RoKi Hockey 2015–2016

  • 203 354
  • 498

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Itse pidän äärimmäisen epätodennäköisenä, että omarahoitteisesti ainakaan Suomesta saadaan Tamia parempia pelaajia. Ulkomaat on sitten toinen asia. Jos toimistolla ollaan kartalla, niin siellä joko pyritään saamaan nopeasti yhteistyösopimus jonkun Liigaseuran kanssa, jolloin pelaajia vielä voidaan saada tai sitten verkot ovat ulkomailla, josta yritetään voittaa pelaajalotossa pienellä panostuksella.
 
Viimeksi muokattu:

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Nyt tarvitaan todellakin kovempia kavereita kuin Vesse, Wedman tai Erkkilä. Vesse ja Wedman ovat jo näyttönsä Mestiksessä antaneet ollessaan huippukunnossa. Wedman mahtui juuri ja juuri kokoonpanoon hokissa ja Vesse oli aivan rivimiestasoa Mestis-tasoon verrattuna. Toki Vesse rokissa oli kärkimies, mutta rokin tuon kauden tason lopputulos on meillä tiedossa.

Toistan tässä itseäni, mutta pari kärkikenttää tarvittaisiin ja ikävä kyllä tämä alkaa nyt tuntumaan mahdottomalta tehtävältä. Mielellään olen väärässä.

Tässä vielä ketjulottoa tämän hetken soppareilla:

1. kenttä
X - X - X
X - X

2. kenttä
X - X - X
X - X

3. kenttä
X - Tamminen - Fomin
Zoric - J-E

4. kenttä
O-M Järvelä - X - Siliämaa
Männistö - X

Rebels -kenttä
Järvelä - Korpela - Pälve
Springare - X


MV X
MV Sidor

Jotakuinkin näin se ketjulotto tällä hetkellä menee, toki itse nostan J-E:n kyllä kakkospariin ja Männistö-Zorec ois sitten kolmos pari. Toki Zorec kunnossa ollessaan voi yltää jopa ykkösparin mieheksi. Katoin youtubesta miehen pelaamista Itävallan pääsarjatasolla niin ihan kelvollista ainakin siellä oli. Nimen omaan oisi tärkeää kiinnittää nyt nuo 3. ja 4. kentän loput paikat omilla miehillä. Väänäsen ja Erkkilän soppari sekä Klytseroff nelos pariin. Nämä ukot ei ole kalliita mutta juuri niitä omia ja tuttuja luottomiehiä alempiin kenttiin ja pareihin. Sitten kahteen ekaan on se raha vain jostakin kaivettava. Toki ne pari Luigia eikö ole tulossa näytille, Hokki keskusteluissa olikin jo aikamoinen listaus niistä ykköskorin miehistä joita mekin tarvitaan. Tavoite on oltava pleijari paikassa eikä missään karsintasarjassa.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Kyllä, guardian kirjoittelee asiaa. Olen tämän palstaveljen kanssa samoilla linjoilla tuon ketjuloton kanssa. Kaksi ensimmäistä kenttää puuttuvat vielä, mikäli halutaan olla muuta kuin edellisen visiitin toisinto.
 

Rollo

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi Hockey
4. kenttä
O-M Järvelä - X - Siliämaa
Männistö - X

Rebels -kenttä
Järvelä - Korpela - Pälve
Springare - X
Olen sitä mieltä, että Teemu Korpela on pomminvarma neloskentän sentteri ja jopa hyvä sellainen. Siliämaan taas tiputtaisin Rebels koriin.
 

Ärräpää

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Eikös Pälve ole enemmän sentterimiehiä? Näin ollen voisi ajatella että kolmos-nelosketjun keskelle kaavaillaan kaksikkoa Pälve-Korpela.
 

Ärräpää

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Se voi olla näin. Muistelin vain että olisi viime kaudella keskelläkin pelannut. Ei kuitenkaan taso taida riittää. Se on totta.

Tällä matematiikalla meiltä siis puuttuu kaksi sentteriä joista toinen mallia 1-2 ketju ja toinen 3-4 ketju.
 

Rollo

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi Hockey
pakeistakin kelpaisi nuori poika Klytseroff koska on potentiaalia sekä nosti tasoaan varsinkin pleijareissa.
Männistö-Klytseroff
Springare
Nyt on pakko kysyä, että on tämä Klytseroff mielestäsi Mestistason pelaaja? Olet hänet nostanut Springarenkin edelle? Minun mielestäni Suomisarjassakin on hänelle haastetta ja paljon. Ei jatkoon...
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Nyt on pakko kysyä, että on tämä Klytseroff mielestäsi Mestistason pelaaja? Olet hänet nostanut Springarenkin edelle? Minun mielestäni Suomisarjassakin on hänelle haastetta ja paljon. Ei jatkoon...

No sata kertaa ennemmin kuin Springare ja Klytseroff on 20 v. Springare voi pelata Rebelsissä ykkösparissa mutta kusessa se oli suomisarjassa.
 

Ärräpää

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin molemmille oikeampi paikka olisi kyllä Rebels.

Ollaan kuitenkin valmistautumassa Mestikseen. Mutta tämä nyt on tällaista. Rokilla on tällä hetkellä kasassa runko joka sopisi paremmin suomi-sarjaan kuin Mestikseen. Tämä lienee kylmä fakta.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Viime kevään pleijareissa Klytseroff oli Männistön ohella paras pakki ja kiekollinen osaaminen nousi paremmalle tasolle. Alaspäin perus varmaa mutta kärsi paljon Springaren rinnalla kun pikkumies ei pysty puolustamaan ketään vastaan. Kiekollinen osaaminen on suurin vaje mutta peruspakkina koko ja luistelu sekä kamppailuvoima riittää. Totuus on että jos saadaan 4 pakkia ostettua niin sekin on paljo
 

miraculeux

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Rokilla on tällä hetkellä kasassa runko joka sopisi paremmin suomi-sarjaan kuin Mestikseen. Tämä lienee kylmä fakta.
Joo. Näyttää aika pahalta tässä vaiheessa teidän kannalta.
Aikaa on vielä reilusti. Jokipojilla oli joukkue kasassa elo-syyskuussa viime kaudella ja ihan kiitettävästi pelit menivät. Toivotaan että saatte jalkeille kilpailukykyisen joukkueen.
Mikä minua on ihmetyttänyt on se, että moni on peräänkuuluttanut hyvää pelaajaimua Rovaniemelle? Minä en tällaista näe Mestistasolla, en sitten millään kiikareilla.
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Itse ihemettelin että Springare sai edes sopimuksen. Mitä miehestä muistan, niin ollut mielestäni RoKi puolustuksen heikoin lenkki Suomi-Sarjassakin. Todennäköisesti reservipakin roolia tarjolla Springarelle, tai sitten mies on kehittynyt hurjasti.

Eiköhän siellä pari kentällistä kovemman luokan ukkoja ole tulopuolella, näin uskon.
 

guardian

Jäsen
Yksi iso kysymys on, että mikä tulee olemaan omien kasvattien osuus mestisjoukkueessa. Ensi kaudella edustuksen tavoitteena on varmasti ihan junioritoiminnan uskottavuudenkin takia saada rinkiin puoliväkisin jokunen oma kasvattikin.

Joukkueeseen näyttäisi tulevan kaksi omaa kasvattia, joista toinen pystynee oikeasti mestistä pelaamaan, toivottavasti molemmat. Viime kaudella edustuksen ringissä taisi pyörähtää 3-4 a-juniori-ikäistä, joista kukaan ei pystynyt ottamaan selkeätä roolia suomi-sarjassa. Vaikea nähdä, että lähivuosina junnuista nousisi yhtään mestistason pelaajaa.

Mestis on sen verran kovatasoinen sarja, että a-nuorten sm-sarjastakin vanhentuneista vain pieni osa pystyy ottamaan paikan mestisporukasta. Rokin a-junnut pelaavat miesten II-divaria ja kysymys kuuluukin, pystytäänkö tuossa sarjassa kehittämään mestistason pelaajia? A-junnujen valmennus ja harjoittelu on hyvällä tasolla, mutta onko II-divari oikea sarja? Mestistä pelaavien seurojen a-junnujoukkueille on tarjottu automaattista a-junnujen mestispaikkaa, näin varmaan rokillekin. Ilmeisesti miesten II-divari on katsottu paremmaksi vaihtoehdoksi.

Ja riittääkö lappilaisen junioritoiminnan materiaali tuottamaan koskaan mestistason pelaajia vaikka toiminta olisi kuinka hyvällä tasolla? Onko johtopäätös se, että mestistä pelataan näillä korkeuksilla vain ja ainoastaan ostojoukkueella?
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Se kertonee jotain puolustajien tasosta? Eikö niin?

Joopa se joo mutta eikai tässä koko joukkuetta voida ostaa ja jos Springarella on soppari niin ehdottomasti Klytseroff on sopimuksen arvoinen. Toisella on vaan potentiaali erilainen iän ja koon puolesta ja mikäli kehityskäyrä jatkuu niin voi parissa kaudessa kasvaa hyväkin Mestis pakki. Springare vahvuus on kiekkollisessa pelaamisessa mutta kun vauhtia laitetaan askel lisää niin auttamatta koko tulee vastaan kun ei enää luistemella karata.
 

Rollo

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi Hockey
No sata kertaa ennemmin kuin Springare ja Klytseroff on 20 v.

Joopa se joo mutta eikai tässä koko joukkuetta voida ostaa ja jos Springarella on soppari niin ehdottomasti Klytseroff on sopimuksen arvoinen. Toisella on vaan potentiaali erilainen iän ja koon puolesta ja mikäli kehityskäyrä jatkuu niin voi parissa kaudessa kasvaa hyväkin Mestis pakki.
Vouhkaat Klytseroffin iästä. Springare on 21 v.? Usko jo, Springare on 10x lahjakkaampi joka saralla mikäli minä kiekosta ja sen pelaamisesta tiedän PISTE!

Jos Klytseroff saa sopimuksen niin myönnän etten tiedä kiekosta yhtään mitään. Saa ottaa talteen....
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Vouhkaat Klytseroffin iästä. Springare on 21 v.? Usko jo, Springare on 10x lahjakkaampi joka saralla mikäli minä kiekosta ja sen pelaamisesta tiedän PISTE!

Jos Klytseroff saa sopimuksen niin myönnän etten tiedä kiekosta yhtään mitään. Saa ottaa talteen....

Noinko se meni tunteisiin, eikai tämä nyt niin vakava asia ole. Silloin kun Roki hallitsi oli Springare hyvä koska vahvuus kiekon kanssa, silloin kun ei hallittu oli kentän huonoin puolustaja koska ei voi eikä pysty kokonsa puolesta vahvoja hyökkääjiä vastaan. Minä oikein toivon että olen Springaren kohdalla väärässä mutta jokaisen kauden jälkeen se toivo on menny. Nyt ollaan sarjatasoa korkeammalla, Joonalle ei ole luvassa ykkosparien kiekollista roolia vaan maksimissaan kolmas pari ja heidän tehtävä on puolustaa. Vastaavasti viime pleijareissa jossa oltiin kusessa niin Klytseroff nosti tasoaan ja oli pakeista paras pistemieskin sekä koko joukkueen kolmas ja toiseksi paras maalitekijä. Kovassa paikassa nuoret punnitaan ja kauden aikana minun vaakakuppi kääntyi Klytserofin suuntaan, Jos loput pakit ostetaan ykkös- tai kakkoskorista kovilta markkinoilta niin kyllä se mulle käy mutta suuresti epäilen. Viime kauden joukkueesta minä oisin kelpuuttanut vain Männistön ja Klytseroffin puolustajista. J-E:n paluu on hieno homma ja toivottavasti tämä Zorec on onnistunut haku. Puolustajat: 1.Osto 2. Zorec 3. Osto 4. J-E 5. Männistö 6.Klytseroff 7.Osto 8.Sringare
 

HockeyMom

Jäsen
Mestistä pelaavien seurojen a-junnujoukkueille on tarjottu automaattista a-junnujen mestispaikkaa, näin varmaan rokillekin. Ilmeisesti miesten II-divari on katsottu paremmaksi vaihtoehdoksi.

Tämä on ry:ssä vakava puute, että A-nuorten (oikeaa) joukkuetta ei ole. Ilmeisesti kustannussyistä ei voida / ei kannata pelata esim. A-nuorten mestistä. Todennäköisesti syynä on se, ettei tälle toiminnalle löydy maksajaa (vanhemmat?). Muun muassa siksi ei junnupelaajan kannata jäädä Rovaniemelle; ura lopahtaa vanhempaan B:hen. Kakkosdivari ei kiinnosta ketään, joka oikeasti haluaa kehittyä jääkiekossa ja jolla on siihen potentiaalia. Minä olen tätä mieltä, samoin perheen pelimies. Saa olla toki eri mieltäkin.
 
Tämä on ry:ssä vakava puute, että A-nuorten (oikeaa) joukkuetta ei ole. Ilmeisesti kustannussyistä ei voida / ei kannata pelata esim. A-nuorten mestistä. Todennäköisesti syynä on se, ettei tälle toiminnalle löydy maksajaa (vanhemmat?). Muun muassa siksi ei junnupelaajan kannata jäädä Rovaniemelle; ura lopahtaa vanhempaan B:hen. Kakkosdivari ei kiinnosta ketään, joka oikeasti haluaa kehittyä jääkiekossa ja jolla on siihen potentiaalia. Minä olen tätä mieltä, samoin perheen pelimies. Saa olla toki eri mieltäkin.
Näillä leveyksillä ei ole miltään kantilta katsottuna järkevää laittaa joukkuetta A-nuorten sarjoihin. Oulussa Nuorten Mestistä ja Suomi-Sarjaa on pelattu, jossa pelaajien kuukausittainen maksu on ollut 400-500e. Veikkaisin että Rovaniemeltä käsin se olisi vielä enemmän. Oulussa A-nuorten toiminta Kärppien ulkopuolella on loppunut täysin, koska pelaajat ovat siirtyneet II- ja III-divareihin pelaamaan alempien kustannusten vuoksi. Näissä A-nuorten sarjoissa on myös lohkojako sellainen, että pohjoisesta tuleva joukkue joutuu istumaan perseensä puhki bussissa. Hyvällä tuurilla lähimmät vastustajat ovat löytyneet Kajaanista, Iisalmesta tai Kuopiosta, huonolla tuurilla lähin vastustaja tulee Joensuusta, Vaasasta tai Jyväskylästä.

Jos punnitaan pelaajan kehityksen kannalta kumpi on kannattavampi, II-div vai A-nuorten sarja, vaakakuppi kääntyy ehdottomasti II-divarin puolelle. Nuoret pelaajat saavat hyviä ja vauhdikkaita pelejä miesten sarjasssa. Toki pelaajan kannalta ehtona on, että kentällä voi tehdä asioita, eikä pelaaminen ole pelkästään selviytymistä vaihdosta toiseen.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Juuri tuon Rovaniemen etäisyyden kaikesta -vuoksi muutin itsekin aikoinani etelämmäs ja kas kummaa harrastaminen oli jokseenkin helpompaa monelta osin. Silti, jos jääkiekkoa kohtaan löytyy oikeaa paloa, ei matka tai rahan palaminen ole useinkaan ylitsepääsemätön este. Asenne ratkaisee, mukana täytyy olla myös oikeita yhmisiä ympärillä ja sopivasti sattumia.

Itse näkisin, että joka kerta kun kakkosdivarista nousee Mestikseen tasoltaan sopiva nuori pelaaja, on se etusivun juttu. Ja nyt puhutaan nimenomaan sellaisesta pelaajasta, joka auttaa joukkuetta tekemisellään. Suomisarja-Mestis -liikenne on hieman uskottavampi ketju, mutta helppo ei ole tulla sieltäkään sarjaporrasta ylemmäs.

Jotta Roki pystyisi nostamaan pelaajia joukkueeseensa tulevaisuudessa, on koko Lapin puhallettava yhteen kiekko-hiileen pitkäjänteisesti. Rovaniemeltä löytyy valmennusosaaminen sen jälkeen kun pikkuseurojen miehet ovat tehneet oman työnsä hiomattomien timanttien kanssa. Oli matka mikä hyvänsä, kuukausikustanteista puhumattakaan, tulee Lapista löytyä pelaajia, perheitä ja maksumiehiä siihen, että Roki pelaa tulevaisuudessa A:n SM-sarjaa! Rahoitus ei tietenkään saa kaatua yksin perheiden niskaan.

SaPKo teki hiljattain sopimuksen Markkulan (JypAkat) kanssa. Muitakin esimerkkejä ilmaantuu päivittäin. Mieluusti olisin nähnyt tämän kaverin Roki-paidassakin. Kunhan toimisto saa hankittua edes muutaman tunnetun ja tasokkaan kaverin, uskon sen lisäävän imua pohjkoiseen. Sitä ennen taitaa olla niin, että isot kalat valuvat etelämmäs.
 

guardian

Jäsen
A:n sm-sarja tuntuu kyllä hurjalta, ja epärealistiseltakin tavoitteelta. Montakohan lappilaista poikaa pelaa ensi kaudella a:n sm-sarjaa? Eiköhän tuo mestis ole a-junnuikäisille realistinen tavoite? C ja B-junnuissa on mestistä parhaimmillaan pelattu viime vuosina ja vaikea kuvitella, että näistä pelaajista nyt sitten yhtäkkiä tehtäisiin sm-sarjaan joukkue. Kemi-Tornio alueella ei perinteisesti ole kiinnostanut yhteistyö Rovaniemen kanssa, enemmänkin näyttää olevan vetoa Oulun suuntaan.
 

guardian

Jäsen
Sieltähän se Rollon odottelema Klytseroffin sopimus tuli :) Ja kaupanpäälle vielä Olli-Aleksi Pietilän soppari, viime kauden saldo parikymmentä peliä jyp-akatemiassa ja kolme syöttöpistettä. Ja lisäksi vielä pari peliä II-divaria kasvattajaseura Raahe-kiekossa. Nyt alkaa huolestuttamaan todella paljon, edelleenkin tippuu pelaajia vain alimpiin kenttiin tai reserviin. http://www.rokihockey.fi/roki-sopimukseen-pietilan-ja-klytseroffin-kanssa/
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Vouhkaat Klytseroffin iästä. Springare on 21 v.? Usko jo, Springare on 10x lahjakkaampi joka saralla mikäli minä kiekosta ja sen pelaamisesta tiedän PISTE!

Jos Klytseroff saa sopimuksen niin myönnän etten tiedä kiekosta yhtään mitään. Saa ottaa talteen....

No nyt se on totta ;) Tarvittas 1 ja 2 säkin ukkeleita sitten seuraavaksi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös