Roni Hirvonen HIFK:ssa

  • 91 335
  • 355
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopulta Hirvoselle kuuteen peliin tehot 8+2 laiturina ja Suomen U20 kapteenina.

Näyttää pelikunto jo nyt erittäin hyvältä hänellä ja sen verran pitkään olen poikaa tosiaan jo seurannut ettei malttaisi millään odottaa Liigan alkua HIFKn paidassa ja Peltosen alaisuudessa. Potentiaali on todella huikea vasta ensi vuonna 20 vuotta täyttävällä junnulla
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
World Junior Summer Showcase:
Roni Hirvonen 6. 8+2 = 10
Brad Lambert 5. 1+2 = 3

Olen ihan tyytyväinen, että meillä on Hirvonen Lambertin sijaan, vaikka ikäeroa onkin se vajaa kaksi vuotta. Muutenkin Roni vaikuttaa erittäin tervepäiseltä eikä faijakaan ole koko ajan säätämässä jotain.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
World Junior Summer Showcase:
Roni Hirvonen 6. 8+2 = 10
Brad Lambert 5. 1+2 = 3

Olen ihan tyytyväinen, että meillä on Hirvonen Lambertin sijaan, vaikka ikäeroa onkin se vajaa kaksi vuotta. Muutenkin Roni vaikuttaa erittäin tervepäiseltä eikä faijakaan ole koko ajan säätämässä jotain.
Ross on kyl sen verran kova säätäjä, että sikäli on lienee hyvä, ettei Brädi ole IFKn pelaaja :)
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minkä tasoinen turnaus tuo Summer Showcase on vastuatajien osalta?

E: @Ykkössentteri miten Hirvonen pelasi muutoin kuin pisteiden valossa? Miten sujui puolustaminen ja miten monipuolinen tai vaarallinen oli hyökkäyspäässä?

Olisi mukava jos näkisi nuo maalit ja koosteet jostain..
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hieman huvittaa kun vielä jokunen viikko takaperin piti perustella, että miksi Hirvonen ei kuulu mielestäni rotaatioon ensi kaudella.

Tämä oli niin absurdi keskustelu... joka on jatkumoa IFKn fanien iänkaikkiselle juniorien aliarvostamiselle. Ollaan aina pistämässä niitä rotaatioon tai Mestikseen. Hirvonen oli jo viime junnukisoissa Suomen 1.ketjun laituri ja onkin nyt joukkueen tähti.

Tämä Hirvonen rotaatioon kommentti oli sarjassa: "Lundellin voisi lähettää Mestikseen hakemaan tuntumaa"

Juniorit ottaa isoja steppejä yhdessäkin kesässä ja todella isoja steppejä kauden aikana, kun pysyvät terveenä. Kaikilla meidän "nuorilla" eli Hirvonen, Winberg, Teräväinen, Halonen, Heljanko, Hede ja Teissala on mahdollisuus tehdä se kaikki yllättävä huippukausi. Penkiltä niitä ei kuitenkaan tehdä. Nämä kortit pitää katsoa kunnolla loppuun. Sitten voi tuoda jotain palkkasotureita tänne kaartelemaan.

Itse povaan Ronille nappikautta ja pidän aivan erinomaisena hakuna. 30+ pisteet on mahdolliset oikeassa ketjukoostumuksessa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt on Hirvosen kanssa vaan se ongelma että kuka hänelle syöttelee? Hirvosen piti olla AB:n kanssa ainoat playmakerit ja Hirvonen painoi 8+2 kesäturnauksessa. Nyt meillä on vain pelkkiä snaippereita. Hymiö.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä tasoinen turnaus tuo Summer Showcase on vastuatajien osalta?

E: @Ykkössentteri miten Hirvonen pelasi muutoin kuin pisteiden valossa? Miten sujui puolustaminen ja miten monipuolinen tai vaarallinen oli hyökkäyspäässä?

Olisi mukava jos näkisi nuo maalit ja koosteet jostain..

Pelit olivat maksumuurin takana, joten en niitä ole itsekään nähnyt. Muita reittejä kuulin vain pientä raporttia.

USAlla oli kaksi joukkuetta turnauksessa mukana, joten saavat tiivistettyä vielä yhteen kovempaan joukkueeseen. Ruotsilla oli yllättävän heikko joukkue matkassa, syytä tähän en tiedä vai eikö vaan riitä heillä parempaan tässä kohtaa..

Hirvosen pelaaminen on aina tunnollista kahdensuunnan pelaamista. Pelaajatyypiltään on pelintekijä eli jakelee muille paikkoja, mutta ei hae väkisin aina syöttöä vaan ampuu myös itse kun on mesta tai punnertaa itse röyhkeästi maalille ja survoo kiekkoa sisään.

Turnauksen tehot 8+2 eivät ole hänelle tyypilliset, vaikka laidassa pelasikin. Nyt vain sattui menemään paikoista kivasti sisään. Uskon, että Liigassa alkavalla kaudella kerää kuitenkin syöttöpinnoja selvästi maaleja enemmän
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirvonen on aivan onneton luistelija. Nyt äkkiä jotain extraluisteluharjoittelua, jotta tie isompiin ympyröihin ei nouse pystyyn ainkaan sen vuoksi. Kilpailu huipulla on todella kovaa ja luistelu on kyllä sellainen asia, missä ei tuon kokoisen kaverin kannata antaa yhtään tasoitusta, jos aivan maailman huipulle mielii.

Sanoisin, että luisteluopettajan palkkaamiseen kannattaisi ottaa vaikka pankkilaina, sillä se maksaa kyllä itsensä takaisin tulevaisuudessa moninkertaisesti.

Mua häiritsee ihan helvetisti myös Hirvosen pelinumero, #33. Assosioin hyvin voimakkaasti Eero Somervuoreen, eikä se ole koskaan hyvä asia. Roni Hirvonen on tähän ongelmaan täysin syytön, enkä haluaisi siirtää hänelle mitään menneisyyden taakkoja. Onko muita? Onko tukiryhmää jossain? Miten pääsen tästä eroon?
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua häiritsee ihan helvetisti myös Hirvosen pelinumero, #33. Assosioin hyvin voimakkaasti Eero Somervuoreen, eikä se ole koskaan hyvä asia. Roni Hirvonen on tähän ongelmaan täysin syytön, enkä haluaisi siirtää hänelle mitään menneisyyden taakkoja. Onko muita? Onko tukiryhmää jossain? Miten pääsen tästä eroon?
Jos yhtään helpottaa, niin yritä assosioida joihinkin noihin muihin tai vaikka kaikkiin yhdessä: Hannu Riihimäki, Vesa Surenkin, Matti Mäkäräinen, Jukka Seppo, Markku Hurme, Robert Kantor, Brett Harkins, Tom Askey, Aleksis Ahlqvist, Sebastian Moberg, Tommi Taimi, Jaani Holopainen.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Hirvonen on aivan onneton luistelija. Nyt äkkiä jotain extraluisteluharjoittelua, jotta tie isompiin ympyröihin ei nouse pystyyn ainkaan sen vuoksi. Kilpailu huipulla on todella kovaa ja luistelu on kyllä sellainen asia, missä ei tuon kokoisen kaverin kannata antaa yhtään tasoitusta, jos aivan maailman huipulle mielii.

Sanoisin, että luisteluopettajan palkkaamiseen kannattaisi ottaa vaikka pankkilaina, sillä se maksaa kyllä itsensä takaisin tulevaisuudessa moninkertaisesti.

Mua häiritsee ihan helvetisti myös Hirvosen pelinumero, #33. Assosioin hyvin voimakkaasti Eero Somervuoreen, eikä se ole koskaan hyvä asia. Roni Hirvonen on tähän ongelmaan täysin syytön, enkä haluaisi siirtää hänelle mitään menneisyyden taakkoja. Onko muita? Onko tukiryhmää jossain? Miten pääsen tästä eroon?

Jos Hirvonen tekee edes puolet siitä maalimäärästä, jonka Somervuori teki ensimmäisellä IFK-kaudellaan, niin voimme olla tyytyväisiä. Somervuoresta voi tietysti olla montaa mieltä mutta se kritiikki jonka Eero sai IFK:ssa oli aivan koomista. Painoi ekalla kaudella 23 maalia ja 41 pistettä, silti ”tietäjien” mukaan floppi.

Tämän kauden jälkeen paikat romuna ja ura käytännössä siinä vaikka vielä Kerhossa painoi yhden hyvän kauden.

IFK:ssa 155 peliä, 85 pistettä. Pelinumeroa lukuun ottamatta ei mitään yhteistä Hirvosella ja Eerolla, mutta annetaan Hirvosen pelata faijansa numerolla ja annetaan Eerolle synninpäästö, koska hakkasi sekavina IFK-kausina hyvät tehot. Piste.

Se siitä, back to Hirvonen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Renegade ihan hyviä pointteja Pörrivuoresta. Karavaanarihan tässäkin on kaiken takana, kun rakensi joukkueet lähes kaudesta toiseen päin helvettiä. Pörrivuori olisi ollut erinomainen 2-3 ketjun laituri fiksusti kasatussa joukkueessa, mutta väärässä ja liian suuressa roolissa aiheutti meille harmaita hiuksia. Esimerkiksi edellisen nakkikattilan jälkeisellä kaudella uskoisin Karavaanarin mahtavana ideana olleen Pörrivuori Haatajan korvaajana. Se ei vähemmän yllättäen mennyt ihan nappiin. Varsinkin, kun IFKssa Pörrivuori profiloitui vahvasti ”runkosarjapelaajaksi”.

Se siitä OTstä. Hirvonen ei muutamaa väläytystä lukuunottamatta ole vielä mitään erikoista esittänyt näissä pelaamissaan harjoituspeleissä. Toisaalta ei ole moni muukaan ja nyt ei ole edes vielä tarvetta loistaa. Hirvosen potentiaalilla todella räjähdysmäinen kehitysloikka kauden aikana täysin mahdollinen, joten annetaan nuoren miehen rauhassa marinoitua.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
[OT @Renegade , Eero Somervuori oli naapurin superjunnu (oliko 16 v., kun debytoi liigassa?) ja vaikka lopulta teki uransa muualla kuin Ilmalassa, hän kuuluu aikakauteen, jolloin naapuri oli saatanasta ja HIFK:sta ei vastaavia superjunnuja paljon tullut. Kyse ei siis ehkä ole niinkään Eerosta itsestään, vaan tietynlaisesta ” ajan hengestä”, jota ei enää ole. Ikävä kyllä. Ja koska niin Roni kuin Eerokin ovat tuollaisia mikkihiiriä, aivot toimivat niin kuin toimivat, kun kulmassa pörrää #33. Nybondashan toi Eeron Haatajan korvaajaksi. Eihän niitä saappaita voinut kukaan täyttää mitenkään.]

Hirvosesta sen verran, että eihän sen faijakaan osannut luistella. Pelasi toki siltikin hienon uran liigassa. Mutta pojasta polvi on parantunut ja tavoitteet paljon korkeammalla. Ja kun minäkin kiinnitin huomiota, että Ronilla on luistelun osalta paljon parannettavaa, voisi kuvitella, että myös ammattilaiset ovat tämän huomioineet.

Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää, onko luistelu erityisen kehityksen kohteena ja jos on, millainen toimintasuunnitelma on tehty? Ronissa on mielestäni niin paljon potentiaalia, että olisi täyttä typeryyttä olla panostamatta extraa luisteluun, kun esim. pienen kokonsa vuoksi antaa jo muutenkin paljon tasoitusta. Päähän pojalla toimii kyllä, enkä ole pätkääkään huolissani peliälyyn liittyvistä asioista.

Toivotaan, että se iso, oikein kunnon lopullinen breikkaus tulisi just tällä kaudella ja täällä meillä. Potentiaalia on kyllä. Ja hänhän on vasta 19v., että vaikka breikkiä ei vielä tulisikaan, aikaa on kyllä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua häiritsee ihan helvetisti myös Hirvosen pelinumero, #33. Assosioin hyvin voimakkaasti Eero Somervuoreen, eikä se ole koskaan hyvä asia. Roni Hirvonen on tähän ongelmaan täysin syytön, enkä haluaisi siirtää hänelle mitään menneisyyden taakkoja. Onko muita? Onko tukiryhmää jossain? Miten pääsen tästä eroon?

Mulla on kans muutama numero, joista assosioin voimakkaasti ex-pelaajaan, ja just 33 on yksi niistä. Mutta en edes kyllä muistanut, että somervuori pelasi sillä nimerolla. Mulle tulee aina hurmeen make mieleen, yhä edelleen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mulle numerosta 33 tulee aina mieleen lapsuuden sankarini Jukka Seppo.. Oli seura mikä tahansa
Juuri näin, tosin sen Tapparan kauden voi unohtaa...

Koskaan ei ennen iltaa tiennyt, että mitä sieltä on tulossa. Saattoi tulla aivan maailmanluokan suorituksia, täysin halutonta surffailua tai idioottimaisia jäähyjä. Kaiken kaikkiaan todella viihdyttävä pelaaja, joka ei varmaan jättänyt ketään kylmäksi. Välillä katsomossa nauratti, välillä vitutti ja lopulta kuitenkin ihastutti.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Miten Ronilla lähtenyt kausi käyntiin stadissa? Onko saanut unohdettua Porin haamut ja apinat selästä?
Eipä häävisti. On ollu pettymys ainakin itselleni. Luistelu vuotaa, eikä ehdi oikein mihinkään. Varmaan itseluottamuskin heikolla tolalla, kun ei tule tulosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toistaiseksi ollut ihan yhtä heikko mitä Ässissä, mutta samalla sanottava puolustukseksi, että joukkue alisuorittaa niin pahasti ja tuolla ei ole näyttänyt koko kautena juuri kukaan hyvältä.
 

Nigi

Jäsen
Kakkosia ottanut vissiinkin vanhaan malliin. Ainakin Ässissä pelatessaan oli todella huolimaton mailan kanssa ja tuli tyhmiä jäähyjä iso kasa (koukkuja/kampituksia/huitomisia).
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olen itse todella yllättänyt, että Hirvosella ei ole lähtenyt lainkaan, on itse asiassa vielä heikommassa pistetahdissa kuin ässäkausinaan. Olin aivan varma, että heittää tällä kaudella "helposti" noin 40 pisteen kauden. Porissa alkoi näkyä sellainen tuskastuminen ja kurittomuus, tietysti kun joukkue ei sen kummemmin menestynyt ja itselle ei tehoja tahtonut tulla, ja siksi ajattelinkin että kyllä se siitä lähtee kun pääsee stadiin..

Hirvonen tuli kuitenkin Ässiin täysin poikkeuksellisen lahjakkuuden statuksella, joka 17-vuotiaana pyöritteli A-junnuissa 20-21 vuotiaita ihan miten huvitti. Ja kuulemma käytännössä jokainen liigajengi halusi hänet tuolloin, ja siksi Porissa oltiinkin niin ylpeitä, kun valitsi Ässät.. mutta jostain syystä hidasta näyttää olevan sen todellisen kunnon läpimurron kanssa liigatasolle
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirvoselle toki soisi myös tsäänssin ylemmissä kentissä pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi peliksi. Väläyttelee välillä, mutta tuntuu ettei liiammin saa apuja ketjulaisilta. Yhden pelin oli Koivistoisen kanssa ja siinäkin taidettiin palata puolessa väliä peliä vanhoihin ketjuihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös