Olen jokseenkin samaa mieltä. Sinänsä minua ei kiinnosta, miten pääministeri käyttää rajallisen vapaa-aikansa, kunhan nyt noudattaa Suomen lakia ja mielellään vielä hyviä tapojakin, kansakunnan kaapin päällä oleva hahmo kun ainakin pääministeriaikanaan on.
Marinin bileissä ja festareilla käyminen on viestintää, jonka on tarkoituskin upota määrättyihin kohderyhmiin. Tuo ei ole demarien kannalta niin huono juttu, koska bile-sannailu puree niihin porukoihin, joissa Marinin ja demarien pitääkin tehdä vaikutusta. Peridemarit, eli 70-100-vuotiaat ex-työläiset ja ex-alemmat toimihenkilöt äänestävät demareita muutenkin, koska he kuvittelevat, että niin kuuluu tehdä. Tuossa porukassa demaripääministerin yöelämää ei välttämättä katsota niin hyvälläkään, mutta Sannalla on myös varaa olla mielistelemättä vanhuksia.
Minun puolestani pääministeri saa ravata yökerhoissa ja pitää julkkisystävilleen pippaloita, jos siltä tuntuu. Jos taas tuo on millinkin verran pois työtehtävien hoidosta, tai käy ilmi, että PM:n toimintakyky tai arvostelukyky on vaarantunut olennaisesti juhlimisen takia, niin tilanne on toinen. Lisäksi on hyvä huomata, että korkeassa asemassa olevan ihmisen kohdalla riittää joskus pelkkä epäilys siihen, että tämän kyky olla tehtäviensä tasalla on kyseenalaistettu. Olisi tietysti fiksuinta toimia siten, ettei omia vapaa-ajan tekemisiä tarvitsisi joutua selittelemään jälkeenpäin.