Mainos

SaiPa-HIFK 5.3 Tiistaina

• 7 082
  • 82

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Kaikki vähemmän tai enemmän otteluun liittyvät asiat tähän viestiketjuun, olkaa hyvät.

SaiPalla ei ottelussa muuta panosta kuin ammattiylpeyden säilyttämisen lisäksi ole, kun taas HIFK:lla panoksena on paljon enemmän. Ottelusta odotan kiihkeää, kovaa ja tiukkaa vääntöä, josta uskon IFK:n vievän voiton suht niukasti.
SaiPassa lisäksi annetaan vielä näyttöjä jatkosopimuksia ajatellen, pukukoppi on pullollaan pelaajia joista suuri osa haluaa jatkaa myös ensi kaudella.

Tämä kaikki tiistaina.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ottelusta itsestään ei ole juuri mitään sanomista... Voitto tulee jos tulee, mutta ei juuri hetkauta kuten ei häviökään. Viimeinen sija on taattu ja sitä ei muuta enää mikään.

Mutta taas kiinnostus joukkueen sopimustilanteisiin on sitten suurempi. Sanoit Lapa että monet pelaajat haluavat jatkaa ensikaudella? Varmasti totta... Mutta haluaako SaiPassa? Siinä onkin mielenkiintoinen kysymys kerrassaan... Tuskin näin kehnosti rakennetussa joukkueessa kovin moni tahtoo jatkaa?
Duban jatkosopimuksesta on puhuttu ja uutisia sen asian tiimoilta odottelenkin kaikkein kärkkäiten...

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Ted Raikas
Mutta haluaako SaiPassa?
Aiiivan... Monet kerrat on nähty kuinka Brousseau ja Vaic kiroavat äänekkäästi kun ketju"kaverit" eivät osaa syöttää oikealla hetkellä. Brousseauhan on myös haukkunut valmentaja Skrikoa hulluksi, joten tuskinpa Skrikon valmennuksessa jatko paljoa asiaa auttaa. Sääli, sillä Brousseau on kovan luokan pelimies.
Brousseaulla luulisi ottajia riittävän Hämeessä, mm. Ilves menettää melko varmasti kaksi tämän hetken parasta pelaajaansa, Nemirovskyn ja Viitakosken todennäköisesti ulkomaille. Joka tapauksessa Saipalla on edessään todella vaikea kausi 2002-2003, sillä yleisö odottaa jo paljon parempaa. Mitään riskejä ei ole varaa ottaa, sillä jos epäonnistutaan, niin sitten yleisö hylkää joukkueen lopullisesti.

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
nyt kun ifk menetti mahiksensa pleijareihin ainakin käytännössä niin täys ryminä päälle ja muutama mylly...löytyykö saipasta hanskaajia?:D
veikkaisin et aika kuuma peli tulee,itse olen varmasti paikalla.
TV-pelin perusteella Ciprussin ja Mogerin vois lähettää jo nyt kesälomalle ja tilalle junnuja kuten Viitaluoma...Valitettavasti toi Latvian Lahja Aigars jatkanee ens kaudelki. Vihko oli muuten erittäin hyvällä pelituulella,meno jatkuu?kukas maalille,oisko Riksmanin vuoro vaikka Sakke pelas täydellisen pelin?Näinköhän Marek jaksaa enää innostua loppukauden peleistä...Aigarsia ja Mogeria tuskin...

CIA

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hämeenlinnan Pallokerho, HKP, Chievo, Newcast
Saipa pelaa vain kunniasta ja ottaa uusinnan Nordenskjöldinkadun verilöylystä...7-0

Jäsen
HIFK maalin Strömberg ja Moger, Cipruss, Mäkiaho, Rajala, Kortelainen ja Levokarin korvataan junnuilla, jotta saavat SM-liiga kokemusta, koska HIFK:n mahdollisuudet pudotuspeleihin ovat muiden käsissä.

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti Hevonen
...löytyykö saipasta hanskaajia?:D

[Sarcastic]Löytyyhän noita:

*Kallioniemi
*Kokko
*Hämäläinen
...listaa voisi jatkaa loputtomiin[/Sarcastic]

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Viestin lähetti Iceman76
HIFK maalin Strömberg ja Moger, Cipruss, Mäkiaho, Rajala, Kortelainen ja Levokarin korvataan junnuilla, jotta saavat SM-liiga kokemusta, koska HIFK:n mahdollisuudet pudotuspeleihin ovat muiden käsissä.

Mikkihiiripuolustuksen voisi korvata kokonaan, Z:lle ja RPL:lle lepoaikaa. Tosin A-junnuilla alkanevat pleijarit piakkoin. Lepokarin paikalle voisin lähteä vaikka itse, paitakin on ja samanlaiset mokat ja pönttöilyt onnistuu itseltäkin...

Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä HIFK:n A-junnujen ohjelmaa tai ringissä olevien ja peliaikaa saamattomien tulokkaiden kanssa, mutta nyt olisi erinomainen paikka antaa heille loppukaudeksi pelipaikka ja samalla lähettää rajalat ja ciprukset keräämään pukuhuoneesta kamansa.

Aksu

Jäsen
Saipa pärjää jos pärjää kuten ylempänä osuvasti todettiin .Ei jaksa sytyttää. Enköhän minä käy huomenna taas viime kotipeleistä tutun henkientaiston itseni kanssa eli mennäkö hallille vai antaako kausikortti pois ja jäädä vaikkapa töihin.

Psykologisesti ajateltuna Hifkille voipi tulla huomenna vaikea peli. Motivaatiota keräillessä, jos sen niin voi sanoa. Sunnuntain raskaasta pettymyksestä ei ole ehtinyt kulua kuin pari päivää ja pitäisi olla taas lootassa taistelemassa pisteistä. Saas nähdä. (Vieläkö Tikkanen kuntouttaa itseään junnuissa vai tuleeko peräti liigajoukkueeseen? Mäkkärille myllyä...)

Tärkeintä Saipalaisittain on pelaajasopimukset, joiden julkaisemista Ilkka pihtaa parempaan ajankohtaan, mikä sitten lieneekin... Veskarit on selvät, mutta muutenhan paletti on sekaisin kuin Jokisen (tai Ilen) eväät. Odotellaan... Mutta mikäli Kaarna on todellakin hereillä, hän tekee äkkiä sopimuksen elämäänkin surkeamman Cipruksen kanssa, joka mm. eilisessä TV-pelissä oli aivan luokaton. Kuten koko kauden.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuten Aksu tuossa totesi. IFK:lle todellakin vaikea peli psykologisesti. Vaikka mahdollisuudet play off peleihin käytännnössä näyttäisi olevan menneet, olisi tuon teoreettisen mahdollisuuden takia pystyttävä SaiPa voittamaan. Kotijoukkue puolestaan lähtee taistelemaan ilman paineita. Uskon, että motivaatiota joukkueeltamme löytyy ja halu lyödä tuo kuuluisa viimeinen naula IFK:n arkkuun on kova, jos ei muuta niin ainakin Höylän puolesta. Tietenkin on mahdollista, että Harri pääsee itsekin tuota yrittämään. Olisihan se mahtavaa jos Tikkanen tekisi ottelun voittomaalin Macvävyahon ollessa jäällä:D . No se siitä haaveilusta. Vierailija lähtee ilman muuta otteluun ennakkosuosikkina ja omaa mahdollisuudet pitkittää kärsimystään. Kuten jossain ketjussa aiemmin mainitsin, järjestetään huomisen ottelun yhteydessä tiedoitustilaisuus yhteistyökumppaneille, joten lähipäivinä lienee mahdollisuus kuulla jotain sopimusrintamalta.

theref

Jäsen
Joops

Huomenna tosiaan on tiedotustilaisuus ainakin SaiPan yhteistyökumppaneille. Etukäteen olisi tiedossa, että kyllä siellä ainakin yksi sopimus julkaistaan.

Ilkkahan on perinteisesti sopinut nuo hankinnat ja jatkosopimukset Marbellan tms lämmöstä, golf-kentältä käsin. Tämän kauden menestykseen viitaten, luulisinpa että tänä keväänä sopimuksia hierotaan hiukan innokkaammin lähinnä kotimaasta käsin, mutta ulkomaillakin pyörähtäen.

Ottelussa sinällään ei ole panosta kauheasti. IFK:n mahdollisuudet lienevät enää vain teoreettiset, vaikkakaan en ole sarjataulukkoa katsellut.

Tikkasen ei välttämättä tarvitse lähteä Mäkiahoa haastamaan, saattaa Harrilla olla nenä kipeänä melkein yhtä pitkän ajan kuin juuri parantunut polvi oli.

SaiPa tarjoaa jälleen hyvän vastuksen IFK:lle ja ottelu päättyykin 3-4, SaiPan johdettua 3-1 kahden erän jälkeen...

edit: typot pois, ainakin osittain.

Aksu

Jäsen
Re: Joops

Viestin lähetti theref

Tikkasen ei välttämättä tarvitse lähteä Mäkiahoa haastamaan, saattaa Harrilla olla nenä kipeänä melkein yhtä pitkän ajan kuin juuri parantunut polvi oli.

SaiPa tarjoaa jälleen hyvän vastuksen IFK:lle ja ottelu päättyykin 3-4, SaiPan johdettua 3-1 kahden erän jälkeen...

edit: typot pois, ainakin osittain.

Ei Tikkasen tarvitse eikä kannata. Mutta kuka sitten? Lihaksista pulaa. Taubert? Welling (edes kerran tällä kaudella jotain kovuuteen viittavaa kuten hankittaessa odotettiin)? No, toivotaan ettei turhia kärhämiä tule ja peli pysyy siistinä. Juupa juu...

Therefin laskentakaava on hyvinkin looginen. Veikkaajien tulee arvioida pelin tilanne kahden erän jälkeen, johon lisätään kolmannessa erässä vastustajalle kolme maalia koska eihän meidän pojat jaksa. Pitäisi kai kaivaa jostain eräkohtainen tilasto esiin ja katsoa kolmansien erien saldo kokonaisuudessaan.

Aksu

Jäsen
Re: Joops

Viestin lähetti theref
Huomenna tosiaan on tiedotustilaisuus ainakin SaiPan yhteistyökumppaneille. Etukäteen olisi tiedossa, että kyllä siellä ainakin yksi sopimus julkaistaan.

Tuli vaan mieleen, että kuuluuko Saipan yhteistyökumppaneihin (eli sidosryhmiin) nykyisin kannattajat vai ei?

theref

Jäsen
Yhteistyökumppanit

Luulisin että yhteistyökumppaneilla tarkoitetaan sitä porukkaa, joka tahtoo laitamainoksen, jäämainoksen tai mainoksensa pelipaitaan. Mutta kyllä nuo sopimusasiat ilmoitetaan samalla kaikille. Jollakin tavalla vaan tuntuu, että soppareita tosiaan on laatikossa valmiina ja nyt ne julkaistaan, jotta nämä "vakaan rahan tuottajat" saadaan jollakin tasolla tyytyväisiksi ja samalla pyritään pitämään heidän panoksensa samalla tasolla kuin tähänkin asti. Yhteistyökumppaneiden luottamus seuraa kohtaan on ensiarvoisen tärkeä.

Onpa vaan kuulunut tietoa, että aika moni yhteistyökumppani olisi sanonut , että "saa Kaarna tulla ihan vapaasti rahaa pummaamaan, nyt ei tipu"... Toivotaan, että tuo nyt ei ainakaan kauhean monen kohdalla pidä paikkaansa.

Kyllä minäkin pidän maksavia katsojia yhteistyökumppaneina.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Toivottavasti myös HIFK julkaisisi muutaman pelimiehen sopimuksen. Ja purkaisi muutaman, tai kertoisi, että muutamille ei tehdä jatkodiilejä. Nimittäin pelottaa tuo toisissa ketjuissa mainittu 20 pelaajaa, joilla on ensi kaudeksi diili-juttu.

Aksu

Jäsen
Re: Yhteistyökumppanit

Viestin lähetti theref
Luulisin että yhteistyökumppaneilla tarkoitetaan sitä porukkaa, joka tahtoo laitamainoksen, jäämainoksen tai mainoksensa pelipaitaan. Mutta kyllä nuo sopimusasiat ilmoitetaan samalla kaikille. Jollakin tavalla vaan tuntuu, että soppareita tosiaan on laatikossa valmiina ja nyt ne julkaistaan, jotta nämä "vakaan rahan tuottajat" saadaan jollakin tasolla tyytyväisiksi ja samalla pyritään pitämään heidän panoksensa samalla tasolla kuin tähänkin asti. Yhteistyökumppaneiden luottamus seuraa kohtaan on ensiarvoisen tärkeä.

Onpa vaan kuulunut tietoa, että aika moni yhteistyökumppani olisi sanonut , että "saa Kaarna tulla ihan vapaasti rahaa pummaamaan, nyt ei tipu"... Toivotaan, että tuo nyt ei ainakaan kauhean monen kohdalla pidä paikkaansa.

Kyllä minäkin pidän maksavia katsojia yhteistyökumppaneina.

Kyllä minä ymmärsin mistä yhteistyökumppaneiden kohdalla on kyse. Ne eniten rahaa tuovat, suoraa rahaa antavat, tahot.

Mitä tulee sponsoritilanteeseen muuten... olen kuullut aivan samaa. Pari tuttua yrittäjää on vetänyt herneet nenään tästä vuodesta ja aikovat lopettaa tukemisen. Saa sitten nähdä mitä tapahtuu kun ratkaisujen aika on eli onko pahin pettymys laantunut, mutta onhan tilanne huolestuttava (pelaajista tuli rahaa, mutta mitä kesällä tapahtuu???). Saipan tilanne sponsorimarkkinoilla maakunnassa on sinänsä vaikeutunut, että huonon menestyksen lisäksi jaolle on tullut (tosin ei tietenkään samanlaisilla summilla) jalkapallon puolelta Rakuunat, joiden toiminta näyttää suht järkevältä tällä hetkellä sekä koripallon puolella namika, joka satsaa ensi vuonna käsitykseni mukaan vieläkin enemmän ja vetää sitä paitsi tuhannen ihmisen keskiarvolla väkeä peleihin eli kiinnostaa myös sponsoreita.

Summa summarum. Saipa pyöri 90-luvun lopun yksinvaltiaana urheilusponsoroinnin hiekkalaatikolla Etelä-Karjalassa, mutta kilpailu on kiristynyt. Mitä tulee valtakunnallsiin tukijoihin niin Saipahan ei ole mikään magneetti ollut koskaan. Onko asiaan panostettu kunnolla missään vaiheessa? Olen kuullut paljon yksittäisiä tarinoita tehdyistä munauksista, mutta kokonaisuudesta en osaa sanoa juuri mitään.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huh huh Lapa

Kahdessa viimeisessä ketjussa pelkkää lapsellista kitinää. Ole kiltti ja paljasta minulle se tosiasia, että olet 13-15v. vihainen teini-ihminen, niin sen jälkeen minä voin hyvällä omalla tunnolla lopettaa kirjoitustesi kommentoinnin.

bates

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
IFK:n peluuttamisesta

Henk.koht. ehdottomasti myös samaa mieltä että Aigarnaattori , Moger , Kuhta ... ja kumppaneille voisi antaa loppukauden vapaata ja päästä irti superhankinnat jotka eivät tätä nykyä pääse enää edes vaihtopenkille a la Salminen ja Vauhkonen. Esim. vaihdot Cipruss -> Viitaluoma . Moger -> Vauhkonen ja Kuhta -> Salminen. Juniorit mukaan muutamaan otteluun, mutta ei enempää ettei taas pilata A:n mahdollisuutta mestaruuteen, niinkuin viime kaudella. Pistäisi varmasti Kuhdan ja Cipuksen vähän ajattelemaan asiota uudelta kantilta kun eivät enää mahtuisikaan pelaavaan kokoonpanoon. Mogerilla nyt ei ole niinkään väliä.

G

Guest

häh

siis mulla on varmaan menny jotain ohi,mut miksi tikkanen haluais haastaa mäkkärin?onko se telonu tikkasta?

theref

Jäsen
purinton

Eikös se ollut tämä surullisen kuuluisa 0-7 ottelu siellä Helsingissä, missä Mäkiaho ajoi polvella Tikkasta ja Tikkasen kahden kuukauden sairaslomalle. Mäkiaho taisi saada kolmen ottelun pelikiellonkin.

Ei Höylä ketään lähde haastamaan, tuo oli vaan sellanen heitto tuohon väliin. Kyllä niissä talkoissa Tikkasella nenä tulisi sen verran kipeäksi että ei siinä olisi mitään järkeä. Welling ei ole nuhjannut tällä kaudella mitään ja Taubertia tarvitaan puolustuksessa. Unohdetaan siis koko homma!

Aksu

Jäsen
Tarkoitus ei ollut aloittaa ajojahti-tyyppistä keskustelua. Toivon koko liigan kannalta, että joukkueet pelaavat kunniakkaasti kauden loppuun (siis ne kenellä ei ole enää pleijareihin saumaa) ja yrittävät tarjota katsojille hyvää peliä. Sitä ei ainakaan täällä ole turtumiseen asti päässyt tänä vuonna näkemään. Yksia asia on vuodesta toiseen varma. Jäähypörssin voittaja ei tule Lappeenrannasta koska täällä otetaan vain pikkujäähyjä ja hyvä näin. Tosin, osan niistäkin voisi karsia jos kovuutta olisi vähän enemmän eikä näin ollen tarvitsisi roikkua (lähinnä puolustajien pelissä ärsyttää pehmeys).

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Salminen

missä olivat muuten Salminen (ja Vauhkonen) sunnuntaina?tuli vain mieleen,voisiko viisaammat valaista...loukkaantumisia vai eikö mahtuneet kokoonpanoon?

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Re: Huh huh Lapa

Viestin lähetti Birkku
Kahdessa viimeisessä ketjussa pelkkää lapsellista kitinää. Ole kiltti ja paljasta minulle se tosiasia, että olet 13-15v. vihainen teini-ihminen, niin sen jälkeen minä voin hyvällä omalla tunnolla lopettaa kirjoitustesi kommentoinnin.

Lapan profiilista löytyi tuo maaginen sana "yläaste", joka kertonee tarpeeksi...

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Huh huh Lapa

Viestin lähetti Birkku
Ei voisi vähempää kiinnostaa kommenttisi, sillä minä olen sitä mieltä mitä olen, eikä minulla ole mitään sinua vastaan, ja Suomessa vain sattuu olemaan sananvapauden laki, ja puolestani saat jättää kommentoimatta viesteihini, kerrot vain minullekin missä kohtaa tässä viestiketjussa olen kitissyt teinimäisesti, niin minä teininä puutun siihen, herra mikäkin maestro. Anteeksi vain, kun kitisen niin pirun teinimäisesti.

Huhhuh, same 2 u.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy