Westerholmin lähtöä pidetään tällä hetkellä aikalailla selvyytenä joten katsotaanpa vähän maalivahtitilannetta. Liigassa on yllättävän paljon maalivahteja joiden sopimus on tämän hetkisellä tiedolla päättymässä ensi keväänä.
A-kori: tuskin keskustelevat SaiPan kanssa
Zagidulin, Langhamer, Heljanko, Lehtinen, Tuohimaa, Blomqvist, Patrikainen, Bartosak
B-kori: Ehkä, ehkä ei / mahdollisuus täyttää ykkösveskarin saappaat
Malik - Periaatteessa kuuluisi A-koriin, mutta tällä kaudella jäänyt Setäsen varjoon. En pidä kovin realistisena.
Setänen - Vaikea pelaaja, koska ei ikinä tiedä mitä tarjoaa. Tällä kaudella ollut loistava ja veikkaisin jatkoa Kouvolaan.
Laurikainen - Potentiaalisin vaihtoehto tällä hetkellä, koska JYP hankki Vehviläisen pidemmällä sopimuksella.
Halonen - Tiedossa, että ei ole niin kehno maalivahti kuin tämä kausi on näyttänyt. Ei ihan selkeä ykkönen, mutta toisaalta SaiPassa on tunnetusti kasvettu siihen rooliin. Mielellään näkisin loppukaudella täällä testissä.
Lebedeff - Aika tuntematon mies minulle. Viime kaudelta hyvät tilastot (1,86 / 93% / 21 ottelua) mutta tällä kaudella täysin Rajaniemen varjossa. Menee vähän samaan kategoriaan Halosen kanssa.
C-kori: Ei riitä / 2-maalivahtiosastoa
Kaarlehto, Korhonen, Leinonen, Parkkinen, Heikkinen
Optiot ensi kaudesta:
Machovsky - Voi olla, että KalPa ei käytä optiota ja tarjoaa ykkösveskarin viitan ensi kaudeksi Jatkolalle ja ottaa jonkun halvemman vaihtoehdon kakkoseksi. Pari harjoitusottelua olen nähnyt Machovskylta ja minun mielestä tilastoja parempi mutta ehkä vähän liian kysymysmerkki ykköseksi.
Taponen - HIFK:n ailahtelevasta kaudesta huolimatta hyvät tilastot ja luulisin että jatkaa tulevalla kaudella HIFK:ssa.
Jukuri - Ei asiaa ykkösmaalivahdiksi vielä.