Salainen suosikki?

  • 191 051
  • 1 070

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Täytyy tunnustaa, että Abban diggaaminen on tosiaankin pientä verrattuna eräiden salaisiin paheisiin. Sen verta on menty kuitenkin eteenpäin ettei lokerointia enää samalla tavalla esiinny kuin ennen. Helpommin hyväksytään, että musiikkia voi kuunnella laidasta laitaan. Ennen tuli kuittia helpommin, jos erehtyi kannattamaan muutakin kuin mitä kaveripiirissä kuunneltiin.

Voi tietenkin olla, että ennen oltiin ehdottomia musiikin suhteen, nykyisin jääkiekon.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Gren
Melkein yhtä paha kuin Noitalinna Huraan "Pikkuveli" joka on kanssa sellainen kipale että meitsi tipahtaa ihan kappaleiksi.

Kerrassaan koskettava kappale. Varsinkin kun on kaksi isoa siskoa. Ja se video - sopii kappaleen tunnelmaan loistavasti.
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luurankoja levyhyllyssä

Niitähän löytyy meikläisen levykaapista, olen aika kaikkiruokainen ton musaan suhteen niin että ei mm. Lappareiden, Vilkkumaan, TikTakin, Naikkareiden jne. kuuntelu edes tunnu ihmeelliseltä. Pääasiassa hyllystä löytyy ja kuuntelen rock-musaa siis perinteistä, kasari-heviä ja vähän raskaampaa. Mutta niitä luurankoja:

*klassista, etenkin kuoromusiikkia on jonkin verran
*Aki Sirkesalo
*Andrea Bocelli
*Madonna
*Placido Domingo
*Sauli Lehtonen
*The Corrs
muutamia poimiakseni

Olin muuten Spaissareiden vikalla Suomen keikalla ja pikkulikka oli katkera kun ei päässyt mukaan, videohyllystä löytyy Spice Girls the Movie sekä muutama keikkataltiointi.

Mutta pahin kaikista on ehkä Dingo , no niin nyt sekin on sanottu, kylläpä helpotti. Levyän en kyllä omista mutta Levoton ruhkimo, Nahkatakkinen tyttö jne. jne. kyllä tarvittaessa lähtee
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
No mun salainen pahe on Taiskan Mombasa, samoin kuin monet muut suomi-iskelmät. Mutta ei kai Finnhitseistä diggailua tarvi hävetä? Vai tarviiko?
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uusi Nylon Beat, uusi Tiktak ja vanha Rasmus ovat mahtavaa tavaraa. Viihdyttävä Robbie Williams rulettaa myös.
Yksittäisiä biisejä: (Nyt menee maine) Robynin Electric ja Geri Halliwellin Look at me. Uijui miten ne oli hyviä.

edit:
Vieläpä muistui mieleeni yksi salattu stara. Ruotsalainen laulajaneitokainen Meja! Oikeilla soittimilla soitettua oivaa pop-musiikkia ja erinomaisia sävellyksiä sisältävä Seven Sisters -lätty (1998) löytyy hyllystä ja pysyykin siellä!

Tuli tässä mieleen yksi salainen suosikki tv:nkin puolelta: Nelosen Sairaalaelämää. Jeah, vitti se oli hyvä. Näyttelijäkaarti oli vinkeä ja Claire Goose hehkeä.
 
Viimeksi muokattu:

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä sitä turhaan salailemaan, jos sattuu pitämään jostakin sellaisesta, joka omaan korvaan kuullostaa hyvältä. Biisi on hyvä, jos se on hyvä, eikä se siitä miksikään muutu, vaikka esittäjä olisikin joku yleisesti vähemmän "cooliksi" tunnustettu tapaus. Jos vaikka Mikko Alatalo tekisi joskus sikamaisen hyvän biisin, olisin varmasti valmis diggaamaan sitä, ja myös valmis julistamaan ilosanomaani kaikille.

Esim. muutama vuosi sitten korvaani miellytti suuresti Backstreet Boysin Larger Than Life, vaikka kyseisen orkesterin aiemmat tuotokset eivät jalkaani vipattamaan saaneetkaan. Otin asian esille, ja yllätyksekseni huomasin, että todella monet muutkin olivat varsin positiivisin mielin kappaleen suhteen.

Nylon Beat puolestaan vetää aivan mainioita keikkoja läpi loistavan bändinsä tukemana, enkä ollenkaan häpeä diggailla neitokaisia. Nylon Beat on niin asiaa. Jos joku on eri mieltä, miksi sen pitäisi minua kiinnostaa.

Robbie Williamsinkin suhteen jotkut kainostelevat, kun tämä kymmenisen vuotta sitten sattui olemaan mukana eräässä vähemmän katu-uskottavassa projektissa. Entä sitten? Robbie on lahjakas muusikko ja todellinen persoona. Robbie on Äijä.

Kaikesta huolimatta, suurin osa jokapäiväisestä popista on täyttä potaskaa. Jos poikkeuksia kuitenkin ilmenee, olen valmis ottamaan ne ilomielin vastaan. Tuli haaste sitten miltä suunnalta tahansa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Oma luurankoni kaapissa on Duran Duran, jota diggailin aivan hillittömästi joskus 9-10 -vuotiaana. Siihen aikaan Tapiolan Seppälästä sai vuokrattua levyjä 50 fim pantilla josta sai 40.- takaisin kun palautti levyn. sieltä tuli Duranit lainattua. Diggailu loppui kun joku pihan vanhemmista jannusta kertoi että "toi on likkojen musaa". Sen jälkeen diggailtiinkin Rainbowta, Ramonesia ja Thin Lizzyä. Nykypäivän tuotteista on myönnettävä että Bomfunk MC:n Freestyler kolahtaa lujaa ja Linkin Parkin In the end.
Aiemmin mainitut Maija Vilkkumaa, Nylon Beat ja Tiktak tekevät tarttuvia poppisbiisejä ja kyllähän niitä kuuntelee ihan ilokseen välillä. En pelkää että menetän katu-uskottavuuteni kun myönnän sen.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiintoisa aihe, josta kiitokset ketjun aloittajalle.

Musiikin puolelta nykyisiä suosikkeja, joita en välttämättä hirveästi hehkuta, ovat ainakin Nylon Beat (en tiedä, pitäisikö hävetä) ja Frederik (en häpeä, mielestäni aivan legendaarisia kappaleita, joita on hauska laulaa äijäporukassa kun promilleja on kertynyt riittävästi). Vanha 90-luvun alun suosikki, josta en ole luultavasti kertonut kenellekään, on Neon2 (häpeän oikeasti, kuuntelin jokin aika sitten kappaleita uudestaan enkä voinut käsittää, mikä niissä silloin oli ollut niin hienoa).

Suurempi häpeän aihe voisi olla se, että tunnen musiikkia ylipäätään helvetin huonosti. Kun täällä jotkut taannoin väsäsivät omia suosikkikokoelmalevyjään, olivat monet näistä tuotoksista sellaisia, etten löytänyt niiden sisällöstä yhtään itselleni tuttua kappaletta.

Lisäksi olen edelleen sitä mieltä, että Titanic on hyvä leffa. En tosin aio katsoa sitä tänään, koska olen nähnyt sen jo kolmesti.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä, eikö kukaan kuuntele Matti Nykästä? Tosin Matin kuuntelu ei liene edes kovin hävettävää nykyään, kun osaa laittaa kaiken huumorin piikkiin...

Nimim. "Hai hai hai, mä oon sun samurai, tuppeen tiukkaan miekkani laittaa sain"
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Karate-Pekan ehdoton ykkökappale on Yön Kyyneleet. Varsinkin sen kertosävel on hyvin koskettava.

Matti Nykäsen kappaleet ovat joka kuuntelukerran jälkeen vain yhä parempia. Siirappinen Pidä Varas-kappale on kuuntelemisen arvoinen. "Pidä Varas, Hän on Varas ja Hän vie Sun sydämen"....
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti FourForty
Mitä, eikö kukaan kuuntele Matti Nykästä?
Kuuntelisin, jos löytäisin levyn jostain.
 

Antti.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Mc Nikke T

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse olen peräti orgastisessa tilassa aina kun kuulen MC Nikke T:tä. ;)

Mitä muuten tapahtui MC Nikke T:lle?

Täältä tähän

Nikke T:tä löytyy myös meikäläisen levyhyllystä :).

Robbie Williams on myös minun pieni paheeni. Poikabänditausta häiritsee, mutta niin vain äijä tekee hyvää musaa. Kaksi levyä löytyy.

Maija Vilkkumaa tekee myös tarttuvia biisejä, ja omistan "Meikit, ketjut ja vyöt" -albumin.

Ai niin, Ultra Brassa ei minun mielestäni ole mitään hävettävää.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bomfunk Mc's kolisee aivan kybällä. En ole löytänyt mitään järkevää syytä sille, nupit pitää vaan vääntää kaakkoon bomfunkkien soidessa. Autossa en ole vielä kehdannut soitella, varsinkaan kesällä kun ikkunat voi olla auki.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan näitä

"Kuusamo!... metsän näen jämäkän" eli Dannyn laulu on yksi salaisista suosikeista. Muita:
Freeman: Kaksi lensi yli käenpesän
Mikko Alatalo: Ihmisen ikävä toisen luo+Rikoo on riskillä ruma+Maalaispoika oon (Tiedän, tämä on vakava sairaus!)
Jari Sillanpää: Pariisi-Helsinki
Pirkka-Pekka Petelius: Tra la (en muista nimeä..se "transu-laulu" about v.1985)
Virve 'Vicky' Rosti: Kun Chicago kuoli
Marion: El Bimbo
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
uppia näin hyvälle aiheelle.

Niin, kai se oli jonkinmoinen järkytys, kun eräs kaunis päivä huomasin, että Fintelligensin Kelaa Sitä on ihan kuunneltavaa (ja jopa mieluisasti kuunneltavaa) tavaraa. Ainakin toistaiseksi bändin ja koko tyylisuunnan muu tuotanto kuulostaa korvissani aivan yhtä kamalalta kuin aina ennenkin. Samoin Anna Erikssonin Kun Katsoit Minuun-kappaletta en olisi muutama vuosi sitten edes uskaltanut soittaa, mutta nyt se on suorastaan kulttimaineessa

Mitäs näitä muita on? Ainakin elokuvapuolelta tykkään monista nyyhkyleffoista, kuten Kesytön Sydän ja Hiljaiset Sillat, mutta nehän ovatkin aivan laatutavaraa...tosin eivät ystäväpiirissäni.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tää on kyllä perkeleen noloa, mutta Elton Johnilla on muutama hyvä kappale. Lisäksi noloa on tunnustaa että Jokerit olivat minun kakkossuosikkini n. kymmenvuotiaaksi saakka. Lisäksi nolottaa että olen ollut 90-luvun alkupuolella tps:n (Koivu, Lehtinen, Summanen) puolella, sen jälkeen kun HIFK oli tippunut peleistä.
 

Phillyflu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, Rangers
Huh huh...

... paha tekee. Näitä ei kukaan näe levyhyllyssäni, sillä ne on piilotettu sen taakse:

- Spaissarien eka, tokan sain vittuilevilta kavereiltani joululahjaksi
- All saintsin sinkku never ever
- Lambretta (huokaus ja vielä tuore tapaus)
- Limp Bizkitin chocolate whatever...
- Aikakone
- The President of The United States, ostin vain yhden biisin, Peaches, takia
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Elton Johnin musiikki uppoaa kyllä heteromieheenkin erittäin hyvin. Kun joku hänen biisinsä soi radiossa, käyn ikäänkuin salaa pistämässä vähän volyymia lisää..

Ja vaíkka alaikäisiin tyttöihin ei saisikaan avoimesti osoittaa kiinnostustaan, niin tunnustan kyllä, että TikTak saa musiikillaan jalkani polkemaan..
 
Viimeksi muokattu:

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Tämäpä jännää, otsikon nähdessäni oli mielessä niin monia ehdokkaita tähän laitettavaksi mutta nyt tuntuu ettei mikään ole erityisen noloa. Mainitaan silti joitakuita (luullakseni) mainitsematta jääneitä:

DJ Bobo - ei löydy kun yksi kokoelma mutta vieläkin kolahtaa!

Kaija Koo - Kuka Keksi Rakkauden on ihan mieletön klassikko!

Princessa - vieläkö muistatte?

Nerdie - muistatteko vielä Jyrki Hit Challenge '99:ssä TikTakin jälkeen kakkoseksi tullutta bändiä? Ei nolottaisi muuten mutta kun pidän All About You:ta kaikkien aikojen parhaana debyyttialbumina...
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hmm, no lähinnä ehkä sellainen salainen suosikki olisi "Lähtevien laivojen satama"!

Se on käsittääkseni vähän vanhempi runo/laulu - en edes tiedä kuka sen on alunperin tehnyt, mutta muistan sen nuotiolauluna kummisetäni soittamana. Nyttemmin olen itsekin opetellut ulkomuistista sen suurinpiirtein soittamaan, mutta koska sitä ei levyvalikoimastani löydy, en pääse edes tarkistamaan meneekö oikein...

edit: pari sanaa
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Juu kyllähän näistä on joskus tykänny, mutta nyt levyjä tulee piiloteltua...

Spice Girls...se eka

Captain jack Operation Dance

Rinsessa (katselen lähinnä kansi lehtiötä;))

Sashin It's my life

Limpbiskit. suklaa tähtikala ja kuuma koira jossakin ihmeen liemessä

Vuosi tuhannen lasten hitit:) ( Tää on kylläkin mun siskon. No kunhan selitän)

Joku ihmeen Movetron
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Huh huh...

Viestin lähetti Phillyflu
- The President of The United States, ostin vain yhden biisin, Peaches, takia

Älä hyvä miäs! Loistavalta orkesterilta aivan käsittämättömän kova levy. Tuota jos joku häpeää, niin....
 

JanJ

Jäsen
Olen ostanut Mansunin levyn.

Ja pidin Madonnan kappaleesta Frozen.
En osaa selittää syytä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös