Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 352 536
  • 6 840

kolaolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
naamansapitelijät
Pitäisikö noita kausareita pystyä jo ostamaan tuolta Lippu.fistä? Mulla herjaa ainakin, että paikanvalinta ei ole tällä hetkellä mahdollista.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Pitäisikö noita kausareita pystyä jo ostamaan tuolta Lippu.fistä? Mulla herjaa ainakin, että paikanvalinta ei ole tällä hetkellä mahdollista.
Jos kyseinen paikka on varattu viime kauden omistajalle, niin sitä ei pysty tuolta lippu.fistä vielä ottamaan.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Sellaista ominaisuutta kaipaisi, jossa kausikortille voisi ladata haluamansa määrän drinkkilippuja

Niin, mikäs tuon estäisi, kun parilla viime kaudella on ainakin kausikortilla ollut jo kahvi/tee/mehu -lippuja. Ikärajat kontrolloidaan kuitenkin ostotilanteessa.

Toisaalta lähimaksun yleistymisen myötä tuo ei olisi yhtään sitä nopeampi maksutapa ja siihen on prosessi jo valmiina, joten onko oikeasti tarvetta? Vai elänkö pullossa ja olen tietämätön, että lähimaksu ei ole lähes kaikkien ulottuvilla? Eikös se electroneissakin toimi?
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Niin, mikäs tuon estäisi, kun parilla viime kaudella on ainakin kausikortilla ollut jo kahvi/tee/mehu -lippuja. Ikärajat kontrolloidaan kuitenkin ostotilanteessa.

Toisaalta lähimaksun yleistymisen myötä tuo ei olisi yhtään sitä nopeampi maksutapa ja siihen on prosessi jo valmiina, joten onko oikeasti tarvetta? Vai elänkö pullossa ja olen tietämätön, että lähimaksu ei ole lähes kaikkien ulottuvilla? Eikös se electroneissakin toimi?

No suurin ongelma on mun mielestä ollut, että niitä maksupäätteitä on ollut liian vähän ja se on puurouttanut tuon jonottamisen. Monesti myyjä vaan odottelee maksupäätettä toiselta myyjältä, kun samaan aikaa voisi olla myymässä jo seuraavalle olutta.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Riippuen sopimuksesta, yhden lisämaksupäätteen hinta ei montaa kymppiä ole kuukautta kohti, alle viidellä kympillä saa varmasti, joten ei pitäisi ainakaan olla hinnasta kiinni...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Riippuen sopimuksesta, yhden lisämaksupäätteen hinta ei montaa kymppiä ole kuukautta kohti, alle viidellä kympillä saa varmasti, joten ei pitäisi ainakaan olla hinnasta kiinni...
Noissa maksupäätteissä on vaan vittumaista, kun ne laskut juoksee sillonkin kun pelejä ei ole. Kiitos tämän maan täysin monopoli touhun.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toki saa vuokrapäätteitä myös lyhyempään käyttöön, mutta hinta on toki korkeampi. Toki, voidaan miettiä että jos vaikka koneita on 20 kpl enemmän, ja maksetaan touko,kesä ja heinäkuulta turhasta 30€ per kone, niin onhan se 1800e kuluerä... Muina kuukausina hallilla on jo enemmän tai vähemmän toimintaa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki saa vuokrapäätteitä myös lyhyempään käyttöön, mutta hinta on toki korkeampi. Toki, voidaan miettiä että jos vaikka koneita on 20 kpl enemmän, ja maksetaan touko,kesä ja heinäkuulta turhasta 30€ per kone, niin onhan se 1800e kuluerä... Muina kuukausina hallilla on jo enemmän tai vähemmän toimintaa.

Jos toimittajia on useampia kuin yksi. Niin ei se mene niin että jos 20 kpl maksaa vaikka 30 euroa kpl kuukausi. Niin 50 kpl maksaisi saman 30 euroa kpl kuukausi. Kyllä se hinta on halvempi. Tällöin voi hyvin kilpailuttaa toimittajat tyyliin että kesäkaudelta ei sitten muuten makseta vuokraakaan. Tietysti voi aina kysyä toimittajalta lähteekö sponssaamaan siten että antaa päätteet ilmaiseksi ja kioskin yhteyteen liimataan tarra jossa lukee maksupäätteet toimittaa XXXX oy. ( Tai siihen tilkkutäkkiin jota paidaksi kutsutaan lisätään yksi tilkku lisää.....) ( :=))))
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, mikäs tuon estäisi, kun parilla viime kaudella on ainakin kausikortilla ollut jo kahvi/tee/mehu -lippuja. Ikärajat kontrolloidaan kuitenkin ostotilanteessa.

Toisaalta lähimaksun yleistymisen myötä tuo ei olisi yhtään sitä nopeampi maksutapa ja siihen on prosessi jo valmiina, joten onko oikeasti tarvetta? Vai elänkö pullossa ja olen tietämätön, että lähimaksu ei ole lähes kaikkien ulottuvilla? Eikös se electroneissakin toimi?
Joo totta tuo, että lähimaksua moni jo käyttääkin mutta tuntuisi vain kätevältä jos olisi jokin oma piste lipukkeiden käyttäjille. Senkun heittäisi lipukkeen ja ottaisi juoman tiskiltä. Ilman mitään tilausta tai muuta. Näitä pisteitä voisi sitten lisätä vaikka viikonloppu peleihin, jolloin on porukkaa enemmän halilla.

Yksi ongelma on kyllä tuo täällä jo aiemminkin mainittu maksupäätteiden puute. Siinä pahimmillaan pysähtyy parikin jonoa, kun joutuu odottelemaan laitetta. Henkilökunta kyllä tekee työnsä parhaansa mukaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toki saa vuokrapäätteitä myös lyhyempään käyttöön, mutta hinta on toki korkeampi. Toki, voidaan miettiä että jos vaikka koneita on 20 kpl enemmän, ja maksetaan touko,kesä ja heinäkuulta turhasta 30€ per kone, niin onhan se 1800e kuluerä... Muina kuukausina hallilla on jo enemmän tai vähemmän toimintaa.
Niin kysehän on siitä miten paljon sitä toimintaa on. Kun Kerholla on nykyisin sanotaan nyt vaikka 50 maksupäätettä jo joista maksetaan. Missä vaiheessa kautta se toiminta on sitten sellaista että niitä ylimääräisiä oikeasti tarvitaan ja ne oikeasti tuottaa rahaa, eikä ole vain menoerä? Toinen asia on sitten se, kun niitä toimittajia ei todellakaan ole useita ja kilpailu on valitettavasti todella pientä.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/572780-maksupaatteet-hintavertailussa-izettle-nets-vai-verifone (linkki yrittäjät.fi 2018 maksupäätevertailuun)
http://www.maksupaatevertailu.fi/ (linkki maksupäätevertailusivustolle)

Sieltä voi jokainen käydä katsomassa kuinka "halpaa" on hommailla niitä koneita lisää että joku saa kaljan minuutin nopeampaa. Sitten voi miettiä paljonko jossain kaljassa on katetta ja montako kaljaa pitää myydä per peli lisää että katetaan yksi lisämaksupääte, kun niitä kuitenkin on jo talossa kymmeniä.

PS. muistakaa huomioida että provisiot eivät vaikuta asiaan jos oletuksena on, että kalja myydään kuitenkin ja se sopimus jonkun firman kanssa on olemassa.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Niin kysehän on siitä miten paljon sitä toimintaa on. Kun Kerholla on nykyisin sanotaan nyt vaikka 50 maksupäätettä jo joista maksetaan. Missä vaiheessa kautta se toiminta on sitten sellaista että niitä ylimääräisiä oikeasti tarvitaan ja ne oikeasti tuottaa rahaa, eikä ole vain menoerä? Toinen asia on sitten se, kun niitä toimittajia ei todellakaan ole useita ja kilpailu on valitettavasti todella pientä.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/572780-maksupaatteet-hintavertailussa-izettle-nets-vai-verifone (linkki yrittäjät.fi 2018 maksupäätevertailuun)
http://www.maksupaatevertailu.fi/ (linkki maksupäätevertailusivustolle)

Sieltä voi jokainen käydä katsomassa kuinka "halpaa" on hommailla niitä koneita lisää että joku saa kaljan minuutin nopeampaa. Sitten voi miettiä paljonko jossain kaljassa on katetta ja montako kaljaa pitää myydä per peli lisää että katetaan yksi lisämaksupääte, kun niitä kuitenkin on jo talossa kymmeniä.

PS. muistakaa huomioida että provisiot eivät vaikuta asiaan jos oletuksena on, että kalja myydään kuitenkin ja se sopimus jonkun firman kanssa on olemassa.
Noissa kummassakaan vertailussa ei tuotu esille sitä, että mikäli yritys tarvii useamman maksupäätteen kuten nyt Kerholla on esim tuo 50 maksupäätettä, että saako tuollaiselle määrälle jo jonkunlaisen paljousalennuksen. Uskon vahvasti, että 50 maksupäätteen hinta per laite ei ole sama, mitä noissa vertailuissa on tuotu esille. Firmat tekevät jonkinlaisen pakettisopimuksen ja sen mukaisesti veloittavat. Ja ilmeisesti nuo liikuteltavat, joita Kerhollakin tällä hetkellä on, ovat hinnaltaan kalliimpia kuin kiinteät pöytämalliset. Tämän perusteella kannattaisi miettiä koko paletti uudestaan laitetoimittajan kanssa ja hieroa Kerhon kannalta sopivampi diili. Kioskeihin ja shoppeihin, missä myynti tapahtuu tiskiltä sijoittaisin noita kiinteitä ja Kerho-ravintolaan pari kiinteää plus muutama liikuteltava.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toinen asia on sitten se, kun niitä toimittajia ei todellakaan ole useita ja kilpailu on valitettavasti todella pientä.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/572780-maksupaatteet-hintavertailussa-izettle-nets-vai-verifone (linkki yrittäjät.fi 2018 maksupäätevertailuun)
http://www.maksupaatevertailu.fi/ (linkki maksupäätevertailusivustolle)

Sieltä voi jokainen käydä katsomassa kuinka "halpaa" on hommailla niitä koneita lisää että joku saa kaljan minuutin nopeampaa. Sitten voi miettiä paljonko jossain kaljassa on katetta ja montako kaljaa pitää myydä per peli lisää että katetaan yksi lisämaksupääte, kun niitä kuitenkin on jo talossa kymmeniä.

PS. muistakaa huomioida että provisiot eivät vaikuta asiaan jos oletuksena on, että kalja myydään kuitenkin ja se sopimus jonkun firman kanssa on olemassa.

Ei mun tarvitse arvailla ja lukea lehdistä artikkeleita kun olen ihan itse sopimuksia tehnyt maksupäätteistä... Näin karkeasti sanottuna, jos se on rahasta kiinni ettei voi hankkia 20 konetta lisää, niin sitten on syytä sulkea koko paska. Mitään kaljanmyynnin katteita ei kannata näihin laskelmiin sotkea, niillä ei ole hyttysen paskan vertaa merkitystä näissä luvuissa. jos se summa on vuodessa 2000€ tai 10000€, niin ihan sama, tuollaiset summat nyt hukkuu tämän kokoluokan yrityksessä muutenkin johonkin paljon turhempaan joka ei tuota yhtään mitään. Peanuts!
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Mitäs jos varaisitte tasarahoja taskuun? Maksu sujuu nopeasti vaikka netti pätkisi.
 

Kellukkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannatusvapaa
Mitäs jos varaisitte tasarahoja taskuun? Maksu sujuu nopeasti vaikka netti pätkisi.

2019, kuka käyttää vielä käteistä?

Tuo lipukesysteemi on tietääkseni käytössä isommilla festareilla. Mutta perus lähimaksu jäähallin kokoisessa konseptissa ei paljon kauempaa vie. Aina kun minä olen joutunut odottamaan sitä maksupäätettä viereiseltä kassalta Pohjantähtiareenalla, on kyseessä nimenomaan ollut joku häiskä, joka haluaa sen pinkoodin näpytellä.

Eli unohtakaa ne kolikot ja koodit kotiin (koodi pitää oikeasti kuitenkin muistaa, mutta vain hätätapauksiin - ennen pitkää se sitä kysyy kuitenkin). Käyttäkää lähimaksua ja maailma pelastuu!
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Minä. Aina tarvittaessa. Myös 2019. Kävin just Stadissa Aleksanterinkadulla lounaalla ja meitä oli jonossa useampi asiakas joista kukaan ei onnistunut maksamaan kortilla yhteysvaikeuksien vuoksi. Onneksi oli käteistä niin ei jäänyt syömättä, safka oli hyvää.

Toki lähimaksu on normaali maksutapa minullakin.

2019, kuka käyttää vielä käteistä?

Tuo lipukesysteemi on tietääkseni käytössä isommilla festareilla. Mutta perus lähimaksu jäähallin kokoisessa konseptissa ei paljon kauempaa vie. Aina kun minä olen joutunut odottamaan sitä maksupäätettä viereiseltä kassalta Pohjantähtiareenalla, on kyseessä nimenomaan ollut joku häiskä, joka haluaa sen pinkoodin näpytellä.

Eli unohtakaa ne kolikot ja koodit kotiin (koodi pitää oikeasti kuitenkin muistaa, mutta vain hätätapauksiin - ennen pitkää se sitä kysyy kuitenkin). Käyttäkää lähimaksua ja maailma pelastuu!
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
2019, kuka käyttää vielä käteistä?

Tuo lipukesysteemi on tietääkseni käytössä isommilla festareilla. Mutta perus lähimaksu jäähallin kokoisessa konseptissa ei paljon kauempaa vie. Aina kun minä olen joutunut odottamaan sitä maksupäätettä viereiseltä kassalta Pohjantähtiareenalla, on kyseessä nimenomaan ollut joku häiskä, joka haluaa sen pinkoodin näpytellä.

Eli unohtakaa ne kolikot ja koodit kotiin (koodi pitää oikeasti kuitenkin muistaa, mutta vain hätätapauksiin - ennen pitkää se sitä kysyy kuitenkin). Käyttäkää lähimaksua ja maailma pelastuu!
Itse hallilla käytän aina kun mahdollista. Nopeimmat mahdolliset vaihtoehdot järjestyksessä: Käteinen, tasaraha - Käteinen muuten - Lähimaksu. Päätteiden lisäämisellä lähimaksusta saisi vahvan kilpailijan tasarahalle. Useampaan kertaan toki saa jonoon vastata kysymyksenn, että miten sun tapahtuma oli noin nopea, kunn noi kaikki muut joutuvat tuolla kuppaamaan. Ja melkein kotihoukkueen huonoon suorittamiseen vertautuva vitutus aiheutuu, kun huomaa erätauolla unohtaneensa haalia käteistä matkaan.
 

Kellukkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannatusvapaa
Itse hallilla käytän aina kun mahdollista. Nopeimmat mahdolliset vaihtoehdot järjestyksessä: Käteinen, tasaraha - Käteinen muuten - Lähimaksu. Päätteiden lisäämisellä lähimaksusta saisi vahvan kilpailijan tasarahalle. Useampaan kertaan toki saa jonoon vastata kysymyksenn, että miten sun tapahtuma oli noin nopea, kunn noi kaikki muut joutuvat tuolla kuppaamaan. Ja melkein kotihoukkueen huonoon suorittamiseen vertautuva vitutus aiheutuu, kun huomaa erätauolla unohtaneensa haalia käteistä matkaan.

Ymmärrän käteisen kyllä nykyisessä tilanteessa, kun pin-koodi-näppäilijät ruuhkauttavat tiskit. Mutta kyllä lähimaksu pieksee käteisenkin siinä vaiheessa, kun nuokin näpyttelijät vaihtavat siihen.

Itse olen luopunut käteisen käytöstä, kun en käytä enää perinteistä lompakkoa. Mutta se nyt on ihan toinen asia.

---

Jos nyt oikeasti keskusteluketjuun liittyvää asiaa, niin hotsit pitäisi saada levitettyä koko halliin. Nyt niitä saa vain sieltä Kerhoravintolan alapuolella olevasta kioskista. Niitä olisi myös kiva saada koko Pohjantähdeltä ja myös Hakion kioskista.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
On muuten toi Elofestien musajuttu näköjään tänä vuonna Aulangolla.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oliko viime vuonna 600 vai 800 myytyä lippua? Kuka muistaa? Joka tapauksessa, nyt ei artisteille tarvitse maksaa varmasti edes puolia siitä mitä viime vuonna ja katsojamäärä nyt tuskin paljon huonompi voi olla.
 

Lilleman

Jäsen
Viime vuonnahan tuota Elofestia ei edes järjestetty, aiemman flopin takia. Toissa vuonna Kerho kuittasi hyvät tappiot tuosta.
Tänä vuonna Kerho ei ole pääjärjestäjänä, joten tappiota tästä ei pääse tulemaan.
 

Rusty44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viime vuonnahan tuota Elofestia ei edes järjestetty, aiemman flopin takia. Toissa vuonna Kerho kuittasi hyvät tappiot tuosta.
Tänä vuonna Kerho ei ole pääjärjestäjänä, joten tappiota tästä ei pääse tulemaan.
Kyllä se viime vuonnakin järjestettiin. Kattauksessa oli Arttu Wiskari, Maija Vilkkumaa ja Yö. Edellisenä vuonna oli ysärikekkerit.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Liiga-osiossa vieraskannattajien palveluista yms tehty selvitys. Tämä tulisi infota seurajohdolle. Nuohan tuo tullessaan melkoisen pinon rahaa, joten palvelut tulisi olla heille hyvin saatavilla.
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Liiga-osiossa vieraskannattajien palveluista yms tehty selvitys. Tämä tulisi infota seurajohdolle. Nuohan tuo tullessaan melkoisen pinon rahaa, joten palvelut tulisi olla heille hyvin saatavilla.

Kerhon pitäisi panostaa merkittävästi lähikaupunkien vieraskannattajien paikallesaamiseksi. Vaikka runkosarja on pitkä niin etenkin pe-la -matsit pitäis saada täytettyä. En tiedä miten paljon liiga suunnittelee pelikarttoja, mutta kaikki ~100km sisällä pelattavat matsit pitäis melkein asemoida viikonloppupeleiksi.

Rinkelinmäellä on taas kysyntää hyvän kevään ansiosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös