Itse kuuluun siihen porukkaan, joka menee vaikkapa asettelemaan palmunlehviä reitille, jota Banham astelee takaisin SaiPaan tullessaan. Ymmärrän kyllä näkemyksesi hankinnassa piilevissä riskeissä. Mikäli Banham palaa, tulee hän lähes vuorenvarmasti olemaan kallein pelaajamme. Kunto ei varmasti ole sama kuin karvan alle kolmekymppisenä Jokereissa pelatessaan.Ikä ei olekaan se kynnyskysymys, vaan se että on pelannut kolme vuotta heikommissa liigoissa ja jo edellisellä SaiPa vierailulla aloitti kauden rapakunnossa. Kannattaako yhden joukkueen kalleimman pelaajan kohdalla ottaa riski, että mies olisi edelleen lähellä parhaiden päiviensä tasoa. Yksipuolinen sniper, joka motivoituneena olisi edelleen varmasti kova vahvistus, mutta voi myös olla jo menneen talven lumia.
Seikat, joiden perusteella minä Banhamin paluun puolesta liputan ovat seuraavat:
- Jo edellisellä kerralla Frank oli heikossa kunnossa tullessaan, mutta kunto koheni nopeasti. Mies tietää entuudestaan SaiPan odotukset ja ymmärtää mitä pelaaminen Sm-liigassa vaatii. Kova treeni ei tule yllätyksenä ja mies osaa sitoutua siihen.
- Frank on maalintekijä, jonkalaista SaiPassa ei ole pelannut hänen lähtönsä jälkeen. En erityisemmin nauttinut viimekauden(kin) vastuunsiirtelyä ylivoimatilanteissa ja maalipaikkojen tuhlailua seuratessani.
- Mies on näyttänyt tasonsa. Me kaikki tiedämme mitä saadaan. Kyseessä on yksipuolinen pelaaja. Tässä tapauksessa yksipuolisuus käy ainakin minulle mainiosti. Maalinteosta ja kiekollisen vastuun kantamisesta on vaikea olla pitämättä.
Mitenkään näkemystäsi mollaamatta, tahtoisin esittää loppuun vielä pari vastakysymystä. Kannattaako hankkia ensimmäistä kautta ammattilaisena odottelevaa kanadalaisjunnua, jonka todellinen sopeutuminen ja pelitaso on täysi kysymysmerkki. Kannattaako ulkomaalaispelaajapaikat täyttää toivotaantoivotaan-hankinnoilla tai muista seuroista jo useaan kertaan ulostetuilla ikuisilla lupauksilla?