Sanna Marinin hallitus

  • 2 588 075
  • 21 526

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
No ei ehkä kuitenkaan näin. Eikö siellä maksatettu Kulmunin henkilökohtaisia menoja tai mitenkä tämän ajattelee? Toki Kulmuni kuittasi kuulemma nämä menot omasta taskustaan ja homma on minusta ok. Hyväksyisin Marinilta samanlaisen ratkaisun, että käsi ylös virheen merkiksi ja palautetaan rahat.
Ministerin tehtävän osalta esiintyminen on kohtuullisen tärkeää ja siihen on syytä saada koulutusta.
Se oliko tuon kyseisen koulutuksen hintalappu oikea on kokonaan toinen asia ja Kulmuni kantoi siitä vastuunsa, lisäksi maksaen tuon laskun pois.

Verrattuna verojen välttelyyn niin huomattavasti pienempi juttu se on kuin oman kotitalouden pyörittäminen valtion laskuun.
Jotenkin en vain usko, että Marin eroaisi tai edes maksaisi noita veroja pois kun kuluja on pitänyt salailla.
 

redpecka

Jäsen
En näe mitään turvallisuusuhkaa siinä, että ruokakaupan kuitti julkistetaan varsinkin kun se varsinainen tasavallan päämies pystyy samat hankinnat tekemään omaan laskuun.
Tuo 300€ kuukausikustannus tuon kokoisessa perheessä vastaa käytännössä kaikkien kauppareissujen kokonaishintaa eli Marin elää täysin valtion rahoilla.
Kyllä Marin käy myös töissä.

En tajua, miten tuo turvallisuusuhka tai yksityisyydensuoja on näin vaikea joillekin käsittää. Puhutaan hallituksen jäsenestä, jopa pääministeristä...

Minulle tärkeintä on ainoastaan se, että nämä ovat julkisia koko kansan nähtävissäolevia juttuja ja niistä voi puhua kannattaako hyödyntää just tämmöistä etuutta että miltä se näyttää Jatkoajassa? Itse sanon, että Marinin julkisuuskuvavastaava ei ole ollut nyt ihan hereillä ja potkut hänelle voisi antaa.

Muistan kun laman aikana Koivisto luopui pressan palkkiostaan talkoohengessä (mitätön summa, mutta ele kansaa kohtaan hieno).
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nimenomaan, Marin siis haluaa linjauksen aamiaisen verokohteluun, ei sanaakaan siitä, että maksaisi omat aamiaisensa itse jatkossa oli kohtelu sitten mikä vain.

E: Ja veroilmoituskin myöhässä, olisi kannattanut tarkastaa päivät ennen kuin alkaa valehtelemaan.

Uskoisin, että veroilmoitukseen on haettu lisäaikaa, vaatii yleensä vain puhelinsoiton.

Minusta on aika ymmärrettävää, että palkansaaja odottaa verottajan ohjeita. Veikkaisin, jokainen veronmaksaja haluaa hoitaa veroilmoituksen kerralla kuntoon.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ministerin tehtävän osalta esiintyminen on kohtuullisen tärkeää ja siihen on syytä saada koulutusta.
Se oliko tuon kyseisen koulutuksen hintalappu oikea on kokonaan toinen asia ja Kulmuni kantoi siitä vastuunsa, lisäksi maksaen tuon laskun pois.

Verrattuna verojen välttelyyn niin huomattavasti pienempi juttu se on kuin oman kotitalouden pyörittäminen valtion laskuun.
Jotenkin en vain usko, että Marin eroaisi tai edes maksaisi noita veroja pois kun kuluja on pitänyt salailla.
Sama vika, että en usko, että Marini eroaisi. Mahdollisten verojen maksun osalta uskon, että hoitaa homman, jos siihen päädytään. Kättä virheen merkiksi ei varmasti nosta.

Mutta tosiaan eikö se ollut joku 50k hintalappu esiintymiskoulutuksille ja valtion kassasta niin ei käy kyllä minun järkeen tuollaiset koulutukset ja summat.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Uskoisin, että veroilmoitukseen on haettu lisäaikaa, vaatii yleensä vain puhelinsoiton.

Minusta on aika ymmärrettävää, että palkansaaja odottaa verottajan ohjeita. Veikkaisin, jokainen veronmaksaja haluaa hoitaa veroilmoituksen kerralla kuntoon.
Ei kyllä puhelinsoitolla onnistu lisäajan hakeminen veroilmoituksen jättöön. Elleii vasemmistohallitus ole prkl tälläistäkin vaihtoehtoa lisännyt! Kirjallisesti tuo pitää tehdä.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Verrattuna verojen välttelyyn niin huomattavasti pienempi juttu se on kuin oman kotitalouden pyörittäminen valtion laskuun

En usko, että Marin on mitenkään aktiivisesti tai tietoisesti veroja vältellyt. Hän tuskin on ajatellut koko asiaa tai ajatellut, että asia on kunnossa laittaessaa Oltermannia leivälle tai avatessaan saunasiiderinsä. Tuskinpa myöskään hän perheineen on talouttaan pyörittänyt tällä noin 300 euron kuukausittaisella elintarvikelähetyksellä.

Eiköhän tästä Marinille lasku lankea maksettavaksi, jos tämä katsotaan veronalaiseksi tuloksi. Hänellähän on hyvä palkka mistä sitä ulosmitata, jos maksuhalukkuutta ei löydy. Veikkaan silti, että siihen ei ole tarpeen mennä.

Ei kyllä puhelinsoitolla onnistu lisäajan hakeminen veroilmoituksen jättöön. Elleii vasemmistohallitus ole prkl tälläistäkin vaihtoehtoa lisännyt! Kirjallisesti tuo pitää tehdä.

Sen lisäaikahakemuksen voi varmaan tehdä OmaVerossa, mutta jos vasta kohun alettua on lisäaikaa hakenut, niin hylsyä pitäisi tulla vastaukseksi.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Kyllä Marin käy myös töissä.

En tajua, miten tuo turvallisuusuhka tai yksityisyydensuoja on näin vaikea joillekin käsittää. Puhutaan hallituksen jäsenestä, jopa pääministeristä...

Minulle tärkeintä on ainoastaan se, että nämä ovat julkisia koko kansan nähtävissäolevia juttuja ja niistä voi puhua kannattaako hyödyntää just tämmöistä etuutta että miltä se näyttää Jatkoajassa? Itse sanon, että Marinin julkisuuskuvavastaava ei ole ollut nyt ihan hereillä ja potkut hänelle voisi antaa.

Muistan kun laman aikana Koivisto luopui pressan palkkiostaan talkoohengessä (mitätön summa, mutta ele kansaa kohtaan hieno).
Marinin ruokalasku menee verottomana valtion piikkiin.

Turvallisuusuhka on ehkä se itsekseen kaupassa käyminen, joten kauppapalvelun käyttö on täysin OK. Sen sijaan se, että tätä hyödynnetään täysin oman kotitalouden pyörittämiseen hinnasta päätellen ei ole varsinkin kun siitä ei makseta veroja.
Jos kyseessä olisi oikeasti yksityisasia niin siitä kuuluu maksaa verot ei se sen kummenpaa ole.

Jotenkin tuntuu, että tuo yksityisyydensuojan ja turvallisuusuhkien välinen yhteys on joillekin niin vaikeaa käsittää kun puhutaan ihan normaaleista palveluista, joita pääministerikin voisi käyttää.

Jos kyse on siis yksityisasiasta siitä maksetaan verot ja sen voi salata, jos kyse on pääministerin virkatehtävään kuuluvista jutuista ne ovat julkisia. Se mistä kaupasta noita käy, joku ostamassa ei muodosta kyllä mitään turvallisuusuhkaa.

Niinistö on luopunut tuosta investointipankin eläkkeestä ja taisi jäädä presidentin palkkion nostokin vastaanottamatta.



Kaikki julkiset hankinnat eivät ole sisällöltään julkisia, jos niihin liittyy turvallisuuskysymyksiä. En ymmärrä, mitä yrität sanoa sillä, että turvallisuusuhkaa ei ole, koska presidentti tekee hankinnat omaa laskuun. Eihän hän suinkaan kuittejaan esittele kenellekään.

Onko todella niin, että 300€ kuluilla elättää perheen kuukauden verran? Aikamoista pennin venyttämistä se ainaki vaatii. Ymmärsin niin, että tuo kympin aamupala koskee vain niitä päivä, kun Marin + perheensä oleskelee Kesärannassa.
Turvallisuuskysymys olisi nimenomaan se käykö Sanna itse kaupassa se on ymmärrettävää välttää.
Se ei ole turvallisuusuhka, että julkistettaisiin ne kuitit mitä on ostettu ja milloin tämä on ilmeisen vaikeaa ymmärtää.

Kyllä kahden aikuisen ja pienen lapsen talous pärjää helpostikin 300€ kuussa eikä tarvitse edes penniä venyttää. Toki jos käyttää vain luomuruokaa ja ostaa palvelutiskiltä niin ei varmaankaan onnistu mutta summana tuolla pärjää helposti.
Silloin noita päiviä on vielä vähemmän ja näyttää entistä todennäköisemmältä, että nimenomaan kaikki on maksatettu valtiolla.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Varsinaisesti tässä Marin ei ole mitään rahoja käsitellyt. Linjakasta olisi ilmoittaa verottajalle tuo työsuhteen aamupalaetu. Viime vuoden verotus ei ole vielä valmistunut, joten hyvin vielä hetii lopulliseen verotukseen.

Summa summarum: en usko, että Marin on pahuuttaan, sosialistisuuttaan tai demonin riivaamana toiminut tässä väärin. Ainoastaan luottanut siihen, että sama käytäntö, joka on koskenut aiempiakin pääministereitä on asianmukainen, laillinen ja VNK todellakin tietää, mitä ohjeistaa.

Toinkin jo tässä ketjussa esille, että Marin on saattanut hakea lisäaikaa veroilmoituksen antamiseen, joten hän ei ole välttämättä myöhässä veroilmoituksensa kanssa. Verotus tosiaan vahvistetaan vastta myöhemmin tänä vuonna ja aikaa hakea muutosta on.

Sanna Marin on voinut myös toimia ihan vilpittömässä mielessä asian osalta ja jos vaikka lopulta todettaisiinkin, että homma on ok, niin näyttäähän tuo poliittisesti ihan hirveältä ratkaisulta. Käytännössä siis huudellaan yhteiskuntavastuuta ja veroja lisää kun itse samalla vedellään niillä veromarkoilla aamupalaa. Tässä touhussa siis ymmärtääkseni on vaadittu Marinin aktiivista toimia, että pyydetään ne aamupalat paikalle versus passiivinen touhu, että ne nyt tulisi pyytämättä ja yllättäen.

Saa nyt nähdä mihin tämä saaga menee, mutta olen nyt koittanut tosiaan suht objektiivisesti tätä asiaa ajatella ja tuoda sitä myös tässäkin keskustelussa esiin. En ole puolesta tai vastaan vaan pikemmiten päinvastoin.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse en nimenomaisesti pitäisi kovin viisaana julkistaa pääministerin käyttämiä elintarvikkeita ja liikkeitä, joista niitä ostetaan. Suomalaiset tuppaavat olemaan liiankin sinisilmäisiä turvallisuuskysymyksisssä ja tämä keskustelukin kyllä osoittaa sen.
Jeps, tällä tavalla voidaan salata kaikki ministerien taksikyydit, koska " ei voi kertoa että taas "Teuvo Hakkarainen" ajeli taksilla viitasaaren tähdestä kotiin klo 1.30 varmasti liittyi ministerin hommiin". Ja yhteiskunnan rahojen käyttö on taas taattu. Ei sinne maitopurkkiin oikeasti olla menossa piikittämään mitään paskaa tai sitten tosiaan salataan kaikki kuitit ja ollaan Venäjän tiellä.
 

redpecka

Jäsen
Marinin ruokalasku menee verottomana valtion piikkiin.
No eipä minulla ole vastaanpanemista mielipiteisiisi. Kumpikin varmaan toivotaan, että jatkossakin pääministerien etuudet menee lakipykälien mukaan ja ovat julkisia, eikö?

Turvallisuudesta ei kai valtion päämiesten tapauksissa voida oikein joustaa. Ja vaikka Sannan ostoskärry onkin salainen niin uskon että siihen voisi joku kehittynyt tiedustelupalvelu halutessaan iskeä. Nyt ei ainakaan iske mikään pipipää.

Pitäisikö teidän mielestänne lakkauttaa pääministerien aamupalaetuus? Jos ja kun tämä liittyy hallituksen asioihin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pitäisikö teidän mielestänne lakkauttaa pääministerien aamupalaetuus? Jos ja kun tämä liittyy hallituksen asioihin.

Miksi ihmeessä? Riittäisi hyvin, että pääministerin työnantaja ja pääministeri noudattavat lakia kunhan tulkinnat verottajan kanssa ovat kohdallaan. Ei se kovin paljon ole pyydetty?

Ihmetyttää, miten heikosti Marin & VNK tämän asian osaltaan uutisoivat. Enkä usko, että selitykset jäävät tähän tai kaikkia on vielä kaivettu esille. Pieni asia, jonka olisi näppärästi voinut hoitaa 6-0 Marinille, mutta sähläämällä meni sitten pisteet ja pari omaa maaliakin tuli. Jos olisi ilkeä, voisi lainata Marinia: "kyllä, naiset johtavat hallitusta, get over it". Mutta minä en lainaa, koska osaaminen ja tässä tapauksessa osaamattomuus ei ole sukupuolikysymys.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Itse en nimenomaisesti pitäisi kovin viisaana julkistaa pääministerin käyttämiä elintarvikkeita ja liikkeitä, joista niitä ostetaan. Suomalaiset tuppaavat olemaan liiankin sinisilmäisiä turvallisuuskysymyksisssä ja tämä keskustelukin kyllä osoittaa sen.
Jos oikeasti puhuttaisiin valtioneuvoston tai eduskunnan turvallisuudesta niin siellä ei pyörisi tuollaista määrä kaikenlaisia asiantuntijoita lausuntoja antamassa.

Ruoka kysymyksessä taas ei ole oikeasti mitään uhkaa jos Marin ei käy itse kaupassa.
Se taas ei ole uhka, että joku muu tuo ne ruuat Marinille.

Jännästi tästä on tehty Marinin kohdalla turvallisuus uhka, jota se ei ole Niinistölle.

Jos jää kiinni tämmöisestä niin silloin asia tulee myös julkisesti selvittää ja poistaa vaikka sitten sen kaupan nimen. Kauppaketjusta ei voi vielä päätellä mitään.

Sanotaanko niin, että erilaisia turvallisuus uhkia joutuu töiden puolesta miettiä ja niissä keskustellut mm. Puolustusvoimien ja poliisin edustajien kanssa, eikä kyllä niitä oikeita turvallisuus uhkia liity tämmöiseen.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
No eipä minulla ole vastaanpanemista mielipiteisiisi. Kumpikin varmaan toivotaan, että jatkossakin pääministerien etuudet menee lakipykälien mukaan ja ovat julkisia, eikö?

Turvallisuudesta ei kai valtion päämiesten tapauksissa voida oikein joustaa. Ja vaikka Sannan ostoskärry onkin salainen niin uskon että siihen voisi joku kehittynyt tiedustelupalvelu halutessaan iskeä. Nyt ei ainakaan iske mikään pipipää.

Pitäisikö teidän mielestänne lakkauttaa pääministerien aamupalaetuus? Jos ja kun tämä liittyy hallituksen asioihin.
Jos noudattaa lakia niin ongelmaa ei ole.

Kenellä olisi oikeasti A) tarvetta B) halua iskeä Marinin ostoskärriin, jota hän ei edes ole keräämässä?
Jos tilaa ruokaa esimerkiksi netin kautta niin jonkun puuttuminen siihen, että kyseiset ostokset kerää joku tietty henkilö on täysin mahdotonta.
Toki tässä tilanteessa tilaukset ovat jopa todennäköisesti tehty jostakin tukusta, jolloin koko ketju on mahdollista tarkistaa myös turvallisuuden kannalta.
Mutta vahvasti epäilen, ettei turvallisuus selvityksiä ole tehty elintarvikkeiden kerääjille.
Se nimittäin tehtäisiin jos tuota pidettäisiin oikeana uhkana.

Turvallisuus uhka olisi Marinin kauppareissu mutta sekin on Suomessa hyvin pieni uhka.
Tuo selitys turvallisuudesta on vain keino salata nuo kuitit.

Ei ole tarvetta jos siitä maksetaan verot asianmukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En tiedä menenkö esimerkiksi @Telaketju n kommentissa/kommenteissa miinaan, mutta turvallisuuttahan pitää parantaa. Helpointa se olisi maksaa verotusarvo sovitusta summasta esim kuukausittain, jolloin mitään mahdollisuuksia pyytää julkisuuslain mukaisia tietoja ostoksista ei olisi, koska kyse olisi yksityisasiasta. Luulisi pääministerin arvostavan yksityisyyttään ja turvallisuuttaa sen verran.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en nimenomaisesti pitäisi kovin viisaana julkistaa pääministerin käyttämiä elintarvikkeita ja liikkeitä, joista niitä ostetaan. Suomalaiset tuppaavat olemaan liiankin sinisilmäisiä turvallisuuskysymyksisssä ja tämä keskustelukin kyllä osoittaa sen.
Kerrotko, että millä logiikalla se on turvallisuusriski, jos selviää, että Marin juo valion kevytmaitoa ja syö oltermannia reissumiehen päällä? Keksin kyllä jonkun elokuvaratkaisun, mutta ei kai kukaan tosissaan noin ajattele.
 

redpecka

Jäsen
Tuo selitys turvallisuudesta on vain keino salata nuo kuitit.
Olen ymmärtänyt sitten väärin tämän kohun. Tai oikein, jos lähtökohtana on aina peitellä normaaliin tapaan suhmuroinnit.

Ihme sakkia hallituksessa. (Minä en edes tiedä mitä puoleita nuo edustavat, mutta ei kai sillä mitään merkitystä pitäisikään olla kun puhutaan Suomen politiikka-asioista, sillä käsittääkseni hallituksessa voi olla joskus enemmistö jotain ja toisinaan jotain toista.)

Vaikka huonosti politiikkaa tunnenkin, niin tästä olen melko varma, että tämä aamiais-gate-juttu ei ole Sanna Marinin nykyisen hallituksen ilkeitä juonia. Itse hän ei osaa julkisuuskuvaansa näköjään varjella, mutta olisi luullut jonkun pääministerineuvonantajayksikön johtajan vähän vinkkaavan miltä tää näyttää ulospäin. Mutta kun ei niin ei ja minähän jo annoin sille potkut. Turvallisuusvastaava saa toistaiseksi jatkaa pestissään.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kuten kirjoitin, vaatii erittäin luovaa tulkintaa, että tuohon saa sisällytettyä elintarvikkeet. Siksi olisi tosiaan hyvin kiinnostavaa tietää, mistä moinen tulkinta on saanut alkunsa.
Niin vaatii ja sitten kun asiasta kyseltii vedottiin pykälään, jossa päätöksellä voidaan korvata aiheutuneita kuluja. Päätöstä ei tosin ole missään. En syytä tästä Sannaa, mutta laajemminkin eikä vähiten Valtion talouden tarkastuviratossa kannattaisi pikkuhiljaa herätä siihen, että julkiseen rahan kylvämiseen pitäisi aina olla päätös. En tarkoita raskasta byrokratiaa vaan sitä että nämä "mentiin ohjeen mukaan" maton alle lakaisut olisivat mahdotomia, jokuhan sen ohjeen on hyväksynyt, jos ei ole ei se voi olla ohje. Valtion hallinossa tapahtuu paljon asioita, jotka ei kestä juridista tarkastelua vaan sääntöjä venytetään eikä kukaan ole vastuussa ja nyt en tarkoita 300e/kk pikkusummia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Suomen Tasavallan presidentti voi käydä pelaamassa pipolätkää tavallisen rahvaan seassa, on vaikea ymmärtää, miksei PM voisi käydä kaupassa? Vähän on turhan suuret luulot itsestään, jos kuvittelee, että ketään kiinnostaa ns. ihan vitusti, mitä PM perheineen syö. Ministerit ovat kautta historian käyneet kaupassa, katsomassa lastensa harrastuksia, käyneet vapaa-ajallaan urheilukatsomoissa, teattereissa, konserteissa ja ravintoloissa. Siis eläneet mahdollisimman normaalia elämää, vaikka heidän duuninsa julkista onkin. Aikataulullisista tämä voi usein olla hankalaa, muttei suinkaan mahdotonta.

Miksi Marin ei tähän muka pystyisi? Koska hän on niin tärkeä? Koska hän on niin erityinen? Voin kertoa, ei hän ole. Helsingissä on tuhat kiinnostavampaakin julkisuudesta tuttua henkilöä kuin Sanna Marin ja nämäkin ihmiset käyvät kaupassa. Se, että hän on itse omissa mielikuvissaan nostanut itsensä muiden ja myös kaiken arvostelun yläpuolelle, on hänen omaa harhaansa.

Vastenmielinen henkilö, surkea johtaja ja hänen temppunsa on täysin nähty. Harrastamansa röyhkeä ja ylimielinen retoriikka oikein korostaa sitä, miten todellisuudesta vieraantunut hän on. En malta odottaa sitä päivää, että tästä rouvasta päästään eroon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän on turhan suuret luulot itsestään, jos kuvittelee, että ketään kiinnostaa ns. ihan vitusti, mitä PM perheineen syö.
Onko oikeasti Marin tehnyt tällaisia päätöksiä? Vai keksitkö itse?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko oikeasti Marin tehnyt tällaisia päätöksiä? Vai keksitkö itse?

Itse keksin. Koska sellaistahan ei voisi tapahtua, että lausuisi itse julkisuudessa vaikkapa seuraavaa:
- ”Koska asiasta, missä olen mahdollisesti toiminut väärin joko omaa tietämättömyyttäni tai siksi, että minua on saatettu ohjeistetaa virheellisesti, on noussut kohu, minkä minä ymmärrän oikein hyvin, haluan nyt julkistaa itse ko. kauppakuitit. Pyydän anteeksi mahdollisia väärinkäytöksiä ja tulen ehdottomasti maksamaan takaisin kaikki valtion kassasta perheelleni maksetut aamiaistarvikkeet.”

Mutta tämähän ei ole mahdollista, koska Suomessa edes PM ei saa toimia suoraselkäisesti ja käyttää omia aivojaan, vaan Suomessa virkamiehet sun muut päättävät kaikesta. Ehkä enemmän kuin koskaan. Ja oikeasti sillä ei ole mitään merkitystä, ketä kansa äänestää, koska virkamiehet ja erityisavustajat yms. pyörittävät tätä maata ja ministerit ovat vain ja ainoastaan kumileimasimia. Vaalit ja muut ovat vain sirkusta ja teatteria kansalle.
 

Vatso

Jäsen
Ja soppa sakenee, nyt Päivi Lipponen sanoo VNK:n puhuvan ns. muunneltua totuutta. ”Itse ostin perheemme ruuat, siivosin ja kokkasin ja maksoimme jopa vuokraa asunnosta. Miksi VNK yrittää kaataa tämän meidän niskaan?”

Lainaus ei aivan sanasta sanaan, vähän tiivistin sitä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ja soppa sakenee, nyt Päivi Lipponen sanoo VNK:n puhuvan ns. muunneltua totuutta. ”Itse ostin perheemme ruuat, siivosin ja kokkasin ja maksoimme jopa vuokraa asunnosta. Miksi VNK yrittää kaataa tämän meidän niskaan?”

Lainaus ei aivan sanasta sanaan, vähän tiivistin sitä.
Tämähän menee sangen erikoiseksi touhuksi. Odotan Paavon vielä murahtelevan jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös