RIP-ketju

  • 2 869 282
  • 11 593

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Tänään on päivälleen 44 vuotta siitä, kun Manchester United voittoisaa joukkuetta kotiin tuonut kone yritti lähteä huonokuntoiselta Münchenin lentokentältä, mutta epäonnistui karmein seurauksin.

Törmäyksessä kuoli 23 ihmistä, mukaanlukien suurin osa Matt Busbyn rakentamasta joukkueesta, jota pidetään edelleen kaikkien aikojen parhaana brittijoukkueena.

The flowers of English football, the flowers of Manchester.

Liput puolitankoon, United-kannattajat. Tänään muistetaan menneitä suuruuksia. We'll keep the red flag flying high, cos Man United will never die.

United we stand.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
lakki päästä

tuo edelleen ehkä surullisin tapahtuma urheilun historiassa vaatii, jopa minua, Leedsin kannattajaa, hiljentymään tämän tragedian vuosipäivänä. Toivottavasti näin ei enää koskaan tapahdu:(





täällä jossakin....Masaman
 

Voittaja

Jäsen
Tuommoiset tapahtumat vakavoittavat myös Liverpoolin fanin mielen, vaikka meilläkin on traagisia kokemuksia...
JFT96
YNWA
 
Suosikkijoukkue
TPS
Onnettomuudesta selvisi neljä runkopelaajaa Bobby Charlton, Dennis Viollet, Harry Gregg ja Billy Foulkes. Turman seurauksena United putosi yhdeksänneksi liigan lopputuloksissa.
FA-cupissa se sen sijaan pääsi finaaliin asti, mutta tämä satu ei aivan päättynyt onnellisesti vaan Bolton vei pokaalin.
Tämän huiskuhius-Charltonin katsomossa nähdessäni tulee mieleeni aina tämä onnettomuus, josta hän nuorena poikana pelastui ihmeen kaupalla. Velipojan eli tämän Kirahvi-Charltonin näkeminen taas aiheuttaa minulle lieviä näppylöitä.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Re: lakki päästä

Viestin lähetti masaman
tuo edelleen ehkä surullisin tapahtuma urheilun historiassa
Kyllähän sitä on tapahtunut myös paljon muuta ja esim. tämä italialaisjoukkue jonka jokainen jäsen kuoli kun lentokone törmäsi vuoreen. Siitä oli juttu GOAL:ssa. Tässähän kuitenkin säilyi hengissä muutama ihminen...vaikkakin surullista tuo onkin.:(
 

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ikävä tapaus. Unohdan hetkeksi antipatiani maailman ärsyttävintä joukkuetta kohtaan ja kunnioitan muistoa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tämän päivän Aamulehti kertoi ikäviä uutisia. Voitto 'Vode' Liukkonen on jättänyt meidät. 18 kertainen olympiakisaselostaja muistettaneen erityisesti Pertti Karppisen kultamitalisoutujen selostuksista, nuorempi polvi tietysti kulttimaineeseen nousseista kurlingkuiskailuista Naganossa. 'Nyt meni kuva, toivottavasti kohta menee äänikin' .

RIP

Lehdessä oli myös Reijo 'Rete' Laksolan kuolinilmoitus. Tuli minulle aivan puun takaa. Rete oli minua seitsemän vuotta vanhempi kaveri, joka oli aina meille junnuille ystävällinen ja kannustava. Jouduin joskus viheltämään Tapparan harjoituspeliä ehkä 16-vuotiaana, kun nimetty kaveri ei paikalle ilmiintynyt. Pelaajat kohtelivat noviisia muutenkin hyvin, mutta muistan Reten kommentoinnin pelin jälkeen: ' Taisi olla melekein paskat housussa, mutta helvetin hyvin meni.' Ja läppäsy hartioille ja virne suupielessä.

RIP

t. hanu
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
No johan on Aamulehti myöhässä uutisensa kanssa. "Yesterdays news, tomorrow."

Niin siis, tuo Laksola taisi olla kuolinilmoituksissa jotka omaiset ostavat ja tulevat aina paljon myöhemmin lehtiin, eivätkä sinänsä ole uutisia. Ilves tosiaan piti hiljaisen hetken ex-pelaajansa muiston kunniaksi heti tuoreeltaan valitettavan tapahtuman jälkeen ja Rentsenä Laksola minulle tuli tutuksi. Minulle ei Aamulehteä tule (tulee Helsingin Sanomat, jonka muut kuin urheilu-uutiset ovat riittävän paljon paremmat kompensoivakseen sen, että Tamperelaiset joukkueet eivät ole suurennuslasin alla urheilu-osuudessa), joten en tiedä noteerattiinko tuota uutisena tuolloin. Jatkoajassa tuosta tosiaan ilmoitin tuossa "liian aikaisin lähteneet kiekkoilijat"-ketjussa. Liukkosen poismenoa taas käsiteltiin tuolla "urheiluselostajat"-ketjussa tuoreeltaan.

Sinällään tämä ketju puolustaa pidemmän päälle paikkaansa, mutta tosiaan avauksessa mainitut menehtyneet on jo muualla Jatkoajassa noteerattu.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinällään tämä ketju puolustaa pidemmän päälle paikkaansa, mutta tosiaan avauksessa mainitut menehtyneet on jo muualla Jatkoajassa noteerattu.

Tiedä sitten kumpi on parempi, tämä RIP-ketju vaiko Arvon Moderaattorien kunnianosoitus Voitto Liukkoselle siirtämällä tämän poismenoa käsittelevä ketju kierrätyskeskukseen, niin kuin kaikki muukin tusinatavara: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=39829
 

Vesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hautausmaan Kiukku
Minulle ei Aamulehteä tule (tulee Helsingin Sanomat, jonka muut kuin urheilu-uutiset ovat riittävän paljon paremmat kompensoivakseen sen, että Tamperelaiset joukkueet eivät ole suurennuslasin alla urheilu-osuudessa), joten en tiedä noteerattiinko tuota uutisena tuolloin.

Oli muistokirjoitus heti tuoreeltaan Aamulehdessä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saako tähän ketjuun laittaa yleisesti RIP-viestejä? En saanut aloituksesta selvää.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
2007-vuosi

RIP
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Porin Ässät: kevät 1967 - 7.1.2008

Yli 40 vuotta taipaleesi kesti, mutta Porin ulkopuolella jää tuskin monikaan kaipaamaan. Tosin liigasta puuttuu tämän jälkeen kestovitsi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ohoh. Jopas kaveri nuorena lähti, itseni ikäinen heppu. Huumeet on ikävä juttu, tulee vähän River Phoenix mieleen tästä.

Eikös kyseisen näyttelijän muuten pitänyt olla mukana tulevassa Batman-leffassa? Ehtivätköhän kuvata sen loppuun. Tulisi eräänlainen joutsenlaulu siitä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Suosikkijoukkue
HIFK
Ohoh. Jopas kaveri nuorena lähti, itseni ikäinen heppu. Huumeet on ikävä juttu, tulee vähän River Phoenix mieleen tästä.

Eikös kyseisen näyttelijän muuten pitänyt olla mukana tulevassa Batman-leffassa? Ehtivätköhän kuvata sen loppuun. Tulisi eräänlainen joutsenlaulu siitä.
Jos luin oikein joltain ulkomaiselta sivustolta, niin tämän uutisen mukana luki, että uusin Batman-leffa olisi kuvattu jo. Siinähän hän esittää Jokeria.
 
Dark Knight on kuvattu loppuunasti ja post-produtiossa. Tuli aika shokkina tämä kuolema, aina olen näyttelijästä pitänyt, semmoinen "guiltypleasure" näyttelijä(10 Things i Hate about you, The Patriot yms...) Mutta samalla vakavasti otettava (Monsters Ball, Brokeback). Ja kaverilla ikää tosiaan alle 30-v, joten uran parhaat hetket olisivat varmasti olleet edessä.

Surullista kyllä, mutta tavallaan odotan Dark Knightia vielä vähän enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Yhtä vanha kuin minä. Vituttaa tällaiset uutiset. Itse veivaan kipulääkityksellä tällä hetkellä, mutta Heath on poissa lopullisesti.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ei-luonnollisille ja ei-itseaiheutetuille kuolemille RIP TOP...

- John Lennon
- Olof Palme
- John F. Kennedy
- Anna Lindh
- Anna Politkovskaja
- Aleksandr Litvinenko
- Robert Kennedy
- Eero Holsti ja Antero Palo (Steen Christensenin uhrit v. 1997)
- Jokelan kuolemat
- Konginkankaan rekkaturman 23 kuollutta vuodelta 2004
- Benazir Bhutto
- Cliff Burton

ja moni moni muu.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Harmi, ei kuitenkaan ihan turha näyttelijä ollut. Mitä Ritarin Tarinan ja Monster´s Ballin olen nähnyt mieheltä, odotan kyllä Batmania nyt vielä hieman enemmän itsekin. R.I.P
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös