Kyllähän joku hybridi melkein sen vaatii, että sitä voisi kotona tai edes työpaikalla latailla. Sähköautoiluunkin se olisi kyllä aika iso etu siihen nähden, että pitäisi mennä johonkin parkkipaikalle tankkailemaan, minne ei muuten olisi mitään asiaa.
Mitään kummempia vau-efektejä eivät sähköautojen kokeilut ole aiheuttaneet. Paljon on hypeä ja monet toki perustelevat itselleen ja muille, miten se 60te oli järkevää tähän sijoittaa. Osalle se tietysti onkin. Ja hämmentävintähän on se muille perustelu, mutta osa ihmisistä nyt on sellaisia.
Tämän vuoden ajot on aikalailla sellaisia, ettei sähkö kyllä helppodellaan pääse voittamaan. Tuollaista 500km edestakaista matkaa tulee ajeltua noin kerran kuukaudessa ilman että kummassaakaan päässä on lataus mahdollisuutta. Jonkun mielestähän siinä matkalla pitäisi varmaan viettää jotain 45minuutin lounastauko, mutta eipä kiinnostele. Kokonaiskilometrit jää kuitenkin varsin pieniksi, kun muide. Ajojen kilometrit ovat varsin pienet. Ensi vuoden kuviot kun tietää, niin pitää miettiä uudestaan, mikä on paras vaihtoehto. Ja ainoat merkitsevät asia ovat helppous ja raha. Toki ajetut kilometrimäärät ovat varmaankin lähinnä laskusuunnassa, niin joku uusivuodeksihybri voisi olla waytogo huolettomuudellaan, jos tietää ajoissa seuraavan vuoden tarpeen.