Ei ole totta! Pelicanshan on tällä hetkellä keulassa! Viisitoista vuotta olen lahtelaista kiekkoa seurannut nähden ylä- ja alamäet, pääasiassa kuitenkin niitä alamäkiä. Opiskelu aikoina 90-luvun alussa asuessani Espoossa oli Reipas yleinen naurunaihe luokkakavereiden ja koko Suomen silmissä. Siitäkin huolimatta piti aina käydä pelit katsomassa. Milloin löi Jyppi 16-0, milloin tuli kymmenen matsia turpaan peräkkäin. Sitten oltiin divarissa muutamia vuosia, "vahingossa" liigaan ja tappioitahan sieltä tuli. Viime kaudella se muuttui, voittoja alkoi tulla ja kauden päätteeksi nähtiin jopa play-off kiekkoa Lahdessa, ekan kerran kahteenkymmeneen vuoteen. Ja sitten tämä alkanut kausi. Joukkue pelaa upeata kiekkoa ja tiukat pelit käännetään voitoiksi. On taitavia yksilöitä sekä hieno veskari, mutta nimen omaan, nyt on Lahdessa JOUKKUE. Ainainen pessimismini Lahtelaista kiekkoilua kohtaan on muuttunut optimismiksi ja tuntuu siltä että tältä porukalta voi odottaa mitä vain. Jopa Pelicansien A-junnut johtavat omaa lohkoaan joten sinnekin on hyvä katsoa tulevaisuutta silmällä pitäen.
Okei, kohta joku kirjoittaa, että alaspäin te tulette. Mutta en todellakaan odota, että maaliskuussa olemme vielä piikkipaikalla. Sen tiedän, että Jokerit, Tappara ja Kerho tulevat olemaan edellä joka tapauksessa, mutta sen jälkeen on kaikki mahdollisuudet sijoille 4-6. Ja sitä paitsi, nyt saa hehkuttaa!! Lienee olen oikeutettu siihen?
Okei, kohta joku kirjoittaa, että alaspäin te tulette. Mutta en todellakaan odota, että maaliskuussa olemme vielä piikkipaikalla. Sen tiedän, että Jokerit, Tappara ja Kerho tulevat olemaan edellä joka tapauksessa, mutta sen jälkeen on kaikki mahdollisuudet sijoille 4-6. Ja sitä paitsi, nyt saa hehkuttaa!! Lienee olen oikeutettu siihen?