Run Forrest Run! – Jatkoajassa lenkkeilijöitä?

  • 560 224
  • 3 865

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Kiitos kovasti! Itselläkin ikää jo 40v, mutta kilpatausta löytyy kestävyysurheilusta, joten toivon että ne vanhat pohjat on olemassa vielä jossain tuolla läskien alla..
No kyllä noilla lähtökohdilla tavoite onnistuu. Ja enpä lähde neuvomaan, kun itselläni ei ole kuin kuntoilutaustaa. Yksi maratooni vuodelta 2004, nelikymppisenä. Olen huomannut, että tärkeintä kuntoilussa on säännöllisyys, ei niinkään matka tai vauhti. Siispä itse yritän jarrutella itseäni, etten juoksisi liikaa ja saisi vaivoja. 30-50 km viikossa on tuntunut sopivalta tässä vaiheessa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juokseeko joku oikeasti sata kilometriä viikossa? Siis harrastusmielessä.

Esim. 30km, 30 km, 20 km ja 20 km. Mähän kuolisin heti.

Mulla on tänä vuonna tullut näköjään kuusi yli sadan kilsan viikkoa. Jos nyt ottaa vaikka tuon satunnaisen 106 km sisältäneen viikon, niin siinä on menty seuraavasti:
ma kevyt 15 km töistä kotiin
ti kevyt aamulenkki 5 km osan matkaa töihin päin, illalla kymppi vk:ta (4.13 min/km) ja siihen verkat 3+3
ke 14,5 km kevyttä töistä kotiin
to aamulla 4 km kevyttä osan matkaa töihin, illalla 13 km kevyttä
pe lepo
la vetotreeni yhteensä kymppi vk:ta siihen verkat 3+3
su kevyt pitkä 23 km

Mutta tällaisia viikkoja ei todellaan läheskään joka viikko eikä keskimäärin edes kerran kuussa. Mutta helpostihan niitä kilsoja kertyy, jos vaan riittävän monta kertaa viikossa laittaa lenkkarit jalkaan ja lähtee ulos.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
No kyllä noilla lähtökohdilla tavoite onnistuu. Ja enpä lähde neuvomaan, kun itselläni ei ole kuin kuntoilutaustaa. Yksi maratooni vuodelta 2004, nelikymppisenä. Olen huomannut, että tärkeintä kuntoilussa on säännöllisyys, ei niinkään matka tai vauhti. Siispä itse yritän jarrutella itseäni, etten juoksisi liikaa ja saisi vaivoja. 30-50 km viikossa on tuntunut sopivalta tässä vaiheessa.
Kyllä neuvot on aina tervetulleita. Tämä vanhoilla päivillä urheilu on itselleni aivan uusi maailma, joten oletan että asiat eivät suju aivan samalla tavalla kuin parikymppisenä. Suurin haaste itselleni on varmaan tuo korkin kiinni pitäminen, mutta se menee jo eri topicin alle.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Kyllä neuvot on aina tervetulleita. Tämä vanhoilla päivillä urheilu on itselleni aivan uusi maailma, joten oletan että asiat eivät suju aivan samalla tavalla kuin parikymppisenä. Suurin haaste itselleni on varmaan tuo korkin kiinni pitäminen, mutta se menee jo eri topicin alle.
Vielä isompaa tsemppiä täältä korkin kiinnipitämiselle. Säännöllinen lenkkeily auttaa tuossa. Ja kannattaa laittaa ohjelmaan @Snakster in tapaan sunnuntaille pitkä lenkki, niin ei tulisi lauantaina tipoteltua.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä isompaa tsemppiä täältä korkin kiinnipitämiselle. Säännöllinen lenkkeily auttaa tuossa. Ja kannattaa laittaa ohjelmaan @Snakster in tapaan sunnuntaille pitkä lenkki, niin ei tulisi lauantaina tipoteltua.

Toisaalta kevyt pitkis mahdollistaa maltillisen röpöttelyn lauantaina. Lauantaille ohjelmaan laitettu tehotreeni sitä vastoin pitää korkin erittäin tehokkaasti kiinni perjantaina.
 

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Tässä on tosiaan päätä lyöty seinään tuon kehittymisen kanssa jo muutama vuosi, joten päätin nyt ottaa käyttöön Polarin juoksuohjelman puolimaratonille. Tavoitteeksi laitoin 25.9. olevan Terwapuolikkaan, jonka juoksin myös viime syksynä..
Niinhän siinä kuitenkin kävi, että ohjelman noudattaminen jäi ja enemmän fiilispohjalta tässä on kesä juostu. Juoksukertoja on kuitenkin tullut se 3-5 per viikko koko ajan. Nyt on kolme viikkoa aikaa Terwapuolikkaaseen ja tänään juoksin viime vuoden tapaan testikympin, että näkee suunnilleen mitä aikaa on mahdollista puolikkaalta odottaa. Aika oli 45:03 (hiekkatiellä juostuna). Viime vuonna juoksin samaisen testin samalla tiellä aikaan 47:28 ja puolikkaalla meni sitten 1.44:27. Nyt kylläkin tuntui, että olin ahtaammalla, kuin viime vuoden testikympillä, mutta jospa se kuntokin olisi vähän parantunut. Luultavasti Terwapuolikas taittuu tänä vuonna 1.40-1.45 haarukkaan, jos vaan jalka kestää koko matkan.

Ehkä lähden tänä vuonna siihen 1.45 junaan ja jos hyvältä tuntuu, niin poimin sitten väsyneitä selkiä loppumatkasta :) Viime vuonna olin itse se väsynyt selkä, jonka aika monet poimivat viimeisellä vitosella.

Harmittaa vaan tuo oikea jalka, joka ei ole akillesjänteen katkeamisen ja selän välilevyn pullistumisen jälkeen palautunut ennalleen. Pohkeessa on selvästi vähemmän voimaa ja lonkkakin alkaa kipeytyä kovemmilla vauhdeilla jo kympinkin matkalla. No, päätavoitteet ovatkin pitkän matkan hiihdoissa, joissa jalka ei haittaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tuli käytyä äsken tekemässä Snaksterin ehdottama tunnin kevyt lenkki. Kilometrejä tuli vähän yli 10km ja keskivauhti 5:58/km.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Laitetaanpa omiakin juoksukuulumisia tänne. Mitä koronakeväänä 2020 tuli aloitettua lenkkeilemään niin on se yhä jatkunut. Tosin, kun keväällä intouduin juoksemaan 23km lenkin, niin sen jälkeen tuntui että akillesjänne toisesta jalasta hieman aristi. Tein sitten niin että pidin kesäloman aikana juoksutaukoa ja keskityin maastopyöräilemään. Ainoa vain että sitten kun Qstockissa tuli hieman juopoteltua niin (tavallinen) flunssa tuli venyttämään taukoa entisestään. Kun jälleen pääsi lenkkipolulle oli jalkojen iskukestävyys aikalailla mennyt ja polvi alkoi kipeytymään jo reilun 5km jälkeen. Pari viikkoa kesti totuttaa jalat taas juoksuun. Kesälomasta alkoi sellainen 2kk pätkä ettei lenkkeily juuri sujunut. Nyt kuitenkin rytmi on taas päällä. Saapa nähä onko Terwapuolikkaalle tarpeellista osallistua.

Sitten mitä tuossa on julistanut lenkkikertojen määrän ilosanomaa niin yhdessä vaiheessa minäkin koitin sitä. Aiemmin tuli tehtyä suunnilleen niin että n. 3 lenkkiä viikkoon ja vähintään yksi lepopäivä aina lenkin jälkeen. Testasin miltä tuntuu juosta jokapäivä. Sellainen 11 päivän putki tuli vedettyä ja hyvin jalat kesti. Vaikutti siltä että minun osalta n. 8km oli sellainen matka minkä koivet kestää niin että seuraavana päivänä on aikalailla täysin palautunut. Jos tästä menee yli niin sitten rasitus alkaa kasautumaan. Tuossa on kai se että juoksijan ei pidä ajatella rasitusta vain lenkki kerrallaan, vaan kokonaisrasitusta. Jokaisen harjoituksen ei tarvitse olla kovin raskas. Tähän liittyen myös se että levossa jalat, varsinkaan kipeytyneet ei juuri palaudu. Parempi monen päivän tauon sijaan mahtaa olla mennä kevyelle lyhyelle lenkille tai pyöräilemään.

Toistaalta sitten jos haluaisi vauhtia parantaa niin minulle tekisi varmasti hyvää juosta enemmän kovemmalla vauhdilla. Alkukesästä juoksin kokeeksi Cooperin testin ja pettymyksekseni tulos jäi noin 2730 metriin. Onhan se taulukosta katsoen kiitettävä minun ikäiselle, mutta nuorempana meni noin 400 metriä enemmän, vaikkei kestävyyttä edes erikseen tullut harjoiteltua. Selitän tämän itselle niin että heikko tulos johtui pururadasta ja puutteellisista nopeusharjoituksista. Enemmän vetoja ja urheilukentälle niin voisi mennä pitemmästi.

Se tullut nyt myös vastaan että kengät alkaa pikku hiljaa lahoamaan ja tullut ajankohtaiseksi alkaa harkitsemaan uusia. Asics Nimbuksilla on nyt juosto noin 900km. Internetissä taidettiin mainita kenkien vaihtoväliksi noin 800 - 1200km.
Pitää alkaa pikkuhiljaa katselemaan mitkä seuraavaksi.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähäiseksi jäänyt juokseminen tänä vuonna: maaliskuun alusta 59 kertaa yht. 397 km. Jos nyt saisi edes 500 km rajan rikki ennen kuin heittää juoksukengät talviteloille.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Olen nyt kiinnittänyt huomiota älykellon VO2max arvoon, eli maksimaalisen hapenottokykyyn. Vielä muutama 10 päivää sitten se näytti treenieni jälkeen alle 40, mutta nyt treenini jälkeen lukema oli lähes 43.0. Kehitystä on tapahtunut minulla sen suhteen.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Meikäläinen teki uuden aluevaltauksen ja muutoksen rutiineihin, ja korvaan yhden juoksulenkin viikossa kävelyllä. Täytyy sanoa, että kävelyn rankkuus on päässyt vähän yllättämään, varsinkin kun oikein yrittää vauhtia pitää yllä. Tällä hetkellä pystyn kävelemään 9.05/km, ja tavoitteena tulevaisuudessa olisi painaa joka kilometri alle yhdeksään minuuttiin. Keskisyke viimeisimmällä kävelylenkillä 121, joten kyllä tuo ihan urheilusta menee. Saa nähdä kuinka tuohon vielä innostuu.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Meikäläinen teki uuden aluevaltauksen ja muutoksen rutiineihin, ja korvaan yhden juoksulenkin viikossa kävelyllä. Täytyy sanoa, että kävelyn rankkuus on päässyt vähän yllättämään, varsinkin kun oikein yrittää vauhtia pitää yllä. Tällä hetkellä pystyn kävelemään 9.05/km, ja tavoitteena tulevaisuudessa olisi painaa joka kilometri alle yhdeksään minuuttiin. Keskisyke viimeisimmällä kävelylenkillä 121, joten kyllä tuo ihan urheilusta menee. Saa nähdä kuinka tuohon vielä innostuu.

Teinpä laskelman. Silloin kun olin todella hyvässä kunnossa, kävelin 38 kilometriä keskinopeudella 9.13. Kolmeenkymmeneen kilsaan asti meni yhdeksän minuutin kilometrejä mutta sitten vähän hyydyin. Nykyisin, jos kävelen, pääsen 9.30:n kilsoihin parhaimmillani, yhdeksään minuuttiin ei ole mitään mahdollisuuksia. No, ikääkin on paljon enemmän. Silloin aikoinaan olin kai 17-vuotias vai olinko 16-v, en ole varma.

Väliaikatietoja:

Paino lähenee sataa kiloa ja PK-vauhti on sentään alle 8 min. per kilometri. On se jo juoksemista. On se. Onhan. Vuosi sitten kykenin juoksemaan kolme kilsaa kilometrivauhdilla 8.30. Vielä ei ole kymmenen kilometrin haamuraja tunnissa lähelläkään mutta se tuntuu jo mahdolliselta. Paino voisi olla ensi keväänä alle sadassa kilossa.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse harrastan paljon kävelyä kovalla temmolla. Kilometriajat pyörii karvan yli 8min/km. Matkat 8-12km päivittäin. Juoksen myös pari kertaa viikkoon samaa matkaa, siinä kilometrivauhdit pyörii 5.45min/km nurkilla.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Lauantaina tuli juostua 10 km kisa paikallisessa juoksutapahtumassa. Lähdin tavoittelemaan 50 min alittamista, mutta lopullinen aika oli sitten 44.08, joka oli huomattavasti parempi mitä oletin. Tuo maasto oli vielä alku- ja loppuvaiheessa mäkistä ja lopussa oli aika pitkä ja kova nousu, joten täytyy olla tuohon juoksuun hyvin tyytyväinen. Vajaan kolmen viikon päästä olisi sitten Helsingissä puolimaraton ja jos saan tuolla parannettua viimevuotista ennätystäni (1.44.12) niin voi sitten hyvillä mielillä lähteä talven viettoon.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Toistaalta sitten jos haluaisi vauhtia parantaa niin minulle tekisi varmasti hyvää juosta enemmän kovemmalla vauhdilla. Alkukesästä juoksin kokeeksi Cooperin testin ja pettymyksekseni tulos jäi noin 2730 metriin. Onhan se taulukosta katsoen kiitettävä minun ikäiselle, mutta nuorempana meni noin 400 metriä enemmän, vaikkei kestävyyttä edes erikseen tullut harjoiteltua. Selitän tämän itselle niin että heikko tulos johtui pururadasta ja puutteellisista nopeusharjoituksista. Enemmän vetoja ja urheilukentälle niin voisi mennä pitemmästi.

Mikähän olisi optimaalinen harjoittelu cooperia varten?

Ajattelin käydä vetämässä cooperin joskus lokakuussa ja tavoitteena on 3000m. Tällä hetkellä arvioisin varovasti, että voisi mennä 2900.

Kerran olen käynyt vetämässä kentällä 400 metrin vetoja tavoitevauhdilla ehkä minuutin palautuksilla (2x4). Muutoin olen juoksennellut kaikenlaisia lenkkejä erilaisilla vauhdeilla.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin Tallinnassa maratonin yhteydessä juoksemassa kympin. Kisakeskus oli koronan takia vaihdettu keskustasta laululavalle, eikä uusi reitti ollut ihan yhtä tasainen ja nopea kuin vanha, mutta hyvin kyllä toimi taas systeemit ja oli kaikin tavoin hieno tapahtuma. Tuoltahan löytyy sopivia matkoja kaikkiin makuihin, kun lauantaina aamupäivällä on puolimaraton, iltasella kymppi ja sunnuntaina aamupäivällä maraton. Oma juoksu kulki kesän tasoon nähden ihan ok, eli pikkuisen päälle 38 minuuttia. Se tässä vaan on surkeaa, että parin vuoden takaisesta on taso pudonnut melkeinpä kaksi minuuttia ja entistä ilmeisemmäksi käy, että kyseessä on viivytystaistelu, jota ei ole mahdollista voittaa.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Mikähän olisi optimaalinen harjoittelu cooperia varten?

Ajattelin käydä vetämässä cooperin joskus lokakuussa ja tavoitteena on 3000m. Tällä hetkellä arvioisin varovasti, että voisi mennä 2900.

Kerran olen käynyt vetämässä kentällä 400 metrin vetoja tavoitevauhdilla ehkä minuutin palautuksilla (2x4). Muutoin olen juoksennellut kaikenlaisia lenkkejä erilaisilla vauhdeilla.
Tämä @Snakster jo aiemmin linkaama juttu vauhtikestävyydestä pätee lienee Cooperin testiinkin. Ja vetoja siihen päälle. Siinä lienee harrastajalle hyvä alku. Niin minä tekisin, jos haluaisin Cooperin testiä parantaa. Mutta tietäjät tietää, minä en. Pakkotoistossa näkyy olevan pitkä ketju aiheesta, mutta ei tuossa kyllä taideta päästä mihinkään napakoihin johtopäätöksiin. Oma kunto on kyllä pitkäkestoiseen kestävyyteen kallellaan ja nopeus ominaisuudet on surkeat.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mikähän olisi optimaalinen harjoittelu cooperia varten?

Ajattelin käydä vetämässä cooperin joskus lokakuussa ja tavoitteena on 3000m. Tällä hetkellä arvioisin varovasti, että voisi mennä 2900.

Kerran olen käynyt vetämässä kentällä 400 metrin vetoja tavoitevauhdilla ehkä minuutin palautuksilla (2x4). Muutoin olen juoksennellut kaikenlaisia lenkkejä erilaisilla vauhdeilla.

Futista pitkään kun pelasin, ja pääosin laitalinkkiä, jossa juoksu ja liike maximissaan, niin aika paljon tuli tehtyä juuri sitä vauhikestävyyttä ja spurttilenkkejä, joksi niitä silloin kutsuttiin. Eli esimerkiksi kokonaisuudessaan 5-6km lenkki, joka lähti hyvin rauhallisella vauhdilla. Sitten kun 1,5km juostu niin siitä kovalla vauhdilla 500m (noin 80% temmolla), eli 2km asti, sitten vauhti hiljemmaksi ja tasataan hengitys jne. mutta koko ajan juoksu jatkuu siis.

Sitten siitä kilometrin verran sitä rauhallista vauhtia, ja n. 300m 90% teholla eli melkein niin kovaa kun pystyt. Mutta tämä siis vasta tosiaan siellä lenkin puolivälin kohdalla, jotta jalat lämpiminä. Sitten himmaus, ja taas juoksu jatkuu, vaikka hengästyneenä onkin, ja opittava tasaamaan se.

Sitten kun km verran jatkunut rauhallinen vauhti ja matkaa kokonaisuudessaan takana noin 4km, niin toinen 500m matka 80% teholla, sen jälkeen himmaus ja 0,5-1km rauhallisesti. Ja sitten toinen 300m matka sillä 90% temmolla, jonka jälkeen loput lenkistä hitaasti.

Eli siihen sanotaanko 5-6km lenkkiin sisälty sitten:
500m + 500m 80% temmolla
300m + 300m 90% temmolla
Loput rauhallista perus lenkkivauhtia, esim. 10km/h, mutta tossa joutuu tosiaan palautumaan niistä "spurteista" pysähtymättä.

Kaikenlaista tollasta tuli tehtyä, ja palveli cooperiakin tosi hyvin, vaikka en sitä muistaakseni koskaan kunnolla yrittänytkään. Pointti siis se, että pystyi 12min pitämään melkosta kyytiä sillä kuntotasolla, joka silloin oli. Se 3000m cooperissa vaatii 15km/h keskivauhdin, kuten tiedetään, eli pitäähän siinä aika paljon kovatempoista lenkkiä vedellä, että yli menee, mutta kyllä siihen treenillä pystyy.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika paljon tullut viihdyttyä lenkkitossut jalassa viime aikoina, syksy pimenee ja kylmenee mutta ennen duunia tehtävät aamulenkit ovat silti onnistuneet, eli ei ole painettu päätä takaisin tyynyyn vaan samantien vaan kellon pirinästä ylös klo 5.15 ja ulos lenkille. Toimii!

Mutta joo, tästä päivästä kun katsoo tasan kuukauden taaksepäin eli ajanjakson 24.8. - 23.9. niin siihen on mahtunut 26 lenkkiä ja 316,5 kilometriä, ihan hyvin meikäläiseltä ja tuo on siis normaalia kireämpitahtinen jakso ilman muuta tuon suhteen, poikkeuksellisen isot kilsat nyt kuukauteen.

Kertyyhän sitä toki niitä kilometrejä kun 5-6 kertaa viikossa käy eikä perättäiset juoksut aiheuta nyt mitään rasitustuntemuksia tai vaivoja ja esim. viikonloppuna vaikka ma, ti ja to oli juostu kävin perjantai-iltana kiertämässä 18 km ja sunnuntaina aamulla 21,1 km, molemmat niin pirun rennon helppoa menemistä että kyllähän siitä nauttii. Pe 18 km oli keskisykkeellä 137 keskivauhtina 4:54 ja sunnuntain 21,1 km keskisykkeellä 132 ja keskivauhtina 5:09.

Kilometrimäärät nousussa, laji ja tekeminen on helppoa ja vaivatonta ja nyt on just se fiilis, että seuraavaa lenkkiä into piukassa jo odottaa ja jos on jokin syy on ettei tule mentyä, ja pakkohan se välipäivä joskus on pitääkin, on sellainen pettynyt olo vaikka olisi just käynyt 3 tai 4 perättäistä päivää juoksemassa hyvät hölkät ja sillekin päivälle olisi kuitenkin vaikka joku uinti tai padel ohjelmassa. No, tänään oli aamulla 14 km lenkki ja illalla silti padelia 90 min.

Koukuttavaa puuhaa kun oikein sille päälle iskee, nyt vaan tavoite pitää tahtia yllä läpi talven, ei nyt ihan näin kovat määrät mutta kuitenkin niin että tulee hyvin juostu talvikausi.

City run olisi reilun viikon päästä ohjelmassa stadin kaduilla, katsellaan millä fiiliksillä siihen koitokseen ja kuinka irvessä ne hampaat ovat.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Se olisi ylihuomenna Joensuu Runin 10km edessä. Sadesäätä on luvattu kisapäiväksi, joten saattaa vaikuttaa loppuaikaan jonkin verran. Tavoitteeni on alle 50 minuutin loppuaika, mutta olen myös tyytyväinen, jos loppuaikani on 50 ja 51,5 minuutin välillä.
 

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Niinhän siinä kuitenkin kävi, että ohjelman noudattaminen jäi ja enemmän fiilispohjalta tässä on kesä juostu. Juoksukertoja on kuitenkin tullut se 3-5 per viikko koko ajan. Nyt on kolme viikkoa aikaa Terwapuolikkaaseen ja tänään juoksin viime vuoden tapaan testikympin, että näkee suunnilleen mitä aikaa on mahdollista puolikkaalta odottaa. Aika oli 45:03 (hiekkatiellä juostuna). Viime vuonna juoksin samaisen testin samalla tiellä aikaan 47:28 ja puolikkaalla meni sitten 1.44:27. Nyt kylläkin tuntui, että olin ahtaammalla, kuin viime vuoden testikympillä, mutta jospa se kuntokin olisi vähän parantunut. Luultavasti Terwapuolikas taittuu tänä vuonna 1.40-1.45 haarukkaan, jos vaan jalka kestää koko matkan.

Ehkä lähden tänä vuonna siihen 1.45 junaan ja jos hyvältä tuntuu, niin poimin sitten väsyneitä selkiä loppumatkasta :) Viime vuonna olin itse se väsynyt selkä, jonka aika monet poimivat viimeisellä vitosella.

Harmittaa vaan tuo oikea jalka, joka ei ole akillesjänteen katkeamisen ja selän välilevyn pullistumisen jälkeen palautunut ennalleen. Pohkeessa on selvästi vähemmän voimaa ja lonkkakin alkaa kipeytyä kovemmilla vauhdeilla jo kympinkin matkalla. No, päätavoitteet ovatkin pitkän matkan hiihdoissa, joissa jalka ei haittaa.
Juoksu juostu ja aika oli 1.42:34. Eli juuri puoleen väliin sitä aikahaarukkaa, mitä ounastelin. Täytyy kyllä sanoa, että nyt ei juoksu maistunut. Taktiikkana oli tosiaan lähteä 1.45 jäniksen perään ja odotella, että kone käynnistyy kunnolla ja nostaa sitten vauhtia. Tavallaan taktiikka onnistuikin ja pääsin ohittelemaan väsyneitä selkiä = ), mutta juoksu ei vaan rullannut helpolla missään vaiheessa. En tiedä tuliko syötyä aamulla liikaa, vai mikä oli, mutta yhtä työstämistä oli meno koko ajan. 12 kilometriin asti juoksin jäniksen perässä ja sitten päätin, että pakko tässä on edes vähän nostaa vauhtia, että saa rikottua viime vuotisen ajan. Siitä sitten runttasin loput kilometrit sen mitä jaksoin, mutta tympiää oli. Maaliin päästyä maha tuli jostain syystä tosi kipeäksi, mutta matkan aikana se ei vaivannut. Jalat myös kestivät nyt selvästi paremmin, kuin vuosi sitten.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Se olisi ylihuomenna Joensuu Runin 10km edessä. Sadesäätä on luvattu kisapäiväksi, joten saattaa vaikuttaa loppuaikaan jonkin verran. Tavoitteeni on alle 50 minuutin loppuaika, mutta olen myös tyytyväinen, jos loppuaikani on 50 ja 51,5 minuutin välillä.

No ei ollut tänään meikäläisen päivä. Aamulla oli jostain syystä molemmat takareidet kipeät, mutta lähdin kuitenkin juoksemaan. Alun kova vauhti kostautui ja noin 5km kohdalla alkoi juoksu tuntumaan vaikealta. Sadesäälläkin saattoi olla psyykkisesti vaikutusta juoksuun Sinnittelin kuitenkin maaliin asti, mutta aika painui 54 minuutin ja 48 sekunnin (todellinen matkan pituus oli noin 10,24km).

Eli 10km alle 50 minuutin tavoitteeni siirtyy ensi vuodelle.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Hienoon kohtaan laittoi sitten flunssan päälle. Tällä hetkellä ei ainakaan olisi mitään asiaa juoksemaan.

Katsotaan ja kuulostellaan mihin suuntaan vointi lähtee kääntymään. Onhan tässä ennen lauantaita vielä pari päivää aikaa huilailla.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
No ei ollut tänään meikäläisen päivä. Aamulla oli jostain syystä molemmat takareidet kipeät, mutta lähdin kuitenkin juoksemaan. Alun kova vauhti kostautui ja noin 5km kohdalla alkoi juoksu tuntumaan vaikealta. Sadesäälläkin saattoi olla psyykkisesti vaikutusta juoksuun Sinnittelin kuitenkin maaliin asti, mutta aika painui 54 minuutin ja 48 sekunnin (todellinen matkan pituus oli noin 10,24km).

Eli 10km alle 50 minuutin tavoitteeni siirtyy ensi vuodelle.
Itsellä oli tarkoitus osallistua Joensuu Runin mutta tuli sukujuhlat päällekkäin, niin en päässyt. Olihan tuo lauantain keli kyllä todella surkea juoksuun, että varmasti vaikutti. Ensi lauantaille onkin sitten luvattu parempaa keliä Kolin Vaarojen Maratonille, hattua nostan kaikille hulluille jotka tuonne lähtee. Pisin matka siellä 130 km, morjens.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös