Mainos

RK62

• 2 393
  • 24

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Legendaarinen ase tarvitsee oman ketjun. Onko kuinka moni käpistellyt minun lisäksi RK62 7,62:sta?
Vähän jopa älytön ketju, koska enemmänkin kysymys kuuluu kuinka moni tällä palstalla nyt sitten muka ei ole sitä käpistellyt? Sillä niin valtaenemmistö kuitenkin on..

Mutta aina pitää sanoa kun paikka tulee: täällä RK62 purkaminen ja kokoaminen ennätys 26 sekuntia silmät sidottuna.. että siltä pohjalta..

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän jopa älytön ketju, koska enemmänkin kysymys kuuluu kuinka moni tällä palstalla nyt sitten muka ei ole sitä käpistellyt? Sillä niin valtaenemmistö kuitenkin on..
Mä käpistelin taittoperäistä RK95 noin 20 vuotta sitten. En taida siltikään omaa ketjua sille perustaa.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mä käpistelin taittoperäistä RK95 noin 20 vuotta sitten. En taida siltikään omaa ketjua sille perustaa.
Sama homma.. meillä oli myös (kuninkaallinen Porin Prikaati, Huovinrinne) taittoperälliset jo 22 vuotta sitten

Glove

Jäsen
Tulihan tuota käpisteltyä jonkin verran. AUK:n jälkeen tosin ammuin vain kolme laukausta kun enimmäkseen ammuin isommilla pyssyillä jonnekin, minne en koskaan ampuessani nähnyt.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun RK62 vaihtui palvelusaikana kahteen kertaan, eli oli kolme eri asetta käytössä - erinäisistä syistä johtuen. Ensimmäisen ase oli pisimpään käytössä ja ehkä muistaisin numeron kokonaan, jos se olisi pysynyt loppuun saakka. Nyt muistan vain, että numero alkoi 717.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sama homma.. meillä oli myös (kuninkaallinen Porin Prikaati, Huovinrinne) taittoperälliset jo 22 vuotta sitten
Sama paikka mutta muutama vuosi aiemmin jäykkäperäisellä hosuttiin, taittoperäiset oli luksuskamaa valmiusjoukoilla. Saatana mutta oltiin kateellisia.

Edit. 940964

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kai tuon vieläkin osaisi purkaa, putsata ja koota.

Kertausharjoituksissa joku ukko otti vahingossa mun rynkkyni. Kaukaa viisaana olin kirjoittanut kuulakärkikynällä sarjanumeron käsivarteeni. Annoin palautetta morsiameeni kajoamisesta. Vaikka olikin vain reilun viikon suhde.

Onko täällä muuten enää niitä jotka operoivat pelti-lippailla? Hämmästyin kertauksissa kun olivat muovisia.

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Kertaakaan en koskenut mutta RK-95 taittoperällä oli apuna kun monet ovet potkittiin auki.

Terkkuja sinne jonnekin 974602.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
2010.

627913.

Ihan alkuun oli hankaluuksia, mutta kun tähtäimet sai kohdilleen ei mitään ongelmia. Ampumamerkki tuli kun huitaisi sinne päin.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mää en muista enää morsiameni nimeä. Eiku numeroa. Ei hitto, häpeän!

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Putkiperä, peltilippaat. 337728
(Tää oli eka neljästä, muita ei voi muistaa)
Intin aikana oli kaksi rynkkyä, mutta vain sen ekan numeron muistan. Ja kävin viidesti kertaamassa, aina putkiperäinen torrakko mutta niiden numeroita en muista.

Jos RK62 7.62 annetaan käteen niin kyllä minä sen puran ja kokoan. Ei varmaan mene ihan intti aikojen tahtiin mutta kuitenkin. Ja jos maata joutuu puolustamaan niin minulle on luontevin juuri tuo ase.

Viimeksi muokattu:

canttig

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Vaikka ei liity just RK62:een, niin kun kävin viidesti kertaamassa minulle opetettiin täsmälleen se tehtävä mitä minun pitää osata tosi paikassa. Se koulutus oli vähän toista mitä intissä oli, toki inttikoulutus oli pohjana. Minusta koulutettiin johtaja. Suomen armeija ei ole pelkkä intti. Se on kovempi ja täsmällisempi koulu. Suosittelen.

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
2010.

627913.

Ihan alkuun oli hankaluuksia, mutta kun tähtäimet sai kohdilleen ei mitään ongelmia. Ampumamerkki tuli kun huitaisi sinne päin.
Hyvä peli se oli ampua. Onneksi sai paukutella ihan tarpeeksi. Mitään merkkejä en saanut, kun niistä olisi itse pitänyt maksaa. Eniten vitutti se 3000 cooperin ravaaminen mitä kultaiseen ravurin merkkiin vaadittiin. Ne muut tuli ihan hupina. Juoksemiseen panostin ja melkein henki meni suorittaessa.

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Inhosin koko saakelin pyssyä alusta loppuun asti, enkä tahtonut edes intissä muistaa sen sarjanumeroa. Lopulta seurasin omaatuntoa ja kieltäydyin aseista.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Muutaman vuoden intin jälkeen se rynkyn numero pysyi mielessä, mutta ainakin +10 vuotta on jo ollut kadoksissa. Suksien numero oli varmaan hävinnyt jo sinä aurinkoisena heinäkuun päivänä armon vuonna 2008, kun sain sotilaspassin käteen.

Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Sarjanumero on vielä muistissa näin 14 vuoden jälkeen, mutta en tietenkään sitä teille paljasta!

Hassu sattuma oli, kun muutin uuteen asuntoon intin jälkeen, niin ovikoodi oli sama kuin rynkyn neljä viimeistä numeroa.

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
…Mutta aina pitää sanoa kun paikka tulee: täällä RK62 purkaminen ja kokoaminen ennätys 26 sekuntia silmät sidottuna.. että siltä pohjalta..
Mä pystyin samaan silmät auki, mutta kädet ja jalat sidottuna. Yhtään liioittelematta.

Tarkka ase ja hyvä ampua. Miinuksena se, että ainakaan meillä ei ollut Savon Prikaatissa aikanaan mahdollisuutta saada vasenkätisenä. Sen takia tukevan ampuma-asennon joutui välillä purkamaan ja ottamaan uudelleen ihan turhaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy