Sakari Salminen – Dominaattori

  • 220 710
  • 1 084

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Haluaisin uskoa tähän jälkimmäiseen. Tällä hetkellä vaan näyttää tokmanni-versiolta IFK-Juhiksesta. Eikä hommat natsaa oikein kenenkään kanssa. Kait se siitä vielä !
Mites tän päivän syöttö Thorellin maaliin?! Kelpasko?
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Salmisen mietteitä sk:n sivuilla:
-Tietysti haluan nähdä sen, mihin suuntaan Ässät on menossa, ja millainen joukkue siellä saadaan kasaan. Ulkomaille siirtymisessä minulla on takarajapäivä, mutta sitä en tarkalleen muista. Lopullisen päätöksen teen kuitenkin vasta kauden jälkeen.

Eli hyvät saumat on, että Salminen pelaa ensi kaudella Porissa. Kunnon pelaajia vain pistäisi saada.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Salmisen mietteitä sk:n sivuilla:
-Tietysti haluan nähdä sen, mihin suuntaan Ässät on menossa, ja millainen joukkue siellä saadaan kasaan. Ulkomaille siirtymisessä minulla on takarajapäivä, mutta sitä en tarkalleen muista. Lopullisen päätöksen teen kuitenkin vasta kauden jälkeen.

Eli hyvät saumat on, että Salminen pelaa ensi kaudella Porissa. Kunnon pelaajia vain pistäisi saada.

Oliko nää ultra-rehellisiä, vai hieman kryptisiä kommentteja? Ensi-istumalta tuntuis jopa, että Ässäpelit on toistaiseksi pelattu. Voi toki olla jotta pari täsmähankintaa ja strategiapalaveri (tulosbonukset kohdilleen), ja jatko Porissa onkin mahdollinen.
 

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
Salmisen mietteitä sk:n sivuilla:
-Tietysti haluan nähdä sen, mihin suuntaan Ässät on menossa, ja millainen joukkue siellä saadaan kasaan. Ulkomaille siirtymisessä minulla on takarajapäivä, mutta sitä en tarkalleen muista. Lopullisen päätöksen teen kuitenkin vasta kauden jälkeen.

Eli hyvät saumat on, että Salminen pelaa ensi kaudella Porissa. Kunnon pelaajia vain pistäisi saada.
Vähän kuulostaa kyllä huvittavalta, että Sakke pelaa Ässissä ensikaudella jos kasassa on ihan hyvä joukkue. Saati, että itse voisi olla johtajatyyppiä ja tehdä töitä joka ilta voiton eteen. Siihen päälle maalit ja maalisyötöt.

En tarkoittanut tällä mitään pahaa Sakkea kohtaan.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän kuulostaa kyllä huvittavalta, että Sakke pelaa Ässissä ensikaudella jos kasassa on ihan hyvä joukkue. Saati, että itse voisi olla johtajatyyppiä ja tehdä töitä joka ilta voiton eteen. Siihen päälle maalit ja maalisyötöt.

En tarkoittanut tällä mitään pahaa Sakkea kohtaan.
Aika kryptistä? Avaisitko?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Vähän kuulostaa kyllä huvittavalta, että Sakke pelaa Ässissä ensikaudella jos kasassa on ihan hyvä joukkue. Saati, että itse voisi olla johtajatyyppiä ja tehdä töitä joka ilta voiton eteen. Siihen päälle maalit ja maalisyötöt.

En tarkoittanut tällä mitään pahaa Sakkea kohtaan.

Mutta minä sen sijaan tarkoitan pahalla. Kaikkein suurin kirjoittamaton sääntö jääkiekossa/joukkueurheilussa on kuitenkin se, että nimi selässä ei ole koskaan suurempi kuin logo rinnassa. Ei koskaan! Mutta nyt Sakke on juuri asettanut oman nimensä logon yläpuolelle, kun menee ääneen sanomaan että hän arvioi kauden jälkeen onko Ässät hänen arvolleen sopiva joukkue. Tuo on ihan suora "statement", että hän ei itse aio pistää tikkua ristiin sen eteen, että Ässien kehitys lähtisi ensi kaudella hyvään suuntaan, vaan arvottaa itsensä ja päätöksensä ainoastaan muiden tekemän työn kautta, jonka jälkeen hänen armonsa päättää jääkö hän vai lähteekö..

Miksi sitten näin? No varmaankin tietysti siksi, koska hän on Sakari Salminen. Hänellä on varaa valita. Sitten taas jollain Salmelalla ei ole varaa valita. Se on oltava ensi kaudella tekemässä sitä duunia Ässien uuden nousun ja porilaisen kiekkoilun uskottavuuden eteen. Senhän toki Sakke voi ihan luvan kanssa tehdä, että lähtee ensi kaudella vaikka sinne ulkomaille, se on ihan hänen lakitekninen oikeutensa kun on kuitenkin optiot ja kaikki. Mutta missään olosuhteissa hänen ei olisi pitänyt ihan pokkana antaa tuollaisia elitistisen ylimielisiä kommentteja, koska siinä mennään pelkästään moraalisesti niin vihkoon kuin olla voi..

Nämä nyt vain on faktoja, mitä minä tässä kirjoitin. Ei siis Sakkea enää minun Ässiini ensi kaudella, koska hinta-laatu ei selvästikään kohtaa, puhumattakaan sitten tästä muusta ilmeisestä problematiikasta.. johan niitä tässä kertyy pelkkien budjettisyiden lisäksi
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Mutta minä sen sijaan tarkoitan pahalla. Kaikkein suurin kirjoittamaton sääntö jääkiekossa/joukkueurheilussa on kuitenkin se, että nimi selässä ei ole koskaan suurempi kuin logo rinnassa. Ei koskaan! Mutta nyt Sakke on juuri asettanut oman nimensä logon yläpuolelle, kun menee ääneen sanomaan että hän arvioi kauden jälkeen onko Ässät hänen arvolleen sopiva joukkue. Tuo on ihan suora "statement", että hän ei itse aio pistää tikkua ristiin sen eteen, että Ässien kehitys lähtisi ensi kaudella hyvään suuntaan, vaan arvottaa itsensä ja päätöksensä ainoastaan muiden tekemän työn kautta, jonka jälkeen hänen armonsa päättää jääkö hän vai lähteekö..

Miksi sitten näin? No varmaankin tietysti siksi, koska hän on Sakari Salminen. Hänellä on varaa valita. Sitten taas jollain Salmelalla ei ole varaa valita. Se on oltava ensi kaudella tekemässä sitä duunia Ässien uuden nousun ja porilaisen kiekkoilun uskottavuuden eteen. Senhän toki Sakke voi ihan luvan kanssa tehdä, että lähtee ensi kaudella vaikka sinne ulkomaille, se on ihan hänen lakitekninen oikeutensa kun on kuitenkin optiot ja kaikki. Mutta missään olosuhteissa hänen ei olisi pitänyt ihan pokkana antaa tuollaisia elitistisen ylimielisiä kommentteja, koska siinä mennään pelkästään moraalisesti niin vihkoon kuin olla voi..

Nämä nyt vain on faktoja, mitä minä tässä kirjoitin. Ei siis Sakkea enää minun Ässiini ensi kaudella, koska hinta-laatu ei selvästikään kohtaa, puhumattakaan sitten tästä muusta ilmeisestä problematiikasta.. johan niitä tässä kertyy pelkkien budjettisyiden lisäksi
Ässät vuokrasi Salmisen HIFK:n, jotta Ässät ei kärsisi liian kovia taloudellisia tappioita. Samoin myytiin ketjullinen muita pelaajia ja telakalla, tai lainatakseni urheilujohtaja Kerttulaa: "kuntoutuslaitoksella" oli toinen ketjullinen.

Päävalmentaja oli sysipaska, jolla oli peli-identiteetti yhtä kateissa, kuin kartaton suunnistaja Jukolan viestissä. Ykkössentteriä ei ollut rinnalla koko kaudella. Sitten kun tulet Poriin ja lyödään mikki suun eteen ja kysytään miltä tuntuu. Voi olla, että kaiken tämän jälkeen vitutus on aika kova. Korpisalo saattoi luvata Salmiselle vähän liikoja.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta minä sen sijaan tarkoitan pahalla. Kaikkein suurin kirjoittamaton sääntö jääkiekossa/joukkueurheilussa on kuitenkin se, että nimi selässä ei ole koskaan suurempi kuin logo rinnassa. Ei koskaan! Mutta nyt Sakke on juuri asettanut oman nimensä logon yläpuolelle, kun menee ääneen sanomaan että hän arvioi kauden jälkeen onko Ässät hänen arvolleen sopiva joukkue. Tuo on ihan suora "statement", että hän ei itse aio pistää tikkua ristiin sen eteen, että Ässien kehitys lähtisi ensi kaudella hyvään suuntaan, vaan arvottaa itsensä ja päätöksensä ainoastaan muiden tekemän työn kautta, jonka jälkeen hänen armonsa päättää jääkö hän vai lähteekö..

Miksi sitten näin? No varmaankin tietysti siksi, koska hän on Sakari Salminen. Hänellä on varaa valita. Sitten taas jollain Salmelalla ei ole varaa valita. Se on oltava ensi kaudella tekemässä sitä duunia Ässien uuden nousun ja porilaisen kiekkoilun uskottavuuden eteen. Senhän toki Sakke voi ihan luvan kanssa tehdä, että lähtee ensi kaudella vaikka sinne ulkomaille, se on ihan hänen lakitekninen oikeutensa kun on kuitenkin optiot ja kaikki. Mutta missään olosuhteissa hänen ei olisi pitänyt ihan pokkana antaa tuollaisia elitistisen ylimielisiä kommentteja, koska siinä mennään pelkästään moraalisesti niin vihkoon kuin olla voi..

Nämä nyt vain on faktoja, mitä minä tässä kirjoitin. Ei siis Sakkea enää minun Ässiini ensi kaudella, koska hinta-laatu ei selvästikään kohtaa, puhumattakaan sitten tästä muusta ilmeisestä problematiikasta.. johan niitä tässä kertyy pelkkien budjettisyiden lisäksi

Aikamoista ylitulkintaa muutamasta lauseesta.

Salminen ymmärtää varmasti roolinsa johtavana pelaajana ja kantoi oman osansa johtajuudesta viime syksyn synkkinä aikoina.

Ässien organisaatio on ollut täysin sekaisin pari viimeistä kautta, niin toimisto kuin valmennus. Minusta on aika ymmärrettävää, että Salmisen kaltainen kokenut pelaaja katsoo mihin suuntaan organisaatio kehittyy. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Salminen vaatisi huippujoukkuetta vaan hän haluaa nähdä, että organisaatio lähtee taas oikeaan suuntaan.
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
Aikamoista ylitulkintaa muutamasta lauseesta.

Salminen ymmärtää varmasti roolinsa johtavana pelaajana ja kantoi oman osansa johtajuudesta viime syksyn synkkinä aikoina.

Ässien organisaatio on ollut täysin sekaisin pari viimeistä kautta, niin toimisto kuin valmennus. Minusta on aika ymmärrettävää, että Salmisen kaltainen kokenut pelaaja katsoo mihin suuntaan organisaatio kehittyy. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Salminen vaatisi huippujoukkuetta vaan hän haluaa nähdä, että organisaatio lähtee taas oikeaan suuntaan.
Ylitullintaa tai ei, IFK:n pelaajan kuuluisi vain todeta että keskittyy nyt tähän kauteen ja ensi kausi ei ole vielä ajankohtainen. Ajattelematonta toimintaa Sakelta. Sakella on luonnollisesti oikeus toimia kuinka hän haluaa ja pelata, sopimuksen puitteissa, missä haluaa muutta hänkään ei todellakaan voi olla Patalogoa suurempi. Eli kaikkea mitä ajattelee, ei kannattaisi sanoa toimittajille, ei hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta minä sen sijaan tarkoitan pahalla. Kaikkein suurin kirjoittamaton sääntö jääkiekossa/joukkueurheilussa on kuitenkin se, että nimi selässä ei ole koskaan suurempi kuin logo rinnassa. Ei koskaan! Mutta nyt Sakke on juuri asettanut oman nimensä logon yläpuolelle, kun menee ääneen sanomaan että hän arvioi kauden jälkeen onko Ässät hänen arvolleen sopiva joukkue. Tuo on ihan suora "statement", että hän ei itse aio pistää tikkua ristiin sen eteen, että Ässien kehitys lähtisi ensi kaudella hyvään suuntaan, vaan arvottaa itsensä ja päätöksensä ainoastaan muiden tekemän työn kautta, jonka jälkeen hänen armonsa päättää jääkö hän vai lähteekö..

Miksi sitten näin? No varmaankin tietysti siksi, koska hän on Sakari Salminen. Hänellä on varaa valita. Sitten taas jollain Salmelalla ei ole varaa valita. Se on oltava ensi kaudella tekemässä sitä duunia Ässien uuden nousun ja porilaisen kiekkoilun uskottavuuden eteen. Senhän toki Sakke voi ihan luvan kanssa tehdä, että lähtee ensi kaudella vaikka sinne ulkomaille, se on ihan hänen lakitekninen oikeutensa kun on kuitenkin optiot ja kaikki. Mutta missään olosuhteissa hänen ei olisi pitänyt ihan pokkana antaa tuollaisia elitistisen ylimielisiä kommentteja, koska siinä mennään pelkästään moraalisesti niin vihkoon kuin olla voi..

Nämä nyt vain on faktoja, mitä minä tässä kirjoitin. Ei siis Sakkea enää minun Ässiini ensi kaudella, koska hinta-laatu ei selvästikään kohtaa, puhumattakaan sitten tästä muusta ilmeisestä problematiikasta.. johan niitä tässä kertyy pelkkien budjettisyiden lisäksi
No huh huh... Siis oikeasti?

Itse otin tuon vain pienenä kuittina motivaattorina toimiston suuntaan, että nyt perhana toimisto! Kunnolla sitä duunia, että saadaan mahollisimman kova joukkue jalkeille. Varmaan jokainen fani haluaisi vaikuttaa joukkueen rakennukseen, mutta ei vaan pysty. Nyt Sakke lyö vähän bensaa joukkueen rakennuksen liekkeihin, niin hän on joku ylimielinen paskiainen. Uskomatonta.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Sieltäkö se taiteilijasielu nostaa päätään?

Salminen kannattelemassa joukkuetta syksyllä, puoltoista kautta tuossa turbulenssissa. Väitteiden mukaan valmentaja kaupitellut selän takana jo syksyllä. Omanlaisensa persoona, veteraani, korkean profiilin pelaaja.

Sinänsä ihan ymmärrettävää, että suusta tulee muutakin kuin kiekkojargonia ja nollapuhetta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ylitullintaa tai ei, IFK:n pelaajan kuuluisi vain todeta että keskittyy nyt tähän kauteen ja ensi kausi ei ole vielä ajankohtainen. Ajattelematonta toimintaa Sakelta. Sakella on luonnollisesti oikeus toimia kuinka hän haluaa ja pelata, sopimuksen puitteissa, missä haluaa muutta hänkään ei todellakaan voi olla Patalogoa suurempi. Eli kaikkea mitä ajattelee, ei kannattaisi sanoa toimittajille, ei hyvä.

Eli jääkiekkoilijoiden pitää pitäytyä jääkiekko jargonissa? Nyt osalla porukasta tuntuu olevan ylireagointia ja turhaa mielensäpahoittamista. Ja Salminen sanoi ensin, ettei ole miettinyt ensi kautta vaan keskittynyt uuteen joukkueeseen sopeutumiseen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Salmisellahan on ensi kaudesta sopimus Ässien kanssa, mutta se sisältää ulkomaanpykälän. On sitten miehestä itsestään kiinni, haluaako pysyä Porissa vai mennä jälleen pelaamaan jonnekin muualle.
Riippuen Saken ensi kauden liksasta voi myös olla, että Kerttula ja kumppanit yrittää Sakelle vihjailla, että ulkomailla pelaaminen voisi olla hyvä vaihtoehto, ja että jos näin päättää, niin he ymmärtävät. Saattavat vielä auttaa seuran löytämisessäkin.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Riippuen Saken ensi kauden liksasta voi myös olla, että Kerttula ja kumppanit yrittää Sakelle vihjailla, että ulkomailla pelaaminen voisi olla hyvä vaihtoehto, ja että jos näin päättää, niin he ymmärtävät. Saattavat vielä auttaa seuran löytämisessäkin.
Näinhän johto voi tehdä, mutta hemkilökohtaisesti pitäisin Saken kyllä Porissa. Sitä juonikkuutta ja taitoa mitä hänellä on, ei välttämättä korvata kahdella tai edes kolmella pelaajalla. Rosteria kyllä pystytään laajentamaan salmalla rahalla, mutta erittäin kova syömähammas olisi poissa.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ensi kauden sopimuksesta en tiedä, mutta nyt pudotuspeleissä Sakke on pelannut Hifk:n paidassa huomattavasti paremmin kuin runkosarjassa. Ihan hyvä, kun peli paranee tosipeleissä.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sakke tosiaan on loistava lisä IFK:n tasoiseen jengiin. Painonsa arvosta kultaa. Hyvä että lähtenyt nyt paremmin homma käyntiin. Voisivat sitten kovalla rahalla ostaa ensikauden sopimuksen itselleen.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Super-Sakke ratkaisi. Mee poika, ei mikään mee boja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos. On kavereita, jotka nousevat esiin silloin kun tarve on.

Kiitän toisia oikeita punaisia.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kiitos. On kavereita, jotka nousevat esiin silloin kun tarve on.

Kiitän toisia oikeita punaisia.
Moni on jo unohtanut liigakarsintojen 2009 ratkaisevan ottelun ja siina varsin ratkaisevan maalin kahteen nollaan. Kuka silloinen nuori kloppi tuon maalin iskikaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös