisimmin suhtaudutaan kokoomukseen ja SDP:hen . Kyllä, taso on kova ymmärrettävästi kriisiajan hallitukselle, mutta muutoksestahan tässä puhuttiin.

Vaikka Rinne oli monelta osin täysin epäkelpo pääministeri, hän on kuitenkin koulutukseltaan juristi ja monissa liemissä haudutettu ay-jyrä. Niinpä en ole mitenkään kamalan yllättynyt, että se on Rinteen sijaan Marin, joka ei ole kartalla ohjeistuksista ja laintulkinnoista, vaan joutuu nojaamaan avustajakaartin sanaan. Jos ei hahmota itse tärkeitä pykäliä, on muiden ohjailtavissa ja altis virheille.

Varmaan ihan validi pointti. Tummensin minulle olennaiset kohdat pääministerin kykyjä arvioitaessa.

Minustakaan tuo ei ole kovin kaunista, että viskataan omat lakeijat hyeenoille. Muistutan kuitenkin, että jos toimit hyväpalkkaisissa ja vastaavissa duuneissa, sinulla on vastuu myös lopputuloksista. Eli jos olet vaikka junailemassa viestintäkoulutusta "pomollesi", se on mentävä lakien ja asetusten mukaan, minkä lisäksi voit muuten vain saada fudut, koska esimiehesi näyttää toimiesi seurauksena poliittisesti heikolta. Poliitikoilla taas on vastuu ainoastaan äänestäjilleen.

Sellaisissa hyväpalkkaisissa ja vastuullisissa duuneissa kuin pääministerin tehtävissä? Viestintäkoulutusesimerkkisi on toki asiallinen ja aiheellinen, mutta Marin on heittänyt bussin alle THL-johtaja Tervahautaa, Mika Salmista, "hänhän erosi itse" -Louneman, AVI-virkamiehet, ... Ja yleensä tilanteissa jotka ovat olleet seurausta hänen tai hallituksen epäpätevästä/harkitsemattomasta toiminnasta.

Poliitikoilla on vastuu äänestäjilleen, puolueilleen ja instituutioille, mutta pointti onkin että pitäisikö äänestäjien vetää jotain johtopäätöksiä siitä, että johtaja omat virheet peittääkseen vierittää syitä suorien tai epäsuorien alaisten kontolle aina julkisuudessa asti? Yksityisellä puolella tuo olisi borderline-kiusaamista ja tyyli jolla voisi olla vaikea saada osaavaa työvoimaa yritykseen. Ei Marinin toiminta tältä osin kovin hyvää mainosta korkean profiilin julkisille viroillekaan ole.

Se oli tietysti jonkin sortin pr-virhe, josta Marin maksaa ehkä hintaa. Tai sitten ei.

Samaa mieltä.

Sikäli kyllä, että Kanerva ei tehnyt mitään laitonta. Siinähän oli taustalla, että Katainen oli aiemmin varoitellut Ikeä tekemästä mitään, mistä voisi koitua ikävää julkisuutta. Tällöin kyseessä oli poliittinen luottamus, jota joko on tai ei ole. Kanervan ministeripotkut oli lopulta aika looginen seuraus siitä, että Ike petti Jyrkin (ja siten puolueensa) luottamuksen.

Pääministerin eroaminen on harvinaisempaa, koska tällöin eroaisi koko hallitus.

Totta. Tarkoitin vertauksella nimenomaan eron tarpeen taustaa, joka on minusta harkintakyvyn kyseenalaiseksi joutuminen ministerillä. Marin luultavasti jatkaa, koska hän on itse pääministeri ja puolueensa puheenjohtaja. Luulenpa että eri tilanteessa Katainen olisi Sannallekin saattanut mainita jotain "ei enää kohuja" -tyyppistä. Kataisella oli minusta ihan asiallinen peruste Kanervan vaihtamiseksi ja samaten Marinin eroonkin olisi hyvät perusteet, vaikka sitä mainituista syistä tuskin nähdäänkään.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Dubai siirtyy 4,5 päiväiseen työviikkoon...onkohan Sanna ollut konsulttina?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos olisi ollut altistuminen niin eikö hallitus olisi määrätty karanteeniin?
Minusta @Tadu ei tiedä asian oikeaa laitaa ja niinpä yritän häntä ohjeistaa oikean tiedon pariin kysymyksiä esittämällä pohdittavaksi.
Nyt sinä et joko tahallisesti tai tahattomasti ymmärrä mitä altistuminen tarkoittaa.

Hallituksen kanssa sillä ei toki ole tekemistä, joten jätän asian tähän ja jatkot sitten koronaketjussa tarpeen mukaan.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Antti Rinne esiintyi bussikuskina demareiden vaalivideolla ennen viime eduskuntavaaleja ja sanoi "Meillähän taitaa olla sama suunta, tulkaahan kyytiin"

Sannahan voisi tehdä saman teeman mukaisen vaalivideon, tosin pienin nyanssimuutoksin. Videolla Sanna on bilebussin kuskina, jossa Sabina Särkkä tanssii Tuure Boeliuksen ja Ilmari Nurmisen kanssa sävy sävyyn olevissa paljettimekossa Benjamin Peltosen laulaen hurmioissa boom boom boomeriaan. Sanna raottaa bussin etuovea ja sanoo pysäkillä odottaville eläkeläisille "Täältä ei vappusatasia tipu, mutta odottakaahan siinä, heitän teidät bussin alle" ja ottaa pitkän huikan Heinekenistaan. Tämän jälkeen kaivaa taskustaan kännykän jonka näytöllä useita tekstiviestejä. Sanna raottaa kuskin sivuikkunan ja heittää kännykän ulos todeten: "Sanon nyt suoraan, nyt ei ole oikea aika lukea tekstiviestejä" Samaan aikaan Sanni kompuroi bussin takaosasta Cosmopolitan läikkyen ja alkaa laulaa Sannan korvaan:

"Viikonloppuna, pakko valvoa
En haluu olla, yksin aamulla
Taas pariskunnat menee baarista kotiin
Ensi viikosta ne keskenään sopii
Mä en laita viestii
Käännän kovempaa mun musiikkii
En ehkä osaa sulle puhua
Jos annetaan ajan kulua
Mut kirjoitan susta lauluja
vielä kakstuhattakaheksakyt-luvulla."

Vaalivideon lopussa ilmestyy teksti SDP - Sanna Diggaa Pilettää.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Haavistolla kaksi rokotusta? Levittääkö rokotetut varmuudella virusta eteenpäin?

OK. THL levittää siis disinformaatiota:

Koronarokotus vähentää koronaviruksen erittymistä merkittävästi ja ehkäisee viruksen tarttumista ihmisestä toiseen.


Poliitisesti ei näytä olleen. Muuten olen sitä mieltä että rokotetut voivat elää normaalia elämää.

Kaikella ystävällisyydellä, kannattaa ehkä ottaa pieni tuumaustauko tämän argumentaation osalta. Siis kyseessä ei olisi altistuminen koska Haavisto oli rokotettu ja sillä perusteella että rokotus vähentää tartuttavuutta? THL levittää sellaistakin tietoa, että rokote suojaa koronavirustartunnalta. Silti Haavisto sai tartunnan. Olisi hieman hassua tulla keuhkoamaan, että "Oletko varma että Haavistolla on korona, hänethän on rokotettu ja THL sanoo näin..."

Rokote suojaa tartunnalta ja tartuttamiselta, mutta kuten THL:n sivuilla todetaan: Koronarokotus ei kuitenkaan täysin poista tartunnan saamisen ja tartuttamisen riskiä. Siksi on tärkeää, että myös rokotteen saatuasi pidät riittävää etäisyyttä, käytät tarvittaessa maskia, peset käsiäsi ja noudatat muita ohjeita viruksen leviämisen ehkäisemiseksi.



Altistumisen väittäminen ei-altistukseksi sen perusteella, että Haavisto ei välttämättä tartuta on melkoisen hassua, sillä jos hän olisi tartuttanut Marinin, kyseessä olisi tartunta eikä pelkkä altistuminen.
 
F

Flonaldo

Totta. Sitten kun vielä kerrot, miten (kuvitellussa hypoteettisessa kriisitilanteessa) Marin olisi vastannut siihen kotiin jätettyyn puhelimeen jos hänelle olisi soitettu.
Hypoteettisessa kriisitilanteessa Marinille ei olisi pirauteltu ja odoteltu vastausta. Turvamies olisi saanut tiedon ja pääministeri olisi ollut mustan auton takapenkillä puoli minuuttia myöhemmin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikella ystävällisyydellä, kannattaa ehkä ottaa pieni tuumaustauko tämän argumentaation osalta. Siis kyseessä ei olisi altistuminen koska Haavisto oli rokotettu ja sillä perusteella että rokotus vähentää tartuttavuutta? THL levittää sellaistakin tietoa, että rokote suojaa koronavirustartunnalta. Silti Haavisto sai tartunnan. Olisi hieman hassua tulla keuhkoamaan, että "Oletko varma että Haavistolla on korona, hänethän on rokotettu ja THL sanoo näin..."

Rokote suojaa tartunnalta ja tartuttamiselta, mutta kuten THL:n sivuilla todetaan: Koronarokotus ei kuitenkaan täysin poista tartunnan saamisen ja tartuttamisen riskiä. Siksi on tärkeää, että myös rokotteen saatuasi pidät riittävää etäisyyttä, käytät tarvittaessa maskia, peset käsiäsi ja noudatat muita ohjeita viruksen leviämisen ehkäisemiseksi.



Altistumisen väittäminen ei-altistukseksi sen perusteella, että Haavisto ei välttämättä tartuta on melkoisen hassua, sillä jos hän olisi tartuttanut Marinin, kyseessä olisi tartunta eikä pelkkä altistuminen.
Eikös altistuminen ole termi, jota käytetään jos viranomainen asian toteaa? Sinä et sitä itse päätä että olen nyt altistunut kun vaikka koronavilkku vilkuttaa.

P. S. THL ei levitä tietoa että rokote estäisi tartunnat. Tuo vertauksesi on kyllä äärimmäisen hölmö.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hypoteettisessa kriisitilanteessa Marinille ei olisi pirauteltu ja odoteltu vastausta. Turvamies olisi saanut tiedon ja pääministeri olisi ollut mustan auton takapenkillä puoli minuuttia myöhemmin.
Riippunee siitä, kuinka jurrissa oli. Itse olen ollut joskus kännisten kuskina, niin voin kertoa kokemuksesta, että mitään ei tapahdu puolessa minuutissa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hypoteettisessa kriisitilanteessa Marinille ei olisi pirauteltu ja odoteltu vastausta. Turvamies olisi saanut tiedon ja pääministeri olisi ollut mustan auton takapenkillä puoli minuuttia myöhemmin.

Mutta jos olisi tehnyt mieli bilettää ja turvamies on ihan tyhmä? Tässä se Marinin ongelma on ja se on uskottavuusongelma.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
OK. THL levittää siis disinformaatiota:

Koronarokotus vähentää koronaviruksen erittymistä merkittävästi ja ehkäisee viruksen tarttumista ihmisestä toiseen

Ei THL levitä dinsinformaatiota. Lancetissa julkaistut mm. Imperial Collegen sekä Alankomaiden kansallisen kansanterveys- ja ympäristöinstituutti RIVM:n tutkimustulosten (alfa) mukaan rokotetut levittävät tartuntaa 63-71 prosenttia pienemmällä todennäköisyydellä kuin rokottamattomat.

Imperial Collegen tutkimuksesta ei useista syistä saa suoraa vastausta. Mutta siinäkin todetaan, että levittämisen määrä on rokotetuilla merkittävästi alempi kuin rokottamattomilla.

Tuosta varmaan jokainen ymmärtää, onko Marin ollut mahdollinen potentiaalinen viruksen levittäjä oltuaan koronaviruksen saaneen Haaviston kanssa samoissa kokouksissa. Prosentti kahden rokotuksen saaneella on merkittävästi alempi, mutta ei se nyt lähelläkään nollaa ole.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös osa noista vklopun touhujen likapyykistä, "haastatteluista" oltu toteutettu sähköpostitse? Oma taiteenlajinsa sekin.
No jos Sannalla on kovan bileillan jälkeen vielä pieni kohmelo, niin sähköposti on paras väline hoitaa tällaiset ikävät virkatehtävät pois alta.

Varsinkin jos Kesärannan jengillä on jo uusi nousu päällä ja Tuurekin siinä vieressä lipittää siideriä ja nuolee Ilmarin korvaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä on peräisin tieto että hän on ollut ollenkaan jurrissa?
Olen nähnyt kuvan missä hän juo olutta ja lehdetkin näin kertovat. Määrästä ei ole tietoa, mutta jos nyt veti vaikka 5 stobea niin varmaan on jurrissa tommonen pienikokoinen ihminen.

Edelleen, ei ole oleellista. Oleellista on valehtelu.
- kännykkä unohtui
- olen aina tavoitettavissa
- viesti saavutti minut sunnuntaina lounaalla
...

Oikeastihan viesti varmaan saavutti, mutta ei kiinnostanut. Keksi pikana valkoisen valheen unohtuneesta kännykästä, mitä nyt sitten selitellään, mutta unohdetaan se, että Marin on itse sanonut, että luki viestit sunnuntaina. Joku ei nyt pidä paikkaansa ja pääministeri valehtelee taas täysin yksiselitteisen varmasti. Normaalissa demokratiassa valehtelevat ministerit poistuvat kuvasta.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Olen nähnyt kuvan missä hän juo olutta ja lehdetkin näin kertovat. Määrästä ei ole tietoa, mutta jos nyt veti vaikka 5 stobea niin varmaan on jurrissa tommonen pienikokoinen ihminen.

Edelleen, ei ole oleellista. Oleellista on valehtelu.
- kännykkä unohtui
- olen aina tavoitettavissa
- viesti saavutti minut sunnuntaina lounaalla
...

Oikeastihan viesti varmaan saavutti, mutta ei kiinnostanut. Keksi pikana valkoisen valheen unohtuneesta kännykästä, mitä nyt sitten selitellään, mutta unohdetaan se, että Marin on itse sanonut, että luki viestit sunnuntaina. Joku ei nyt pidä paikkaansa ja pääministeri valehtelee taas täysin yksiselitteisen varmasti. Normaalissa demokratiassa valehtelevat ministerit poistuvat kuvasta.
Kyllä minusta on oleellista onko pääministeri jurrissa vai ei jos kommentoi että pääministeri on ollut jurrissa. Siksi kysyin lähdettä tälle. Myöskään mitään lähdettä sille että pääministeri keksi jonkun valkoisen valheen et varmaan pysty esittämään. Siitä mutkat suoriksi ja väität että pääministeri valehtelee "yksiselitteisen varmasti". Mihin moinen väite perustuu?

Minusta pääministerin toiminta on ollut moitittavaa ja ajattelematonta. Jopa ylimielistä. Mutta ei se silti tarkoita että hänestä voi esittää mitä tahansa väitteitä jotka mieleen juolahtaa totuuksina ilman minkään näköistä näyttöä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Marin on kertonut halunneensa ravistella pääministeri-instituutiota ja on tässä ainakin uskottavuuden heikentämisen osalta onnistunut.

Valtioneuvoston puhelin on varmasti tarkoitettu juurikin valtioneuvoston asioiden hoitoon ja siihen liittyvät hälytyksetkin tulevat siihen ihan aiheesta eduskunnan kännykän sijaan. Tämä lienee jo ihan puhtaasti tietoturvakysymyskin.

Ei ole varmastikaan helppoa työskennellä valtioneuvoston turvayksikössä Marinin kaltaisen pääministerin alaisuudessa, kun ei voida koskaan olla varmoja, että mitä joutuu seuraavaksi selittelemään oman toiminnan uskottavuuden säilyttämiseksi.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Olette te kyllä raskasta porukkaa.

Näin ovat joutuneet toteamaan lähes kaikki poliitikot, että korkealla tulee koviten.

Tämän on todennut myös Juha Watt Vainio.

"Kateellinen kitaristi ulosti mun tuubaan
Jonka jälkeen siellä enää banjot soi

Se aika oli raskasta
Kun torvi täyttyi paskasta
Mut elämäni vaikka oli pielessä
Niin yhä vittu säilyi mielessä

Pesun jälkeen soittopeli tattarille myytiin
Vuorokausi Havannassa ryypättiin"

E
dit- Ja miksi Juha Watt Vainion sanat sopivat tähän mielestäni hyvin, kun kateus on ihmisiä motivoiva voima. Pääministeri on niin korkealla, että hänen asemassaan olisi syytä pitää tuubansa suojattuna paskalta(kuuluu yleiseen käsitykseen vahvasta poliitikosta, että osaa suojautua turhalta ulinalta), koska jos antaa pienenkään mahdollisuuden niin kitaristi kyllä paskoo sinne tuubaan, joka on taas heikkouden merkki hoitamaan tärkeää tehtävää.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä minusta on oleellista onko pääministeri jurrissa vai ei jos kommentoi että pääministeri on ollut jurrissa. Siksi kysyin lähdettä tälle. ...
No itse en ole näin kommentoinut, että ohjaat viittauksesi sitten oikealle henkilölle. Olen sanonut "riippuu kuinka jurrissa oli". Asteikko alkaa nollasta ja itse en esim. nyt ole lainkaan jurrissa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Totta. Sitten kun vielä kerrot, miten (kuvitellussa hypoteettisessa kriisitilanteessa) Marin olisi vastannut siihen kotiin jätettyyn puhelimeen jos hänelle olisi soitettu.
Siis onko se niin, että jos Marinilla ei ole Valtioneuvoston puhelinta mukanaan niin häntä ei voi saada kukaan kiinni? Esimerkiksi turvamiesten kautta tai jonkun toisen puhelimen kautta? Jos tilanne on tämä niin aika heikosti menee Suomen johdolla.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Joo-o. Jotenkin se fokus alkaa nyt pääministeriltä karata virkansa hoitamisessa. Näinköhän saappaat ovat sittenkin liian suuret nuorelle naisihmiselle? Pelko nuoruutensa hukkaanvalumisesta ja sosiaalisen elämän katoamisesta vastuullisen työn seurauksena tuntuisi olevan Marinille kova pala. Neljä vuotta on pitkä aika.

Räikeää vastuun laiminlyöntiä jättää virkapuhelin kotiin tilanteessa, missä maailma on yhä pandemian vallassa ja naapurimaan uhatessa Eurooppaa sodalla.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
No itse en ole näin kommentoinut, että ohjaat viittauksesi sitten oikealle henkilölle. Olen sanonut "riippuu kuinka jurrissa oli". Asteikko alkaa nollasta ja itse en esim. nyt ole lainkaan jurrissa.
Tämä selvä. Mitä käytännössä tarkoittaa jurriasteikon nolla? Ei tarvitse vastata.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Siis onko se niin, että jos Marinilla ei ole Valtioneuvoston puhelinta mukanaan niin häntä ei voi saada kukaan kiinni? Esimerkiksi turvamiesten kautta tai jonkun toisen puhelimen kautta? Jos tilanne on tämä niin aika heikosti menee Suomen johdolla.
Olis kyllä siistiä kun vedettäs silleen vanhan ajan meiningillä. Soitetaan ravinteliin ja tiedustellaan olisiko Sanna paikalla ja voisiko päästä puhelimeen?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Siis onko se niin, että jos Marinilla ei ole Valtioneuvoston puhelinta mukanaan niin häntä ei voi saada kukaan kiinni? Esimerkiksi turvamiesten kautta tai jonkun toisen puhelimen kautta? Jos tilanne on tämä niin aika heikosti menee Suomen johdolla.

Itse olen aikoinani ollut tuossa kriisiviestintäketjussa mukana, ja siellä on aika perkeleen tärkeää, että kaikki noudattaa protokollaa. Myös se pääministeri. Ei siinä paniikin iskiessä päälle ole aikaa alkaa varmistelemaan, että kaikki ovat tarvittavan tiedon saaneet. Ja juuri siitä syystä se ohjeistus virkaluurin mukanakannosta AINA on tehty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös