RIP-ketju

  • 2 882 797
  • 11 631

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulla on ollut elämässäni yksi paita, jossa on ollut urheilijan kuva. Jalkapalloaiheisen Buster-sarjakuvan kannessa oli Maradonan kuva. Kuva liitteenä. Minulla oli kyseinen lehti ja Maradona oli kesäurheilun suurin sankarini ja esikuva. Äitini oli kankaanpainantakurssilla ja näinpä hän teki tuosta kansikuvasta minulle T-paitaan kuvan. Paita oli silmäteräni, edelleen se on tallessa vanhempieni luona. Taidanpa ensi reissulla kaivella paidan esille.
 

Liitteet

  • Screenshot_20201125_201015.jpg
    Screenshot_20201125_201015.jpg
    80,7 KB · kertaa luettu: 210

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meksiko 1986 ovat minullekin The Kisat, mitä tulee jalkapalloon. Vaikka Saksan puolella jo noissa kisoissa olinkin, niin Diego ja Argentiina teki silti vaikutuksen. Oltiin just siinä kisojen lopussa ja jälkeen Mallorcalla ja mun piti saada futispaita. Saksan paitoja ei ollut saatavilla, niin valitsin sitten Argentiinan paidan, jossa oli numero 10 ja nimi Maradona. Paita on edelleen tallessa.

RIP Diego
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Maradonan hautajaisista tulee varmaan useamman päivän kestävä surujuhla Argentinassa. Jos Sennan tapausesimerkki samasta maanosasta antaa mitään viitettä, väkeä tulee olemaan liikkeellä todella paljon olkoonkin että hänen kuolemansa oli valtava shokki toisin kuin Maradonan. Ikävää, että tällaistakin joutuu miettimään, mutta minkäköhänlainen koronalinko tästäkin muodostuu...
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Elämä oli vauhdikas. Toivottasti hän pääsi nyt rauhaan.

Suurin jalkapallolegenda on poissa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
RIP Maradona

Muistan kun olin Meksikon kisoja katsomassa kaverin luona ja olin vähän ihastunut hänen siskoonsa. Kun kaverin silmä vältti niin päästiin pussailemaan nahkasohvalla.
Mulla taas kävi niin, että yritin naama vakavana kertoa tälle mimmille kaikkia Maradonaan liittyviä asioita. Vedettiin sitten sen siskon kanssa Cokis puoliksi ja siinä alkoi vähän sitten vähän kuumottamaan.

Kova jätkä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Maradona oli itselle ehkä se ikonisin urheiluhahmo. Lisäksi jos juttelee ihmisen kanssa, joka ei seuraa pätkääkään mitään urheilua, niin Maradonan nimi on kuitenkin tuttu. Harva ihminen tähän saavutuksiltaan kykenee. Kykeni voittamaan myös kaikissa otsikoissa koronaviruksen. Jalkapallo ja Maradona ei kuole koskaan. Todellinen surun päivä. Toivottavasti Napoli muistaa sankariaan tulevaisuudessa stadionin nimessä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Meksiko 1986 ovat minullekin The Kisat, mitä tulee jalkapalloon. Vaikka Saksan puolella jo noissa kisoissa olinkin, niin Diego ja Argentiina teki silti vaikutuksen. Oltiin just siinä kisojen lopussa ja jälkeen Mallorcalla ja mun piti saada futispaita. Saksan paitoja ei ollut saatavilla, niin valitsin sitten Argentiinan paidan, jossa oli numero 10 ja nimi Maradona. Paita on edelleen tallessa.

RIP Diego
Niin sama tästä kanssa alkoi minun mm kisojen seuranta toden teolla...Maradona jalkapallon great one...one and only
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Vuosi 2020. Mitä hyvää sanottavaa? Joukosta on poistunut käsittämätön määrä hienoja ihmisiä maailmalta, suuria persoonia ja taitavia sarallaan. Tähän päälle vielä kaikki muu paska...

Tsikikkiki ala mimmomma, tsikikkiki ala mimmommma, ala pyyh ja jotenkin noin soi taustalla kun tuli koostetta Diegon maaleista Meksikossa. Se kesä ei unohdu koskaan, eikä myöskään kisojen suurin tähti. Suurimmat kamppailut olivat edessä sitten toisilla kentillä. Minä muistan vain viheriön ja ilmiön siellä. Muuta ei tarvitse.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Meksiko 1986. Mummolassa öisin serkun kanssa väijyttiin pelejä. En juuri ymmärtänyt systeemeistä, mutta peli tuli tutuksi. Luulin että Brasilia-Ranska oli kisojen finaali. Minut oli käännytetty ensin Tanskan (Elkjär) ja sitten Brasilian faniksi. Careca, Socrates, Pelle Hermanni maalivahti. Ihmettelin myöhemmin, mitä siellä nyt pelataan, kun sain ensikosketukseni urheiluvedonlyöntiin: isä oli lyönyt jonkun Argentiinan mestaruuden puolesta vetoa kossupullon verran naapurin kanssa. En ymmärtänyt mikä on Argentiina. Sitten tuli Maradona... sen jälkeen yksi oli ylitse muiden, vaikkakin lukuisia muitakin pelaajia ja joukkueita fanitin samaan aikaan. R.I.P.

Pitäisi varmaan joskus katsoa Meksiko 86 kaikkine peleineen uudestaan läpi.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kepeät mullat, yksi syy miksi itse aloitin 90-luvulla pelaamaan jalkapalloa. Kaikkien aikojen paras.

RIP Diego Armando Maradona
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Meksiko 1986. Mummolassa öisin serkun kanssa väijyttiin pelejä. En juuri ymmärtänyt systeemeistä, mutta peli tuli tutuksi. Luulin että Brasilia-Ranska oli kisojen finaali. Minut oli käännytetty ensin Tanskan (Elkjär) ja sitten Brasilian faniksi. Careca, Socrates, Pelle Hermanni maalivahti. Ihmettelin myöhemmin, mitä siellä nyt pelataan, kun sain ensikosketukseni urheiluvedonlyöntiin: isä oli lyönyt jonkun Argentiinan mestaruuden puolesta vetoa kossupullon verran naapurin kanssa. En ymmärtänyt mikä on Argentiina. Sitten tuli Maradona... sen jälkeen yksi oli ylitse muiden, vaikkakin lukuisia muitakin pelaajia ja joukkueita fanitin samaan aikaan. R.I.P.

Pitäisi varmaan joskus katsoa Meksiko 86 kaikkine peleineen uudestaan läpi.

Ensimmäiset kisat, jotka muistaa kunnolla. Upeinta oli se juliste, jossa oli kaikki joukkuekuvat, ja ne purkkapelikortit.
 

Maahinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Broad street bullies, die mannschaft
86 ja 90 mm-finaalien vihollinen minulle tuo Maradona. Se 1986 Englanti peli on aivan legendaarinen. Maradona aikoihin kun vielä oikeasti rapattiin sukille. Nyky Ronaldot ja Neymarit sais kieriä maassa kokoajan, eiku niinhän ne tekee nytkin. Suuren lajin yksi suurimmista on pois. Lakki päästä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onko Maradona parempi kuin Messi? En tiedä. Se on sen sijaan aivan selvää, että suurempi hahmo Maradona näistä kahdesta on, ja hän tulee olemaan suurempi kuin kukaan pelaaja hänen jälkeensä. Tarjonta on nykyisin niin laajaa ja pelaajat jatkuvasti esillä. Sama ilmiö on esimerkiksi musiikissa, ei esim. Nirvanan kaltaista superbändiä tule koskaan olemaan.

Tietyllä tapaa siitä kaipaa tähtien myyttisyyttä, kun nykyjannuilta kaikki särmä on hioutunut pois, jottei vaan rahavirrat pienentyisi. Jos Maradona pelaisi nykyisin, häntä lyötäisiin armotta.

Aattelinpa vaan ääneen, kun tuli mieleen. Uusia ikoneja ei enää tule, siksikin on äärimmäisen surullista menettää yksi heistä.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Tykkään urheilijoista joissa on särmää, rosoisuutta ja tarpeeksi teräviä kulmia. Sen lisäksi, että Diego Maradona oli kenties kaikkien aikojen jalkapalloilija, hän myös eli kuin rokkitähti. Tuo elämäntyyli valitettavasti koitui hänen kohtalokseen.

RIP Diego Maradona
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Legenda - Ikoni - Mestari - Idoli - Jumala
Harvasta ihmisestä voi käyttää näitä kaikkia sanoja mutta Diegosta pystyi. Kiitos Diego
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Diego Maradona on minulle se suurin jalkapallotähti kautta aikojen. Paha olo on kun idoli on menehtynyt. Diego kantoi kahdesti Argentiinan futiksen mm-kisoissa. Maradona kantoi Napolin menestykseen. Vaikka arvostan Messiä todella paljon, niin yhtä suuri tähti hän ei ole kuin Diego Maradona. Messi pelaa ja on pelannut supertähtien kanssa. Vuonna 1986 Argentiinan joukkue ei ollut tähtiä täynnä samoin Napoli Maradonan siellä pelatessaan.

Muutenkin on viime ajat ollut huonoja uutisia idoleitteni suhteen kun Eddie Van Halen myös menehtyi. Vuosi 2020 voisi painua helvettiin.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Maradona oli itselle ehkä se ikonisin urheiluhahmo. Lisäksi jos juttelee ihmisen kanssa, joka ei seuraa pätkääkään mitään urheilua, niin Maradonan nimi on kuitenkin tuttu. Harva ihminen tähän saavutuksiltaan kykenee. Kykeni voittamaan myös kaikissa otsikoissa koronaviruksen. Jalkapallo ja Maradona ei kuole koskaan. Todellinen surun päivä. Toivottavasti Napoli muistaa sankariaan tulevaisuudessa stadionin nimessä.

Tässä asiaa tuosta uudesta stadionin nimestä. Hieno kunnianosoitus.

Napoli set to rename Stadio San Paolo after Maradona
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Maradonan suuruuteen vaikuttaa myös se, että hänen aikakaudellaan pelejä vähitellen alettiin näyttämään systemaattisemmin ja sitä myöten myös hänen mystistä taitoaan pallon kanssa ilman pakkosyöttöä. Ovathan nämä Messit sun muut Ronaldot varmasti vähintään saman luokan pelaajia, mutta ihmismieli turtuu puolitoista vuosikymmentä kestävään dominointiin ja ylivoimaan ja henkilökuvat tylsistyvät luonnollisesti, vaikka Messi ja Ronaldo olisivatkin samanlaisia rokkitähtiä kuin mitä Diego oli. Tässä oli osa Maradonan pyhyyttä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs












Tässä asiaa tuosta uudesta stadionin nimestä. Hieno kunnianosoitus.

Napoli set to rename Stadio San Paolo after Maradona

Olisihan tuo tarina jos Napolissa nykyinen tai joskus rakennetteva stadikka nimetään Maradonan mukaan, Italia isännöi jossain vaiheessa MM-kisat ja Argentiina voittaa kultaa tuolla stadionilla. Huh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös