Risto Dufva Jokereiden päävalmentajaksi

  • 43 203
  • 357

julB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tuli viime kaudella Jokereiden pelejä kurkittua, niin puolustuspään sekoilut pitäisi saada ensimmäisenä kuriin. Hyökkäysosasto näyttäisi suorittavan kyllä ihan ok. Tuskinpa nyt tälle illalle RD saa vielä ihmeitä aikaan, mutta voishan tuota silti katsastaa miltä peli näyttää.
Juuri tuolta se K-Vantaatakin vastaan näytti. Hyökkäyspeli tuntui toimivan ihan ok, pitkiä myllyjä saatiin ja sitä myötä myös joitain hyviäkin tontteja. Hyvä hyökkäyspeli vain vaatii jääkiekossa myös sen hyvän puolustuspelin kokonaisvaltaisen toiminnan.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mitä tuli viime kaudella Jokereiden pelejä kurkittua, niin puolustuspään sekoilut pitäisi saada ensimmäisenä kuriin. Hyökkäysosasto näyttäisi suorittavan kyllä ihan ok.
No nämä nyt on näitä. Jokerit oli runkosarjassa Ketterän jälkeen vähiten maaleja päästänyt joukkue ja alivoimalla myös sarjan toiseksi paras. En varsinaisesti lähtisi linjaamaan, että puolustus olisi ongelmiksi asti sekoillut, vaikka parannettavaa tottakai aina on.

Mestiksessä ylipäätään juuri kukaan ei yleensä näytä puolustuspäähän kovin vahvalta. Pelaajien keskimääräinen taitotaso, valmennuksen laatu ja muut tekijät yleensä pitävät huolen siitä että Liigakiekkoon verrattuna virheitä yksinkertaisesti tulee paljon enemmän ja tämän johdosta maaleja tulee paljon. Kääntäen sitten tietysti tämä saa hyökkäyspään näyttämään vahvemmalta kuin se oikeasti on, sillä paljon maaleja tulee ikäänkuin ilmaiseksi. Yksikään valmentaja tai paraskaan pelikirja ei estä kaikkia merkkausvirheitä ja hölmöjä kiekonmenetyksiä, joten niitä virheitä pitää suhteuttaa sarjan yleiseen tasoon.

Tilastojen perusteella osa-alueista hyökkäyksen kanssa Jokereilla oli enemmän tekemistä ja tehdyissä oltiin vasta neljänsiä. Minä henkilökohtaisesti näen kauden kaatuneen pitkälti keskinkertaiseen ylivoimapeliin. Näillä nimillä olisi pitänyt pystyä parempaan tulokseen ja kovemmalla yv-prosentilla olisi paitsi noustu tehtyjen maalien tilastossa, myös käännetty muutama tiukka matsi omaksi eduksemme. YV on jossain määrin pelitavasta ja valmentajistakin irrallinen osa-alue, joten siihen RD tuskin suorilta tuo merkittävää muutosta. Valtteri Filppula sen sijaan voi olla ratkaiseva palanen.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No nämä nyt on näitä. Jokerit oli runkosarjassa Ketterän jälkeen vähiten maaleja päästänyt joukkue ja alivoimalla myös sarjan toiseksi paras. En varsinaisesti lähtisi linjaamaan, että puolustus olisi ongelmiksi asti sekoillut, vaikka parannettavaa tottakai aina on.
Niin. Toisaalta se puolustaminenkin oli aika karmeaa Hermestä vastaan.
Minä henkilökohtaisesti näen kauden kaatuneen pitkälti keskinkertaiseen ylivoimapeliin. Näillä nimillä olisi pitänyt pystyä parempaan tulokseen ja kovemmalla yv-prosentilla olisi paitsi noustu tehtyjen maalien tilastossa, myös käännetty muutama tiukka matsi omaksi eduksemme. YV on jossain määrin pelitavasta ja valmentajistakin irrallinen osa-alue, joten siihen RD tuskin suorilta tuo merkittävää muutosta. Valtteri Filppula sen sijaan voi olla ratkaiseva palanen.
Hyökättiin myös huonosti, ei vain yv. Vantaa pelin 3.erä oli kuin pudotuspelien toisintoa katsoisi. Hyvä tai erinomainen yv olisi voinut viedä Jokerit jatkoon.

Tämä yllä oleva Mestiksessä. Karsintoja ajatellen Saarni teki oikean ja ainoan realistisen suunnan muutoksen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tervetuloa Risto minunkin puolestani Jokereihin!
Itse olen pyrkinyt olemaan päävalmentajien suhteen kovinkin diplomaattinen mielipiteissäni, eikä Dufvakaan tee siihen mitään poikkeusta.
Kokenut koutsi saatiin siis ruoriin, tulevat kuukaudet ja viimeistään ensi kevät näyttävät sitten kuinka hyvin tämä valinta onnistui vai onnistuiko sittenkään..?
Aika harva äijä (valmentaja) on muuten tuolta pestistä lähtenyt "sankarin viitta" yllään..
No, ehkä Boris ja ehkä Arakin..?
 

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, New Jersey Devils
Tilastojen perusteella osa-alueista hyökkäyksen kanssa Jokereilla oli enemmän tekemistä ja tehdyissä oltiin vasta neljänsiä.
Tämäkin toisaalta vääristää sillä pahnan pohjimmaisia vastaan laitettiin kunnolla lättyä pussiin (esim. 12 maalia Forssassa, 6 Keuruulla ja toki JoKP oli odotettua parempi, mutta heitäkin vastaan 7 ja 9). Tuokin mielestäni hämäsi, että maalinteossa ei olisi muka ollut ongelmia kun niitä samoista sijoista taistelevia vastaan tilanne oli täysin päinvastainen.

Hyökkäämisen kaavamaisuuteen ja ylivoiman tuhnuuteen kaatui viime kausi. Siihen oltiin matkalla myös nyt, ja sekoilu omissa näytti merkkejä siitä, että ollaan vielä potenssiin kaksi enemmän ulapalla.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
RD on nousun kannalta varmasti sopiva mies ruoriin. Takana sen verran maileja ja arvometalleja että kykenee omasta puolestaan sen toteuttamaan.

Eniten kiinnostaa, millaiseksi joukkueen pelaaminen muovautuu. Raumalla ollessaan Lukko kyllä pärjäsi, mutta runkosarjan pelit olivat suurimmaksi osaksi viihdearvoltaan vähäisiä. Peli oli varovaista ja johtoasemassa passiivista. Erikoistilanteet toimivat hyvin.
 
Kyllä Dufva jotain on uransa aikana tehnyt oikein, koska hänet vielä 61-vuotiaana voittopuolisesti optimistiseen sävyyn toivotetaan tervetulleeksi.
Ehkä turhankin usein positiivinen vastaanotto on varattu vain "nuorille, nouseville" valmentajille?
 

NuoriKundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni yksi isompia positiivisia asioita on tämä jatkuva jengin kokoaminen yhteen valmentajan toimesta ja pidetään pitkät puheet että mitä seuraavaksi. Jatkuvaa reagointia ja ohjeiden antamista.

On muuten todella ilo katsella moista ammattiaitoa.

Vielä kun saa turhat jäähyt kitkettyä pois, niin tää mies KULJETTAA meidät Liigaan isoilla eroottisilla hartioillaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Pahoittelut etukäteen, mutta minusta tämä oli väärä ratkaisu Jokereilta. Ei välttämättä siis uuden valmentajan palkkaus, vaan RD:n palkkaaminen. Seison korjattuna, kun toisin todistetaan.

Pääsette nauttimaan erittäin kontrolloidusta hmv kiekosta. No ehkä se ei teitä juuri nyt haittaa tai hetkauta. Vaikeuksia tulee olemaan. Mutta tosiaan.. seison korjattuna ja myönnän olleeni väärässä, kun se aika tulee
 

Alice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat K-Espoo
Pahoittelut etukäteen, mutta minusta tämä oli väärä ratkaisu Jokereilta. Ei välttämättä siis uuden valmentajan palkkaus, vaan RD:n palkkaaminen. Seison korjattuna, kun toisin todistetaan.

Pääsette nauttimaan erittäin kontrolloidusta hmv kiekosta. No ehkä se ei teitä juuri nyt haittaa tai hetkauta. Vaikeuksia tulee olemaan. Mutta tosiaan.. seison korjattuna ja myönnän olleeni väärässä, kun se aika tulee
Toki tässä ei vielä voi sanoa oikeasti juuta eikä jaata Dufvan kohtalosta, mutta lähinnä aika koominen ajoitus tälle kommentille, kun Jokerit johtaa kahden erän jälkeen 5-0. :D (ja on ylipäätään voitolla)
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Toki tässä ei vielä voi sanoa oikeasti juuta eikä jaata Dufvan kohtalosta, mutta lähinnä aika koominen ajoitus tälle kommentille, kun Jokerit johtaa kahden erän jälkeen 5-0. :D (ja on ylipäätään voitolla)
Eikai tässä johtopäätöksiä tehdä yhden erän tai ottelun perusteella, jos kahden, kolmen tai kymmenenkään. Palataan asiaan.

En muuten seurannut pelejä, mutta seison mielipiteeni takana
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Kyllä kai RD vielä Mestikseen on hyvä koutsi. Veikkaanpas että tämä oli se ainoa asia joka Dufvan eläkkeeltä takaisin toi. Olisi myös "hieman" hienompi tapa lopettaa nostaa Jokerit Liigaan, vrt. sääleistä lomille.

Onko loppukauden sopimus?
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Pidän kyllä Riston tyylistä.
Tarkoitatko haastatteluja. En väitä hänta huonoksi valmentajaksi tai huonoksi valinnaksi Jokereiden taholta. Minä en kuitenkaan näe Jokereiden piristynyttä ilmettä juurikaan Dufvan ansioksi. Valtteri Filppula pelaa Jokereissa ensimmäisen pelinsä ja se on se oleellisin asia. En tarkoita lähinnä hänen pelillisiä suorituksia, vaan hänen läsnäolonsa vaikutusta pelikavereihinsa. Tottakai uudella valmentajallakin on yleensä aluksi piristävä vaikutus, mutta se jää nyt Filppulan takia taka-alalle.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikai tässä johtopäätöksiä tehdä yhden erän tai ottelun perusteella, jos kahden, kolmen tai kymmenenkään. Palataan asiaan.

En muuten seurannut pelejä, mutta seison mielipiteeni takana
Eddie, muistahan Jokerien pelaavan Mestistä. Pelillinen muutos reilussa vuorokaudessa oli iso ja sitä me tai ainakin minä ihmettelen. Tämän päiväinen oli tosi hyvä ja vahva esitys. Tiirailehan joskus alasarjakiekkoakin. Välillä peli näyttää ihan hyvältäkin. Ei TuTo:kaan ihan paska ollut. Toisen erän neljä maalia vaan olivat liikaa.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarkoitatko haastatteluja. En väitä hänta huonoksi valmentajaksi tai huonoksi valinnaksi Jokereiden taholta. Minä en kuitenkaan näe Jokereiden piristynyttä ilmettä juurikaan Dufvan ansioksi. Valtteri Filppula pelaa Jokereissa ensimmäisen pelinsä ja se on se oleellisin asia. En tarkoita lähinnä hänen pelillisiä suorituksia, vaan hänen läsnäolonsa vaikutusta pelikavereihinsa. Tottakai uudella valmentajallakin on yleensä aluksi piristävä vaikutus, mutta se jää nyt Filppulan takia taka-alalle.
Haastattelut ovat kyllä piristäviä. Mutta kyllähän näin tv:n välityksellä Risto johti joukkoja todella hyvin.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Eddie, muistahan Jokerien pelaavan Mestistä. Pelillinen muutos reilussa vuorokaudessa oli iso ja sitä me tai ainakin minä ihmettelen. Tämän päiväinen oli tosi hyvä ja vahva esitys. Tiirailehan joskus alasarjakiekkoakin. Välillä peli näyttää ihan hyvältäkin. Ei TuTo:kaan ihan paska ollut. Toisen erän neljä maalia vaan olivat liikaa.
Ensinnäkin se todellinen muutos Jokereissa näkyy tuossa 1-2 kk päästä. Vuorokaudessa ei kukaan tee mitään todellisia muutoksia. Nyt nähty muutos on enemmänkin mentaalista, vai meinaatko, että yhdellä reenillä saadaan aikaan joku pysyvä muutos? Lisäksi RD voi hyvinkin olla piristävä hahmo jonkun aikaa, mutta jossain kohtaa se uutuuden viehätys muuttuu arjeksi. Enhän minä tässä edes ole varmuudella julistamassa Jokereille ikävää loppua tähän kauteen. Mutta sellainen kutina minulla on, että tämä ei ollut hyvä ratkaisu. Kai tämän nyt keskustelupalstalla voi esiin tuoda. Lällätelkää sitten kauden päätteeksi, mikäli aihetta on. Toivon teille kyllä kaikkea hyvää, koska Jokerit on suurin syy siihen, että karsinnat ovat taas olemassa (Suosikkijoukkueeni ovat olleet tuossa varmaan 20 vuotta)

Minä olen kyllä alasarjakiekkoakin vilkuillut. Vilkuilitteko te KHL:ssä? Ja nyt varmaan vähän enemmänkin, kun sarja on auki. Olen täällä jatkoajassa kirjoitellut avoimen sarjan puolesta varmaan vuodesta 2002 lähtien. Ei tämä minulle ole mikään tuntematon maailma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös