Sami Lähteenmäki

  • 42 931
  • 200

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Jo nyt on, kun porilaisen pitää käydä avaamassa ketju yhdelle Lukon parhaista hyökkääjistä. Sami on huimasta peliajasta huolimatta kahdeksan kierroksen jälkeen pisteissä ehkä hieman perässä, mutta tulee aivan varmasti vielä. Sami tullee järjestämään kauden aikana Lukko-faneille monta iloista hetkeä.

Jos nyt sattuis, että teillä ei olla tyytyväisiä, niin lähettäkää äijä takaisin Poriin. Please?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toni Koivisto pisti viimeisellä minuutilla 2-0 tyhjiin ja siinä oli Lähteenmäki vieressä menossa mukana. Toivoin hetken aikaa että Koivisto syöttäisi jotta Lähteenmäki saisi gorillan selästään, mutta mitäpä tuosta.

Alku oli vaikea Lähteenmäelle eikä hän vieläkään Jerry Ahtolan saappaita täytä. Parantaa kuitenkin koko ajan. Sitä lopullista tulemista odotellaan.
 

Thompson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Arsenal
Lähteenmäki huutaa maalia tällä hetkellä. Kuten sanottu, Lähteenmäestä on hyötyä joukkueelle vaikka ei pelissä pisteitä teekkään. Verrattuna Ahtolaan tämä on hyvä asia. Viime kaudella Ahtola aloitti heikosti ja löysi itsensä jopa viltistä. Ahtola on tehokkaampi ja hyvä kulmissa vääntäjä. Lähteenmäki on hyvä puolustamaan ja monipuolisempi pelaaja. Valmentajan unelma.

Kyllä se siitä vielä aukeaa ja tulee rikkomaan 30 pinnaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Lähteenmäki olisi avannut maalitilinsä tänään ellei Koivisto olisi nähnyt parhaaksi varmistaa kolme pistettä. Harmi että tilanne oli niin selvä, ettei sitä voinut edes puhumalla Lähteenmäelle merkitä.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Joo itsekin toivoin että pistäisi Samille.

Lähteenmäki hakee vielä paikkaansa. Eiköhän se siitä.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Koivisto oli hieman itsekäs, mutta tuo maali ei kauaa lämmitä. Seuraavan kymmenen pelin jälkeen kulta-potta kuuluu jälleen Vahalahdelle.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ihan oikein Toni toimi, varmisti 3 pistettä, olis voinu syöttö pomppia tai Lähteenmäki sutia ohi. Sitäpaitsi jokainen maali on Tonille tärkeä, jos keväällä maalikuninkuudesta taistelee, esimerkiksi.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Kyllä Lähteenmäki kovin yrittää ja pistää kaiken peliin mutta kaipaisi selvästi sellaista Niemen kaltaista peliä tekevää sentteriä parikseen. Jotenkin kemiat ei ole kohdillaan muiden kanssa. No muistetaan että Koivistollakin on pisteiden valossa vaikeaa viime kauden alussa.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toni Koivisto pisti viimeisellä minuutilla 2-0 tyhjiin ja siinä oli Lähteenmäki vieressä menossa mukana. Toivoin hetken aikaa että Koivisto syöttäisi jotta Lähteenmäki saisi gorillan selästään, mutta mitäpä tuosta.
Minä taas toivoin, että ei syöttäisi. Tekemällä tehty maali kuten CHL karkeloissa sen apinan parhaiten harteilta karistaa. Maalittomuudesta huolimatta Lähteenmäki on ollut ihan kuningas siellä kaukalossa, nöyryyttää kaikkia muita paitsi vastustajan maalivahtia. (Vielä).
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä taas toivoin, että ei syöttäisi. Tekemällä tehty maali kuten CHL karkeloissa sen apinan parhaiten harteilta karistaa. Maalittomuudesta huolimatta Lähteenmäki on ollut ihan kuningas siellä kaukalossa, nöyryyttää kaikkia muita paitsi vastustajan maalivahtia. (Vielä).
Juuri näin. Kyllä se maalivahdille tehty maali on paras lääke. Lähteenmäki on tällä hetkellä Lukolle paljon arvokkaampi, mitä tilastot antavat ymmärtää. Jos verrataan Ahtolaan, niin Lähteemäki on tällä hetkellä mun mielestä kaikessa muussa parempi, paitsi maalin tekemisessä. Tuonkin asian uskon korjaantuvan kauden mittaan.
 
Eiköhän tänään tule maalikin Samille. Näin itse ainakin uskon. Tyytyväinen olen kyllä lopulta myös ollut Lähteenmäkeen. Raastaa repii ja haastaa. Harvemmin porista mitään hyvää tänne on tullut, mutta Lopen paras voisi olla sellaista.
 

VAKIOPAIKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lähteenmäki on monipuolinen pelaaja. Kun kausi loppuun, nii veikkaan että tilastoissa on vähintään maali joka neljänteen peliin. Eli esim. 15 maalia 60 peliä. Lähteenmäki on mielestäni aika paljon Vahalahden tapainen pelaaja. Vahalahti on vaan joka saralla hieman parempi.
 

cornix

Jäsen
Lähteenmäki on monipuolinen pelaaja. Kun kausi loppuun, nii veikkaan että tilastoissa on vähintään maali joka neljänteen peliin. Eli esim. 15 maalia 60 peliä. Lähteenmäki on mielestäni aika paljon Vahalahden tapainen pelaaja. Vahalahti on vaan joka saralla hieman parempi.

Mulle tulee enemmän Tukonen mieleen Lähteenmäestä, eli hieman romuluisempi ja fyysisempi pelityyli mitä Vahalla. Hieno hankinta kyllä vaikka pisteiden valossa on hiljaista ollutkin, pääsee myös paljon paikoille eli ei hiihtele pelin ulkopuolella juuri koskaan. Energia mieletön.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lähteenmäki on mielestäni aika paljon Vahalahden tapainen pelaaja.

Minusta Vahalahti on hyökkäyspäässä nimenomaan oikea-aikainen ja osaa hiipiä maalipaikkoihin, jotka käyttää tehokkaasti. Myös puolustussuuntaan Vahalahti sijoittuu hyvin ja samoin alivoimalla. Samaten Vahalahti on Liigan tasolle erittäin taitava mailankäsittelijä ja syöttelijä, laukauskin on Liigassa hyvää tasoa. Liike Vahalahdella ei ole ihan huippuluokkaa ja luistelu on hieman kulmikasta, mutta hyvä sijoittuminen ja tilanteiden ennakointi auttaa paljon.

Lähteenmäen peli perustuu hurjaan energiaan ja Lähteenmäki sähisee kentälle joka suuntaan. Lähteenmäki myös ajaa surutta maalille ja ottaa paljon mustelmia. Taidoiltaan ja pelisilmältään Lähteenmäki on minusta kaukana Vahalahden tasosta. Maalinteossa Lähteenmäellä ei ole Vahalahden kaltaista juonikkuutta ja malttia, vaan maalit tulevat enemmän sattuman ja valtavan työmäärän kautta.

Eli minusta hyvin erilaiset pelaajat kyseessä.

Lähteenmäki kaipaisi minusta hieman rentoutta peliinsä ja ajoittain yritystä on jopa liikaa. Ilves-ottelussa Lähteenmäen peliaika hieman putosi 20 min lukemista, kun Vahalahti alkoi pelamaan enemmän alivoimaa. Luultavasti toivuttuaan Vaha-Gagnon kaksikko on myös alivoimissa RD:n ykköshevoset, nyt Lähteenmäki on paikannut Vahan puuttumista.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tämä kaveri on kyllä melkoinen hyrrä. Eihän ton edes tartte maaleja tehdä, ne olis plussaa. On jokapaikassa kokoajan ja taklaa, raapii, repii ja aiheuttaa hämmennystä.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tämä kaveri on kyllä melkoinen hyrrä. Eihän ton edes tartte maaleja tehdä, ne olis plussaa. On jokapaikassa kokoajan ja taklaa, raapii, repii ja aiheuttaa hämmennystä.

Eikös tulosyksikössä yleensä pörräämisen sijaan odoteta tehoja ? Pelaa pistepörssin johtajan kanssa samassa ketjussa, luulis että osuis edes vahingossa maalipuiden väliin tai syöttöpisteitä maalintekijän rinnalla tulisi. Minä toivon että tulosta syntyy kun siihen rooliin hän on hankittu.
 

cornix

Jäsen
Eikös tulosyksikössä yleensä pörräämisen sijaan odoteta tehoja ? Pelaa pistepörssin johtajan kanssa samassa ketjussa, luulis että osuis edes vahingossa maalipuiden väliin tai syöttöpisteitä maalintekijän rinnalla tulisi. Minä toivon että tulosta syntyy kun siihen rooliin hän on hankittu.

Lähteenmäki on aika paljon pelaillut eri ketjuissa, mutta en mä valita lainkaan jos mies pelaa samalla tasolla kuin tähänkin asti ja Koivisto tekee ne pisteet kun saa kentällä työrauhaa tuon Lähteenmäen pörräämisen ansiosta. Kyllä sitä tulostakin alkaa vielä tulemaan kunhan apina vaihtaa olkapäiltä maisemaa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Eikös tulosyksikössä yleensä pörräämisen sijaan odoteta tehoja ? Pelaa pistepörssin johtajan kanssa samassa ketjussa, luulis että osuis edes vahingossa maalipuiden väliin tai syöttöpisteitä maalintekijän rinnalla tulisi. Minä toivon että tulosta syntyy kun siihen rooliin hän on hankittu.

Eiköhän joka yksikössä odoteta roolin mukaista toimintaa? Kuten sanoin, mulla ei hätä ole noitten tehopisteitten kanssa, sulla vissiin on paniikki päällä? Ainakin annat ymmärtää niin, enkä paheksu ollenkaan, meneehän meillä ihan päin vittuu pelit.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Eiköhän joka yksikössä odoteta roolin mukaista toimintaa? Kuten sanoin, mulla ei hätä ole noitten tehopisteitten kanssa, sulla vissiin on paniikki päällä? Ainakin annat ymmärtää niin, enkä paheksu ollenkaan, meneehän meillä ihan päin vittuu pelit.
Joo mulla on kauhea paniikki kun ihmettelen miksi kesän ykköshankinta on tehoton kaikesta yv ajasta liigan tehokkaimpien pelaajin rinnalla pelaamisesta huolimatta.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo mulla on kauhea paniikki kun ihmettelen miksi kesän ykköshankinta on tehoton kaikesta yv ajasta liigan tehokkaimpien pelaajin rinnalla pelaamisesta huolimatta.

Miksi? Joukkue pitää sarjan kärkipaikkaa. Lähteenmäki on jo nyt hyödyllinen, ja pisteitäkin varmasti vielä tulee. Sitten telakalta palaa vielä Vauhkonen, Lahti, Koski ja Koivisto, niin minusta tilanne näyttää kerrassaan erinomaiselta.
 

Thompson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Arsenal
Joo mulla on kauhea paniikki kun ihmettelen miksi kesän ykköshankinta on tehoton kaikesta yv ajasta liigan tehokkaimpien pelaajin rinnalla pelaamisesta huolimatta.
Katso niitä pelejä joskus ja lopeta tuo teksti-TV scouttaus. Lähteenmäki on kahdensuunnan hyökkääjissä ihan Liigan eliittiä. Lähteenmäki tekee tällä hetkellä hyvin tilaa mm. Koivistolle, Asplundille ja Niskalalle - auttaa paljon, kun Lähteenmäki tekee vierellä niin perkeleesti hommia.

Odotin itsekin kovempia tehoja. Uskon kuitenkin, että pian paukkuu. Joku Ässä-fani voi kertoa tarkemmin, mutta olin lukevinani, että Lähteenmäki oli viime kaudellakin vasta joulun tienoilla kovimmassa iskussa johtuen kovasta kesäharjoittelusta.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Katso niitä pelejä joskus ja lopeta tuo teksti-TV scouttaus. Lähteenmäki on kahdensuunnan hyökkääjissä ihan Liigan eliittiä. Lähteenmäki tekee tällä hetkellä hyvin tilaa mm. Koivistolle, Asplundille ja Niskalalle - auttaa paljon, kun Lähteenmäki tekee vierellä niin perkeleesti hommia.

Odotin itsekin kovempia tehoja. Uskon kuitenkin, että pian paukkuu. Joku Ässä-fani voi kertoa tarkemmin, mutta olin lukevinani, että Lähteenmäki oli viime kaudellakin vasta joulun tienoilla kovimmassa iskussa johtuen kovasta kesäharjoittelusta.

Joo on multa tällä kaudella yksi (ilves) peli jäänyt näkemättä valitettavasti... En ole tietääkseni missään väittänyt Lähteenmäen olevan hyödytön, tehoja vaan kaipailen niinkuin itsekin olet odottanut.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joku Ässä-fani voi kertoa tarkemmin, mutta olin lukevinani, että Lähteenmäki oli viime kaudellakin vasta joulun tienoilla kovimmassa iskussa johtuen kovasta kesäharjoittelusta.

Liigan sivulta löytyy "Ottelu ottelulta" -tilastot myös viime kaudelta. Lähteenmäen tehot viime kauden ensimmäisissä 11 ottelussa 4+3, joulutaukoon mennessä pisteitä oli kertynyt 8+12 ja koko kauden tehot 10+19 eli kyllä nuo pisteet aika tasaisesti kauden mittaan tuli. Mitään ryppäitä ei löytynyt, lokakuussa teki 7 ottelussa 4+2 ja tammikuun alussa 3 ottelussa 2+4.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tänään nokikkain Kähkösen kanssa, mutta gorilla sitoi laukaisuhetkellä mailaa. Samin pitäis nyt äkkiä saada maali aikaiseksi, Piitulainenkin sai. Samin pelissä ei ole mitään muuta moitittavaa, kun maalittomuus.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään nokikkain Kähkösen kanssa, mutta gorilla sitoi laukaisuhetkellä mailaa. Samin pitäis nyt äkkiä saada maali aikaiseksi, Piitulainenkin sai.

Nurmikin sai, Sipiläinenkin sai ja niin Lähteenmäkikin sai ja iski saman tien toisenkin maalin, vaikka turhan helpolla meni, mutta silti, varmasti lisää itseluottamusta tekemiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös