RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Eipä löytynyt sähköpyörille ja muille kevyille sähkökulkupeleille omaa ketjua, niin polkaistaanpa (avusteisesti heh heh) semmoinen nyt käyntiin.

Itse olen harkinnut jonkinlaisen sähköpelin hommaamista, mutta luultavasti vasta ensi vuoden kesälle. Itseäni on kiinnostanut nuo 1kw tehoiset eli L1e-a luokkaiset vempaimet, koska niitä ei tarvitse registeröidä ja lain silmissä nuo kuuluvat vielä polkypyörä luokkaan. Lisäksi tuon luokan ajoneuvoissa ei tarvitse välttämättä olla polkemis mahdollisuutta ja kaasukahvat ovat sallittuja.

Tästä kuvailusta päästäänkiin siihen ongelmaan johon törmäsin. Kaikki tämä kategorian ns pyörät ovat aivan karmean oloisia ainakin omaan makuuni. Suurin osa on näitä ns sähköpotkulautoja joihin on lisätty vain satula tai sitten näitä senioreiden avustamis skootterita. Itse mietin onko näitä kevyt versioita tehty minkäänlaisina esim crossipyörien näköisina ns maastoversioina? Muutaman lapsille tarkoitetun sähköcrossin löysin googlen kautta, mutta niissä tulee kantopaino vastaan.

Tietysti toinen vaihtoehtohan on sitten ihan rehellinen maastöpyörä sähköavustimella tai jopa sympaattinen E-Jopo.

Blades of Steel (NES 1990)

Veijari

Jäsen
Olen hiljaa mielessäni haaveillut Kontio Kruiserista. Kontio Kruiser 2.0 Premium Pack sähköpotkulauta | Karkkainen.com verkkokauppa
Näyttää päheeltä ja paperilla ominaisuudet näyttää hyviltä mutta en oikein keksi tuolle mitään järkevää käyttöä kun työmatkailuun välttämätön kulkine on auto ja harrastuksetkin on sellaisen matkan päässä, ettei tuon rangella ihan pääse edestakaista matkaa kuljettua.

Matti Nykänen Iltasanomissa 28.1.1992 "Viina oli viedä minut"

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Olen hiljaa mielessäni haaveillut Kontio Kruiserista. Kontio Kruiser 2.0 Premium Pack sähköpotkulauta | Karkkainen.com verkkokauppa
Näyttää päheeltä ja paperilla ominaisuudet näyttää hyviltä mutta en oikein keksi tuolle mitään järkevää käyttöä kun työmatkailuun välttämätön kulkine on auto ja harrastuksetkin on sellaisen matkan päässä, ettei tuon rangella ihan pääse edestakaista matkaa kuljettua.
Varmasti hieno peli, muttei juuri omaan makuuni/käyttöön tarkoitettu. Jokin saman tehoinen, mutta myös jonkin verran maasto käyttöisempi vehje olisi hakusessa. Voi olla että silloin täytyy tyytyä ihan sähköavusteiseen maastopyörään tai pärjätä nykyisellä pyörällä.

Blades of Steel (NES 1990)
Itse hommaisin sähköavusteisen polkupyörän jo pelkästään siksi että sen saa tarvittaessa poljettua kotiin taikka latauspisteelle jos akku loppuu. Tuo Kontio cruiser painaa 65 kiloa, eli aika paskahomma olisi lähteä työntämään tota.

Aika paljon noita sähköfillareita näkee nykyään. Ihmeen usein vieläpä fatbikeja ja kaupunkikäytössä. Itse en maastorenkailla ajelisi asfalttilla, mutta kukin toki tyylillään.

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Hankin loppukeväästä sähköpotkulaudan. Ajatus tuossa oli, että vähenee turhat lyhyen matkan ajelut autolla, esim. kauppaan ja metroasemalle työmatkalla. Yhden hengen taloudessa siis kauppaostokset saa helposti reppuun. Tuossakin luvattiin kyllä komiasti 25 kilometrin akkukestoa, mutta ei se näissä olosuhteissa yli 16 kilometriä kestä. Työmatka on piirun päälle sen 16 km, eli pitää sitten vain napata se kainaloon metron ajaksi. Siis sitten joskus kun etäily loppuu.
Pätevä laite tuo kuitenkin on ja onkin vähentänyt niitä muutaman kilometrin siirtymisiä. Sadekeleillä ei toki viitsi ulkoiluttaa.

”Tuli mieleen, että hanskaankin voi vetää." Janne Hämäläinen kommentoi uransa ensimmäistä liigamaalia ottelun jälkeen.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en ole yhtään päässyt ymmärrykseen näiden sähköisten ajoneuvojen kanssa. Varsinkaan pyörien.

Jotenkin se pyörällä kulkimisen suola on se, että välillä on vittumaista polkea kilometri ylämäkeen ja sitten jossain vaiheessa pääsee laskettelemaan alas. Tämä siis lähinnä, kun joskus tullut työmatkalla vastaan sellainen runsaan kokoinen nainen, joka sykki ylämäkeen samaa vauhtia kuin itse menisi alamäkeen.

Toki ideana ei varmasti ole edes varsinaisesti pyöräillä, mutta kuitenkin. Näistä muista välineistä en tiedä sen enempää, mutta nuo sähköpyörät kyllä jotenkin vierastuttaa ja kovasti.

"Tätä on järkyttävää katsoa" -Antero Mertaranta Suomi -USA välierässä.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy