Sami Heleniuksen mietteitä osa II

  • 2 885
  • 18

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset jälleen hyvästä haastattelusta. Otetaan tähän suora lainaus haastattelusta;

"- Näillä nykyisillä säännöillä lähden tappelemaan jos on ihan pakko tai tulee haaste, sillä minulla on sopimuksessa sellainen pykälä, että jos olen tappelun vuoksi pelikiellossa, niin 1 000 euroa ottelua kohden otetaan pois palkastani. Matti Virmanen sanoi, että tämä 1 000 euroa estää ylilyönnit, mutta jos joku tulee haastamaan, niin lähden silti aivan varmasti."

Olisikohan tässä syy miksi turhat tappelut ovat jääneet näkemättä. Mielestäni erittäin fiksusti toimittu Virmaselta, Jokerit kyllä tarvitsee Samia, mutta ei niin että ensin peli ja tappelu, 2-3 seuraavaa peliä katsomossa jne.

Sellaisen lisäyksen tuohon sopimuskohtaan kyllä haluaisin, että mikäli tappelu voidaan katsoa aiheellliseksi, siis silloin kun on saatu haaste tai tilanne sitä muutoin vaatii, niin ei mitään tonnin sakkoa. Hyvän miehen lisänä tuollaisessa tilanteessa pitäisi maksaa tonni lisää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Asiaa, asiaa. Sami on pelimies. Ja kappas, SM-liigan "turhin" pelaaja Pasi Nielikäinenkin saa kehut ammattimieheltä. Joista kiittää lämpimästi, toimittajallekin tiedoksi. 1.000 egeä/matsi on luvalla sanoen sikamaisen kova sakko pelikiellosta.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Miksi ihmeessä Masa on tollasen sakon pistänyt?

Ei Jokereiden puolustus nyt niin paljon Samin varassa lepää, ettäkö katastrofi iskisi jos Sami olisi joskus pelin tai kaksi poissa. Ja muutaman kerran kaudessa kun näyttäisi sikailijoille mitä tapahtuu, niin uskoisin että se loppukaudesta hieman rauhoittaisi tilannetta. Ja kansa saisi sirkushuveja.

Nythän joku rotta saa suhteellisen paljon sikailla, tietäen että se Helenius ei tee mitään. Mutta jos hän tietäisi, että sen törkeän poikittaisen jälkeen tulisi isän kädestä, niin varmasti miettisi hieman...

Sami hommattiin, että hän estäisi sikailuja sen takia että vastustaja tietävät hänen pystyvän puuttumaan tilanteeseen. Nyt ollaan tilanteessa, jossa vastustaja tietää että Sami ei saa tehdä mitään.

Vähän niinkuin ostaisi Ferrarin mutta pitäisi sen autotallissa piilossa.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kyyberi

Vähän niinkuin ostaisi Ferrarin mutta pitäisi sen autotallissa piilossa.

On muuten aikas loistavasti sanottu!

Ja mielestänihän pikemminkin Virmasen pitäisi maksaa Samille tuo 1000 euroa ekstraa, jos Sami silloin tällöin hieman viihdyttää kansaa Areenalla. Lisääntyviin pääsylipputuloihinhan nähden tuo 1000 euroa olisi suorastaan hyvä diili Virmaselta.

-TommyT-
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Luin tuossa Klaus Venetjoen tekemän haastattelun Sami Heleniuksesta. Menin aika pahasti sekaisin siinä, että mikä oli Samin itsensä kommentti ja mikä oli haastattelijan kommentti. Tämän viestin lukee kuitenkin joku joka voi asialle tehdä jotain, niin voisiko sitä haastattelua muokata siihen tyyliin, että kysymykset olisi lihavoituina tai vastaukset kursivoituina? Helpottaisi aika paljon tuon jutun lukemista.

Kiitos.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kiitokset taas erittäin mielenkiintoisesta jutusta. Näyttää muutenkin tuo Helenius olevan hauska tapaus, odotan jo innolla tätä kirjaa.

Mutta kai tuossa sakkopykälässä on pakko olla jotain poikkeuksia? Tuskinpa se nyt _ihan_ehdoton_ on, vai?
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti bozik
Sellaisen lisäyksen tuohon sopimuskohtaan kyllä haluaisin, että mikäli tappelu voidaan katsoa aiheellliseksi, siis silloin kun on saatu haaste tai tilanne sitä muutoin vaatii, niin ei mitään tonnin sakkoa.
Ihmettelen myös, jos näin ei ole. Ei se Virmanen niin tyhmä voi olla, vai voiko, ettei maalaisjärkeä osaa käyttää?

Olen ollut siinä luulossa, että Masa näyttää vihreää, mutta Jortsu vilkuttaa punaista. Näin ei taidakaan olla?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ilmala
Ihmettelen myös, jos näin ei ole. Ei se Virmanen niin tyhmä voi olla, vai voiko, ettei maalaisjärkeä osaa käyttää? Olen ollut siinä luulossa, että Masa näyttää vihreää, mutta Jortsu vilkuttaa punaista. Näin ei taidakaan olla?

No eiköhän kaikki näytä punaista, jos jotain luovia menee nyrkillä ojentamaan. Sen sijaan syystä ja kunnon matsi jotain mahdollisimman lähellä samaa sarjaa olevaa vastaan saa varmasti sympatiaa johdolta ja valmennukselta. Vaikka ne eivät sitä tietenkään julkisesti näytä.

Ja jos syytä on, kyllä kannattajat pistävät keräyksen pystyyn. Ei ole siinä paljonkaan mieltä, että suojellessaan joukkuetovereita, Sami saisi siitä vielä itse maksaa. Minä olen ainakin mukana taloudellisissa tukitoimissa. Jos siis tarvitaan.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti cobol
Ja jos syytä on, kyllä kannattajat pistävät keräyksen pystyyn. Ei ole siinä paljonkaan mieltä, että suojellessaan joukkuetovereita, Sami saisi siitä vielä itse maksaa. Minä olen ainakin mukana taloudellisissa tukitoimissa. Jos siis tarvitaan.

Niin, tästä on ollutkin jo läppämielessä puhetta. Kerätään fanien keskuudesta kolehti niin 1000 euroa on nopeasti kasassa. Rahat Helgelle kouraan ja ei muuta kuin kouluttamaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuollaisessa keräyksessä ollaan mukana ilman arvuutteluja. Joka tapauksessa kuten cobol esitti, kyllä varmaan joukkueen johdolta löytyy silmää arvioida tilanteet joissa sakko voidaan unohtaa.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti cobol
Ja jos syytä on, kyllä kannattajat pistävät keräyksen pystyyn. Ei ole siinä paljonkaan mieltä, että suojellessaan joukkuetovereita, Sami saisi siitä vielä itse maksaa. Minä olen ainakin mukana taloudellisissa tukitoimissa. Jos siis tarvitaan.
Aivan varmasti ja itse asiassa keräystä ollaan jo vähän ruvettu suunnittelemaan, kylläkin kieli poskessa, toistaiseksi.

Vaik ei nyrkkeily kaukaloon kuulukaan (eipä), niin kyllä Samin pitää saada käsivarsiaan oikoa vielä tällä kaudella!

Minä ilmoittaudun myös keräykseen, jos sellaista ruvetaan keräämään!
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti bozik
Tuollaisessa keräyksessä ollaan mukana ilman arvuutteluja. Joka tapauksessa kuten cobol esitti, kyllä varmaan joukkueen johdolta löytyy silmää arvioida tilanteet joissa sakko voidaan unohtaa.

Uskoisin, että tuo sakkopykälä antaa seuralle mahdollisuuden sakottaa pelaajaa, mutta ei ole ehdoton. Luultavasti tuolla pykälällä ei tarvitse käydä, koska Virmanen on julistanut kuola suupielistä valuen "kauhun tasapainoa". Uskoisin bozikin olevan asiassa aivan oikeassa. Tuolla pykälälla halutaan varmuuden vuoksi ehkäistä ylilyönnit.

Enpä usko sitäkään, että Helenius lähtee tappelemaan, jos sille lyödään tonni kouraan. Ja itse en luonnollisesti olisi moisessa keräyksessä mukanakaan.

Jos, jos ja ehkä, ehkä...
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Heh, siinä Jokerit-Hifk matsissa pistäkää sisäänkäynnin viereen keräysastia, ja kun siinä on sitten tonni täynnä niin kuuluttaja kuuluttaa kesken pelin "Heleniuksen keräys on saavuttanut tuhannen euron rajan". Sami kuulee tämän, katsoo ympärilleen ja heittää hanskat pois :D

Juuei. Mutta kyllä hän silti voisi käydä sikailujen jälkeen edes hieman juttelemassa porsaalle...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Oiva
Enpä usko sitäkään, että Helenius lähtee tappelemaan, jos sille lyödään tonni kouraan.

No ei kai tästä nyt olekaan kyse! Tuollainen olisi jo melkoista halventamista, jos joku kuvittelee asian olevan tuolla tavalla. Että vain rahasta ja mitä tahansa rahasta... Vähän huumoria kehiin nyt, Oiva.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juuri noin kuin cobol tuossa edellä kirjoitti. Ei siis todellakaan niin, että kerätään tonni, Helgelle tonni käteen ja pyyntö tapella. Tämä olisi halventavaa sekä Helgelle että faneille. Eihän tällaisessa kukaan tervejärkinen olisi mukana.

Sen sijaan jos tuo sakkopykälä menisi niin, että aiheellisesta tappelusta seuranneesta pelikiellosta Helge joutuisi maksamaan sakon, niin sitten olisin kohtuullisen suurellakin summalla kompensoimassa tuota maksua niin, ettei se jäisi Helgen kontolle. Aiheellinen tappelu on minusta silloin, kun siihen haastetaan tai tilanne vaatii sitä esim. johonkin Jokeri-pelaajan kohdistuneen törkeyden takia. Eli tässä suhteessa olen täysin samoilla linjoilla kuin Helgekin haastattelujen perusteella on.

Tähän astihan Helenius on pelannut juuri niin kuin toivon. Hyvällä asenteella ja sopivalla kovuudella. Mies on myös takuulla erittäin tärkeä kaveri pukukopissa.

Eniten minua harmittaisi nähdä jatkossa tappelu, joka on jo päiviä tai viikkoja aikaisemmin sovittu. Voi olla että olen tässä suhteessa poikkeuksellinen katsoja, mutta olin todella tyytyväinen ettei esim. Helge-Nielikäinen matsia nähty. Paljon mielummin katselen sellaisen tappelun, jolle tarve syntyy matsin kestäessä ja johon molemmat lähtevät spontaanisti mukaan. Siis todellisen tappelun, ei mitään showta.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Kuittivihko my ass

Ihan asiallinen haastattelu, mutta kyllä tämä Helenius hypetys on pikkaisen kihahtanut ylitse. Kauden alussa alussa uhotaan Jatkoajan haastattelussa, että jokaisesta puhtaasta ja epäpuhtaasta taklauksesta Jokeripelaajia kohtaan kaivetaan kuittivihko esiin.

Tuli sitten tonni sakkoa tai ei, tosimies ei sanojaan syö. Sami vaikuttaa fiksulta kaverilta, mutta tuollaiset katteettomat mesoamiset olisi siinä tapauksessa kannattanut jättää pois. Samilla oli varmasti jo tuossa vaiheessa tiedossa sakkosysteemi.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Yksi asia kyllä alkaa oleen aika varma ja se on se että tuskin Samia enää rapakon takana nähdään hanskaushommissa sillä kun hän yhden kauden pelaa käytännössä ilman tappeluja niin aika vaikea on kuvitella että hän enää lähtis sinne hoitamaan ruutua joka on hänen vahvinta aluettaan.
Pelilliset taidot eivät häntä sinne
vie.
 

Vopat#38

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk ja New Jersey
Helenius ei ole kyllä ollut hyvä tällä kaudella vielä missään osaaluella!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös